پولستار که چند وقتی است به برندی مستقل تبدیل شده و کار خود را با کوپهٔ هیبریدی پولستار ۱ شروع کرد، حالا سرانجام رسماً دومین محصول خود را با نام پولستار ۲ معرفی کرده است. این خودرو یک سدان کامپکت فستبک تمام الکتریکی است که میتواند اولین رقیب واقعی برای تسلا مدل ۳ باشد. پولستار ۲ به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور دارند. انرژی موردنیاز این موتورها نیز توسط یک پکیج باطری ۷۸ کیلووات ساعتی تأمین میشود که با یکبار شارژ بُردی تا ۵۰۰ کیلومتر را برای خودرو فراهم میکنند.
این باطریها را در کف خودرو نصب شدهاند که به ادعای پولستار این کار استحکام شاسی را افزایش داده و در مقایسه با یک شاسی موتور درونسوز، میزان سروصدای جاده را نیز تا ۳.۷ دسیبل کاهش داده است. همانطور که انتظار میرفت، پولستار ۲ بر اساس پلتفرم CMA ولوو ساخته شده که در مدلهایی مثل ولوو XC40 و لینکاندکو ۰۱ هم بکار رفته است. پولستار برای این سدان الکتریکی پکیجی بنام عملکرد را هم ارائه کرده که با کمکفنرهای Öhlins، ترمزهای برمبو و رینگهای ۲۰ اینچی فورجکاری شدهٔ منحصربهفرد، هندلینگ خودرو را بهبود میبخشد. این پکیج همچنین کمربندهای ایمنی و کالیپرهای ترمز طلاییرنگ را هم به همراه دارد.
یکی از ویژگیهای برجستهٔ پولستار ۲ برخورداری از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی اندرویدی است. این اولین خودروی تولیدی دنیا محسوب میشود که به چنین سیستمی مجهز شده است. این سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید از طریق یک صفحهنمایش یازده اینچی ارائه میشود که محیط دیجیتالی قابلانعطافی را ارائه میکند. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای منحصربهفرد این سدان الکتریکی نیز میتوان به برخورداری از چراغهای جلوی LED پیکسلی، سیستم نورپردازی درون درها با خوشامدگویی به مالک و آینههای جانبی بدون قاب اشاره کرد.
مدیر اجرایی پولستار آقای «Thomas Ingenlath» در رابطه با این خودرو گفته است:
«پولستار ۲ اولین خودروی تمام الکتریکی و همینطور اولین محصول تولید انبوه ما است. همهچیز در این خودرو با اشتیاق و فداکاری طراحی شده است. پولستار بهعنوان یک برند الکتریکی عملکردی، از طریق خودروهای تمام الکتریکی بشدت به چالشهای کیفیت هوای جهانی توجه دارد. پولستار خودروهای الکتریکی عملکردی را ارائه میکند که برای مالکیت و رانندگی عالی هستند».
اولین نمایش جهانی و رسمی پولستار ۲ در نمایشگاه ژنو صورت میگیرد درحالیکه سازندهٔ سوئدی قصد دارد تولید آنرا برای بازارهای جهانی از اوایل سال ۲۰۲۰ در چین آغاز کند. کشورهای چین، ایالاتمتحده، کانادا، بلژیک، آلمان، هلند، نروژ، سوئد و بریتانیا بازارهای اولیه برای عرضهٔ این سدان الکتریکی خواهند بود. قیمت پایهٔ پولستار ۲ در آلمان از ۳۹,۹۰۰ یورو آغاز میشود اما در دوازده ماه اول صرفاً نسخهٔ ویژهای بنام Launch Edition ارائه خواهد شد که این مدل در آلمان ۵۹,۹۰۰ یورو و در ایالاتمتحده ۶۳ هزار دلار قیمت دارد. همانند پولستار ۱، این مدل جدید هم فقط از طریق سفارش آنلاین قابل خریداری خواهد بود.
مهدی
۱۰ اسفند ۱۳۹۷واقعا زیباست
sina7
۱۰ اسفند ۱۳۹۷کاش یه ذره واسه اسم گذاری هم وقت بذارن
یعنی چی 2 واقعا؟?
همین؟!
2؟!
اسم قشنگ یکی از ویژگی های مهم ماشینه به نظرم
شما فکر کن به جای هوراکان یا آونتادور بگی لامبورگینی 1،لامبورگینی 2
قطعا از هیجانش کم میکنه!
مزدا
۱۰ اسفند ۱۳۹۷انصافا از تسلا قشنگتر فقط ارتفاعش یه جوری هس ادم نمیدونه سدان هست یا شاسی بلند کوپه!!
مهزیار
۱۰ اسفند ۱۳۹۷کاش مدیر طراحی ولوو میرفت جای گوردن واگنر بلکه بنزو نجات میداد…
اینو با ماشین شاسی الکتریکی بنز EQC مقایسه کنید :/
پارسا
۱۰ اسفند ۱۳۹۷چه آینده عجیب و جالبی در انتظارمونه ? شایدم انتظارشون
farhad
۱۰ اسفند ۱۳۹۷نتیجه تلاش ، سخت کوشی یک ملت 7 میلیون نفره بدون هر گونه منابع زیر زمینی و دوری از شعار های تو خالی و تعصب کور برای به اصطلاح مستقل بودن. فقط کار ، کار و باز هم کا راست که نتیجه میدهد نه خوابیدن در باد 2500 سال تاریخ یا ارزوی بازگشت به 1400 سال پیش.
پویان
۱۰ اسفند ۱۳۹۷اولا سوئد 10 میلیونه نه 7 میلیون
اقای فرهاد شما هم اگه اقتصد مقاومتی رو با بقیه اجرا کمی مطمئن باش ما میتونیم ماشین خیلی بهتر پولستار بسازیم .
یاشار کزیلو
۱۰ اسفند ۱۳۹۷اقا فرهاد هیچ کشوری با نادیده گرفتن یا تخریب تاریخ خود راه به جایی نبرده است. اگر المان یا ژاپن یا چین و کره پیشرفت کردند بخاطر اصل قرار دادن کشور خود و توجه به منافع ملی و تلاش برای کشورشان بوده است .
farhad
۱۱ اسفند ۱۳۹۷فرمایش حضرتعالی درسته من خواستار تخریب ایران و ایرانی نیستم فقط گفتم با شعار تو خالی به جایی نمیرسیم . در کنار ارج و قرب به فرهنگ و سنن کار سخت لازمه.
mohammad
۱۰ اسفند ۱۳۹۷دم تسلا گرم چیکار کرده که همه دارن تلاش میکنن که یه رقیب برای تسلا بسازن ….
پویان
۱۰ اسفند ۱۳۹۷تسلا کاری نکرده .بقیه جو گیر شدن الکی هی میگن ما رقیب تسلا هستیم.
فعلا هم که با شیرین کاریهای ایلان ماسک هر روز ارزش سهامش میریزه پایین
امیر علی
۱۰ اسفند ۱۳۹۷از لحاظ طراحی به مراتب بهتره از تسلا
Elmiraj
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ولوو این بار برای رقابت با تسلا محصول قدرتمندی تولید کرده ، ولی جز در بحث بُرد کمبود های زیادی مقابل مدل ۳ داره :::
.
مقایسه مشخصات دو خودرو
TESLA Model 3 performance :
قدرت ۴۵۰ اسب بخار .
گشتاور ۶۴۰ نیوتون متر .
وزن ۱۸۴۷ کیلوگرم .
شتاب صفر تا شصت مایل ۳.۲ ثانیه .
بُرد ۵۰۰ کیلومتر در نسخه جهانی و ۵۹۵ کیلومتر در نسخه بازار چین .
ظرفیت باتری ۷۵ کیلووات .
شارژ کامل در کمتر از ۳۰ دقیقه .
تایم یک چهارم مایل ۱۲.۱ ثانیه .
قیمت ۶۴ هزار دلار .
سقف سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت .
.
.
Volvo Polestar 2 :
قدرت ۴۰۰ اسب بخار .
گشتاور ۶۶۰ نیوتون متر .
شتاب صفر تا شصت مایل بین ۴ تا ۵ ثانیه .
ظرفیت باتری ۷۸ کیلووات .
بُرد ۵۰۰ کیلومتر در نسخه جهانی و ۳۷۵ کیلومتر در نسخه بازار آمریکا .
قیمت ۶۳ هزار دلار .
.
.
.
به جز این موارد سیستم بی رقیب اتوپایلوت ، گارانتی ۸ ساله و پوشش کلی سوپر شارژر های تسلا در آمریکا ، اروپا و چین را به ویژگی های برجسته تسلا اضافه کنید ….
مهران
۱۱ اسفند ۱۳۹۷واقعا زیبا و شکیل ؛ تبریک میگم به پولستار به خاطر این خودروی بی نقص و کامل
دانیال
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ممنونم از تشکرتون، قابل شمارو نداره
مهران
۱۱ اسفند ۱۳۹۷واقعا زیبا و شکیل ؛ تبریک میگم به پولستار به خاطر این خودروی بی نقص و کامل
فک نمیکردم اینقدر خوب از اب در بیاد