پولستارولوو

عملکرد فراتر از انتظار پولستار 1 در نوربرگ رینگ

از اواسط دهه ۹۰ میلادی تاکنون پولستار به عنوان بخش پرفورمنس ولوو عمل کرده و سدان ها و شاسی بلندهای این برند سوئدی را اسپورت تر نموده است. البته امروز پولستار به برندی منحصربه‌فرد تبدیل شده و کار خود را با گرندتورر لوکس و پلاگین هیبریدی پولستار ۱ شروع کرده است.

با طراحی ظریف و روان، پرفورمنس قابل‌توجه و بردی قابل‌احترام، پولستار ۱ یکی از بهترین سورپرایزهای سال ۲۰۱۷ بوده است. این خودرو از سال ۲۰۱۹ وارد بازار شده است. یکی از کانال‌های یوتیوبی اخیراً فرصت تست این خودرو در پیست مشهور نوربرگ رینگ را داشته و البته به جرات می‌توان گفت پولستار ۱ فراتر از تمامی انتظارات عمل کرده است.

نیروبخش پولستار ۱ پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژردار و سوپرشارژردار و همچنین سه پیشرانه الکتریکی است که همگی باهم قدرت ترکیبی ۶۰۰ اسب بخاری تولید می‌کنند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۴.۲ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

همان‌گونه که در ویدئو مشاهده می‌کنید این پرفورمنس احساس‌برانگیز باعث می‌شود پولستار ۱ از مرسدس-ای ام جی GT در جهنم سبز سبقت بگیرد. علیرغم وزن ۲.۲ تنی که به خاطر وزن باتری‌ها ایجاد شده، پولستار ۱ به‌طور سورپرایز کننده‌ای چابک بوده و زمانی که تحت‌فشار قرار گیرد کم فرمانی را نشان نمی‌دهد. همین عملکرد باعث می‌شود راننده با اعتمادبه‌نفس بالا به پیچ‌های چالش‌برانگیز نوربرگ رینگ حمله کند.

پولستار با نوربرگ رینگ بیگانه نیست زیرا ولوو S60 پولستار در سال ۲۰۱۷ توانست رکورد سدان های چهار درب را بر جای بگذارد. این شرکت در حال حاضر آماده عرضه جانشین پولستار ۱ یعنی پولستار ۲ می‌شود. پولستار ۲ خودرویی تمام الکتریکی بوده و قدرت ۴۰۲ اسب بخاری دارد. سومین محصول پولستار نیز یک شاسی‌بلند الکتریکی الهام گرفته از کانسپت پرسپکت خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. سلمان

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا ماشین قشنگیه کلا زبان طراحی جدید ولوو دوس داشتنیه ولی کسی که طرفدار سرعت و یه جورایی ماشین باز واقعیه ماشینی که صدای موتورش کل شیشه هارو نلرزونه ماشین نیست

    1. F22RAPTOR

      ۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      همیشه بنظرم میومد طراحی رانا برگرفته از هاچبکv40هست

  2. فرهاد

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (138 ديدگاه)

    با عرض شرمندگی ! مترجم محترم این باید پلستار ( pole star ) باشه نه پولستار (pool star)
    سپاس

  3. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    آخه در وصف تو چی بگم
    که بیانگر زیبایی و پرستیژت باشه؟!
    اگه بگم زیبا ترین خودروی کوپه اغراق نکردم.

  4. محمد

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    طراحی جدیدی بین رقباش داره
    من که همیشه محصولات ولوو رو خیلی دوس داشتم

    1. ارشیاsvj

      ۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      اره منم از ماشین های ولوو خوشم میاد.

  5. ارشیاsvj

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    واقعا هم انتظار این عملکرد تو پیستو نداشتیم
    خصوصا با اون درگ هایی که ازش دیدیم اینقدر سریع بودن عجیبه.

  6. فرهاد

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طرحای ولوو از همون اولش خاص بودن. یکی از معدود خودروسازاییه که زبان طراحی خاص خودشو داره و حتی تو طراحی الهام بخش بقیه هست.
    البته پولستار که جدا شده اما منظورم هردوتاشه. هم پولستار هم ولوو.
    من یکی از درگ خوشم نمیاد. چون هیچ خیابون و جاده ایی صاف نیستش.
    همیشه گفتم فقط پیست . چون پیچ خم خیابونو داره. چون رانندگی واقعیه.
    بر خلاف خیلیا من همیشه نتایج تو پیست رو قبول دارم

  7. nikzad

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا تو این مطالب زمان رکورد رو هیچ وقت نمیگن؟

  8. خوشنام

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    قابل توجه همه دوستانی که محو زیبایی پولستار شدن:
    پولستار زیرمجموعه جیلی، شرکت خودروسازی چینی، است.
    قدرت چین باعث بیرون کشیدن خلاقیت از ولوو شده.

    1. Mohammad fm480

      ۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      قابل توجه شما دوست عزیز :پولستار بخش پرفورمنس ولوو بوده حالا مستقل شده و رو خودروهای الکتریکی تمرکز کرده و البته هنوز هم زیرمجموعه ولوو هست نه جیلی.
      شرکت مادر ولوو هم تو سوئده و تو سوئد تولید میشه البته طبیعیه که سایت تولیدی تو چند تا کشور دیگه از جمله چین هم داشته باشه.
      ضمنا چین اگه خلاقیت و قدرت داشت رو برند های خودش مانور میداد و طرح های بقیه رو کپی نمی‌کرد!

      1. OMID

        ۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        مالک ولوو جیلی هستش
        البته فکر نکنم زیاد مهم باشه که مالکش کیه

        1. " Swedish Arrogant Tiger"

          ۲ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          بله جیلی مالک ولوو کارز هست ولی همونطور که گفتم شرکت اصلی ولوو تو سوئده و جیلی هم فقط مالک و شاید تغذیه مالی در شرایط لازم و یه سری قطعات مشترک، پولستار هم بخاطر این اشاره کردم زیرمجموعه ولوو هست که این سوتفاهم بوجود نیاد برند جدید جیلیه!

        2. خوشنام

          ۲ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (215 ديدگاه)

          مالک مهمه!
          سرمایه گذار مهمه

      2. خوشنام

        ۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (215 ديدگاه)

        چین خلاقیتش تو اینه که خلاقیت بقیه رو بیرون میکشه!

        1. Mohsen. G

          ۲ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (180 ديدگاه)

          فکر میکنید جیلی موسسه خیریه است که به ورشکسته ها کمک کنه که رو پا شن… هر حرکتی که جیلی انجام میده اول واسه منافع خودشه… با وجود ولوو جیلی اعتبار برندش رو ارتقا میده و هم اکنون از پلتفرمهای مشترک تو محصولات جیلی و لینک اند کو استفاده میشه… فهمیدن این روابط سخته ولی تهش منافع چینی ها تامین میشه بعدش برندهای بی پول…

  9. Dna

    ۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    بسیار زیباست قیمتش هم البته زیاده

  10. محمدهادی

    ۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2410 ديدگاه)

    کلا چین بخاطر منابع مالی عظیم توی سهام خیلی از شرکتها دست داره،واقعیت تلخ دنیای امروز روهم نباید کتمان کنیم که تمام شرکتهای بزرگ دنیا از وجود یک سرمایه گذار بزرگ همیشه استقبال میکنن
    افزایش سرمایه به معنای تغییر هویت یک برند نیست،فقط روشیه برای دست یافتن به اهدافی که به وجود سرمایه های زیاد احتیاج داره،همین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا