اگر تاکنون تکنولوژی راننده خودکار بیشتر حالت علمیتخیلی داشته، تنها به دلیل محدودیتهای نرمافزاری نیست، بلکه موانع قانونی نیز در این موضوع نقش داشتهاند. تا به اینجا، تمام نمونههای آزمایش وسایل نقلیه بدون راننده در ایالاتمتحده محدود به چند کمپانی خاص در تعداد اندکی از ایالتها بودهاند. نتیجه این تحقیقات نیز بیشتر شبیه به یک فرم جدید از سیستم کروز کنترل است تا چیزی که بخواهد زندگی ما را تغییر دهد.
امّا امروز، ولوو از آزمایش ۱۰۰ نمونه از خودروهای شهری بدونراننده برای اولین بار در دنیا خبر داده است. خودروهایی که تا سال ۲۰۱۷، مالکین معمولی و نشسته بر صندلیهای خود خواهند داشت. امّا شاید تعداد ۲۸ دوربین، حسگر و لیزر در کنار مجموعهای از قوانین نرمافزاری که ولوو در این سیستم به کار برده، برای برخورد ۱۰۰ درصد مناسب با تمام شرایط رانندگی چندان کافی نباشد. این سیستم، در همین حال، نیازمند تأییدیه قانونی از سوئد و شهر گوتبرگ است؛ شهری که قرار است به مالکان این ولووها اجازه دهد که در حالی که مشغول کتابخواندن یا صحبت با تلفن هستند، در خیابانها تردد کنند. فراهم کردن درک مناسب برای کامپیوترها از شرایط مختلف رانندگی که بهصورت روزمره اتفاق میافتند، نیازمند مجموعهای از رادارها، تعداد زیادی دوربین، اسکنر لیزری چندگانه در سپر جلو و ۱۲ حسگر التراسونیک است؛ حسگرهایی که به شما میگویند که بهعنوان مثال، شما در حال برخورد با تیر چراغبرق هستید. تمام این مجموعه حسگرها و رادارها دارای یک ارتباط پایدار با یک نقشه سهبعدی با رزولوشن بالا، حسگرهای بهینه GPS و دفتر محلی کنترل ترافیک هستند. دفتر محل کنترل ترافیک نهتنها میتواند نسبتاً به ترافیکهای سنگین هشدار دهد، بلکه میتواند به رانندههای بیتوجه دستور دهد که از حالت اتوپایلوت خارج شوند و در مواقع ضروری خودشان خودرو را هدایت کنند. تمام سیستمها دارای یک حالت ایمنی و پشتیبان در هنگام وقوع هر اتفاقی خارج از برنامه هستند. اریک کوئلینف (Erik Coelingh)، کارشناس فنی در ولوو میگوید:ساخت و نمایش یک کانسپت با تکنولوژی راننده خودکار نسبتاً ساده است. ولی اگر بخواهید واقعاً بر دنیای واقعی تأثیر بگذارید، باید یک سیستم کامل طراحی و روانه بازار کنید که ایمن، قدرتمند و برای مشتریان معمولی، مقرونبهصرفه باشد.
ولوو از مدتها پیش میگوید که خودروهای بدون راننده، یک گام منطقی برای رسیدن به هدف حذف تلفات جانی و صدمات جدّی در محصولات این کمپانی هستند. درحالیکه تمام خودروسازان عمده و کمپانیهایی مانند «گوگل» نیز به دنبال توسعه این تکنولوژی هستند، ولی هیچکدام بهاندازه «ولوو» خبر از رسیدن به نتیجه در آیندهای نزدیک ندادهاند. بسیاری از این خودروسازان گفتهاند که بنا بر ملاحظات قانونی و همینطور فنی، تولید خودروهای کاملاً بدونراننده، حداقل از سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ انجام خواهد شد. اگر کمپانیای که کمربند ایمنی سهنقطهای را ابداع کرده، بتواند پروژه خودروهای بدونراننده را نیز تکمیل کند، ترافیکهای سنگین در آینده بسیار زودتر باز خواهند شد.
[jwplayer mediaid=”۱۰۴۵۰۹″] [دانلود ویدئو]
afish
۱۰ اسفند ۱۳۹۳با عرض ادب تکنولوژی طراحی و ظاهره ماشینهای جدید رو با 15 17 سال پیش مقایسه کنید 50 ساله دیگه ماشینها چه تکنولوژی و ظاهری دارن
احسان(احسان سابق)
۱۰ اسفند ۱۳۹۳برای اینکه مساله روشنتر بشه منظورت ایران بود یا هر جای دنیا به جز ایران؟
M5
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ولوو پیشرفتش چشم گیره
saleh.cars.motorcycles
۱۰ اسفند ۱۳۹۳چه بخوایم وچه نخوایم تکنولوژی رفته رفته وارد هر چیزی میشه
مثل همین صنعت خودرو که حتماکاربردهای بسیار وآسودگی وایمنی برای سرنشینان به همراه خواهند داشت
امافکر میکنم کسانی که به رانندگی ولذت بردن از رانندگی علاقه داشته باشن هیچوقت سراغ چنین خودروهایی نمیرن که خودرو تمام مسئولیت هدایت را به عهده داشته باشه
واین خودروها رافکرمیکنم بیشتر افرادی که از رانندگی لذتی نمیبرن ویا توان رانندگی وترس از رانندگی دارن وافرادسالمند هستند که اشتیاق به خرید خودروهایی با امکان هدایت خودکار خواهند داشت
وامااین تکنولوژی ها حتما مزایای دیگری هم دارن دکه همه میدونیم وهمچنین مزایایی که تا وارد بازار نشن و مورد استفاه قرارنگیرن معلوم نخواهندشد
باتشکر ازمسعود انیس حسینی
peugeot.200
۱۰ اسفند ۱۳۹۳دقیقا چه نوع مزایایی؟؟
saleh.cars.motorcycles
۱۱ اسفند ۱۳۹۳فقط کافیه ی یکبار متن همین پیج که بنام
(ارائه اولین خودروهای با راننده خودکار ولوو تا ۲۰۱۷) است رابخونی تا بتونی باچندیدن مورد آشنا بشی
گویا شما یا فقط به تصاویر نگاه میکنین ویافقط نظراتو میخونین که هر دومورد نادر و عجیبه
یاشایدم مقصود دیگه ی دارین که من متوجه نمیشم
peugeot.200
۱۰ اسفند ۱۳۹۳کلا اینجور ماشینا لذت رانندگی رو از بین می برند
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ولوو همیشه دنبال کارای خاص بوده ولی اینکه تو این مورد از شرکتای بنام آلمانی آمریکایی و ژاپنی پیشی گرفته واقعا جایه تعجبه.ولی هنوز تا امتحان نهایی و ورود کامل این خودروها به بازار و شهرها راه زیادی باقیه .
من اولین با حدود 8 سال پیش تو اخبار خبری در مورد ساخت خودروهای بدون راننده شنیدم ولی هنوز که اتفاق خاصی در این مورد نیفتاده
سعید
۱۱ اسفند ۱۳۹۳شرکتهای دیگه هم خودرو با راننده خودکار معرفی کردن،مثلا مرسدس بنز تاحالا چند تا ماشین با راننده خودکارمعرفی کرده: Future Truck 2025 و S500 Intelligent Drive
که اس 500 به واقعیت نزدیکتره و سال گذشته تونست رکورد طول مسافت رانندگی خودکار را بشکنه
اگه ولوو بتونه زودتر از دیگران این تکنولوژی رو اجرایی کنه واقعا کار بزرگی کرده
نوید
۱۰ اسفند ۱۳۹۳کابوسی برای آفرود بازان
(البته باید بگم که هیچوقت نمیتونه در آفرود (تفریحی) جا باز کنه)
nooshin
۱۰ اسفند ۱۳۹۳تکنولوژی در حال دویدنه
یک فیلم فوق العاده زیبا از خانمی که می ره واسه خرید به فروشگاه
و درب پارکینگ فروشگاه به آئودی عزیز جیگر طلا میگه :برو یه جایی پارک کن تا من برگردم
لینک مشاهده فیلم
http://www.aparat.com/v/WUPly
حسین
۱۰ اسفند ۱۳۹۳درود. من تو این مدت واقعا به توانایی های ولوو ایمان اوردم. جدیدا هم گفته من قول میدم که در نسل جدید محصولاتم (که از الان تا حدود سال 2020 در بازار هستن) هیچ کس کشته نمیشه و یا آسیب جدی نمیبینه!!! (منبع: BMWblog . com). هر کمپانی ای به یک ویژگی معروفه، ولوو هم به ایمنی. مرکز تست تصادف ولوو از پیشرفته ترین مراکز تسته و توانایی برخورد از تمام زوایا رو داره. در واقع ولوو معتقده یک ماشین نباید در تستها نمره خوبی بگیره، بلکه باید در شرایط واقعی ایمن باشه
Amin.Fucco
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ولوو واقعاً داره با سرعت خیلی زیادی پیشرفت میکنه
خیلی بهش علاقمند شدم
حس میکنم احساس امنیت وقتی سوارش میشی دیوانت میکنه
سپاس از آقا مسعود.
سعید
۱۱ اسفند ۱۳۹۳تکنولوژی راننده خودکار حتماً در نحوه زندگی انسانها تغییرات زیادی ایجاد خواهد کرد.
در مورد تأثیر بر زندگی ما در آینده این مطلب رو بخونید:
http://www.pedal.ir/متفرقه/تأثیر-تکنولوژی-راننده-خودکار/