برای اول اولین بار پس از بیش از نیمقرن، امسال پرفروشترین خودروی سوئد یکی از محصولات ولوو نیست بلکه در عوض فولکسواگن گلف محبوبترین و پرفروشترین خودروی سال ۲۰۱۶ این کشور شد. به گزارش بیبیسی، انجمن خودروسازان سوئد تأیید کرده است که ۵.۹ درصد از کل خودروهایی که سال گذشته در این کشور به فروش رسیدهاند را فولکسواگن گلف به خود اختصاص داده است. برای مقایسه، سه خودروی پرفروش ولوو جمعاً تنها توانستند ۵.۷ درصد از کل بازار خودروی سوئد در سال ۲۰۱۶ را کسب کنند.
این اولین بار از سال ۱۹۶۲ است که یک ولوو در صدر لیست پرفروشترین خودروهای سال سوئد قرار نگرفته است. تا قبل از سال ۱۹۶۲ هم فولکسواگن بیتل پرفروشترین خودروی سوئد بود اما از آن به بعد تا سال ۲۰۱۵ این عنوان همواره در اختیار ولوو قرار داشت؛ اما آیا این آمار میگوید که محبوبیت مشهورترین خودروساز بومی سوئد در این کشور کاهش یافته است؟ نه دقیقاً زیرا هنوز هم در جادههای سوئد ولوو بیش از هر خودروی دیگری به چشم میخورد. درواقع این شرکت ۲۱.۵ درصد از کل بازار خودروی سوئد را در اختیار دارد.
در اواخر سال ۲۰۱۶ نیز ولوو اعلام کرد که کشور چین را تبدیل به پایگاه تولید و صادرات جهانی خود میکند. بدین ترتیب بهعنوان بخشی از این تصمیم، خط تولید سدان S90 از سوئد به چین نقلمکان خواهد کرد و سری ۶۰ و سری کوچک ۴۰ نیز در این کشور ساخته خواهند شد.
مجید
۱۶ دی ۱۳۹۵جالب بود مخصوصا با توجه به رسوایی دیزل گیت!!
ShoMpeT
۱۶ دی ۱۳۹۵چه ربطی داره آخه؟ اون دیزل گیت که برای مدل های سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ گلف هست اونم نسخه های TDI! اون مشکلات نسخه های TDI به تاریخ پیوست…
مجید
۱۶ دی ۱۳۹۵دوست عزیز ربطش اینه که وقتی یه خودروساز قدیمی با مشتریاش این کار رو میکنه و بدتر از اون محیط زیست رو آلوده میکنه و تقلب و سوءاستفاده از شرایط میکنه اعتبارش زیر سوال میره حالا چه دیزل چه غیر اون.در ضمن دانشمند محترم!اون رسوایی شامل برند های دیگه اون مثل آئودی هم میشد.در ضمن تر!!!!!!!ناخوداگاه آدم به همچین شرایطی بر بخوره از اون برند فاصله میگیره که در مورد فولکس واگن با تمام تبلیغات رسانه ای چندان تاثیر نداشت و نمونه اش اینجا که سهمش کم نشد بلکه بیشتر شد!
این یه مقدار برام جالب بود.
***
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۶ دی ۱۳۹۵مجید!!!
تو همون رفیق سابق من هستی ؟؟؟!!!!
باور نمیکنم.
حتما کسی ایمیلت رو پیدا کرده داره به جات کامنت میذاره.
شومپت عزیز و محترم ، خیلی محترمانه با شما صحبت کرد.
حرفش رو هم من کاملا قبول دارم.
عجیبه اینطوری بهش جواب دادی. نه، تو مجید نیستی.
هر کسی هستی ، دست از سر پروفایل رفیق من بردار 😡😡😡
اگر به احتمال یک درصد خودت هستی ، دلم رو شکستی و فقط با این شعر میتونم احساسم رو بیان کنم !!
باور نمی کنم
این تو خودِ تویی
این تو که از خودش
بی خود شده تویی..
باور نمی کنم
عشق ِ منی هنوز
گاهی به قلبِ من …
سر می زنی هنوز
😃😃😃
ShoMpeT
۱۶ دی ۱۳۹۵باز هم بی ربط به این مطلب هست نظرت! داریم درباره گلف صحبت میکنیم و نه سایر برند ها و مدل ها.
بهتره یاد بگیری در جاهای عمومی هم با دیگران این طوری صحبت نکنی و طاقت شندین نظر مردم رو داشته باشی. همه جا که خونتون نیست اینجوری صحبت میکنی!
در ضمن شما هم اگر فکر میکنی فولکس شما رو گول زده، دیگه ازش ماشین نخر! به همین سادگی، گول تبلیغاتش رو هم نخور. همون پراید بهتر جور در میاد با سلیقه شما، البته بعد از اینکه گواهینامه گرفتی.
موفق باشی
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۶ دی ۱۳۹۵میدونی چرا ؟؟
چون چینی ها volvo خراب کردن. منظورم الزاما بحث کیفیت نیست. بلکه اصالت سوئدی این برند رو میگم.
مردم سوئد نزدیک یک قرن هست Volvo بخشی از هویت خودشون میدونن.
Volvo برای هزاران سوئدی شغل ایجاد میکرد و محبوبیت بسیار بالایی در سوئد داشت ( هنوز هم داره )
حالا ولوو میخواد برای جوانان چینی !! شغل ایجاد کنه.طبیعیه مردم سوئد هم این طوری واکنش نشون میدن و به سمت فولکس واگن میرند که چند کارخونه در سوئد داره.
امیدوارم شرکت های مورد علاقم هیچ وقت تا ابد به شرکت های چینی فروخته نشن.
از سبک سرمایه گذاری چینی ها اصلا خوشم نمیاد.
اگر کسی خواست بیشتر توضیح بدم که چرا.
این دوره ای که شرکت های چینی مرتب زیر مجموعه میخرند و تاسیس میکنند ، در آینده ی نزدیک تموم میشه.
اقتصاد خود به خود به تعادل میرسه.
همونطور که برای آمریکایی ها خیلی زود تموم شد.
ولوو در سال 1999 توسط فورد خریده شد و در سال 2008 فروخته شد.
مالکیت Geely هم بیش از 20 سال دوام نخواهد داشت.
بنتلی
۱۶ دی ۱۳۹۵مجید جان کمپانی های مختلف ب خاطر نیروی کار ارزان و هزینه حمل و نقل کمتر و مزایای دیگه علاقه زیادی ب ساخت کارخونه در کشورای هند و مکزیک و چین و برزیل دارن…ب نظرم ولوو کاملا اصالت خودشو حفظ کرده…
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۶ دی ۱۳۹۵ببینیم و تعریف کنیم.
برای هر شرکتی ، تواید خودرو در چین و هند و برزیل و آرژانتین ارزون در میاد.
ولی باید به نیروی کار کشور خودشون هم اهمیت بدن.
جوون های سوئد بیکار باشند و…
رضا
۱۷ دی ۱۳۹۵تو اروپا وقتی کسی میره یه جگوار با اصالت رو بخره نمیپرسه آق سرمایه گذارش هندیه یا نه برای ولوو هم همینطوره اصلا کسی کاری به این نداره بیشترین سهام ولوو واسه کیه و این چیزیه نیست که از اصالت ولوو کم کنه نمونش محبوبیت cx90 volvo در آلمانه و همچنین تحسینش تو مجله های آلمانی
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۷ دی ۱۳۹۵کسی نگفت ملیت سهام دار ها باعث کم فروختن ولوو میشه.
شاید منظورم رو سخت بیان کردم که اینقدر دوستان در فهم منظور من دچار مشکل شدند.
انتقال خط تولید به جین و چینیزه کردن یک برند باعث کاهش محبوبیتش میشه. نه سهام داران چینی.
جگوار و لندرور هم اگر به هند منتقل بشن محبوبیتشون در آلمان کاهش پیدا میکنه.
لامبورگینی هم اگر به آلمان یا لهستان منتقل بشه محبوبیتش کم میشه.
بحث ملیت سرمایه گذاران نیست.
حمید
۱۶ دی ۱۳۹۵چینی ها می خواهند بازار تولید خودرو را بگیرند بخاطر همین شرکتهای کم بازده رو میخرنددر هر حال بعید هست موفق بشوند
ME84
۱۶ دی ۱۳۹۵درود
من با سرمایه گذاری چینیها در ولوو کاری ندارم. اما واقعا ماشینای خوبی تولید میکنه و ارزش زیادی در برابر قیمتشون دارن . اگه میبینید فولکس گلف هم پرفروش ترین خودرو در سوئد شده هم دلیلش همینه که ارزش زیادی در برابر پول پرداختی داره. دقیقا همین اتفاق برای فورد موستانگ تو آلمان افتاد که از خود اسپرت سازان آلمانی بیشتر فروخت و پرفروشترین کوپه دنیا شده. فقط و فقط بخاطر اینکه نسبت به پولی که میدی آش بیشتری گیرت میاد.(به نظر من) برخی از محصولات آئودی و سوبارو هم تا حدودی نسبت به هم رده های خودش همین شرایط رو دارند.
رامکال
۱۶ دی ۱۳۹۵قابل توجه برخی ها.
ههههههههههه
راستی الان همون کشوره میاد برای جبران فروشش یک جریمه دیگه واسه فولکس جور میکنه تا توازن بازار رو از دست نده.
آخ آآآآخخخخ آخخخ.
بنتلی
۱۶ دی ۱۳۹۵جدای ازین ک ب زودی نسل جدید سری ۴۰ و سری ۶۰ولوو معرفی میشه و احتمالا فروش فوق العاده ای چ دربازار جهانی و چ در سوئد خواهند داشت،کمتر کسی پیدا میشه ک از گلف خوشش نیاد!
سینا
۱۷ دی ۱۳۹۵همش از چراغ عقب ولوو بدم میومد