ولوو که اینک به تملک چینی ها درآمده، در حال افزایش فعالیت و تلاش خود برای گسترش حضور در بازارهای متفاوت است. حالا به نظر می رسد که ولوو در حال کار روی یک پلتفرم مدولار با همکاری جیلی است. پلت فرمی که می تواند اساس تعداد زیادی خودرو از دو کمپانی قرار بگیرد.
این پلتفرم برای اولین بار زیربنای XC40 را که یک خودروی کراس اوور است شکل می دهد و سپس پایه ای می شود برای خودرویی بین دو کلاس V40 و XC60 تا در رقابت با آئودی Q3، مرسدس GLA و ب ام و X1 به رقابت برخیزد. از سوی دیگر جایگزین ولوو V40 نیز از همین پلتفرم استفاده خواهد کرد که باید با آئودی A3 و البته با فولکس گلف رقابت کند که هر دو هاچ بک های پنج در بسیار معروف و پرتوانی هستند و رقابتی سخت را رقم خواهند زد.
همچنین قرار است کوپه C60 نیز برای کاهش هزینه ها از همین پلتفرم استفاده کند. برای سال آینده باید انتظار شاسی بلند ولوو CX90 را داشته باشیم. که از پلت فرم SPA استفاده می کند. این پلتفرم نیز با S80 بعنوان جایگزین S90 و V70 به جای V90 استیشن مشترک است. که این خودروها نیز در سال ۲۰۱۶ به بازار خواهند آمد.
همچنین ولوو در حال کار روی موتورهای سه سیلندر ۲۰۴ اسبی و چهار سیلندر ۳۰۶ اسبی است که تا سال ۲۰۱۶ جانشین موتورهای فعلی ۵ و شش سیلندر این شرکت می شوند. پیشرانه های هایبریدی هم با ۱۰۰ اسب بخار نیروی اضافی در دسترس خواهند بود. ولوو S60 در سال ۲۰۱۷ و ولوو XC60 نیز یک سال بعد از آن روانه بازار خواهند شد. استراتژی و برنامه ریزی طولانی مدت ولوو همراه با نگرش آینده نگرانه و صبر و حسابگری، می تواند درسی برای شرکتهای خودروسازی ما نیز باشد.
حسین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲اره مدیرعامل ایرانخودرو هم گفت دوتا پلت فرم جدید دارن که تا 15 سال اینده 30تا ماشین باش میسازن!
محمود
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ولوو یعنی اوج ایمنی – راحتی و استحکام.
زنده باد ولوو ..
اشكان
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲اینها خودرو میسازن تو مملکت ما از فرغون بدتر
M
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲I LOVE VOLVO
--AMG--
۱۳ خرداد ۱۳۹۲به هیچ وجه نمیتونه با گلف رقابت کنه.گلف 35 ساله پرفروشترین ماشین اروپاست.