زمانی خودروهای ولوو با شکل و شمایل جعبه مانند خود شناخته میشدند و تا سالها خبری از تغییر و تحولی اساسی و ورود به دنیای مدرن در آنها دیده نمیشد. با این وجود، ترجیح کارایی و عملکرد بر طراحی توانست تا حدودی این خودروساز را در مسیر زمان حفظ کند. اما امروزه ولوو در دست مالکان چینی خود با طراحی بهروز و جذابی ارائه میشود و دیگر چنین نقدی بر آن چندان وارد نیست.
واحد تیونینگ و تقویت پولستار در ولوو تصمیم گرفت در ۲۰ سالگی مدل ۸۵۰/۸۵۵ T-5R یک ملاقات بین این خودروی قدیمی با نواده آن یعنی V60 پولستار ترتیب بدهد. هنگامی که این دو خودرو را در کنار هم مقایسه میکنیم، سیر پرشتاب تغییرات طراحی را در این دوره بهخوبی در مییابیم. ولووی ۸۵۵ T-5R از یک موتور ۲.۳ لیتری پنج سیلندر توربو سود میبرد که ۲۴۰ اسب بخار نیرو و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور داشت. این خروجی باعث میشد تا این واگن قادر باشد در ۷.۰ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و نهایتاً به سرعت ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت برسد. آخرین ولووی V60 پولستار از یک موتور شش سیلندر ۳.۰ لیتری با توربوشارژر دوقلو سود میبرد که خروجی آن ۳۵۰ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر است و آن را قادر میسازد تا در ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ برسد و نهایت سرعت آن نیز به طور الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است. در طول این سالیان، کلاس واگنهای اسپرت منفجر شده و یک دوجین رقیب قدرتمند در آن حاضر شدهاند. بازیگران آلمانی از جمله مرسدس AMG C 63 S Estate با ۵۱۰ اسب بخار نیرو و آئودی RS 4 Avant با ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور از قدرتمندترین این رقبا محسوب میشوند. به نظر شما، ولوو همچنان میتواند در این بازار استیشنهای پرقدرت، نقش پررنگی داشته باشد یا خیر؟۲۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Mostafa JR
۱۹ آبان ۱۳۹۳من مدل قدیمی رو اصلا به حساب نمی یارم!در مقابل مدل جدید هیچه…
REZA . JUST TOYOTA
۱۹ آبان ۱۳۹۳معلوم هست مدل قبلیش مثل این نیست ولی اون هم در زمان خود جز بهترین ها بود
"Amir"
۱۹ آبان ۱۳۹۳خیلی قشنگه اما انصافا چراغ عقبش داغونه،ولی از همه لحاظ عالیه
MAFIA
۱۹ آبان ۱۳۹۳نه طراحی جذابی داره نه موتور جالبی فقط یه کالسکه سوئدی امن هست از آرایش دریچه هواهاش هم خوشم نمیاد
amir
۲۰ آبان ۱۳۹۳کمپانی بزرگیه ماشینهای خوبی میسازه ولی من هیچ وقت باش حال نکردم نمیدونم چرا!!؟((:
مجتبی(ساروی)
۲۰ آبان ۱۳۹۳مافیا تو منو یادderagon میندازی ای شیطون نکنه خودش باشی ؟
sj
۱۹ آبان ۱۳۹۳ماشین های ولوو ب خاطر ایمنیشون همیشه مقبول بودن وهستن
Mostafa JR
۱۹ آبان ۱۳۹۳وخواهند بود…
mrs
۲۱ آبان ۱۳۹۳برای همیشه…..
REZA . JUST TOYOTA
۱۹ آبان ۱۳۹۳مثل هموطنش ساب
MAFIA
۱۹ آبان ۱۳۹۳نمیدونم چرا اصلا نمیتونم با این ماشین ارتباط برقرار کنم.
علی
۲۰ آبان ۱۳۹۳برو تو سایت ولوو ببین چی کار کردن
من یه دو سه ساله سایتشون چک میکنم فک کنم یکی از بهتر ین خودرو ازهای دنیاست .هر شش ماه یه مدل جدید عالین .
Ahmad..F12
۲۷ آبان ۱۳۹۳اتفاقاً من کلیپ های مدل قبلی رو دیدم واقعاً خودروی سخت جونیه
خیلی مستحکمه
ولی خب این مسلمه که در مقابل خودرویی که با تکنولوژی روز ساخته شده حرفی برای گفتن نداره
REZA . JUST TOYOTA
۱۹ آبان ۱۳۹۳موتورش عالیه همین طور طراحی و تکنولوژی
Mostafa JR
۱۹ آبان ۱۳۹۳خوب البته زمان خودش مدل قدیمی ارزوی مردم بوده…
ASADI
۱۹ آبان ۱۳۹۳موتورش عالیه 3000 سی سی با توربو شارژ دوقلو طراحیحشم خیلی قشنگ شده
به زودی ولوو هم طرفدار زیادی پیدا میکند.
Mostafa JR
۱۹ آبان ۱۳۹۳داش اسدی همین طوری هم کلی طرفدار داره
ASADI
۲۰ آبان ۱۳۹۳بله بله بله بله
در ضمن من گفتن طرفدارای زیادی این زیادی خیلی مهمه
صادق
۱۹ آبان ۱۳۹۳قبل از اینکه ولووهای جدید رو از نزدیک ببینم، از نظر طراحی برام ماشینای معمولی و گاهی اوقات قشنگ بودن.
ولی وقتی برای اولین بار XC60 رو از نزدیک دیدم فکم افتاد!!!! (از اون به بعد، ولوو ها حتی توی عکسا هم برام زیبا به نظر اومدن!!)
واقعا ولوو های جدید طراحی های بسیار فوق العاده ای دارن
ولوو ی های T-5r هم در دوران خودشون ماشینای خوبی بودن شاید طراحیه خیلی دلچسبی نداشتن، ولی کیفیت رانندگیه خوب و ماشینای کم استهلاکی بودن
خاوری
۲۰ آبان ۱۳۹۳صادق داداش فدایی داری
چطوری رفیق خوب روزها؟؟
صادق
۲۰ آبان ۱۳۹۳درود و دوصد بدرود بر خاوریِ گل
چطوری رفیق؟ خوبی؟
دلم لک زده برای یه گپ و گفت چاق
داداش، دورا دور ما ارادت داریم.
خاوری
۱۹ آبان ۱۳۹۳طراحی بخش عقبی خودروهای وولوو فوق العاده س..ساده و صمیمی و البته خاص
محمدMOHAMMAD
۱۹ آبان ۱۳۹۳ولوو خودروهایش را برای یک عمر میسازد ولی باید با خودرو ها چینی یک عکس یادگاری گرفت و آنها را درون سطل زباله انداخت به اندازه عمر یک دستمال کاغذی
مجتبی(ساروی)
۲۰ آبان ۱۳۹۳اقای اقا محمد در جوابت فقط یه تیکه از متن بالا رو که احتمالا با دقت نحوندی رو واست مینویسم
“زمانی خودروهای ولوو با شکل و شمایل جعبه مانند خود شناخته میشدند و تا سالها خبری از تغییر و تحولی اساسی و ورود به دنیای مدرن در آنها دیده نمیشد. با این وجود، ترجیح کارایی و عملکرد بر طراحی توانست تا حدودی این خودروساز را در مسیر زمان حفظ کند. اما امروزه ولوو در دست مالکان چینی خود با طراحی بهروز و جذابی ارائه میشود و دیگر چنین نقدی بر آن چندان وارد نیست.”یعنی مدیران چینی این تحول رو ایجاد کردند برادر
محمدMOHAMMAD
۲۰ آبان ۱۳۹۳آقا مجتبی عزیز شما یک نکته را به طور کلی فراموش کردید اصلا کاری هم به این متن ندارم و آن نکته این است که هر کشوری که سهام یک شرکت خودروسازی کشور دیگر را میخرد نمی تواند در سیاست های کلی آن شرکت خودروسازی تغییر ایجاد کند و مثلا به سلیقه خودش خودرو تولید کند اگر این طور بود جنرال موتور پس از خرید سهام شرکت پژو در سال 2011 طراحی خودروهای پژو را تغییر میداد و خودرو هایی شبیه به خودروهای آمریکایی تولید میکرد و یا شرکت بی ام و که مالک سهام مینی است پس باید مینی های جدید را شکل بی ام و تولید میکرد که اصلا این گونه نیست و یا مثلا چینی ها با خرید سهام شرکت جگوار باید شکل این خودرو هارا آن طور که دوست داشتند تغییر میدادند که هیچکدام از این تغییرات در طراحی این خودروها انجام نشده است وفقط سهام این شرکت ها انتقال میابد در ضمن اگر بنا به تاثیر گذاری بود شرکت جیلی که مالک سهام ولوو است پس باید طراحی و یا کیفیت خودروهایش کمی از ولوو تاثیر می پذیرفت که هرگز این گونه نشد و این نکته که با نگاه دقیق به خودروهای جدید ولوو حتما متوجه میشوید که زبان طراحی آن از 20 سال پیش تا الان به یک شیوه و روش مشابه است و تغییر اساسی در طراحی آن رخ نداده است مثل خودرو های کره ای نیست که اکثر مدل هایش با مدل قبل به طور کلی متفاوت است
مجتبی(ساروی)
۲۰ آبان ۱۳۹۳جنرال موتورز 15درصد سهام پژو رو داره ولی تو متن نوشته مالکان چینی
بعدشم شما خودت باور میکنی صاحب یا سهام دار عمده باشی بعد تو کارای مدیریتی دخالت نکنی ؟؟؟
mrs
۲۱ آبان ۱۳۹۳اولا وظیفه خودم میدونم بابت این مقاله از پدال تشکر کنم . دوما ولوو نه تنها در بخش استیشن واگنهای پر قدرت حضور پررنگی داره بلکه به نظر من میتونه رقباش رو هم شکست بده .