ولوو به روند کم حجم کردن پیشرانهها در صنعت خودرو سرعت بخشیده و اولین پیشرانه ۳ سیلندر در تاریخ ۹۱ سالهاش را معرفی کرده است.
این پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری که به منظور هماهنگی با نسخههای هیبریدی و پلاگین هیبریدی ولوو در آینده نیز طراحی شده هماکنون در محصول جدید کمپانی یعنی XC40 وجود دارد.
پیشرانه مورد بحث که با کد T3 شناخته میشود در همان خط تولید پیشرانههای ۴ سیلندر بنزینی و دیزلی ولوو مونتاژ میشود بهصورت انحصاری تنها با گیربکس ۶ سرعته دستی در دسترس است.
بهای ولوو XC40 T3 از ۲۷۹۰۵ پوند آغاز میشود اگرچه که مشتریان باید تا سال ۲۰۱۹ صبر کنند تا بتوانند همین مدل را با گیربکس سفارشی ۸ سرعته اتوماتیک نیز بخرند.
یکی از مدیران ارشد ولوو گفته است:
پیشرانه ۳ سیلندر جدید ما قدم جذاب بعدی برای توسعه XC40 و محصولات ولوو میباشد. طراحی جمعوجور این پیشرانه همان انعطاف موردنیاز را فراهم کرده زیرا ما گزینههای مختلفی را برای مشتریان XC40 میخواستیم.
گفته میشود نسخه هیبریدی شده ولوو XC40 نیز در آیندهای نه چندان دور عرضه خواهد شد و نمونه کاملاً الکتریکی نیز در حال توسعه است.
محمد
۲ اسفند ۱۳۹۶3 سیلندر.. خخ .. یعنی مصرف سوختش چقدره؟
دم ولوو گرم…………
ولی خوب بود ولوو قبل از اینکه تمام محصولاتش برقی بشن برای یادگاری چندمدل سفارشی با حجم و قدرت بسیار بالا روانه بازار میکرد تا در تاریخ ثبت بشن..
البته اونجا به جای پوز زنون برره ای بیشتر به فکر کیفیت هستن..
ایرانی
۲ اسفند ۱۳۹۶امروز قرار بود مدل جدید ولوو v60 رونمایی بشه.
Roham
۲ اسفند ۱۳۹۶قدرت و گشتاور خروجیش چقدره؟
بهراد
۲ اسفند ۱۳۹۶خوشم اومد ولوو شعار و الگوی خوبی داره و خیلیم درست داره پیش میره
باید یه نمونه شاسی بلند کوچیک برای کشور های متوسط تولید میکرد ، قیمتش که مناسبه و مصرف سوختش همینطوری خیلی کمه تازه هیبریدیش بیاد که دیگه قطره ای مصرف می کنه! اگر باک ۱۰۰ لیتری داشت و صدی یک هم مصرف میکرد خیلیم جالب تر میشد و همینطور شارژ القایی مث اون i8 داشت.یبار تو تبلیغ ۲۰۶ ایرانخررو میگفت با یک باک از تهران تا مشهد برانید!!!
با این روندی که بنز و هیوندای هم استاندارد های مارو پاس نمی کنن فک کنم دنا قدر مطلق هیبریدی همه ی استاندارد هارو ضربه فنی کنه
Saeed Boroomand
۲ اسفند ۱۳۹۶صدی یک ماشین تولید انبوهی الان نداریم… اگرم بی ام و کفته همچین حرفی مزاح کرده ( منظورش توی مد هیبرید نبوده ) ، البته دنا هیبرید فرق داره… حالا جالب این که از تهران تا مشهد اون راننده نیاز به استراحت نداره خودش، حالا ما هیچی اصلن…
بهراد
۳ اسفند ۱۳۹۶داداش بی ام و نگفته صدی یک مصرف می کنه منظورم شارژر القاییش تو i8 بود که کوالکام براش ساخته بود
هیبریدی هایی هستن که ۲.۱ لیتر میسوزونن
اما اگر بخواد به یک برسه باید هم ماشین یکم رژیم بگیره سبک تر شه هم یکم ضریب تراکمش بره بالا هم تو تکنولوژی هیبریدیش تجدید نظر شه، منم گفتم اگر مصرفش اونقد بود…
خیلی باحال میشه ۱۰۰۰۰ کیلومتر با یه باک ۱۰۰ لیتری!!!
پمپ بنزین ها ورشکست میشدن، وضعیت آلودگی شهر ها هم خیلی زودتر حل میشد
شاید از سال۸۰ ماشین های آقای آرین وارد بازار میشدن الان کمتر ماشین بنزینی تو خیابون میدیدیم
و میشد از اینور شهر اونور شهر رو واضح دید بجای تسلا برند آرین جلب توجه میکرد
amir
۲ اسفند ۱۳۹۶اکثر خودروسازای بزرگ دنیا به خصوص اروپاییها به این سمت حرکت میکنندیعنی کم کردن تعداد سیلندر و حجم موتور .امروز با یه موتور سه سیلندر قدرت و گشتاوری را میگیرید که بیست سال پیش با یه موتور شش سیلندر واین یعنی الایندگی و مصرف سوخت کمتر