با فیس لیفتی که از XC90 الهام گرفته، آیا ولوو V40 میتواند به جنگ رقبایی چون بامو سری ۱ و آئودی A3 برود؟
ولوو V40 در کلاسی بسیار رقابتی قرار گرفته است. این سگمنت سرشار از خودروهای خانوادگی ممتازی چون بامو سری ۱ و آئودی A3 و مدلهایی همچون اوپل آسترا و مزدا ۳ است که تصمیمگیری برای خرید یک خودروی بخصوص را سخت میسازد. اما به منظور رقابت بیشتر، ولوو کوچکترین مدل خود را برای سال ۲۰۱۶ بهسازی کرده است. تغییرات صورت گرفته اکثراً در بخش جلویی خودرو مشهود بوده است، جایی که طراحان از چراغهای آشنای چکشی بکار رفته در مدل XC90 الهام گرفتهاند و به همراه لامپهای LED روز روشن، امضای برجستهتری را به خودرو بخشیدهاند. V40 همچنین دارای نشان بزرگتری در جلوپنجره بوده و حسگرهای رادار برای ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل بهطور بهینه یکپارچه گشتهاند.
تشخیص مدل جدید و قدیمی از نمای پشت بهسختی صورت میگیرد اما این چیز بدی نیست و مدل بهروز شده ویژگیهای تازهی مدل قبلی را با درب پشتی تیره و چراغهای بلند عقب به همراه دارد. حتی مدل سطح پایهی D2 حاضر در تست نیز دارای خروجیهای دوگانهی اگزوز است بنابراین با انتخاب این مدل نیز خیلی بهصورت پایه به نظر نخواهد آمد.
داخل کابین، باعث خجالت است که میبینیم ولوو کنسول مرکزی را با دکمههای بیشماری که زیر صفحهنمایش استاندارد ۵ اینچی قرار دارند پر کرده است. شاید مشتریان قدیمی از تنظیمات گیجکنندهی ولوو استفاده کنند اما خریداران جدید با دیدن این تنظیمات احتمالاً به اولین نمایندگی مرسدس بنز پناه خواهند برد.
پرداخت کلی به زیبایی صورت گرفته و مواد نرم در داشبورد و دربها بکار گرفته شده است. کیلومتر شمار دیجیتالی خودرو نیز واضح و خوانا است و همهی سوئیچها نیز کیفیت راضیکنندهای دارند. دستهدندهی سنتی خودرو باقی مانده و به این مورد باید ترمزدستی از مد افتاده را نیز اضافه کرد.
در روی جاده،D2 هنوز هم انتخاب ماست و هزینههای رانندگی معقول را با کارایی کافی ارائه میدهد. V40 در هر کیلومتر ۹۴ گرم دیاکسید کربن تولید میکند که در این کلاس به شدت رقابتی است درحالیکه مصرف سوخت ترکیبی ۳.۶ لیتری و ۴.۱ لیتری در شهر آن نیز بسیار مناسب است.
V40 خوب است اگرچه که کمی سواری غیر جذابی دارد. پیشرانهی D2 میتواند در شهر کمی کند احساس شود اما آن را در دندهی پایینتر قرار دهید و این پیشرانهی ۴ سیلندر دیزلی شتاب کافی دارد. مدت ۱۰.۵ ثانیه طول میکشد تا خودرو به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که در واقع ۰.۲ ثانیه سریعتر از آئودی A3 1.6 TDI است.
درحالیکه پیشرانهی خودرو در هنگام شتاب گیریهای سنگین میتواند کمی ناهنجار و از نفس افتاده احساس شود اما در بزرگراه بهخوبی عمل میکند. پیشرانهی خودرو در سرعتهای بالا و خصوصاً با رینگهای ۱۶ و ۱۷ اینچی، نرم و لطیف انجاموظیفه میکند. ما هنوز با مدل محبوب V40 R Design ملاقات نکردهایم اما رینگهای پهنتر احتمالاً صدای کابین را در مسیرهای خشن تحت تأثیر قرار خواهند داد.
با حرکت در جادهی آسفالتهی پرپیچوخم تحت تأثیر احساس چسبندگی ولوو قرار خواهید گرفت. فرمان خودرو بسیار دقیق نیست اما در هماهنگی خوب با شاسی و بدنه کار میکند. سیستم تعلیق خودرو نیز سواری راحت خودرو در تمامی زمانها را تضمین میکند و آن را در مرتبهی بالاتری نسبت به بامو سری ۱ قرار می دهد.
متأسفانه، درحالیکه V40 در بخشهای استایل و هندلینگ با رقبا برابری میکند اما در مبحث کاربردی بودن عقب است. صندوق خودرو بهصورت ناامیدانه ای کوچک بوده (۳۲۴ لیتر) و میزان دید نیز مخصوصاً با وجود پشتسریهای بزرگ عقب کم است. خط سقف شیبدار خودرو نیز فضای عقب را تحت تأثیر قرار داده بنابراین کسانی که قد بلندی دارند بهتر است دنبال یک فولکس گلف فول آپشن باشند.
مشخصات ولوو V40 2016
قیمت: ۲۲,۸۵۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزل
قدرت/گشتاور: ۱۲۰ اسب بخار/۲۸۰ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۳.۳۶ لیتر در هر صد کیلومتر بزرگراه
زمان فروش: هماکنون
منبع: autoexpress
Davood
۷ مرداد ۱۳۹۵سلام آقا این مصرف ۲/۸لیترخیلی فوق العادست
یعنی۲تا نوشابه خانواده بنزین بریزبه نظر من مدیر عامل سایپا و ایران خودرو اگه میخوان نون حلال ببرن خونشون همین امروز استعفا بدن
خجالت آوره
حميد
۷ مرداد ۱۳۹۵فکر کنم این مصرف اشتباه نوشته شده
کلا ولوو ماشین بی روحی هست چند بار هم تا حالا ورشکسته شده
nie
۷ مرداد ۱۳۹۵اتفاقا من v40 دارم بسیار هم با روحه .از بی ام وی سری ۱ و مدل هاچبک آئودی a3 خیلی نرم تره یعنی اصلا قابل مقایسه نیست ابعادشم خیلی بزرگ تره .مدل کروز کانتریش یا همون ۴چرخش با بنز gla مقایسه میشه چون در اون ابعاده
سردبیر
۸ مرداد ۱۳۹۵ضمن سپاس از دقت نظر دوستان، در تبدیل مصرف سوخت از گالن امریکایی استفاده شده بود که باعث اشتباه شد. مصرف صحیح سوخت طبق این منبع و همچنین طبق اطلاعات سایت ولوو 3.3 لیتر می باشد. ممنون
uss zumwalt DDG-1000
۷ مرداد ۱۳۹۵قیمت 22855 پوند: 105133000 تومن
به نظر من مصرف سوختش اشتباه.
شاهین عزیز مصرف سوختش دقیقا همین؟؟؟؟؟؟؟
شاهین
۷ مرداد ۱۳۹۵بله تو منبع اصلی همینو نوشته.
ارادت
حميد
۷ مرداد ۱۳۹۵برو لینک زیر ببین بیشتر هست مصرف سوختش
http://www.volvocars.com/za/cars/new-models/v40/specifications
شاهین
۷ مرداد ۱۳۹۵بله یکی از دوستان عزیز یه لینکی گذاشتن که هنوز تایید نشده و توی اون مصرف سوخت اندکی بالاتر اعلام شده.
این بخاطر مغایرت داشتن برخی تبدیل واحدها توی واحدهای ایمپریال و آمریکایی هستش که با هم اندکی تفاوت دارن.علی ای حال باید بگم که اختلاف در حد نیم لیتر هستش و ممنونم از دقت نظر همه ی دوستان.
ارادتمندم دوستان
حميد
۸ مرداد ۱۳۹۵من حتی تو یک سایت معتبر خوندم بالآی پنج لیتر هست که به نظر معقول میاد
سعید
۷ مرداد ۱۳۹۵دوست عزیز موتور پارس اونم دوگانه با این کارکرد دورش رو خط بکش
این ماشین حداقل حداقل یک بار تا حالا موتورش باز شده واشر سر سیلندر عوض کرده و نوبت دومش هم نزدیکه که خودت باید زخمتش رو بکشی
کلا دوگانه نخر
رضا
۷ مرداد ۱۳۹۵این یکی از بهترین و گرون ترین هاچبک های دنیاست .و قطعا مدل تست شده یعنی d2 بسیار مدل حوصله سر بری هست.باید این ماشین رو با موتر های t4 و t5 روند و دید که چی هست .من انتخابم ولوو هست
ارمان
۷ مرداد ۱۳۹۵ولوو همون برندیه که سرش به تنش میرزه
دوست داشتنی اصیل و ایمن
اخیرن هم که طراحی های جدید عالی روش جواب داده
mohsen
۸ مرداد ۱۳۹۵مصرف سوخت: 2.8 لیتر در هر صد کیلومتر
, و دیگر هیچ
215میلیون به این ماشین دادن یعنی عالییییه
اگه من این پولو داشته باشم حتما یکی از انتخابامه
جلالى
۱۹ آذر ۱۳۹۵سلام بله عالى هست این ماشین همه چى تموم هست
Sajjad Ahmadi
۸ مرداد ۱۳۹۵دست از نجات پرستی برداریم :)
انصافا شاهکار سوئد رو به اجرا گذاشته
احمد باقری
۸ مرداد ۱۳۹۵ایمنی ماشینهای ولوو، همیشه عالی بوده.
Omid
۷ فروردین ۱۳۹۷با عرض سلا م و خسته نباشید
این ماشین سانروف هم داره؟ قیمتش چقده؟