ولوو

تست و بررسی ولوو V40 مدل 2016

با فیس لیفتی که از XC90 الهام گرفته، آیا ولوو V40 می‌تواند به جنگ رقبایی چون ب‌‌ام‌و سری ۱ و آئودی A3 برود؟

Volvo V40 2016
Volvo V40 2016
ولوو V40 در کلاسی بسیار رقابتی قرار گرفته است. این سگمنت سرشار از خودروهای خانوادگی ممتازی چون ب‌‌ام‌و سری ۱ و آئودی A3 و مدل‌هایی همچون اوپل آسترا و مزدا ۳ است که تصمیم‌گیری برای خرید یک خودروی بخصوص را سخت می‌سازد.
Volvo V40 2016
Volvo V40 2016
اما به منظور رقابت بیشتر، ولوو کوچک‌ترین مدل خود را برای سال ۲۰۱۶ بهسازی کرده است. تغییرات صورت گرفته اکثراً در بخش جلویی خودرو مشهود بوده است، جایی که طراحان از چراغ‌های آشنای چکشی بکار رفته در مدل XC90 الهام گرفته‌اند و به همراه لامپ‌های LED روز روشن، امضای برجسته‌تری را به خودرو بخشیده‌اند. V40 همچنین دارای نشان بزرگ‌تری در جلوپنجره بوده و حسگرهای رادار برای ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل به‌طور بهینه یکپارچه گشته‌اند.

Volvo V40 2016
تشخیص مدل جدید و قدیمی از نمای پشت به‌سختی صورت می‌گیرد اما این چیز بدی نیست و مدل به‌روز شده ویژگی‌های تازه‌ی مدل قبلی را با درب پشتی تیره و چراغ‌های بلند عقب به همراه دارد. حتی مدل سطح پایه‌ی D2 حاضر در تست نیز دارای خروجی‌های دوگانه‌ی اگزوز است بنابراین با انتخاب این مدل نیز خیلی به‌صورت پایه به نظر نخواهد آمد.

Volvo V40 2016
داخل کابین، باعث خجالت است که می‌بینیم ولوو کنسول مرکزی را با دکمه‌های بی‌شماری که زیر صفحه‌نمایش استاندارد ۵ اینچی قرار دارند پر کرده است. شاید مشتریان قدیمی از تنظیمات گیج‌کننده‌ی ولوو استفاده کنند اما خریداران جدید با دیدن این تنظیمات احتمالاً به اولین نمایندگی مرسدس بنز پناه خواهند برد.

Volvo V40 2016
پرداخت کلی به زیبایی صورت گرفته و مواد نرم در داشبورد و درب‌ها بکار گرفته شده است. کیلومتر شمار دیجیتالی خودرو نیز واضح و خوانا است و همه‌ی سوئیچ‌ها نیز کیفیت راضی‌کننده‌ای دارند. دسته‌دنده‌ی سنتی خودرو باقی مانده و به این مورد باید ترمزدستی از مد افتاده را نیز اضافه کرد.

Volvo V40 2016
در روی جاده،D2 هنوز هم انتخاب ماست و هزینه‌های رانندگی معقول را با کارایی کافی ارائه می‌دهد. V40 در هر کیلومتر ۹۴ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند که در این کلاس به شدت رقابتی است درحالی‌که مصرف سوخت ترکیبی ۳.۶ لیتری و ۴.۱ لیتری در شهر آن نیز بسیار مناسب است.

Volvo V40 2016
V40 خوب است اگرچه که کمی سواری غیر جذابی دارد. پیشرانه‌ی D2 می‌تواند در شهر کمی کند احساس شود اما آن را در دنده‌ی پایین‌تر قرار دهید و این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر دیزلی شتاب کافی دارد. مدت ۱۰.۵ ثانیه طول می‌کشد تا خودرو به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که در واقع ۰.۲ ثانیه سریع‌تر از آئودی A3 1.6 TDI است.

Volvo V40 2016
درحالی‌که پیشرانه‌ی خودرو در هنگام شتاب گیری‌های سنگین می‌تواند کمی ناهنجار و از نفس افتاده احساس شود اما در بزرگراه به‌خوبی عمل می‌کند. پیشرانه‌ی خودرو در سرعت‌های بالا و خصوصاً با رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی، نرم و لطیف انجام‌وظیفه می‌کند. ما هنوز با مدل محبوب V40 R Design ملاقات نکرده‌ایم اما رینگ‌های پهن‌تر احتمالاً صدای کابین را در مسیرهای خشن تحت تأثیر قرار خواهند داد.

Volvo V40 2016
با حرکت در جاده‌ی آسفالته‌ی پرپیچ‌وخم تحت تأثیر احساس چسبندگی ولوو قرار خواهید گرفت. فرمان خودرو بسیار دقیق نیست اما در هماهنگی خوب با شاسی و بدنه کار می‌کند. سیستم تعلیق خودرو نیز سواری راحت خودرو در تمامی زمان‌ها را تضمین می‌کند و آن را در مرتبه‌ی بالاتری نسبت به ب‌‌ام‌و سری ۱ قرار می دهد.

Volvo V40 2016
متأسفانه، درحالی‌که V40 در بخش‌های استایل و هندلینگ با رقبا برابری می‌کند اما در مبحث کاربردی بودن عقب است. صندوق خودرو به‌صورت ناامیدانه ای کوچک بوده (۳۲۴ لیتر) و میزان دید نیز مخصوصاً با وجود پشت‌سری‌های بزرگ عقب کم است. خط سقف شیب‌دار خودرو نیز فضای عقب را تحت تأثیر قرار داده بنابراین کسانی که قد بلندی دارند بهتر است دنبال یک فولکس گلف فول آپشن باشند.

در خاتمه باید گفت که XC90 ،S90 و V90 جدید نشان داده‌اند که ولوو با بهترین‌های خود بازگشته اما V40 این‌گونه حس می‌شود که سالخورده بوده و در چندین بخش کلیدی از رقبای خود عقب می‌افتد. کابین خودرو از مد افتاده بوده و فضای بخش عقب و صندوق نیز نمی‌تواند به پای رقبا برسد. این خودرو شیک و کم‌مصرف بوده و سواری خوبی دارد اما به نظر می‌رسد که یک آئودی یا ب‌‌ام‌و با قیمت مشابه و یا حتی واکسهال آسترای ارزان‌تر انتخاب منطقی‌تری باشند.

مشخصات ولوو V40 2016

قیمت: ۲۲,۸۵۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزل
قدرت/گشتاور: ۱۲۰ اسب بخار/۲۸۰ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۳.۳۶ لیتر در هر صد کیلومتر بزرگراه
زمان فروش: هم‌اکنون

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Davood

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام آقا این مصرف ۲/۸لیترخیلی فوق العادست
    یعنی۲تا نوشابه خانواده بنزین بریزبه نظر من مدیر عامل سایپا و ایران خودرو اگه میخوان نون حلال ببرن خونشون همین امروز استعفا بدن
    خجالت آوره

  2. حميد

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    فکر کنم این مصرف اشتباه نوشته شده
    کلا ولوو ماشین بی روحی هست چند بار هم تا حالا ورشکسته شده

    1. nie

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (169 ديدگاه)

      اتفاقا من v40 دارم بسیار هم با روحه .از بی ام وی سری ۱ و مدل هاچبک آئودی a3 خیلی نرم تره یعنی اصلا قابل مقایسه نیست ابعادشم خیلی بزرگ تره .مدل کروز کانتریش یا همون ۴چرخش با بنز gla مقایسه میشه چون در اون ابعاده

    2. سردبیر

      ۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (761 ديدگاه)

      ضمن سپاس از دقت نظر دوستان، در تبدیل مصرف سوخت از گالن امریکایی استفاده شده بود که باعث اشتباه شد. مصرف صحیح سوخت طبق این منبع و همچنین طبق اطلاعات سایت ولوو 3.3 لیتر می باشد. ممنون

  3. uss zumwalt DDG-1000

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت 22855 پوند: 105133000 تومن
    به نظر من مصرف سوختش اشتباه.
    شاهین عزیز مصرف سوختش دقیقا همین؟؟؟؟؟؟؟

    1. شاهین

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      بله تو منبع اصلی همینو نوشته.
      ارادت

      1. حميد

        ۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        برو لینک زیر ببین بیشتر هست مصرف سوختش
        http://www.volvocars.com/za/cars/new-models/v40/specifications

      2. شاهین

        ۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        بله یکی از دوستان عزیز یه لینکی گذاشتن که هنوز تایید نشده و توی اون مصرف سوخت اندکی بالاتر اعلام شده.
        این بخاطر مغایرت داشتن برخی تبدیل واحدها توی واحدهای ایمپریال و آمریکایی هستش که با هم اندکی تفاوت دارن.علی ای حال باید بگم که اختلاف در حد نیم لیتر هستش و ممنونم از دقت نظر همه ی دوستان.
        ارادتمندم دوستان

        1. حميد

          ۸ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1724 ديدگاه)

          من حتی تو یک سایت معتبر خوندم بالآی پنج لیتر هست که به نظر معقول میاد

  4. سعید

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (222 ديدگاه)

    دوست عزیز موتور پارس اونم دوگانه با این کارکرد دورش رو خط بکش
    این ماشین حداقل حداقل یک بار تا حالا موتورش باز شده واشر سر سیلندر عوض کرده و نوبت دومش هم نزدیکه که خودت باید زخمتش رو بکشی
    کلا دوگانه نخر

  5. رضا

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    این یکی از بهترین و گرون ترین هاچبک های دنیاست .و قطعا مدل تست شده یعنی d2 بسیار مدل حوصله سر بری هست.باید این ماشین رو با موتر های t4 و t5 روند و دید که چی هست .من انتخابم ولوو هست

  6. ارمان

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    ولوو همون برندیه که سرش به تنش میرزه
    دوست داشتنی اصیل و ایمن
    اخیرن هم که طراحی های جدید عالی روش جواب داده

  7. mohsen

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    مصرف سوخت: 2.8 لیتر در هر صد کیلومتر
    , و دیگر هیچ
    215میلیون به این ماشین دادن یعنی عالییییه
    اگه من این پولو داشته باشم حتما یکی از انتخابامه

    1. جلالى

      ۱۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام بله عالى هست این ماشین همه چى تموم هست

  8. Sajjad Ahmadi

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    دست از نجات پرستی برداریم :)
    انصافا شاهکار سوئد رو به اجرا گذاشته

  9. احمد باقری

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ایمنی ماشینهای ولوو، همیشه عالی بوده.

  10. Omid

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلا م و خسته نباشید
    این ماشین سانروف هم داره؟ قیمتش چقده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا