پولستار به تازگی وارد بازار آمریکا شده اما دلایل زیادی برای استقبال خریداران از این برند سوئدی وجود دارد. هر دو خودروی پولستار ۱ و ۲ از طراحی زیبایی سود برده و خود پولستار نیز ثابت کرده که محیط زیستیترین کمپانی دنیا بوده و از آنجایی که پولستار فرزند خلف ولووست بنابراین محصولاتش ایمنی قابلتوجهی دارند. البته این ایمنی بالا اصلاً سورپرایز کننده نیست اما این را بر پایه گفتههای پولستار نمیگوییم. یورو انکاپ اخیراً پولستار ۲ را تست کرده و نتایج به دست آمده عالی بودهاند. نظرات یورو انکاپ درباره خودروها اهمیت زیادی دارند زیرا این موسسه پروتکلهای تست ایمنی خود را هر دو سال یکبار بهروز میکند.
این بهروزرسانیها باعث شده یورو انکاپ بهترین موسسه برای بررسی جدیدترین سیستمهای کمکراننده و اطمینان از ایمنی ساختار یک خودرو میباشد؛ اما پولستار ۲ چه عملکردی داشته است؟ همانگونه که احتمالاً حدس میزنید این خودروی الکتریکی بهترین امتیاز ممکن یعنی ۵ ستاره ایمنی را به دست آورده است. همچنین وقتی تست تصادف پولستار ۲ را با سایر خودروهای الکتریکی که قبلاً و با پروتکلهای بهروز نشده تست شدهاند مقایسه میکنیم به عملکرد استثنایی این خودروی سوئدی پی میبریم.
این همان اتفاقی است که وقتی ایمنی را به اندازه دیگر جنبههای یک خودرو مهم میشمارید اتفاق میافتد. توماس اینگنلاس مدیرعامل پولستار میگوید:
ولوو یکی از مؤسسان شرکت ما بوده و با استفاده از تجارب آنها ما به این موضوع پرداختهایم که ایمنی جزو فاکتورهای کلیدی محصولات ماست. این موضوع خودش را در امتیازهای عالی پولستار ۲ در تستهای یورو انکاپ نشان میدهد.
یکی از دلایل عملکرد عالی این خودرو در تستهای تصادف وجود هشت کیسه هوا میباشد. در زمان نگارش این خبر فولکسواگن ID.3 تنها خودروی الکتریکی بوده که از کیسههای هوای مرکزی مشابه پولستار ۲ سود میبرد. البته دیگر ویژگیها همچون کروز کنترل تطبیقی و سیستمهای تشخیص خودروها، دوچرخهسواران و عابران پیاده نیز اهمیت بالایی دارند. تمامی این سیستمها در پولستار ۲ وجود داشته و آن را به یکی انتخابهای خوب بازار الکتریکیها بدل کردهاند.
[دانلود ویدئو]
زیزیگولو
۱۸ اسفند ۱۳۹۹نا امن ترین ماشینا تو تست تصادف ماشینای ایرانی هستن
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اسفند ۱۳۹۹زیزیگولو جان
فکر میکنم عجیبترین و ناامنترین خودرویی که تا به امروز دیدم و از پراید هم بدتر بوده ، سیتروئن زانتیا منتاژ ایران بوده که با کوچکترین انحراف و چپ کردن ستون جلو مثل آب خوردن جمع میشه و بدترین ایمنی را داره !
ولوو که نوآور ایمنی در جهان به حساب میاد و اصلاً فلسفهی ساختشون اول ایمنی بعد خودرو هست !
اما تو خودروهای قدیمی چیزی که با چشم دیدم بارها و بارها ، مقاومت بدنه و سپرهای میتسوبیشی گالانتهای مدل ۹۲ بوده که برای یکی از دوستان بوده که تصادفهای عجیبی باهاش داشته حتی تصادفی که زده به درد خانهی مردم و اینقدر ضربه قوی بوده که لیوانها در سینک ضرفشویی میوفته و همینطور تصادفهای متداول دیگر و اتفاقاً هنوز پس از سالها خودرو را حفظ کرده با اینکه هزینهی نگهداری بالایی داره ولی هنوز به نظر خودم بهترین سواری خودروهایی را داشته که دیدم و اصلاً خسته شدن برای رانندگی تو کارش وجود نداره !
زیزیگولو
۱۸ اسفند ۱۳۹۹نوید در مورد زانتیا درست بود ولی به نظر من محکم ترین ماشینای دنیا ماشینای آمریکایی هستن خصوصاً ماشینای آمریکایی قدیمی
زیزیگولو
۱۹ اسفند ۱۳۹۹در مورد زانتیا درسته ولی به نظر من محکمترین ماشینا، ماشینای آمریکایی هستن خصوصاً ماشینای آمریکایی قدیمی
E39
۱۹ اسفند ۱۳۹۹در تست تصادف سرعت های بالاتر حتی اگر بدنه تغییر شکل ندهد و آسیب فیزیکی هم به سرنشین وارد نشود، به احتمال زیاد سرنشینی زنده نخواهد ماند. علت اصلی مرگ ضربه مغزی، یعنی برخورد مغز به جمجه به علت عدم توانایی مایع مغزی در دمپ کردن ضربه های ناگهانی است. البته برخی خودرو ها از پشت سری فعال بهره می برند که مکانیزم کاری اون رو نمیدونم. ضربه به شکل impulse هست، پشت سری فعال باید درحد میلی ثانیه عمل کنه. البته قطعا تاثیر داره اما نه برای برخورد با سرعت 120 به جسم ساکن. در کل براب راننده بی احتیاط و شرایط محیطی ناایمن ولوو هم ماشین امنی نیست و برای شرایط مساعد و راننده ملاحظه کار پراید هم ایمن خواهد بود.
Ali hossein
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ماشین ایرانی اگه منظورت پارس و ۲۰۶ که باید بگم اونا دوران خودشون جزو امن ترین ماشین ها حساب میشدن
زیزیگولو
۱۹ اسفند ۱۳۹۹من چند دهه پیش رو نمیگم، منظورم حال حاضر هستش
مهدی
۱۸ اسفند ۱۳۹۹عملکردش عالی نبود ولی بدم نبود
Amir
۱۸ اسفند ۱۳۹۹هر برند یه فلسفه ساخت داره ، و در اون بهترین هست ، تعجب دارم که بعضی دوستان انکار میکنن ،
ولوو هم بیشترین ایمنی رو در محصولاتش داره و این دستاور اصلا جای تعجب نداره
abdi_porsche fan
۱۸ اسفند ۱۳۹۹میشه بگی انتظارت چی بود؟ اصلا معیارای ایمنی سال 2021 میدونی؟
مهدی
۱۸ اسفند ۱۳۹۹نه منظور من این هست که دیگه نمیتونیم بگیم عالیه عالیه عالی هست ولی نمگم که بد هست و واقعا و واقعا ایمنی بالایی داره همه ی محصولات ولوو همچین ایمنی رو دارن منظور کلی من این بود
محمد رستمی نژاد
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ولوو کاملا بر اساس زندگی های اروپایی درست شده
همونطور که میدونید مثلا xc90 برای ایران اصلا مناسب نیست
کلا به نظرم محصولات ولوو خاص تر
هستند نسبت به بقیه
چهاز لحاظ ایمنی
چه از لحاظ طراحی
چه موتور های توربو و سوپر شارژ با هم
نا شناس.
۱۸ اسفند ۱۳۹۹بسیار ویدو جالب و مفید بود
ولی… در تمامی جهان ( حتی امروزه در چین ) همه تست ها تصادف به دیوار با سرعت 72 کیلومتر انجام میشود.
دهه 1970 با سرعت 50 کیلومتر تست میشد. اما الان یعنی 50 سال بعد با سرعت 72 کیلومتر. احتمالا تا سال 2070 تست های ایمنی با سرعت 95 کیلومتر تست شوند.
ولی ایمن ترین خودرو نسبی هست. و بسته به شرایط دارد.
مثلا همین پولستار 2 ماشین خوبی هست و من به آن اعتماد دارم ولی یک هو کار است و اتفاق می افتد. من با سرعت 80 کیلومتر مثلا با کامیون تصادف میکنم
( این یعنی 8 کیلومتر سریع تر از تست های تصادف ).
آیا من میمیرم ؟؟؟؟
در دقیقه 1:25 به بالا مشاهده میکینم که پولستار 2 از پهلو با سرعت 40 کیلومتر تصادف کرد.
اگر به جای 40 کیلومتر ، خودرویی با سرعت 45 کیلومتر به من تصادف کند آیا با هم سالم میمانم؟؟؟
الان میگوید 4 یا 5 کیلومتر که چیزی نیست. اما همان میتواند سرنوشت من را تایین کن.
من نمیگویم تست ها دروغ است. میگویم. اگر با 2 یا 3 کیلومتر سرعت بیشتر تصادف کنم ( البته دور از جون ) آیا من زنده خواهم ماند؟
کسی اطلاعی دارد.
به نظر دوستان بهتر نیست مثلا با سرعت بیشتری این تست ها انجام شود تا ایمنی خودرو به معنی واقعی کلمه درک شود ؟
OMID
۱۸ اسفند ۱۳۹۹بهتر نیست با یه اکانت بیای بعد تز بدی رامین جان؟
E39
۱۹ اسفند ۱۳۹۹در تست تصادف سرعت های بالاتر حتی اگر بدنه تغییر شکل ندهد و آسیب فیزیکی هم به سرنشین وارد نشود، به احتمال زیاد سرنشینی زنده نخواهد ماند. علت اصلی مرگ ضربه مغزی، یعنی برخورد مغز به جمجه به علت عدم توانایی مایع مغزی در دمپ کردن ضربه های ناگهانی است. البته برخی خودرو ها از پشت سری فعال بهره می برند که مکانیزم کاری اون رو نمیدونم. ضربه به شکل impulse هست، پشت سری فعال باید درحد میلی ثانیه عمل کنه. البته قطعا تاثیر داره اما نه برای برخورد با سرعت 120 به جسم ساکن. در کل براب راننده بی احتیاط و شرایط محیطی ناایمن ولوو هم ماشین امنی نیست و برای شرایط مساعد و راننده ملاحظه کار پراید هم ایمن خواهد بود.
میثم
۱۸ اسفند ۱۳۹۹کیسه هوای مرکزی رو هوندا فیت و تویوتا یاریس و یه ماشین آمریکایی که یادم نیست رو قبلا استفاده کردن.
آمریکاییه فکر کنم یکی از محصولات کادیلاک بود
آرش وان
۱۸ اسفند ۱۳۹۹رنو آرکانا هم به جمع ۵ ستاره ای های سال ۲۰۲۱ پیوست ؛ با نتیجه ای در خور تحسین:
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶٪
حفاظت از خردسالان: ۸۳٪
حفاظت از عابران پیاده: ۷۵٪
تجهیزات ایمنی اضافه: ۷۴٪
Benz309 1974
۱۸ اسفند ۱۳۹۹مخصوص ایران ساخته شده بود تحریم میشه میره روسیه بعد الان اروپا هم عرضه میشه.
سرزمین آفتاب
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ولوو عالیه
Xc90 از ۲۰۰۲ تا الان حتی یک کشته هم نداده
و این ایمنی بالای ولوو رو نشون میده