هاکان ساموئلسن مدیرعامل ولووی سوئد میگوید این برند توسعهی پیشرانههای دیزلی جدید را به علت افزایش هزینههای کاهش آلایندگی نیتروژن اکسید متوقف خواهد کرد.
او در مصاحبه با رسانهای آلمانی گفته است:
از نقطه نظر کنونی، ما دیگر نسل جدید پیشرانههای دیزلی را توسعه نخواهیم داد.
رئیس ولوو به این نکته اشاره کرده که این کمپانی به توسعهی مدلهای دیزلی کنونی که در سال 2013 معرفی شدهاند ادامه خواهد داد زیرا باید از عهدهی استانداردهای آلایندگی آتی بربیایند. البته این روند احتمالاً از سال 2023 متوقف خواهد شد.
برنامهی جایگزین ولوو سرمایهگذاری روی خودروهای الکتریکی و هیبریدی بوده و قبلاً گفته شده خودروی کاملاً الکتریکی این برند در سال 2019 وارد بازار خواهد شد.
ساموئلسن اضافه کرد:
ما باید تصدیق کنیم تسلا چنین خودرویی را برای مردم ارائه میکند. در این زمینه فضا برای ما نیز وجود داشته و خودروهای ما کیفیت بالا و طراحی جذابی دارند.
ساموئلسن معتقد است قوانین آلایندگی به حدی سختگیرانه خواهند شد که بهای خودروهای دیزلی بالا خواهد رفت و در واقع در این نقطه خودروهای پلاگین هیبریدی یک گزینهی جذاب خواهند بود.
یکی از دلایلی که ولوو هنوز نمیتواند تولید خودروهای دیزلی خود را قطع کند به محبوبیت آنها بازمیگردد. خودروهای دیزلی فروش بیش از 50 درصدی در اروپا داشته و 90 درصد مدلهای XC90 فروخته شده از قوای محرکهی دیزلی استفاده میکنند.
البته سرمایهگذاری در تکنولوژیهای کاهندهی آلایندگی در آیندهی نزدیک اساسی خواهد بود زیرا میزان آلایندگی خودروهای تولیدی خودروسازان اروپایی در سال 2021 باید از 130 گرم به 95 گرم در هر کیلومتر برسد.