از آنجایی که خودروهای الکتریکی و هیبریدی بیش از پیش در بین عامهی مردم طرفدار پیدا میکنند، به نظر میرسد که پیشرانههای دیزلی دیر یا زود از جادهها خداحافظی خواهند کرد.
مدیر اجرایی ولوو، هاکان ساموئلسون در نمایشگاه خودروی ژنو گفته که معتقد است پس از سال ۲۰۲۰ پیشرانههای دیزلی منسوخ خواهند شد.
ما باید پیشرانهای دیزلی با آلایندگیای در حد پیشرانهی بنزینی بسازیم و درحالیکه این امر را میتوان انجام داد اما این کار هزینهبر خواهد بود و این موضوع در بلندمدت چیزی منفی است.
طبق گفتههای ساموئلسون پیشرانههای دیزلی نقش مهمی در برآورده کردن قوانین آلایندگی دیاکسید کربن خواهند داشت اما پس از آن، احتمال منسوخ شدن این پیشرانهها وجود دارد.
تا سال ۲۰۲۰ پیشرانههای دیزلی نقش بسیار مهمی خواهند داشت. پس از آن، سیستمهای هیبریدی و خودروهای تمام الکتریکی کمهزینهتر خواهند شد و زمانی که قوانین خواهان آلایندگی دیاکسید کربن کمتر از ۹۵ گرم در هر کیلومتر شوند، من کاملاً مطمئنم که پیشرانههای دیزلی نخواهند توانست به ما کمک کنند.
ولوو در حال برنامهریزی برای معرفی اولین خودروی تمام الکتریکی خود در سال ۲۰۱۹ بوده و باور دارد که تا سال ۲۰۲۵ نسخهای تمام الکتریکی از تمامی خودروهای خود را خواهد داشت.
Chevele
۲۵ اسفند ۱۳۹۵کاملا با این نظر موافقم از اول با پیشرانه های دیزلی حال نمی کردم
ASTON MARTIN
۲۶ اسفند ۱۳۹۵دیزل حکم سی ان جی در اینجارو داره
قیمتش پایین تره اینقدریم ازین حیث بد نبود
موندم ایران کی قراره هیبرید شه:/ پراید هیبرید..هه
علیرضا میرزایی
۲۵ اسفند ۱۳۹۵اووووخ عکس آخری از بالا عجب رخی داره لامروت!
M
۲۵ اسفند ۱۳۹۵سایز رینگش !… ضخامت درو !
ونوم اف ۵
۲۵ اسفند ۱۳۹۵همه دنیا میگفتن دیزل سوخت پاکی هست مسولای ما میگفتن الوده هست و سخت گیری میکردن تا دنیا به این نتیجه رسید میترسم اینقدر رو پراید هم پافشاری کنن که دنیا اون رو به عنوان یه خودروی کاملا خوب و به روز قبول کنه خخخ
MEHDI
۲۵ اسفند ۱۳۹۵دوستان یه سوال:در همه جای دنیا پیشرانه ها یا دیزلی هستن یا بنزینی یا الکتریکی.پس خودروهای گازسوز چرا مطرح نیستن هیچ جا؟یعنی این فقط ایرانه که از خودرو های گاز سوز استفاده می کنه؟
حسین
۲۵ اسفند ۱۳۹۵قبلا توی اروپا یه همچین طرحی اجرا شد حتی بی ام دبلیو هم چنتا مدل گاز سوز ساخت ولی بعدش فقط توی ماشین های سنگین ازش استفاده شد الانم کشنده و پیکاپ وانت هایی داریم که گاز سوزن که البته خیلی زیاد نیستن نمونشم اون کشنده ای که چند روز پیش توی یه مقاله بود فک کنم ایوکو بود مطمئن نیستم
NOBLE
۲۵ اسفند ۱۳۹۵سیانجی هم در خودروهای بنزینسوز که موتور آنها برای استفاده از سیانجی اصلاح شده و هم در خودروهایی که با موتور اختصاصا سیانجی سوز (OEM)ساخته شدهاند، استفاده میشود. در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۸ میلیون خودرو سیانجی فعال بودهاند. ایران بزرگترین ناوگان خودروهای سیانجی سوز را با ۳.۵ میلیون در اختیار داشتهاست. پاکستان و آرژانتین با بیش از دو میلیون و برزیل، چین و هند با بیش از یک و نیم میلیون خودروی سیانجیسوز در رتبههای بعد قرار دارند.
از مزایای استفاده از گاز طبیعی در مقایسه با بنزین میتوان به آلایندگی کمتر، عدد اکتان بالا (۱۳۰)، افزایش راندمان ۱۵ درصدی و در کشوری چون ایران فراوانی و قیمت مناسب نام برد. در مقابل، هزینه احداث ایستگاههای سوختگیری، وجود محدودیت فضا در نصب مخازن سوختگیری بر روی خودرو، کاهش پیمایش خودرو و نیاز به طراحی و تقویت بخشهای متعددی از خودرو نظیر شاسی، اکسل (بدلیل افزایش وزن)، سیستم خنک کاری و غیره در خوروهای تبدیلی، از معایب استفاده از این سوخت میباشد.
چگالی انرژی سیانجی ۴۲ درصد گاز طبیعی مایعشده و ۲۵ درصد گازوئیل است. یعنی سیانجی در حجم مساوی یکچهارم گازوییل انرژی تولید میکند.
ونوم اف ۵
۲۵ اسفند ۱۳۹۵مجید جان فکر کنم پاکستان از ال پی جی استفاده میکنه ولی باز شما حتما بهتر میدونی من زیاد مطمئن نیستم
NOBLE
۲۵ اسفند ۱۳۹۵نه دوست عزیز.
این مطالب رو از تو اینترنت پیدا کردم.
Mehdi
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ممنون
NOBLE
۲۵ اسفند ۱۳۹۵خواهش میکنم.
امین
۲۵ اسفند ۱۳۹۵با این شرایط ایران خودرو میگفت میخواد موتور دیزل برا سمند بذاره :)
من
۲۶ اسفند ۱۳۹۵جوابش راحته نمیصرفه؛ چون کشور هایی مثل ما که منابع گاز دارن کم هستند و نمی ارزه که گاز بخری و کلی هزینه برای پمپ گاز و خودروهای گاز سوز بکنی
ایران هم به نظرم بیشتر برای کم شدن مصرف بنزین و بحث تحریمش که اون زمان مطرح بود انجام داد