لندروور-رنجروورولوو

دوئل ولوو XC40 و رنجروور اووک

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت هجدهم، دومین دوئل از گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

نتایج دوئل قبلی بین آئودی Q2 و مرسدس بنز GLA

مجموع آراء: ۱۰۷۵

آراء آئودی Q2: 450

آراء مرسدس بنز GLA: 625

پیروز دوئل: مرسدس بنز GLA با کسب ۵۸ درصد از کل آراء

 

ولوو XC40

تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۱۷

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: CMA ولوو

امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۱۷ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۴۷,۲۹۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۲,۴۲۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۷ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۱ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۶ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: رانندگی و طراحی سرگرم‌کننده، شتاب سریع، ارزش بالا در برابر قیمت، تجهیزات استاندارد زیاد

نقاط منفی: فضای کمتری اتاق نسبت به برخی رقبا، قابلیت اطمینان پایین

 

رنجروور اووک

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: D8 جگوار-لندروور

امتیاز از کاربایر: ۳.۵ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۶,۸۳۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۹,۴۷۵ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۱,۹۷۹ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۹,۹۱۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۵ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۴۱ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۶ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی ظاهری متمایز، کابین شیک، هندلینگ خوب، توانایی‌های آفرود مناسب

نقاط منفی: قیمت گران، قابلیت اطمینان پایین

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

ولوو XC40 T5

رنجروور اووک

پیشرانه ۲ لیتری I4 ۲ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۵۰ اسب بخار ۲۴۰ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر ۳۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۲ ثانیه ۶.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۸ ثانیه ۱۵.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۰ لیتر ترکیبی ۹.۸ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۶۴ گرم/کیلومتر ۱۸۱ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۵۴ لیتر ۷۰ لیتر
وزن ۱۷۴۸ کیلوگرم ۱۸۴۰ کیلوگرم
طول ۴.۴۲ متر ۴.۳۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۰ متر ۲.۶۶ متر
حجم صندوق بار ۴۶۰ لیتر ۴۲۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۲۷,۱۴۳ پوند ۲۹,۶۶۸ پوند
قیمت موردبررسی ۳۴,۷۲۲ پوند ۳۷,۱۵۰ پوند
قیمت پایه آمریکا ۳۴,۶۹۵ دلار ۴۲,۷۹۵ دلار
قیمت موردبررسی ۳۶,۶۹۵ دلار ۴۲,۷۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10247639]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (335 ديدگاه)

    وقتی پای رنح میاد وسط من نگاه به مشخصات نمیکنم چون بهترین انتخاب
    یه طراحی چقدر میتونه خوب باشه
    هم داخل هم بیرون
    واقعا ابهت رنج نگا کنید با ولوو

    1. sina7

      ۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (437 ديدگاه)

      رنجروور داخلش و جلوش عالیه هیچ نقصی نداذره ولی عقبشو انگار یه ماهیتابه بزرگ کوبونده باشی بهش?
      یهو جمع شده و صاف شده

    2. milad

      ۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (15 ديدگاه)

      ولوو بهترین ماشین جهان شده
      حالا شما چشماتو ببند چون ما میخواییم به بهترین ماشین دنیا رای بدیم تو سبک خودش

  2. Ferrari Fxx K Evo

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (918 ديدگاه)

    به هر دو رای دادم من

    1. محمد

      ۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1429 ديدگاه)

      من به رنج روور رای دادم
      چون هم پرستیژ و شخصیت و ابهت یه شاسی بلند رو داره
      در حالی که خیلی شاسی بلندهای جدید بیشتر شبیه شوخی هستن و شبیه تر به هاچبک قدبلند
      هم کیفیت بالایی داره
      هم طراحی گیرایی داره
      مشخصات فنی هم اونقدری تفاوت نداره که چشمم رو روی ایووک ببندم
      .
      ضمن اینکه ایووک هنوز هم یکی از معدود انتخابهای من در بازار شاسی بلندها هست
      واسه منی که اونقدری این کلاس در حال انفجاره که دیگه نسبت به ۹۰٪ شاسی بلندها گارد دارم
      و اینکه ولوو رو هم دوست دارم اما مدل XC90 رو که البته در کلاس خودرویی دیگه ای هست

    2. fffff

      ۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما چطور به هردو رای دادین؟
      من به ولوو رای دادم بار دوم میزنم میگه شما رای دادید قبلا

  3. Amir

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (171 ديدگاه)

    تو بحث فنی ولوو یکمی بهتره و قیمت پایینتری هم از حریف داره
    ولی چون طراحی اووک رو بیشتر میپسندم رای من اووک هستش

  4. امیر

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (170 ديدگاه)

    رنجروور طراحی خیلی زیباتری داره برعکس ولوو که جوری طراحی کردن که اندازه ی یه هاچبک نشون داده میشه قیمت و مشخصات قابل احترامی داره ولی به اندازه ای نیست که چشمم رو رو رنجرور ببندم کسایی که سوار شدن و یا حتی از نزدیک هم دیده باشن به کاملتر بودن رنجرور ایمان میارن رقیب رنجرور بی ام و و پورشه و بنز هستن

  5. Ali Keyhani

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    از لحاظ فنی و قیمت ولوو بهتره ولی رنجروور بیشتر به دل میشینه،راستی دوئل لافراری vs چنتناریو چیشد؟

  6. حمیدرضا

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    ولوو به نظرم هم جدید تره هم مقرون به صرفه تر رای من ولوو

  7. سام

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (746 ديدگاه)

    من در این دوئل خودرویی به رنجروور ایووک زیبا و جذاب رای می دهم.

  8. Khosrow

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2289 ديدگاه)

    سخته / ولی رنج کیفیت و طراحی کابین خیلی بالاتره ..

  9. محسن

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من تا حالا اصلا کامنت نزاشتم با اینکه بیشتر از ده ساله این سایت رو دنبال میکنم رنجرور ماشین مردانه ای اماولو برعکس نمیشه از رنجرورگذشت.

  10. مهزیار

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (443 ديدگاه)

    چرا ما رو تو این موقعیت قرار میدید؟

  11. داريوش

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بی شک این مدل ولوو بهترین های دنیاست واقعا حرف نداره ، کیفیت ،تکنولوژی و زیبایی و ایمنی واقعا شاهکاره!!! انتخاب من ولوو

  12. سعید

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    تو این مقایسه واقعا ولوو برندس این مدل خودرو سال 2018 شده امنیتش واقعا خارق العادست توی حفاظت از بزرگسالان 97 یعنی شاهکار تنها برندیه که همیشه بالای 95 کسب میکنه بازدهی موتورش بهتره و از لحاظ فنی سرتره طراحی ظاهری خیلی باکلاس تر و پخته تر و همگون تری داره و خطوطش بسیار خلاقانه و نو آورانست هیچ جای بحثی برای رنجروور نمیمونه البته رنجروور که هیچی ولوو تو این کلاس حد اقل بهترین دنیاست اوناییکه به رنجروور رای میدن بخاطر اینه که اسم رنجروور و انگلیسی بودنش براشون جذابیت داره با بعضی ها هم هنوز طرفدار طراحی های موشکی شکل و با چراغهای وشیده خشن که تقریبا برای 4 یا 5 سال پیش بود هستن و هنوز نمیتونن علوم بروزترین ومدرن ترین طراحی ها رو هضم کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا