از آنجایی که ولوو هماکنون طیف کاملی از شاسی بلندهای جدید و مدلهای S90 و V90 را دارد پس بنابراین زمان بهروزرسانی محصولات کوچکتر این برند فرا رسیده است. کارهای تست نسل جدید S60 و V60 قبلاً آغاز شده و مدیران ولوو میدانند که از V40 جدید چه میخواهند.
پلتفرم این خودرو با معماری CMA شاسیبلند جدید XC40 مشترک خواهد بود و همچنین فاصله بین محوری هر دو خودرو یکسان خواهند بود. در حقیقت ولوو قادر خواهد بود تا از قطعات مشترک زیادی در هر دو خودرو از جمله قوای محرکه و سیستمهای اطلاعات سرگرمی سود ببرد.
V40 در زمان عرضه با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو ارائه خواهد شد. یک نسخه پلاگین هیبریدی نیز در دسترس خواهد بود. اروپاییها میتوانند نسخه دیزلی این خودرو را نیز خریداری کنند. بعدها نسخه کاملاً الکتریکی V40 جدید نیز تولید خواهد شد.
هنریک گرین مدیر تحقیقات و توسعه ولوو میگوید:
ما عموماً برای هر خودروی الکتریکی حداقل دو باتری با ظرفیتهای متفاوت ارائه خواهیم کرد. نسخه پایه ارزانتر خواهد بود اما محدوده حرکتی کمی محدود شده خواهد داشت و سپس باتری بزرگتر با بهای بیشتر و البته محدوده حرکتی و قدرت بهتر عرضه خواهد شد.
ولوو در سال ۲۰۱۹ یک خودروی کاملاً الکتریکی را بر پایه پلتفرم CMA و در چین تولید خواهد کرد. این خودرو دارای باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی با محدوده حرکتی حدود ۴۰۰ کیلومتر خواهد بود.
ولوو XC40 شاخصههای طراحی برگرفته از کانسپت ۴۰.۱ داشته و انتظار میرود v40 نیز شبیه مدل ۴۰.۲ باشد اما بجای صندوقدار بود فرم هاچبک به خود بگیرد. هر یک از این خودروها دارای احساس متفاوتی در پشت فرمان خواهند بود. مدیر ولوو میگوید:
ولوو تلاش دارد مدلهای سری ۴۰ طراحی ساختار شکنانه تری داشته باشند. این برند سوئدی در تلاش است طراحی محصولات کوچکتر خود با مدلهای بزرگتر تفاوت داشته باشد.XC40 برای محیط شهری بوده و راحتی و دید بالایی در شهرها و ترافیکها خواهد داشت؛ اما ما مجبور نیستیم همین روش را با دیگر مدلهای سری ۴۰ در آینده همراه سازیم.
علی
۹ دی ۱۳۹۶ای کاش به جای تولید سمند و پراید اینو تولید انبوه میکردن با قیمت ارزان. ای کاش قیمت دلار پایین میومد و واردات تمام برندها ازاد میشد.
میدونم خیلیها دارن به جملاتم میخندن ولی کار نشد نداره
با تچکر
Yaser1986
۹ دی ۱۳۹۶تا این دوتا لگن ساز هستن وضع خودرو همینه این حمایتی که ازاینها میشه میترسم روز بیاد که واردات کلا قطع بشه البته یه راه وجود داره که اونچه شما خواستین اتفاق بیوفته اونم تحریم کردن لگن سازاست با همبستگی بیشتر نه مثل دفعه قبل بعضیا با یه وام مسخره تمام همبستگی چند ماهه مردم رو که داشت نتیجه میدادنابود کردن
خدا ازشون نگذره
Just bentley continental
۹ دی ۱۳۹۶چرا باید بخندیم داداش باید گریه کرد گریه
محمد
۹ دی ۱۳۹۶به جای سمند و پژو .. ما به تویوتا کرولا و یاریس هم قانعیم.
این که یه رده بالای لوکسه. البته سایزش یه چیزی تو مایه های سری3 ب ام و.
Saeed Boroomand
۱۰ دی ۱۳۹۶واردات تمام مدل ها آزاد شه و عوارضم حذف شه دلار میشه ده هزار تومن و بیشتر تا دوباره بازار به تعادل برگرده وبشه همون آش و همون کاسه.
کشوری که تولیدش محدوده مصرفش هم محدود میمونه دیگه و نمیشه دورش زد.
سوال اینه ک پولی که از عوارض واردات خودورو میاد کجا میره، جایی به جز صنعت خودرو؟
سوال دوم هم اینه که عوارض وارداتی که خیلی هم مفیده برای رونق و حفظ رقابتی بودن صنعت داخلی تا زمانی که کامل این عوارض حذف شه و فضا کاملا رقابتی شه، چه تاثیری توی رونق صنایع ما داشته؟ راه حل هم ساده هست اتفاقا، مدیرای داخلی که کارایی ندارن رو مثل پشکل بریزن دور و مدیرای خارجی بذارن، این طوری ملاک ارزیابی میشه خروجی شرکت و نه مصالح و خود اون مدیر کادرو و همه چی رو اصلاح میکنه، و برای مدت یکی دو دهه ایران بشه خط مونتاژ تا زمانی که بتونه راه بیوفته.
مملکتی که کباب فروشش میشه موسس بنگاه اقتصادی شاندیز …سردارش میشه سد ساز …
ایرانی
۹ دی ۱۳۹۶شاید فردا پس فردا ولوو تو نمایشگاه دترویت سورپرایز داشته باشه…
مهدی
۱۰ دی ۱۳۹۶سال 1366 دوستم میگفت میخواهم پیراهن لیمویی یا صورتی کم رنگ البته مردانه بپوشم هم عرف نیست هم خجالت میکشم وهم در بازار این رنگ نیست
منم بهش گفتم عجله نکن .
الان میشه البته پیراهن باوقار این رنگی و رنگهای دیگر با قیمت مطلوب
30سال دیگه میشه با قیمت مناسب ماشین خودران در اروپا خرید
در ایران کمتر از سی سال دیگ میشه ماشین مناسب از همه لحاظ خرید من مطمن هستم
ولی اون موقع در اروپا دارن خودرو پرنده خودران خورشیدی دوستدار محیط زیست را تست میزنند