به زودی ولوو به اولین خودروساز خارجی تبدیل میشود که همکاری نزدیکی با غول اینترنت چینیها یعنی بایدو خواهد داشت. این دو شرکت با همکاری یکدیگر اقدام به توسعهی خودروهای کاملاً خودران و الکتریکی برای بازار خودروی چین خواهند کرد.
اگرچه ولوو اجازهی دسترسی به تخصص و تکنولوژیهای پیشرفتهی خود را خواهد داد اما بایدو نیز با پلتفرم رانندگی خودران آپولو در این پروژه حضور خواهد داشت. بر پایهی پیشبینیهای کارشناسان، چین احتمالاً در دهههای آینده به بزرگترین بازار خودروهای خودران تبدیل خواهد شد.
هاکان ساموئلسن مدیرعامل ولوو میگوید:
ما با بایدو قدم بزرگی در تجاریسازی خودروهای خودران خود به جلو برمیداریم. توسعهی تکنولوژیهای خودران در چین با سرعت خوبی پیش رفته است و بایدو هم پیشتاز این بخش بوده و بازار این کشور هم فرصتهای زیادی برای ما به عنوان تأمینکنندهی ناوگان خودروهای خودران دارد.
ولوو همچنین به دنبال تأمین سرویسهای حملونقل جهانی و متفاوت بوده و تکنولوژی خودران را یک ویژگی کلیدی میداند. در واقع تا اواسط دههی میلادی آینده، انتظار میرود یکسوم تمامی محصولات فروخته شدهی ولوو را خودروهای خودران تشکیل دهند.
اما یکی از کارشناسان صنعت خودرو اعتقاد دارد تا سال ۲۰۴۰ حدود ۱۴.۵ میلیون خودروی خودران در چین به فروش خواهد رسید درحالیکه فروش جهانی این خودروها به حدود ۳۳ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.
رئیس بایدو نیز در خاتمه خاطرنشان میسازد:
از زمان تأسیس در حدود یک قرن پیش، ولوو مأموریت اصلی خود را ایمنی تعریف کرده و از آن زمان تاکنون خلاقیتهای بیشماری در این زمینه داشته است. ما از همکاری با این شرکت در توسعهی خودروهای کاملاً خودران بسیار خوشحالیم. ما به دنبال همکاری نزدیک با ولوو برای تأمین ایمنترین خودروهای خودران هستیم.
محمد
۱۳ آبان ۱۳۹۷همکاری ولوو و بایدو نباید برای ساخت خودروی خودران…
تصحیح کن پدال جان
حسین
۱۳ آبان ۱۳۹۷از صد سال پیش برا ایمنی هدف تعریف کردن
جالبه ولوو تو این سیستم ترمز خودکار تا الان سه نسل کار کرده و تو یه مقایسه ی اینترنتی ولوو و سوبارو بهترین سیستم تشخیص و کنترل سرعت و ترمز اضطراری رو داشتن