دوربینها، GPS و حسگرهای لیزری را فراموش کنید؛ ولوو برای اطمینان از حرکت اتومبیلهای با راننده خودکار درون خطوط، قصد دارد تا از یک تکنولوژی سطح پایین استفاده کند: مغناطیس. با تعبیه کردن مغناطیس در سطح جاده، ولوو امیدوار است تا سیستمی ایجاد کند که در آن اتومبیلهای خودکار، دقت بیشتری در مسیریابی داشته باشند.
این شامل مغناطیسهای کوچکی میشود که ۷/۹ اینچ زیر سطح جاده، کار گذاشته میشوند. سنسورهای خاصی که در بخش زیرین خودروهای آزمایشی ولوو قرار گرفتهاند، مغناطیسها را تشخیص میدهند و به این ترتیب، وضعیت خطوط جاده برای آنها مشخص میشود. کمپانی ولوو در حال حاضر این سیستم را بر روی یک بخش خاص از پیست آزمایشیاش در سوئد، ارزیابی میکند. ولوو میگوید که این سیستم، امکانی را فراهم میکند که خودروها موقعیت خود را با دقتی کمتر از ۴ اینچ، شناسایی کنند؛ چیزی که بسیار بهتر از بهکارگیری سیستم موقعیتیابی جهانی (GPS) است. جوناس اکمارک، رئیس بخش ایمنی بازدارنده ولوو میگوید:مغناطیس، یک چارچوب مجازی برای حرکت وسیله نقلیه ایجاد میکنند که دقت موقعیتیابی در آن، کمتر از ۱۰ سانتیمتر است. استفاده از اتومبیلهای خودکار بدون تغییر در زیرساختهای موجود، کاملاً ممکن است. در هر حال، این تکنولوژی، قابلیتهای جالب زیادی به صنعت اتومبیل میافزاید.
علاوه بر استفاده از مغناطیسها برای اتومبیلهای با راننده خودکار، ولوو امیدوار است تا از آنها برای سیستمهای دیگر ایمنی در خودروها بهرهبرداری کند. به عنوان مثال، با تشخیص مغناطیسها در سطح جاده، خودرو میتواند متوجه شود که از خط عبور کرده است و از آنجایی که این سیستم با دقت بسیار بالایی عمل میکند، خودرو قادر خواهد بود تا به تنهایی، مسیر خود را در بین خطوط، حفظ کند. همچنین، این سیستم حتی در شرایط برفی نیز کارآیی خود را حفظ میکند. در نتیجه، برفروبها نیز میتوانند با استفاده از این مغناطیسها، مسیر جاده را بهخوبی پیدا کنند و برخوردی با کنار جاده نداشته باشند.
[jwplayer mediaid=”۶۶۲۸۳″] ولوو با هدف رسیدن به وضعیت بدون تلفات جانی در خودروهایش در سال ۲۰۲۰ میلادی، سرمایهگذاری زیادی بر روی تحقیقات بر روی اتومبیلهای خودکار انجام داده است. از جمله برنامههای آینده این خودروساز سوئدی، داشتن ۱۰۰ اتومبیل خودکار در جادههای سوئد از سال ۲۰۱۷ است و در این مسیر، از تکنولوژی پارک خودکار بدون نیاز به راننده نیز کمک خواهد گرفت. [دانلود ویدئو]
Kurosh
۲۵ اسفند ۱۳۹۲ولوو کارش درسته…
sina
۲۵ اسفند ۱۳۹۲ایده این تکنولولوژی رو من خیلی وقت پیش تو ذهنم داشتم وولی حیف کسی نیس تو ایران واسه این چیزا بها بده
یه دوست
۲۵ اسفند ۱۳۹۲پدال جون در مورد اون بوگاتی جدیده اینم ادرسش مطلب نذاشتی که!
http://www.netcarshow.com/bugatti/2014-veyron_rembrandt_bugatti/
احمدرضا بی ام و
۲۵ اسفند ۱۳۹۲بچه ها این ردیف ال ای دی رو چرا برای ماشین های جدید میزارن که تا روشن میکنی روشن میشن؟؟؟؟؟
رضا
۲۵ اسفند ۱۳۹۲اینارو میگن چراغ روشتایی در روز
طبق تحقیقات خودروسازان بزرگ ثابت شده که اتومبیل ها فارغ از رنگشون با داشتن چراغ روشنایی در روز از طرف سایر رانندگان بهتر دیده میشن و از فواصل دورتر و جاده های دوطرفه بهتر مشخص میشن و این باعث کاهش احتمال تصادف میشه.
برعکس تو ایران یه روز خودم تو تاکسی بین شهری بودم راننده تو تونل هیچ چراغی روشن نکرد گفتم چرا روشن نمیکنی؟گفت چون میبینم. من گفتم شما شاید ببینی ولی راننده روبرو شاید مارو ندید یا اصلا چشاش مشکل داشت اونوقت بزنه به ما چی؟؟
یارو چیزی نداشت بگه….
مرتضی
۲۵ اسفند ۱۳۹۲فکر جالب و احمقانه ای هست!!
armin
۲۵ اسفند ۱۳۹۲خرج ولوو زیاد نمی شه؟؟؟!!!!
محمد
۲۵ اسفند ۱۳۹۲معمولا این طرح ها به جایى نمى رسه خیلى زود طرح بعدى مى آد نیازى به این مغناطیس بازى ها هم نیست دقتش هم خیلى بیشتره
پسم
۲۵ اسفند ۱۳۹۲دوستان این مطلبو درباره صنعت خودروسازی ایران تو سایت فرارو زدن
نظرتون چیه درباره این نوشته
+ لایک
-دیسلایک
http://fararu.com/fa/news/183762/%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%AE%D9%88%D8%AA-%D8%AA%D8%A7-%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88
احسان
۲۶ اسفند ۱۳۹۲پیشرفت در سایه ارامش و بدون حاشیه
هادی
۶ مرداد ۱۳۹۳ولوو همیشه سر دمدار سیستمهای امنیتی بود و هست.همیشه باید بهش احترم خاصی گذاشت البته در جذابیت و چشم نوازی باید کمی بیشتر تلاش کنه. آیند برای ولوو و شرکتهای معظم خواهد بود.شاد باشید و پیروز