ولوو اولین خودروسازی است که از تکنولوژی بلاک چین به منظور ردیابی کبالت استفاده شده در باتری محصولات خود استفاده خواهد کرد. بنا به گفته این خودروساز سوئدی، قابلیت ردیابی مواد خام بکار رفته در باتری های لیتیوم-یونی چالشی بزرگ از نظر میزان پایداری است.
استفاده از تکنولوژی بلاک چین طبق گفته ها بطور قابل توجهی شفافیت زنجیره تامین متریال خام را افزایش خواهد داد و بنابراین اطلاعات موجود درباره ی منشا تولید این مواد را می توان پیدا کرد.
این خودروساز سوئدی به توافقنامه ای با تامین کنندگان باتری CATL چین و LE Chem کره جنوبی و همچنین شرکت های پیشرو در زمینه تکنولوژی بلاک چین دست یافته است. هدف این همکاری ها استفاده از قابلیت ردیابی کبالت از سال جاری میلادی بوده است.
ما همیشه به زنجیره تأمین شفاف متریال خام خود متعهد بودهایم. با وجود تکنولوژی بلاک چین میتوانیم قدمهای جدیدی به سوی مطمئن شدن از قابلیت ردیابی کامل زنجیره تأمین خود و به حداقل رساندن ریسکهای مرتبط برداریم.
بد نیست بدانید بلاک چین بستری دیجیتالی است که شامل لیستی از دادههای به دست آمده از روشهای گوناگون همچون رمزنگاری میباشد. از نظر زنجیرههای تولید، این سیستم دادههایی را ایجاد میکند که نمیتوان در آنها دستکاری کرد بنابراین زمانی که بحث پیدا کردن منشأ کبالت مطرح شود متغیرهایی همچون وزن و ابعاد و… را میتوان به دست آورد.
توافق ولوو با شرکتهای یاد شده تأمین باتریهای محصولات این شرکت در سالهای آتی را پوشش خواهد داد.
مسعود
۱۹ آبان ۱۳۹۸ممنون از مترجم عزیز بابت ترجمه و اطلاع رسانی این مطلب جالب توجه . بحث شفافیت تو ردیابی زنجیره تامین به شخصه موضوع جدید و جالبی بود برام . خصوصا تو شرایطی که کشور هنوز نتونسته تصمیم به تصویب شفافیت مالی FATF بگیره ….
هادی نجفی
۱۹ آبان ۱۳۹۸دلم میخواد سوئد زندگی کنم
اخه چقدر مسولیت پذیر،چقدر با شرف، چقدر انسان، چقدر کار درست
دقیقا بر عکس اینجا
نوید جهرمی
۲۱ آبان ۱۳۹۸یکم سخته ولی ممکنه