تا به اینجا اهداف جاهطلبانه و الکتریکی ولوو ریشه در خودروهایی داشته که ترکیبی از قوای محرکه تمام الکتریکی و درونسوز بودهاند. استفاده از یک پلتفرم مشترک برای هر دو نوع قوای محرکه یاد شده از نظر مالی و اقتصادی منطقی است اما مزیتهای کامل خودروهای الکتریکی را به ارمغان نمیآورد. البته ولوو با معرفی کانسپت ریشارژ جدید خواسته دید خود به آینده حملونقل را نشان دهد.
این خودروساز سوئدی حس می کند کانسپت موردبحث اهمیت بسیار زیادی دارد به گونهای که آن را “بیانیهای برای خودروهای ولوو و آیندهای تمام الکتریکی” توصیف می کند. این خودروی مفهومی پیشنمایشی از زبان طراحی جدید ولوو با نام “کمتر اما بهتر” است. در واقع ولوو میگوید یک خودروی الکتریکی ناب نیازی به جلوپنجره سنتی یا کف بالا آمده برای ایجاد فضا به منظور جای دادن میللنگ یا سیستم اگزوز ندارد.
روبین پیج مدیر طراحی این برند میگوید:
کانسپت ریشارژ ما نشان دهندهی بیانیهای برای آینده تمام الکتریکی خودروهای ولوو و همچنین نوع جدیدی از یک خودرو است. این کانسپت نشان دهنده تناسبات جدید و مدرنی است که با فضای کابین و بار بیشتر ترکیب شده است. کانسپت ریشارژ نشان میدهد که تکنولوژی از نظر طراحی چه کارهایی میتواند انجام دهد.
این مدیر ارشد میافزاید:
داخل کابین این خودرو ما حس اتاق استراحت خاص کشورهای اسکاندیناوی را خلق کردهایم. کابین با جدیدترین تکنولوژی تجربه کاربر همراه شده و دارای متریال زیبا، پایدار و طبیعی است. هر بخش کابین همچون گوشهای از یک هنر بوده و میتواند به عنوان یک وسیله شخصی خانگی مطرح باشد. ما همیشه روی مزیتهایی تمرکز داریم که تکنولوژی میتواند به ارمغان بیاورد.
این کانسپت اگرچه از زبان طراحی جدیدی سود میبرد اما همچنان به عنوان یک ولوو قابلشناسایی است. جلوپنجره جای خود را به سپری با لوگوی آشنای ولوو داده و چراغهای چکش تور مدرن نیز در گوشهها خودنمایی میکنند. کاپوت نیز برای بهبود آئرودینامیک ارتفاع پایینتری داشته اما ولوو ارتفاع شاسیبلند مانند خودرو از سطح زمین را حفظ کرده است.
ولوو فعلاً مشخصات فنی این خودرو را منتشر نساخته هرچند گفته که هدفش از معرفی کانسپت ریشارژ پیشنمایش آیندهی تمام الکتریکی شرکت از نظر طراحی بوده است.
پیج در خاتمه میگوید:
ما با این کانسپت ریشههای غنی DNA طراحی ولوو را به صورتی مدرن و تازه ادامه دادهایم زیرا میخواهیم وارد آیندهای تمام الکتریکی شویم. این خودرو نشان دهنده همهی آن چیزی است که مشتریان از یک ولووی تمام الکتریکی انتظار داریم. بسیار هیجان زدهایم که از این فلسفه در نسل بعدی خودروهای خود استفاده میکنیم.
Philipp
۱۰ تیر ۱۴۰۰آهان این شد ماشین الکتریکی
با زبان طراحی مخصوص به خودش
نه استفاده از زبان طراحی بنزینی ها و بستن جلوپنجره
Reza
۱۰ تیر ۱۴۰۰این فقط یه کانسپته نسخه های تولیدی بااین فرق خواهد کرد
mahan
۱۰ تیر ۱۴۰۰من نمیفهمم چرا هرکی می خواد الکتریکی تولید کنه ماشین رو از شکم شفیعی جم الگو میگیره.خب چه معنی داره نه سدانه نه کرای اور فقط یه چیز گرد ورقلمبیده هست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ تیر ۱۴۰۰اما نسخه های تولیدی هم آنچنان فرقی با نسخه کانسپت ندارن…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ تیر ۱۴۰۰من که با برقی شدن ولوو مشکلی ندارم، اتفاقا خیلی هم خوب کار کردن،خوشم اومد👌
محمد مختاری آذر
۱۱ تیر ۱۴۰۰زیبا هستش طراحی دلنشینی داره