ولوو

ولوو XC40 تمام الکتریکی تا پایان سال از راه می‌رسد

نسخه‌ی تمام الکتریکی ولوو XC40 در حال توسعه بوده و تا پیش از پایان سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. این خودروساز سوئدی اخیراً و در خلال رویداد ایمنی که در شهر گوتنبرگ برگزار شده بود این خبر را اعلام کرده است.


زیرساخت XC40 کنونی پلتفرم مدولار کامپکت است و نسخه‌ی الکتریکی نیز از همین معماری استفاده خواهد کرد. پلتفرم CMA همچنین در خودروهای لینک اند کو ۰۱، ۰۲ و ۰۳ بکار رفته است.


ولوو در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی روی خودروهای هیبریدی داشته اما فعلاً مدل تمام الکتریکی خود را معرفی نکرده است. نسخه‌ی الکتریکی XC40 اولین محصول تمام الکتریکی ولوو خواهد بود و به پولستار ۲ خواهد پیوست.


ولوو XC40 در اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شد و سریعاً خود را به عنوان دومین محصول پرفروش این خودروساز در سراسر جهان تثبیت کرد. نسخه‌ی تمام الکتریکی این خودرو نیز در صورت قیمت‌گذاری صحیح می‌تواند فروش قابل‌توجهی را تجربه کند.


ولوو می‌خواهد خودروهای الکتریکی‌اش تا سال ۲۰۲۵ سهمی ۵۰ درصدی از کل فروشش را داشته باشند و واضح است که XC40 الکتریکی نقش بسیار مهمی در تحقق این هدف بازی می‌کند.


البته تا قبل از عرضه‌ی این خودرو ولوو دو نسخه‌ی پلاگین هیبریدی از شاسی‌بلند کامپکتش را عرضه خواهد کرد. این خودرو در حال حاضر با پیشرانه‌ی T5 عرضه می‌شود که شامل پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی است. پیشرانه‌ی T4 نیز در راه است. این خودروساز انتظار دارد نسخه‌های پلاگین هیبریدی XC40 سهمی ۲۵ درصدی از فروش جهانی این خودرو را داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا