چگونه میتوان تعادلی بین قدرت بالای پیشرانه و هزینههای مصرف سوخت روزمره ایجاد کرد؟ امروزه سیستمهای هیبریدی به چنان درجه ای از بلوغ رسیدهاند که قادرند، چنین هدفی را محقق نمایند. اکنون SUV لوکس هفت نفره ولوو XC90 با پیشرانههای سری جدید T8 حتی از یک هاچ بک کوچک و سبکوزن نیز مقرونبهصرفه تر و کم آلایندهتر است!
سیستم ترکیبی پیشرانه T8 شامل یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری Drive-E بنزینی است که توأمان از سوپرشارژر و توربوشارژر استفاده مینماید. خروجی این موتور بهتنهایی ۳۱۴ اسب بخار و گشتاور آن ۴۰۰ نیوتن متر میباشد. انرژی این موتور از طریق یک گیربکس ۸ سرعته خودکار به محور جلو منتقل میگردد. اما بر روی محور عقب نیز یک موتور الکتریکی ۸۶ اسبی و ۲۴۰ نیوتن متری نصب گردیده است. مجموع نیروی این دو موتور ۴۰۰ اسب بخار و ۶۴۰ نیوتن متر میباشد. یک استارتر-ژنراتور هم روی محور میللنگ و در واقع مابین موتور و جعبهدنده نصب شده که کارکردی سهگانه دارد و با نیروی ۴۶ اسب بخار علاوه بر موتور استارتر، به عنوان ژنراتور الکتریکی و تقویت کننده موتور الکتریکی عمل مینماید یا اجازه میدهد تا ماشین از درایو الکتریکی خالص به حالت ترکیبی سوئیچ کند گشتاور اضافی تا ۱۵۰ نیوتن متر را در هنگام فعالیت سوپرشارژر و توربوشارژر ایجاد نماید.۲۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Frankenstein
۱۹ آذر ۱۳۹۳640 نیوتون متر…400 اسب
مصرف 2.5؟؟؟؟؟
واقعا عالیه…( رقیب های بی ام و i8 دارن زیاد میشن…)
سپهر
۱۹ آذر ۱۳۹۳چقدر لوکس و قشنگه اولین ماشین هیبریدی که ازش خیلی خوشم اومد ماشین های ولوو واقعا عالیو بی نقصه ازهمه مهم تر ماشین هاش برای استفاده ی روزانه هم مناسبن.
me84
۱۹ آذر ۱۳۹۳آقا خیلی خوشم اومد.
از وقتی چینیها سهام ولوو رو خریدند و پولاشونو تو این شرکت تزریق کردن، رشد و پیشرفت ولوو خیره کننده شده و از قبلش خیلی بیشتر شده. آینده خخخخیییلی روشنی داره. ژنراتورش هم که زیمنسه. پرچم آلمان بازم رفت بالا.
saeed.shariati
۱۹ آذر ۱۳۹۳پرچم المان واسه چی دوست عزیز?
ولوو خودش سوعدی یه
سهامداراشم چینی ها هستن
المان این وسط چی میخواد?
عینک
۱۹ آذر ۱۳۹۳سلام
به خاطر ژنراتورش که زیمنس هست دوست عزیز
اینکه همچین خودرویی تولید کردند قابل تحسین هست اما اکثر کارخانجات از بین امکانات موجود میشینن فکر میکنند کدوم قطعات رو کنار هم بزارند نتیجه بهتری داره.حالا اینکه این قطعات رو کی میسازه این مهمه…
که خب هنوزم خیلی از تجهیزات اصلی خودرو ها از علم المانی استفاده میکنه.
شاید ترکیب این تجهیزات باعث بشه مثلا یک خودرو سوئدی از یه المانی بهتر بشه اما خیلی از تجهیزات و علم بکار رفته در تولید خودرو المانی هست.
سجاد
۲۰ آذر ۱۳۹۳ببخشید زیاد مجال و حوصله توضیح نیست فقط همینقدر بگم که زیمنس خیلی بزرگتر از اون چیزی هست که فکرشو بکنید در 75 درصد صنایع ما که از مهندسی خارجی استفاده شده دست زیمنس تو کار بوده!
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۳ آذر ۱۳۹۳سوئد همه چیش محشره
از اون هاسلبلاد های سوئدی-آلمانی بگیر تا کونیخ های رو کم کن
saeed.shariati
۱۹ آذر ۱۳۹۳نظر سنجی
کدوم موتور رو میپسندی?
هیبرید کم قدرت+++++
بنزینی پر قدرت——-
Lord Cezar
۱۹ آذر ۱۳۹۳یه خودرو ساز چقدر میتونه کامل و بی نقص عمل کنه . ولوو همیشه جزو بهترین ها خواهد بود . xc90 از هر نظر عالیه . طراحی – امنیت که حرف اول رو میزنه و …
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۳ آذر ۱۳۹۳عشق اون ای پد فقط !!!!!
ایرانی
۱۹ آذر ۱۳۹۳ولی بازم ولوو از نزدیک خوشگلتر از این حرفاس…
ولوو خیلی خوش عکس نیست…
محمدMOHAMMAD
۱۹ آذر ۱۳۹۳برای نوشتن تمام تکنولوژی های این خودرو واقعا باید یک کتاب تالیف بشه دیگه ولوو برای این مدل سنگ تمام گذاشته است
محمدMOHAMMAD
۱۹ آذر ۱۳۹۳دیگه واقعا قدرت ساخت تکنولوژی های جدید از دست چند خودروساز بزرگ خارج شده و خودروسازهایی مثل ولوو ابر قدرت شدند و خودروسازهای مطرح را کمکم جا میگذارد البته ولوو کمپانی عظیمی است از خودروهای سواری و خودروهای سنگین و اتوبوس و راه سازی و معدن است
4MATIC
۱۹ آذر ۱۳۹۳ماشین هیبریدی به درد نمی خوره که اونم به درد ایران
صادق
۱۹ آذر ۱۳۹۳یه روزی صنعنت خودرو از پیشرفت بقیه ی صنایع استفاده میکرد تا خودرو تولید کنه، اما الان همینجوری که خودرو تولید میکنه داره بقیه ی صنایع رو هم پیشرفت میده (اینو کلی گفتم)
اما ولووی XC90 یه خودروی همه چیز تمومه،
شما از ماشین چی میخوای؟؟
قدرت؟ سرعت؟ شتاب قابل قبول؟ ایمنی؟؟؟؟؟ راحتی؟ کم مصرف بودن؟ کم استهلاک بودن؟ زیبایی؟ و…
باور کنید که ولوو همشو با هم داره
یه دوستی داشتم با عکسای ولوو زیاد حال نمیکرد، ولی اولین باری که XC60 رو از نزدیک دید باید میدیدیتش، اولش که اصلا نفهمید ولووست، ولی وقتی فهمید به زیبایی این ماشین ایمان آورد
خودم هم برای XC60 وقتی اولین بار دیدمش خیلی تعجب کردم، چون واقعا توی خیابون خیلی قشنگه و با عکساش زمین تا آسمون فرق داره (گرچه توی عکساش هم قشنگه)
مصرفش و صد البته میزان آلایندگیش هم که دیگه غوغاست
ولی گذشته از این حرفا فقط یه ایراد کوچیک میخوام ازش بگیرم (لطفا مسئولین ولوو گوش کنن :D )
اگه یکم مسافتی که با موتور الکتریکی میشد طی کرد بیشتر بود بهتر میشد، شایدم چون در اون صورت باتری بزرگتر و سنگین تر میشده استفاده نکردن، ولی در کل خیلی دوسش دارم
amir
۱۹ آذر ۱۳۹۳ولوو خودروساز بی نظیریه.کیفیت و ایمنیش زبانزده ولی ظاهرش همه پسند نیست ماشین خیلی خاصیه و طرفدارای خاص خودش را داره.
پارسا
۱۹ آذر ۱۳۹۳کلا می خواستم بگم جالبه پژو پارس ما تقریبا ۱۱ تا ۱۲ می سوزونه تقریبا ۵ برابر یک شاسی بلند هفت نفره
محمدMOHAMMAD
۱۹ آذر ۱۳۹۳ببینید ماشین با این تکنولوژی بسیار بالا چه داشبورد ساده ای دارد و خبری از دکمه های اضافی و تجملات بیهوده نیست (سادگی در عین کارایی ) طرحی که هیچ وقت قدیمی نخواهد شد در صورتی که در بیشتر خودروهای بدون تکنولوژی خاص داشبورد انباشته شده از دکمه ها و تجملات سردرگم کننده و شلوغ
Frankenstein
۱۹ آذر ۱۳۹۳یه چیز جالب روی قطعات موتورش نوشته زیمنس…
یعنی موتورشو تو المان طراحی میکنن؟؟؟؟
عجبا……..
مهمان
۲۰ آذر ۱۳۹۳بازم هیبریدی و بازم داغ دل ما تازه شد
میدونم چن بار قبلن گفتم و ممکنه رو اعصاب باشه ولی یادآوریش شاید به جایی رسید. دولت محترم بیشتر از 7 ماه پیش تعرفه یا به قولی سود بازرگانی (یعنی 12 درصد مالیات باقی میمونه) خودروهای هیبریدی و برقی رو حذف کرد در حالیکه هنوز حتا یک خودرو هم با این قانون وارد نشده
قبلن لینک خبرشو گذاشتم
نمیدونم میخوان مثه موتورها بذارن مدل چینیشو وارد کنن یا مافیا نمیذاره یا مشکل تحریماس؟ کسی هم درست جواب نمیده
بازم تکید میکنم که خودروهای هیبریدی جدید همونطور که در این مدل هم شاهدیم تکنولوژی شارژ باتری با ترمز کردن یا حرکت در سراشیبی دارن و بهمین دلیل نیاز چندانی به شارژ از طریق پریز ندارن