پولستارولوو

پروژه صفر پولستار، گامی مهم در کمک به محیط‌زیست

پولستار به عنوان شرکتی سوئدی اولین خودروی تمام الکتریکی خود را با نام ۲ عرضه کرده‌ است. این شرکت هم‌اکنون با انتشار بیانیه‌ای درباره تبدیل شدن به اولین خودروساز کربن خنثی واقعی گام مهمی را در زمینه کمک به محیط‌زیست برمی‌دارد.

این پروژه که پولستار صفر نام گرفته تا پایان دهه جاری میلادی رنگ واقعیت به خود گرفته و بجای خنثی کردن آلایندگی‌ها یا کاشت درختان اقدام به حذف کامل آلایندگی‌ها خواهد کرد. همان‌گونه که می‌دانید کاشتن درختان علیرغم مزیت‌های فراوان می‌تواند با مشکلاتی همچون آتش‌سوزی یا تغییرات آب و هوایی نیز همراه شود.

توماس اینگنلات مدیرعامل پولستار می‌گوید:

خنثی‌سازی آلایندگی‌ها نوعی فرار از مسئولیت است. با مجبور کردن خودمان برای تبدیل شدن به یک کمپانی کاملاً کربن خنثی به دنبال رسیدن به ورای آن چیزی هستیم که امروز ممکن است. ما باید همه‌چیز را زیر سؤال برده و به دنبال تکنولوژی‌های استثنایی باشیم تا بتوانیم به هدف آلایندگی صفر خود برسیم.

پولستار کاهش تمامی آلایندگی‌ها از فرایند تولید را زمانی تاریخی و هیجان‌انگیز برای خودروسازان توصیف کرده است.

فردریکا کلارن مدیر پایداری این برند نیز گفته است:

ما کمپانی الکتریکی هستیم بنابراین مجبور نیستیم درباره تولید آلایندگی‌ها توسط پیشرانه‌های درون‌سوز نگران باشیم اما این به معنی پایان کار ما نیست. ما هم‌اکنون روی حذف تمامی آلایندگی‌های فرایند تولید کار خواهیم کرد.

حرکت سریع پولستار به سمت آینده‌ای کربن خنثی روی پولستار ۲ نیز تأثیر خواهد داشت، خودرویی که قرار است اولین خودروی صنعت خودرو با برچسب ویژه اثر کربن و متریال ریسکی لقب گیرد. این برچسب ویژه که از برچسب‌های پایداری صنعت غذایی الهام گرفته در وب‌سایت رسمی و نمایندگی‌های این شرکت بکار خواهد رفت.

مدیرعامل پولستار افزوده است:

مشتریان مشوق اصلی ما در تبدیل شدن به کمپانی‌ای پایدار هستند. باید ابزارهای درستی در اختیار مشتریان قرار گیرد تا مطلع شده و تصمیماتی درست اتخاذ کنند. این امر همه‌چیز را بسیار شفاف می‌کند. امروز پولستار ۲، کارخانه را با برچسب اثر کربن ترک می‌کند. در سال ۲۰۳۰ می‌خواهیم خودرویی تولید کنیم که اثری از کربن نداشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    شاید فکر کنیم که این فقط وظیفه فعالان محیط زیست هستش که محیط زیست رو حفظ کنن ولی ما نمیتونیم به این بهانه از زیر بار مسئولیت شونه خالی کنیم چون این وظیفه همه ماست که جلوی نابودی محیط زیستو بگیریم

    موافقم 22
  2. محمد مختاری آذر

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (999 ديدگاه)

    کار خیلی خوبی می کنن ولی ای کاش بتونن سوخت هیدروژن تولید کنن تو موتور بنزینی استفاده کنن
    اونوقت هم خودرو صدای جذابی داره و هم آلایندگی تولید نمیکنه

    موافقم 13
    1. Benz SLR

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1948 ديدگاه)

      بخار آب از اگزوز میاد بیرون تو گرمای کره زمین تأثیر داره؟

      موافقم 10
      1. یوسف

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (738 ديدگاه)

        از جنبه علمی بخار آب، جزو گازهای گلخانه ای دسته بندی میشه و از جنبه فراوانی، فراوان ترین گاز گلخانه ای هست اما در زمینه گرمایش زمین کمترین تاثیر رو داره چون طول عمر بخار آب در اتمسفر به طور میانگین 9 روزه (بسته به اقلیم میتونه متفاوت باشه) اما طول عمر کربن دی اکسید (زمانی که لازمه تا حجم معینی از این گاز از اتمسفر خارج بشه یا به عبارتی محیط اون رو جذب بکنه) حدود یک قرنه! و این میتونه برای اکسیدهای نیتروژن 121 سال باشه.
        پس از بخار آب، کربن دی اکسید، متان، اکسیدهای نیتروژن، هالوژن ها بیشترین فراوانی رو در اتمسفر دارند ولی کربن دی اکسید و اکسیدهای نیتروژن و گوگرد هم به لحاظ طول عمر بالا و هم به لحاظ اثرات بسیار ویرانگر بر سلامتی محیط زیست و جانداران مخرب ترین هستند. اما بخار آب با توجه به چرخه سریعی که در اتمسفر داره کمترین اثر منفی رو داره و از این جنبه خوروهای هیدروژنی واقعا پاک هستند.

        موافقم 17
      2. محمد مختاری آذر

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (999 ديدگاه)

        خیر تاثیر نداره هیدروژن تنها سوختی هستش که اصلا آلایندگی نداره
        ولی این هیدروزن رو نمیشه تو موتور بنزینی استفاده کرد
        فقط میشه Fuel Cell Electric Vehicle استفاده کرد که اونم الکتریکی هستش
        کار هیدروژن تو این خودرو تولید الکتریسیته لازم موتور الکتریکی هستش

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. میثم

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3608 ديدگاه)

      اون صدا خودش آلایندگی هستش
      موتورهای درون سوز نیاز به روغن کاری دارن و قطعات زیادی هم برای ساختشون نیازه و تولید اون قطعات که خیلی از اونها مصرفی با عمر کوتاه هستن انرژی می بره و آلایندگی زیادی دارن
      اگه قرار باشه از هیدروژن بعنوان سوخت ماشین استفاده بشه، روش تویوتا میرای یا هیوندای نکسو قعطا کارآمدتر و بهتره

  3. Sina10

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    دروغ محض
    مشکل اینه که این قولی که دادن هیچ وقت عملی نمیشه
    فلز بدنه از کجا میاد؟ حالا از کربن استفاده میشه ، خب اون چجوری ساخته میشه؟ یعنی طی ساخت اون هیچ CO2 تولید نمیشه؟
    منابع سازنده باتری از کجا میاد؟ اونا هم CO2 و بقیه الاینده ها رو طی ساخشون ، حتی یک گرم هم ندارن؟
    پلاستیک های توی خودرو از کجا میاد؟ قبول ولوو و پولستار توی کابین ماشیناشون از مواد قابل بازیافت استفاده میکنن ، ولی قطعات موتور ها برقی و مدار هاشون چی؟
    اره ولوو و پولستار ، در طی ساخت یک خودرو از همه خودروسازای دیگه کمتر الایندگی تولید میکنن ولی صفر صفر نه
    تنها راه کاهش الایندگی همون کربن خنثی هستش
    یعنی مجموع تمام الایندگی که صفر تا صد ساخت خودرو بوجود میاد رو جمع بزنی ، در عوضش یا درخت بکاری یا به هر طریقی شده کاری کنی که مجموع الایندگی ساخت خودرو با اقدامات تو بشه صفر

    تولید نکردن کربن دی اکسید از نظر علمی غیر ممکنه
    شاید یه دو سه قرن دیگه تونستن?
    ولی خب به نظر من بین تمام خودورسازای دنیا ، پاک ترین فرایند ساخت خودرو ماشینا رو پولستار و وولو میسازن ، حتی مدل های بنزینیشون هم نسبت به بقیه رقباشون در طی ساخت پاک ترن ، مثلا توی کابین همواره مواد قابل بازیافت استفاده میکنن

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. میثم

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3608 ديدگاه)

      دقیقا درست میگی
      بخاطر همینه که میگن هیدروژن منبع اصلی سوخت در آیندست
      نمیشه در تمام صنایع از برق مستقیم یا باتری استفاده کرد مثلا همین صنایع ذوب آهن
      همون مواد بازیافتی هم برای بازیافتشون انرژی مصرف میشه که در حال حاضر آلاینده هستن و فعلا زیرساختی برای این عمق تغییرات وجود نداره
      اما با هیدروژن به شرطی که خودشم از راه پاک تولید بشه، اگر نگیم تمامش اما بخش خیلی زیادی از این مسائل حل میشن

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. mahdi_Abdi

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      با حرفات موافقم?

  4. Ali

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (263 ديدگاه)

    ایول

    موافقم 4
    مخالفم 1
  5. mahan

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    به جای قضاوت و پیش داوری ها بشینیم ببینیم چیکار می کنند.حداقل تشویق نمی کنید قضاوت نابه جا نکنیم.ولوو محصولات ارزنده ای داره همچنین پولستار منتها پولستار نسبت به قیمتش بنظرم ارزش چندان بالایی نداره و انتخاب های بهتری هست

  6. محمد مختاری آذر

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (999 ديدگاه)

    دوستان حتما کتاب Alternative fuels and advanced vehicle technologies for improved environmental performance_ Towards zero carbon transportation را بخوانید خیلی خوب است
    در مورد انواع سوخت و خیلی چیز های دیگر است

  7. Nima RST

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (52 ديدگاه)

    ساخت خودرو با آسیب صفر به محیط زیست فقط یه دروغ

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا