پولستار در حال حاضر دو خودرو دارد که با نام های ساده ۱ و ۲ شناخته میشوند. این برند پرفورمنس سوئدی نام اصیلتری برای کانسپت جدید خود انتخاب کرده و با آن به دنبال پیشنمایش محصولات آتی خود است. با طرح مطالعاتی پرسپت آشنا شوید که در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰ حضور خواهد یافت.
پرسپت یک فست بک چهار درب شیک است که نشان دهندهی زبان طراحی بهروز این برند بوده و روی سه ارزش اصلی یعنی خلوص، پیشرفت و پرفورمنس تمرکز دارد. طراحی ظاهری خودرو با ویژگی به اصطلاح ناحیه هوشمند در جلو برجسته میشود که اساساً یک پانل شفاف است که جایگزین جلوپنجره سنتی شده و دو حسگر راداری و دوربین باکیفیتی را پنهان میکند. این پانل توسط چراغهای LED چکش تور پولستار احاطه شده است.
این ظاهر مینیمالیستیکی نتیجهی تلاشهای پولستار برای خلق خودرویی فوقالعاده نرم و روان و آئرودینامیک بوده است. برای مثال یک بال جلوی یکپارچه وجود دارد که درست بالای ناحیه هوشمند قرار گرفته و هوا را از روی کاپوت عبور میدهد. در بخش عقب نیز تیغههای نورانی در کل پهنای خودرو بکار رفته است. اگر نگاهی به پروفایل جانبی داشته باشد متوجه جایگزینی دوربینهای کوچک با آینهبغلهای مرسوم خواهید شد.
کابین هم ساده و شیک کار شده است. در واقع این خودروساز چند روز پیش تیزری از این بخش منتشر کرده و حالا میتوانیم نگاهی نزدیکتر به سیستم اطلاعات سرگرمی توسعه یافته با همکاری گوگل داشته باشیم. در این بخش سیستمعامل اندروید بکار رفته و با یک صفحهنمایش ۱۵ اینچی مرکزی و پشت آمپرهای ۱۲.۵ اینچی دیجیتالی همکاری میکند.
سیستم HMI بهروز شده عملکردهای پیشرفتهای از جمله ردیابی حرکات چشم را ارائه میکند. این سیستم در صورت عدم توجه راننده به جلو و تمرکز بیش از حد روی صفحهنمایش هشدار خواهد داد. همچنین اکثر متریال کابین برای اولین بار توسط پولستار استفاده شده و وزن و پلاستیک ضایعاتی حاصل تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.
ماکسیمیلیان میسونی مدیر طراحی پولستار گفته است:
زیبایی پولستار پرسپت ریشه در تکنولوژی پیشرفته دارد. ما در پولستار به تکنولوژی به عنوان یک فعالکننده، به عنوان ابزاری برای حل مشکلات جامعه و… نگاه میکنیم. ترکیب متریال پایدار و سیستمهای هوشمند و پیشرفته فصل کاملاً جدیدی را در طراحی لاکچری آغاز کرده و پیشرو بودن پولستار را نشان میدهد.
AMANTE
۷ اسفند ۱۳۹۸( لطفا این حرف من رو جانبدارانه یا بزرگ کردن کمپانی تسلا ندونید.)
ولی وقتی همه داشتن موتور های بنزینی درون سوز رو بروز میکردن تسلا داشت ماشین های الکتریکی می ساخت.
تجربه و جاه طلبی تسلا در دنیای الکتریکی از همه ی کمپانی ها بیشتره.
و رقابت باهاش واقعا سخته، هرچقدر طراحی جالب و متفاوت و با قدرت های موتور الکتریکی زیاد و پرفورمنس عالی داشته باشی بازم حریف تسلا شدن سخته. تسلا راه ساخت ماشین الکتریکی رو خوب یاد گرفته و روز به روز پیشرفت میکنه.
phonix
۲۷ تیر ۱۴۰۱اتفاقا تنها چیزی که کم داره پیشرفته امان از یه نیوفیس یا یه بهبود ظاهری سادگی زیاد داشبورد
جا داره محصلاتش به روز تر کنه تا زمین نخوره با ورود ابر کمپانی ها به این بخش باید سریع تر و بهتر کار کنه وگرنه تاجشو از سرش بر میدارن .
یکی از نکات خوبش زیاد بودن ایسگاه های سارژ و پر استفاده بودنش بود که الان ایسگاه هاشو در راه زمین عمومی کرده
اگه به ظاهر ماشین به همراه توسعه باتری های جدید تر و برد بلند تر توجه نکنه و سرمایه گذاری نکنه
تویوتا- فلکس- بنز و ائودی و هیوندا و … میان رو دستش .
فراموش نکنید برند هایی که از بازار شلوغ ماشین های بنزینی سود میکنن و از چندین بهران اقتصادی به سلامت عبور کردن از لحاظ مدیریت و برنامه ریزی از تسلا قوی تر هستن .
حقیقتا تسلا از اینکه با چنین شرکت های پول داری کار میکنه باید بترسه و تلاشش رو چند برابر کنه وگرنه جنرال موتورز و فورد تو خود بازار امریکا هم نفسشو میبرن .
محمد
۷ اسفند ۱۳۹۸مشکل شما با تسلا چیه
رضا بهمنی
۷ اسفند ۱۳۹۸یعنی چی؟ کی با تسلا مشکل داره؟ کلا یه کامنت بیشتر نگذاشتن.
یا منظورتون اینه چون یه شرکت دیگه ماشین الکتریکی بسازه به معنی مشکل داشتن با تسلا هست؟ یا اگه من یه کاپشن همرنگ شما نپوشم به معنی مشکل داشتن من با شما هست؟
کلا نمنه؟