مطابق اعلام ولوو، این کمپانی، اولین کارخانه خودروسازی خود را در آمریکا خواهد ساخت. البته جزئیات زیادی از این موضوع منتشر نشده، ولی ولوو برنامه دارد تا ۵۰۰ میلیون دلار برای راهاندازی کارخانه خودروسازی هزینه کند. این کار با هدف تقویت فروش محصولات ولوو در بازار امریکا صورت میگیرد. خودروهای ولوو در حاضر، دارای دو کارخانه مونتاژ در اروپا و دو کارخانه دیگر در چین هستند.
ولوو درنظر دارد تا فروش محصولات خود در بازار آمریکا را به ۱۰۰ هزار دستگاه در سال برساند. این در حالی است که فروش محصولات این کمپانی در امریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی برابر ۵۶۳۶۶ دستگاه بوده است؛ آماری که نسبت به سال ۲۰۱۳، حدود ۸ درصد افت داشته است. فروش ولوو در امریکا در دهه گذشته، روند نزولی داشته و آخرین بار در سال ۲۰۰۷ در سطح ۱۰۰ هزار دستگاه در سال بوده و از آن پس تا امروز، کاهش یافته است. کارخانه جدید به ولوو امکان میدهد که از گزینه «تولید بر اساس سفارش» برای مشتریان امریکایی استفاده کند. همچنین، این امکان وجود دارد که ولوو خودروهای ساخته شده در کارخانه امریکا را به بازارهای دیگر صادر کند. مطابق گفته این کمپانی، این موضوع باعث میشوند که گستره خودروسازی ولوو افزایش یافته و آن را در مقابل نوسانات برابری قیمت ارز بیمه کند. ساخت خودروها در خاک امریکا، باعث افزایش سوددهی نیز خواهد شد؛ چرا که در این حالت، هزینه تحویل خودروها از آنسوی آبها به بازار امریکا کاسته خواهد شد.
البته ولوو تاکنون حرفی در مورد محل دقیق ساختهشدن کارخانه جدید نزده است، ولی مطابق گفته این کمپانی «یک لیست کوتاه احتمالی» برای مکان این کارخانه درنظر گرفته شده است. همچنین مشخص نیست که کدامیک از مدلهای ولوو در آمریکا ساخته میشوند. مدل جدید XC90 کراساور، S60 سدان و V60 واگن از گزینههای احتمالی برای تولید در این کشور خواهند بود.
هاکان ساموئلسن (Håkan Samuelsson)، مدیرعامل و رئیس ولوو در کنفرانس خبری میگوید:
ایالاتمتحده یک بخش مهم و تعیینکننده در برنامه تحوّل جهانی ما است و با این اعلام در مورد ایجاد کارخانه در اینجا، کاملاً مشخص میکنیم که ولوو میخواهد در آمریکا ماندگار باشد.
Mostafa&S
۱۸ فروردین ۱۳۹۴با به نتیجه رسیدن مذاکرات سایپا هم می تونه تو آمریکا کارخونه بزنه و انواع پرایدو بده مردم بدبخت امریکا…
مجتبی(ساروی)
۱۸ فروردین ۱۳۹۴داداش امریکا 30سال پیش فورد فیستا که پدر پراید خودمونه رو تولید میکرد
حامد
۱۸ فروردین ۱۳۹۴بامزه بود مصطفی جان. به این میگن موازنه منفی. حالا تصور کن عکس این مطلب اتفاق بی افته که امیدوارم اتفاق بی افته و شرکت های معتبر خودرو سازی بیان داخل ایران سرمایه گذاری بکنن.اینطوری هم تکنولوژی وارد کشور میشه هم خودروهای تولیدی این کارخونه ها قیمت کمتری دارن و هم اینکه انحصار واردات شکسته میشه.و شاید تو اون حالت خودروسازهای داخلی ی تکونی به خودشون بدن و به خودشون بیان و باعث گرم شدن رقابت تو بازار داخلی بشن.
Mostafa&S
۱۸ فروردین ۱۳۹۴نوکرتم داداش از خودروسازای داخلی هیچ بخاری در نمیاد هیچوقت…
GT-R'
۱۸ فروردین ۱۳۹۴سخن گرانبهای مدیر عامل ایران خودرو:
دیگه برای خودرو سازان بزرگ جهان فرش قرمز پهن نمی کنیم.بهشون احتیاج نداریم.
درواقع معنیش همون تولید ملی انحصار ملی.
اگه اینطوره مردم آمریکا که تولید ملی دارن باید باید انحصار ملی داشته باشن نه کسایی که از اول عمرشون سوار پرایدو… میشن
درد دل GT-R
احسان(احسان سابق)
۱۸ فروردین ۱۳۹۴50 درصد افت در عرض 6 سال؟خیلی زیاده
شلبى
۱۸ فروردین ۱۳۹۴سیاست ایالت متحده خیلى جالبه،خودروسازاى غیر امریکایى رو به ازاى بردن خطوط تولید به امریکا از برخى از مالیات ها معاف میکنه و به اونا تسهیلات ویژه اى ارائه میده به طورى که خیلى از خودروسازا براشون پرسود تره که برخى از خطوط تولیدشونو به امریکا ببرن که خیلى از اونا هم این کارو انجام دادن،با این کار هم تبادل تکنولوژى انجام میشه و هم در خاک امریکا اشتغال زایى میشه
سعید
۱۸ فروردین ۱۳۹۴این XC90 جدید فوق العاده قشنگه
علی
۱۸ فروردین ۱۳۹۴به نظر من سایپا هم میتونه با محصول مدرن گراید 132 یا وانت پراید توی آمریکا رقیب بنز و بی ام و بشه
حمید
۱۹ فروردین ۱۳۹۴البته مشخص بود بازارامریکا رو می خواد چون رییس شرکت جیلی مالک ولوو قصد قدرت نمایی درامریکارو داره بعد نوبت خودروی جیلی هست که وارد امریکا بشه حالا ما کجا….؟
شهریار
۲۰ فروردین ۱۳۹۴خدا رحمت کنه ولووی اصیل رو
جان به جانش بکنی چینییه..