گروه ولوو تراکس با آغاز سال آینده میلادی اقدام به عرضه نسخههای تمام الکتریکی کل محصولات هوی دیوتی خود در اروپا خواهد کرد.
این شرکت میگوید این حرکت قدم رو به جلوی بزرگی در عبور از سوختهای فسیلی بوده و ولوو هماکنون در حال تست نسخههای الکتریکی ولوو FH، FM و FMX است. این محصولات برای حملونقل محلی و عملیات ساختوساز شهری در اروپا بکار گرفته خواهند شد.
با وزن ترکیبی حداکثر ۴۴ تنی، این کامیونها حداکثر شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتری خواهند داشت. فروش کامیونهای تمام الکتریکی ولوو از سال ۲۰۲۱ شروع خواهد شد و تولید انبوه آنها نیز از سال ۲۰۲۲ کلید خواهد خورد.
به این ترتیب ولوو تراکس از سال ۲۰۲۱ به بعد سبد محصولات کاملی از کامیونهای الکتریکی را در اروپا و برای حملونقل محلی، ساختوسازهای محلی و توزیع محمولهها عرضه خواهد کرد.
راجر آلم رئیس ولوو تراکس میگوید:
با افزایش سریع تعداد کامیونهای هوی دیوتی (ویژه کارهای سخت) الکتریکی، ما به دنبال کمک به مصرفکنندگان هستیم تا بتوانند به اهداف پایدار خود دست یابند. ما میخواهیم این صنعت را به سمت آیندهای پایدار هدایت کنیم.
به عنوان یادآوری باید گفت ولوو تراکس تولید کامیونهای FL و FE الکتریکی را از سال ۲۰۱۹ شروع کرده است. این دو کامیون برای توزیع محمولههای شهری بکار میروند. ولوو در آمریکا فروش کامیون حملونقل الکتریکی VNR را از سوم دسامبر ۲۰۲۰ شروع خواهد کرد.
رئیس این کمپانی میافزاید:
شاسی محصولات ما برای کاربریهای مستقل طراحی شده است. مشتریان ما میتوانند چندین کامیون از یک مدل را انتخاب کنند و تنها تفاوت به این ختم میشود که برخی دارای قوای محرکه الکتریکی و برخی دیگر نیز دارای پیشرانههای درونسوز هستند. رانندگان با کامیونهای خود احساس آشنایی و نزدیکی خواهند داشت و خواهند توانست از آنها بهطور ایمن استفاده کنند.
طبق گفته ولوو، کامیونهای الکتریکی با افزایش تقاضا روبرو میشوند و کاربریهای برد بلند آنها نیز بیشتر خواهد شد. این شرکت به دنبال تولید محصولاتی با شعاع حرکتی بیشتر است.
ولوو تراکس میخواهد فروش کامیونهای الکتریکی و سلول سوختی را از نیمه دوم دهه جاری میلادی شروع کند. این شرکت میخواهد تا سال ۲۰۴۰ تولید محصولات درونسوز را به صفر برساند.
[دانلود ویدئو]
حمید
۱۶ آبان ۱۳۹۹فقط تسلا ، ۴ سال پیش رونمایی کرده قراره ۴ سال دیگه تولیدش شروع شه !انشالا ???
SS
۱۶ آبان ۱۳۹۹برد این کامیون ها حتی برای اروپا هم کم هست. به نظرم تکنولوژی باتری (حداقل فعلا) برای استفاده در کامیونها مناسب نیست و بهتر بود ولوو روی هیدروژن سرمایه گذاری کنه که برای مسافت های بیشتر و کاربرد تجاری قابل استفاده هست.
ارمان
۲۵ آبان ۱۳۹۹اطلاعاتتون غلط نیست. اما قدیمیه.
من زنجیره تامین یا همون لجستیک خوندم.
الان تو اروپا به جز کشورای اروپای شرقی هیچ کشوری به صورت قدیم از کامیون برا بردن بار استفاده نمیکنن. قبلا تو هر شهر اروپایی چندین شرکت بود که کامیون بار میزد ۵۰۰ کیلومتر دورتر تحویل میداد. اما الان شرکتای بزرگ باربری مثل dhl ، ups tnt هابهای نزدیک بهم زده که به وسیله ی راه اهن بهمدیگه وصله. واگنهای باربری قطار رو جدیدا طوری ساختن چند منظوره هست. میشه کانتینر روش گذاشت میشه قسمت بار کامیون رو کامل با لاستیکهاش روش گذاشت. میشه مخزنهای گاز و محموله های شیمیایی روش گذاشت. از این هاب مبدا میبرن به هاب مقصد. حالا هرچی که میخواد باشه. چون به وسیله خط راه اهن بهمدیگه وصله. الان اکثر کشنده ها تو اروپا فوقش ۳۰ کیلومتر اون قسمت تریلر رو جابجا میکنن تا به هاب تحویل بدن. این اوپراتورهای مثلا tnt ups dhl فقط بار خودشونو جابجا نمیکنن. شرکتای پست ملی کشورای اروپایی به صورت پیمانکاری از اینا استفاده میکنن. الان شرکتای پست اروپایی کارشون اینه که نامه و بسته ها رو جمع میکنن تو کانتینر میزارن و بعدم میفرستن به این اوپراتورها تا براشون به مقصد جابجا کنه. بعدم تو مقصد تحویل میگیرن پخش میکنن. یه سری کشورای اروپای شرقی و لهستان مونده که هنوز مثل اروپای غربی خطوط راه اهن مثل اروپای غربی نداره. مسیر لجستیکای کوتاه و برد بلند این کشورا هنوز وابسته به کامیون هستن. و قسمتای شمالی کشورای اسکاندیناوی که کشورای بزرگی هستن و جمعیت کمی دارن و نمیصرفه تو هر شهری خط قطار بزنن. گرچه همونام طوری خطوط رو ایجاد کردن کمتر از ۱۰۰ کیلومتر به یه هاب دسترسی داشته باشن. یعنی تو دور افتاده ترین قسمتای اروپا حدودا ۱۰۰ کیلومتر با این هابها فاصله دارن.
مثلا شما از پرتغال نامه میخوای بفرستی المان چیکار میکنی؟ نامه رو مینویسی تمبر میزنی بعدم پست میکنی. شرکت پست پرتغال نامه ها رو جمع میکنه. بسته ها رو جمع میکنه و خودش نمیفرسته المان. به صورت پیمانکاری میفرسته یا به tnt یا dhl یا یکی از این اوپراتورای بزرگ حمل و نقل. این اوپراتورا بسته ها رو میفرستن فنلاند و تحویل شرکت پست فنلاند میدن. شرکت پست فنلاند پخش میکنه. و ایذا برعکس.
الان تو المان شرکتایی که با کامیون بار میبرن به یه کشور دیگه شاید کمتر از ۱۰۰ تا باشن. قبلا چقدر بود؟ قبلا هر شهر المان دو سه تا شرکت داشت. اگه دقیق یادم باشه بالای ۲۵ هزار شرکت بود. الان خطوط راه اهن قدیمی رو دارن بازسازی میکنن چون تولید برق ارزونتر شده. با اومدن انرژی های نو و بهره وری بالای توربینهای گازی تولید برق ارزون شده. دیگه نمیصرفه با کامیون بار رو ۵۰۰ کیلومتر حمل کنن.
با کشنده کانتینر رو میبرن یه هاب. بعدم رو قطار میزارن بعدم قطار میبره مقصد. تو مقصد برمیدارن وصل میکنن به کشنده و میبرن داخل سوله بعدم با با ون و یا کامیونت یا کامیونای شهری میرسونن دست مشتری.
برا درک بهتر به عکسای زیر نگاه کنین
https://uupload.ir/files/8e7v_screenshot_2020-11-15_at_21.06.51.png
https://uupload.ir/files/77e7_screenshot_2020-11-15_at_21.06.40.png
https://uupload.ir/files/qqw_screenshot_2020-11-15_at_21.06.32.png
تو عکسای بالا میبینی قسمت کانتینر رو کاملا با چرخهاش بلند میکنن رو قطار میزارن. این سیستم جدیدا نیستا. قدیمیه. اما زیرساختهاش الان تو هر ده و روستای اروپایی ایجاد شده. قسمت بار واگنهای قطار رو جدیدا طوری میسازن ماژولار باشه. هرچی که بخوایی بشه روش گذاشت. درسته سه برابر گرونتر میشه اما ۱۰ برابر سود میرسونه. ارتش المان کانتینر بیمارستان صحرایی داره با قابلیت cbrn که رو کامیون رو کشتی رو قطار سوار میشه و هر ده کوره ایی که بگی میتونن برسونن. اشپزخونه صحرایی دارن با همین قابلیت.
و میدونی حاشیه سود عملیاتی این سیستم جدید شدیدا بالاست؟ اینقدر که طولانی ترین تونل دنیا رو زیر الپ زدن بین ایتالیا و سوئیس. هدف اول این تونل خط قطار بود. هدف دوم ماشین رو.
چون کل عملیات ساده شده اما بهینه تر. با هزینه ی یکسان مقدار باری که جابجا میکنن شدیدا بالاست. یک لوکوموتیو ۱۰۰ تا کانتینر رو میتونه بکشه اما با دوتا شدن لوکوموتیو میتونه ۳۰۰ تا بکشه. چون برقیه. تورک شدیدا بالاست. حالا مهندسا اینجا بهتر واردن.
سامورایی از قله فوجی
۱۶ آبان ۱۳۹۹ولوو باید رو هیدروژن سرمایه گذاری کنه
الان تویوتا هم داره کامیون هیدروژنی میسازه
Audi s8
۱۶ آبان ۱۳۹۹ولی ولوو خیلی برند خوبیه ماشینهاش بعد خیلی وقت پیش تو پدال برند هایی ماشین که بهترین تکنولوژی را دارند به ترتیب گذاشته بود ولوو اول بود تسلا دوم بی ام و سوم ولی پورشه و مینی آخر بودند
حسین
۱۶ آبان ۱۳۹۹میشه برای ماهم نوع هیبریدی شو طراحی کنند تا جایگزین خاور بشه؟
البته ما ایستگاه شارژ نداریم و باید با موتور درون سوز باتری ها شارژ بشه!
راستی موتور درون سوز اش هم گازسوز باشه که مشکل قاچاق و گرونی نداره!