ولوو با معرفی کِشندهٔ الکتریکی خودران بدون کابینی بنام وِرا (Vera)، تواناییهای خود در زمینهٔ کامیونها و حملونقل را نشان داده است. این کِشندهٔ کانسپت که طی رویداد ویژهای در برلین آلمان رونمایی شده است، پیشنمایشی از یک کامیون تولیدی در آینده را ارائه کرده که ولوو قصد دارد آنرا برای استفاده در بنادر و مراکز تدارکاتی بزرگ تولید کند.
قوای محرکهٔ تمام الکتریکی ورا از همان نوع میلگاردان و باطریهایی استفاده میکند که در اولین کامیون الکتریکی ولوو که اوایل سال جاری معرفی شد بکار رفته بود؛ بنابراین هرچند ولوو اطلاعاتی در مورد قوای محرکهٔ ورا منتشر نکرده است ولی میدانیم که کامیون الکتریکی قبلی این شرکت به موتور الکتریکی ۱۸۵ کیلوواتی (۲۵۰ اسب بخار) و پکیج باطریهای لیتیوم یون با ظرفیتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت مجهز بود و بُرد آن به ۳۰۰ کیلومتر میرسید.
نکتهٔ مهمی که در مورد ورا اعلام شده این است که امکان اتصال آن به هر تریلر استانداردی وجود داشته و میتواند تا ۳۲ تن بار را حمل کند. ولوو معتقد است وسایل نقلیهای مثل ورا، کارایی و سودمندی خود را در صنایعی که وابستگی زیادی به کامیون و حملونقل دارند اثبات خواهند کرند.
معاون ارشد بخش خودران ولوو آقای «مایکل کارلسون» در مورد این کِشنده گفته است:
«ازآنجاییکه این کِشنده فاقد هرگونه آلایندگی بوده و سروصدای کمی دارد، میتواند عملیات خود را در هر زمانی از روز یا شب انجام دهد».
برای اینکه ورا بتواند بدون نیاز به راننده به جابجایی بار بپردازد، به حدود ۳۰ سامانهٔ اخطار، ترمز و کاهش سرعت خودکار، دوربینهای کنترلی و سیستم تنظیم فاصله مجهز شده است. علاوه بر این، بهوسیلهٔ سرویس ابری، در هر زمانی امکان اتصال ورا به مرکز کنترل حملونقل وجود دارد که از این طریق میتوان بر حرکت وسیله، موقعیت در جاده، محتوای بار و پارامترهای دیگر نظارت داشت. بااینحال ولوو معتقد است در آینده رانندههای انسانی همچنان در بیشتر کامیونها باقی خواهند ماند اما خیلی زود وسایل نقلیهٔ تجاری خودران را در مناطق محدودی مثل فرودگاهها و بنادر خواهیم دید.
احمدرضا
۲۹ شهریور ۱۳۹۷با اینکه کابینش حذف شده ولی طراحیش خراب نشده خداییش
مزدا
۲۹ شهریور ۱۳۹۷بنازم به تکنولوژی و مهارت و تفکر و اینده نگری
حمید
۲۹ شهریور ۱۳۹۷کم کم داره آینده حمل و نقل مشخص میشه
ظاهرا ما توش سهمی نداریم
آیندگان چگونه ما رو قضاوت میکنند
تنبل
بی انگیزه
……
mahdy
۲۹ شهریور ۱۳۹۷خاک بر سر
بی عرضه
تو سری خور
ولی همیشه در صحنه حاضر
علی رضا
۳۰ شهریور ۱۳۹۷چه رقابتی بین دایملر و ولوو و تسلا به وجود اومده!!
این شرکت ها سلاطین خلاقیت و نوآوری هستن ، هیچ کدوم برتری کامل نسب به اون یکی نداره چون هر سه تا خیلی خیلی عالین
سید
۳۰ شهریور ۱۳۹۷کامیونهای تسلا کلا عجیب غریبنترن ولی عالین…تسلا نوآورتر بوده تااینجا
مهدی
۳۰ شهریور ۱۳۹۷اگه بیاد ایران بعد هنوز ده کیلومتر دور نشده برادران دزد میزننش حالا ببین
" swedish arrogant tiger"
۱۱ مهر ۱۳۹۷واقعا جالبه و میتونه مفید باشه .کابین یک کشنده یا کلا کامیون همه چیز اونه از نظر طراحی ولی جالبه که با وجود نبود اون هم حس ناقص بودن به ادم دست نمیده
به نظر من هیچ وقت هیچ سیستمی نمیتونه جای راننده انسانی رو بطور کامل پر کنه…