در حال حاضر بیشتر تمرکز هواداران ولوو بر روی سطوح بالای این کمپانی قرار دارد؛ جایی که XC90 کراساور و مدل آینده S90 بسیاری از تیترهای خبری را به خود اختصاص دادهاند. در عین حال، یک مدل معمولیتر S90 برای سال ۲۰۱۶ ولوو درنظر گرفته شده که نباید از آن غافل شد. از نکات برجسته این مدل S60 اینسکریپشن، اضافهشدن ۷۹ میلیمتر به فاصله محوری و در نتیجه، ۷۶ میلیمتر فضای بیشتر برای فاصله پاها در صندلیهای عقب است. این خودرو همانند بسیاری از محصولات اخیر ولوو، برای پیشرانه از یک موتور توربوی جدید ۲ لیتری انژکتور مستقیم چهار سیلندر در کنار یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده میکند.
این ولوو S60 در چین ساخته میشود؛ جایی که سرزمین کمپانی مادر، یعنی «جیلی» است. این نسخه کشیده از S60 برای همین کشور نیز طراحی شده است. چرا که بسیاری از مالکان چینی این خودرو دوست دارند در صندلیهای عقب بنشینند و عبور از کابوسهای ترافیکی را بر عهده کس دیگری قرار دهند. در بازار چین، این مدل با نام S60L شناخته میشود و احتمالاً باعث افتخار خط تولید محلی در «چنگدو» است. امّا در بازار امریکا، مدل S60 اینسکریپشن به صورت کشیده است و تنها مدلی از S60 است که نشان معروف “Made in China” را بر روی خود دارد. بقیه مدلهای S60، همگی از سوئد به امریکا میآیند. با وجود این همه پیچیدگیهای «حرف و عددی» در عنوان مدلهای مختلف این سری، شاید «اینسکریپشن» گزینه بهتری نسبت به S60L باشد. برای این خودرو که در دو نوع دیفرانسیل جلو (مشابه مدل تستشده در اینجا) و دیفرانسیل تمامچرخ متحرک (با یک موتور توربوی ۲/۵ لیتری پنج سیلندر و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک) ارائه میشود، دو سطح تریم «پرمیر» و «پلاتینیوم» درنظر گرفته شده است. نمونه تست، یک تریم پلاتینیوم است؛ چیزی که باعث میشود که ۳ هزار دلار بر قیمت خودرو افزوده شود و در عین حال، تجهیزاتی مانند سیستم صوتی پرمیوم Harman/Kardon، تکنولوژی سطح بالای چراغهای جلو استفاده گردد. این چراغها از نوع بای-زنون هستند که دقیقاً به سمت جایی که فرمان را میپیچانید، نور میتابند و تمیزکنندههای مخصوص به خود را دارند. همچنین در این تریم، امکاناتی به چشم میخورند که خریداران تریم «پرمیوم» میبایست برای داشتن آنها، آپشنهای «تجهیزات راحتی» و «تکنولوژی» را انتخاب کنند؛ از جمله ورودی بدون کلید، کیسههای خرید، آینههای با قابلیت جمعشدن خودکار و یک لیست بلند از تکنولوژیهای ایمنی هوشمند. چیزی که مدل دیفرانسیل جلوی «اینسکریپشن» نمیتواند داشته باشد، هر گزینه دیگری برای پیشرانه است. موتور توربوی ۲ لیتری در این خودرو در نسخه T5 خود، قدرتی به میزان ۲۴۰ اسببخار تولید میکند. در همین حال، ولوو یک نسخه T6 از این موتور دارد که در آن با استفاده همزمان از یک توربوشارژر و یک سوپرشارژر، خروجیای برابر ۳۰۲ اسببخار ایجاد کرده است. ولی این موتور تنها مدل با فاصله محوری استاندارد ارائه میشود. با وزن بیشتر و قدرت کمتری که برای این خودرو وجود دارد، «اینسکریپشن» به عنوان کُندترین مدل S60 تستشده تاکنون لقب میگیرد. این خودروی ۱۶۷۷ کیلوگرمی در عرض ۶/۳ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. این در حالی است که مدل T6 با فاصله محوری استاندارد و ۶ کیلوگرم وزن بیشتر، در این زمینه ۰/۹ ثانیه از آن جلوتر است. البته همین زمان شتابگیری در کنار زمان ۱۴/۷ ثانیه در تست مسیر یکچهارم مایل با سرعت نهایی ۱۵۶ کیلومتر بر ساعت، هنوز هم وضعیت مناسبی را در عملکرد نشان میدهند. ضمن اینکه این خودرو در تست لغزش در پیچ، چسبندگی جانبی بالای ۰.۹۰ g را داشته و همینطور نسبت به مدل با فاصله محوری استاندارد T6 و با تایرهای یکسان، کنترل و عملکرد سیستم ترمز بهتری را به نمایش گذاشته است. از آمار مناسب برای پیست که بگذریم، فاصله محوری بزرگتر باعث شده که فضایی معادل ۸۵ لیتر برای صندلیهای عقب اضافه شود و در عین حال، کیفیت سواری بر روی سطوح ناهموار ارتقا یابد. همچنین در این خودرو، یک نوع از واکنشپذیری مشاهده میشود که بیشتر در S60 هایی که با آپگرید اسپورت برای سیستم تعلیق همراه بودهاند، دیده شده است. یک سیستم تعلیق اسپورت از جمله امکانات دیگری است که برای مدل اینسکریپشن که بیشتر جهتگیری «لوکس» دارد، ارائه نمیشود و البته شاید، مشتریان این مدل، احتیاجی به آن هم نداشته باشند. در حالی که مقدار متنابهی از گشتاور از طرف موتور در اختیار قرار میگیرد، سیستم انتقال قدرت نیز با آرامش کامل از آن استفاده میکند. در تستی که انجام شده، مصرف سوخت S60 در هر ۱۰۰ کیلومتر برابر ۹/۴۱ لیتر مشاهده شده که دقیقاً برابر برآوردی است که سازمان حفاظت محیط زیست امریکا از مصرف این خودرو در شهر داشته است. همچنین مصرف این خودرو نسبت به T6 تستشده، به اندازه ۰/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پایینتر است. برای رسیدن به تخمین EPA در جاده که برابر ۶/۳۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، احتمالاً باید با احتیاط بیشتری پا را بر روی پدال گاز فشار دهیم. البته کسی که به دنبال این نسخه از S60 میرود، حتماً شرایط سختی را در هنگام رانندگی برای این خودرو ایجاد نمیکند و آمار بهتری در مصرف سوخت خواهد داشت. فاصله محوری کشیدهتر باعث بهبود فضا برای سرنشینان بزرگسال در عقب میشود؛ با این حال، هنوز هم فضای کلی داخل کابین نسبت به بسیاری از مدلهای متوسط معتبر در بازار مانند فورد فیوژن و شورولت مالیبو، کمتر است. طراحی زیبا و ساده داشبورد با دکمههای گرافیکی برای سیستم کنترل هوا همراه است که ما را به یاد موبایلهای بزرگ قدیمی میاندازد. البته این کنترلها در هنگام حرکت و رانندگی، راحتتر پیدا میشوند و از این لحاظ در سطح بالاتری نسبت به بسیاری از رقبا قرار میگیرند. با اینکه S60 اینسکرپشن پلاتینیوم در چین ساخته شده، ولی اولویت ایمنی در آن به حساب کمپانی سوئدی ولوو نوشته میشود؛ کمپانیای که مخترع کمربند ایمنی سهنقطهای بوده و همیشه این موضوع را به ما یادآوری میکند. اولین سیستم ایمنی، BLIS نام دارد که با استفاده از رادار، امکاناتی چون دستیار پارکینگ جلو و عقب، هشدار ترافیک پشتسر و دستیار تعویض خط را فراهم میکند. همچنین پکیج «تکنولوژی» که به صورت استاندارد در سطح تریم «پلاتینیوم» در دسترس قرار میگیرد، تجهیزاتی چون «سیستم تشخیص عابر پیاده و دوچرخهسوار»، نور بالای هوشمند، اطلاعات علائم راهنمایی و رانندگی، کروز کنترل انطباقی همرا با دستیار صف ترافیک، هشدار برخورد با ترمز اضطراری کامل، هشدار کنترل راننده و دستیار حفظ حرکت بین خطوط را اضافه میکند. در سیستم تشخیص عابر پیاده و دوچرخهسوار، یک سیستم جلوگیری از برخورد در سرعتهای پایین، عابران پیاده را تشخیص میدهد و از تصادف با آنها جلوگیری میکند. همچنین این خودرو، قادر است با استفاده از دوربین، محدودیتهای سرعت را در جادهها تشخیص دهد و اگر سرعت راننده افزایش یابد، این موضوع را به وی یادآوری کند.- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت مدل تست: ۴۵۹۲۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۹۶۴۰ دلار).
- نوع موتور: DOHC چهار سیلندر در یک ردیف با ۱۶ سوپاپ، توربوشارژر و خنککننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۱۹۶۹ سیسی.
- قدرت: ۲۴۰ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۴۹/۸ نیوتنمتر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۸۵۵ متر.
- طول ماشین: ۴/۷۱۴ متر.
- عرض: ۱/۸۶۴ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۸۳ متر.
- وزن کلی: ۱۶۷۷ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۳ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۸ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۳۰/۷ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۸ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۴/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۶/۱۱ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (تخمین): ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۳۴ متر.
- چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: 90g.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۴۱ لیتر در شهر و ۶/۳۶ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۹/۴۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
امیر مرادی
۱۶ دی ۱۳۹۴چه خوش دسته…چی میشد من یکی از اینا سوار شم به جای این فرغون..پراید
حميد
۱۶ دی ۱۳۹۴طراحیش چنگی به دل نمیزنه بیشتر به درد میانسالهایی میخوره که یکم عصا قررت دادند به هر حال ولو ماشین با کیفیت تولید میکنه بازم به جیلی که رفته این شرکت رو خریده
moein
۱۶ دی ۱۳۹۴برا سن بالاها خوبه 40 به بالا
ويكي
۱۶ دی ۱۳۹۴طراحی عقب ولوو نیاز به یه انقلاب داره … با اون که خواسته اصالتشو حفظ کنه ولی خیلی دیگه قدیمیه باید یه تغییر اساسی تو طراحی عقب بده
nima
۱۶ دی ۱۳۹۴من داییم یدونه 2002 با موتور 5 سیلندر توربوش رو داره.
یادمه میگفت 2 سال پیش تازه باتریش رو عوض کرده و از کارخونه تغییرش داده(نشان از دوام) نه مثل ایرانیا که سالی 1 یا نهایت 2 سالی یبار 1 باتری نو میخوان.
ولی یه مسئله هست و اون این که به نظر شما یه شهروند آمریکایی توی رنج قیمت 35000 تا 45000 دلار میتونه این ماشینای کادیلاک رو بخره:
کادیلاک ATS فول فول زیر 40000 دلار (غیر از مدل V)
کادیلاک CTS مدل پایه 45000 دلار
کادیلاک XTS پایه هم 45000 دلار
ضعیف ترین موتور روی کل اینا هم 335 اسب قدرت داره و خوب قطعا لوکستر هم هستن بخصوص XTS
ولی بازم انتخاب با مشتری هست
nima
۱۶ دی ۱۳۹۴ببخشید ربطی به ولوو نداره ولی گفتم حالا که بحث کادیلاک باز شد اینم بگم:
الان داشتم امتحان میکردم قیمت پایه و فول کادیلاک CT6 رو:
مدل پایه: 53495$
مدل فول: 91620$
احمد باقری
۱۶ دی ۱۳۹۴ولوو ماشینهای خوب و با کیفیتی تولید میکنه، ولی به نظرم باید یه دستی به روی طراحیهاش بکشه، البته طراحیهاش خوب هستند، ولی دنیا، دنیای رقابته و کاریش نمیشه کرد.
Nima
۱۶ دی ۱۳۹۴چه دریچه هاى کولر نا متقارنى.
کاش داشبوردش هم تغییر میدادن از سال ۲۰۰۰ همین شکلیه و تغییرى نکرده
میتونین سرچ کنین و عکساشو ببینین
احمد باقری
۱۷ دی ۱۳۹۴انصافا ماشین خیلی خوبیه، فقط طراحی داخل کابینش میتونست خیلی بهتر باشه.
shahab
۱۸ دی ۱۳۹۴در اینکه ولوو ماشین خوب و ایمنیه شکی نیست اما مدل چینیشو واقعا نمیدونم!!
داشبوردش مسخرس واقعا
ALiHidden
۱۸ دی ۱۳۹۴کابینش خیلی به دلم ننشست !
Mahdi
۷ مهر ۱۳۹۶من این ماشین خریدم ونسبت به ماشین هایی که داشتم قدرت موتورش عالیی صفر تا صدش 6:5 ثانیست واقعاً حرف نداره شاید فضائی بیرونیش قدیمی وسن بالا در نظر بیاد اما داخل ماشین میشنی میبینه چه إمکانات داره من ماشین از داتیس خودرو خریدم داتیس خودرو تنها نمایندگی ولوو تو ایرانه
Sahar
۲۳ فروردین ۱۳۹۷بدرد جوونا نمیخوره.ولی میشه با ی مدله دیگه عوضش کرد