اخیراً اسناد دارای حق اختراع و نوآوری از جانشین ولوو XC90 منتشر شده است. این خودرو که میتواند ولوو EXC90 نام بگیرد پرچمدار بعدی سوئدیها خواهد بود و به نظر میرسد این قدبلند بزرگ با روی باز از قوای محرکه الکتریکی استقبال خواهد کرد. گفته میشود خودروی موردبحث با نام EXC90 یا اِمبلا عرضه خواهد شد و در کنار نسخه فیس لیفت شده از XC90 به بازار عرضه خواهد شد. دلیل این همپوشانی نیز تقاضای بالایی است که برای خودروهای هیبریدی در آمریکای شمالی و چین وجود دارد.
برای ارائه مشخصات مفصل از این خودرو و همچنین داشتن ایدهای مناسب از طراحی خودروی جدید ولوو EXC90 میخواهیم انتظارات خود از این محصول جدید را بیان کنیم پس با ما همراه باشید.
استایل خاص محصولات اسکاندیناوی
XC90 کنونی خودرویی جذاب به شمار میرود. ابعاد متناسب بدون اغراق و زیادهروی، جلوپنجره با ابهت، تریم کرومی و… جزو نقاط قوت این خودرو هستند. خوشبختانه جانشین این خودرو نیز همین دستورالعمل را دنبال خواهد کرد و در طراحی خود از کانسپت ریشارژ سال قبل الهام خواهد گرفت.
در زمینه خودروهای الکتریکی جای اشتباهی وجود ندارد و احتمالاً جلوپنجره این خودرو با یک جفت چراغ چکش تور خاص ولوو احاطه خواهد شد. در نمای جانبی ظاهراً شاهد طراحی محصولات پولستار با خطوط شانه مناسب و گلگیرهای نسبتاً تیز خواهیم بود. در بخش عقب نیز چراغهای آبشاری مدل قدیمی میتوانند جای خود را به نمونههای جداگانه بدهند.
کابینی برای ریلکس کردن
carscoops اظهار داشته است ابعاد کابین این کراس اوور سه ردیفه بیشتر خواهد بود تا معماری الکتریکی محور و جدید خود را نشان دهد. نکته عجیب اینکه در تصاویر منتشر شده از کابین ولوو EXC90 میتوانیم داشبوردی با طرح افقی را ببینیم که یک نمایشگر عمودی را در خود جای داده اما خبری از پشت آمپرهای پیش چشمان راننده نیست. بجای این بخش، اطلاعات اصلی روی نمایشگر موجود روی ستون فرمان یا هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده به نمایش درخواهند آمد.
در روش سادهسازی خاص کشورهای اسکاندیناوی، ورودیهای هوای مینیمالیستی در پهنای داشبورد وجود خواهند داشت و استراحت گاه دست مرکزی نیز راهحلهای ذخیرهای هوشمندانه را به نمایش خواهد گذاشت. از جمله تکنولوژیهای مدرن EXC90 میتوان به نمایشگری با سیستم عامل اندروید، اپل کارپلی و اندروید اتو و به روزرسانی از راه دور اشاره داشت.
آیندهای خودران و پاکتر
نیروبخش ولوو EXC90 یک یا دو پیشرانه خواهد بود و قدرت این خودرو حولوحوش ۴۰۰ تا ۴۵۵ اسب بخار در نظر گرفته میشود. باتری لیتیوم-یون ۱۰۰ کیلووات ساعتی به همراه معماری ۸۰۰ ولتی میتواند شارژ سریع و شعاع حرکتی بیشتر از ۶۰۰ کیلومتری را میسر سازد.
گفته میشود این کراس اوور بزرگ از پلتفرم SPA2 بکار رفته در پولستار ۳ استفاده خواهد کرد. این پلتفرم از تواناییهای خودران با تکنولوژی لیدار و حسگرهای پیشرفته پشتیبانی میکند. درحالیکه XC90 استاندارد در سوئد تولید میشود، جانشین الکتریکی این خودرو در تأسیسات کارولینای جنوبی ولوو مونتاژ خواهد شد.
رقبای اصلی و زمان معرفی
جانشین جدید XC90 باید به مصاف رقبایی همچون بی ام و iX، مرسدس بنز EQE شاسیبلند، آئودی E-Tron، تسلا مدل X و کادیلاک لیریک برود. طرفداران ولوو نیازی به انتظار زیاد ندارند زیرا معرفی رسمی این خودرو میتواند طی ماههای آتی صورت بگیرد.
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۱ شهریور ۱۴۰۱من عاشق xc90 هستم
Erfan
۲۱ شهریور ۱۴۰۱به نظرم xc90جذاب هست اما خب اگه من خودم میتونستم توی این محدوده قیمتی انتخابی داشته باشم قطعا ولوو رو انتخاب نمیکردم.
رقبای جذاب تر از خودش رو داره
Phonix
۲۱ شهریور ۱۴۰۱کادیلاک رو ترجیح میدم زیبا تره
واقعا نیاز به فیس لیفت داره این ماشین
Reza Waffen SS
۲۱ شهریور ۱۴۰۱از این فیس لیف تر دیگه چی ؟؟؟
Erfan
۲۱ شهریور ۱۴۰۱بهتر زمان بدیم تا این ماشین ها معرفی رسمی بشن و بعد با هم مقایسه بکنیمشون
Reza Waffen SS
۲۱ شهریور ۱۴۰۱عاشقش شدم بی نهایت جذاب و زیباست
Royal Driver UK 70
۲۱ شهریور ۱۴۰۱باز برقی…. بیاین وسط بابا همه رو برقی کنین اینقدر دونه دونه پیش نرین
نیما
۲۱ شهریور ۱۴۰۱بخش سواری ولوو به مرور حذف خواهد شد و با پولستار جایگزین خواهد شد.
این اتفاق بعدا برای خودروهای سنگین ولوو هم رخ خواهد داد.
Si
۲۱ شهریور ۱۴۰۱طراحی این رو با نسل قبل مقایسه کنید و به عمق فاجعه در طراحی پی ببرید از نظر پرفورمنس نمیگم از نظر طراحی
دنیا دیگه واسه ماشینا بی معنیه
Erfan
۲۱ شهریور ۱۴۰۱همه چی داره اسباب بازی میشه دیگه
Mehdi
۲۱ شهریور ۱۴۰۱این کجا xc90 کجا
کافی یه نگاه به طراحی بی روح این بندازید
البته در دنیای جدید خودرو الکتریکی شدن و نبود کیلومتر و فقط یخ مانیتور اون وسط ترند جدید
ولی حیفه xc90 به اون زیبایی که میشه این خودرو بی روح ساده
وقتی موتور اکثر ماشینا از یه جا تامین میشه دو سه تا شرکتند که موتور الکتریکی تولید میکنند
داخل همه هم فقط یه صفحه مانیتور اون وسط هست
کیفیتام که دیگه حتی کره ای ها تو این دهه و حتی چینی های درجه به حد اعلا رسیده
چه تفاوتی داره مثلا ۵۰ هزار دلار ۱۰۰ هزار دلار بیشتر بدی که فقط ارم اون کشور خورده باشه
همه خودروها یه شکل شدند طراحی داخلیا که کپی برابر اصل همند
مثل گوشیا که فقط جای دوربین و تعداد دوربین پشتش فرق داره و یه زمانی ۰۰۹۸ و انواع نوکیا سونی اریکسون بود هر کودوم شکل خاص خودشون و الان همه از دم عین هم
Erfan
۲۱ شهریور ۱۴۰۱دقیقا الان ولوو های مدل ۲۰۱۷رو که داخل ایران مشاهده میکنیم جذابیت و وقار خودشون رو دارن اما این کجا و این ولوو جدید کجا
یه فرسخ فاصله دارن توی جذابیت
Mercedes
۲۱ شهریور ۱۴۰۱واقعا محشره
SRT
۲۲ شهریور ۱۴۰۱طراحی صفر،فنی ظاهرا خوب