EX30 بهعنوان کوچکترین شاسیبلند ولوو، با قدرتی از ۲۷۲ اسب بخار تا ۴۲۸ اسب بخار ارائه میشود و با شتاب صفرتاصد ۳.۶ ثانیه، سریعترین محصول تاریخ ولوو محسوب میشود.
ولوو شاسیبلند الکتریکی جدیدی را با نام EX30 معرفی کرده است. این خودرو کوچکترین و ارزانترین شاسیبلند سوئدیها محسوب میشود. EX30 تنها ۴,۲۳۳ میلیمتر طول دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۶۵۰ میلیمتر است تا پایینتر از XC40 با طول ۴,۴۴۰ میلیمتر قرار گیرد. نسخهٔ پایهٔ این خودرو با قیمت تنها ۳۳,۷۹۵ پوند در بریتانیا و ۳۴,۹۵۰ دلار در آمریکا، با یک موتور الکتریکی در عقب ارائه میشود که ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد.
این نسخه ظرف ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و با باطری ۵۴ کیلووات ساعتی فسفات لیتیوم یونی، میتواند با هر بار شارژ کامل تا ۳۴۴ کیلومتر را طی کند. با شارژر ۱۳۴ کیلوواتی هم میتوان از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطریها را ظرف ۲۸ دقیقه شارژ کرد. کسانی که خواهان برد بیشتری هستند اما میتوانند سراغ نسخهٔ تک موتورهٔ دوربرد با قیمت ۳۸,۴۹۰ پوند بروند که به لطف باطریهای ۶۹ کیلووات ساعتی، پرفورمنس و برد بهتری دارد. این نسخه ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند با هر بار شارژ تا ۴۸۰ کیلومتر را طی کند. حداکثر ظرفیت شارژ این نسخه هم ۱۵۳ کیلووات است.
علاوه بر این، ولوو نسخهٔ دو موتورهٔ EX30 را هم با نام پرفورمنس و قیمت ۴۰,۹۹۵ پوند ارائه کرده است. به لطف موتور دوم روی محور جلو، مجموع خروجی در این نسخه به ۴۲۸ اسب بخار قدرت و ۵۳۴ نیوتن متر گشتاور میرسد تا با شتاب صفرتاصد ۳.۶ ثانیه، به سریعترین محصول تاریخ ولوو تبدیل شود. این نسخه از همان باطریهای مدل تک موتورهٔ دوربرد استفاده میکند اما به دلیل وزن سنگینتر، برد آن کاهشی جزئی داشته و ۴۶۰ کیلومتر خواهد بود.
ولوو EX30 در تیپ پایه بنام پلاس با تجهیزات زیادی ارائه میشود که ازجملهٔ آنها میتوان به رینگهای ۱۸ اینچی، رنگ متضاد سقف، چراغهای جلوی LED، کروز کنترل تطبیقی با دستیار فرمان، گرمکن صندلیها و غربیلک فرمان، دهها سیستم کمکراننده، شارژر ۱۱ کیلوواتی، سیستم صوتی هارمن کاردون ۱۰۴۰ واتی و نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد.
نسخههای دوربرد و پرفورمنس در تیپ اولترا هم ارائه میشوند که ۳,۵۰۰ پوند گرانتر است و تجهیزات بیشتری شامل دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پارک خودکار، رینگهای ۲۰ اینچی، شیشههای دودی، سقف پانوراما، صندلیهای برقی و شارژر ۲۲ کیلوواتی خانگی را به همراه دارد. ولوو همچنین گفته است که در سال ۲۰۲۴ نسخهٔ کراس کانتری هم برای EX30 ارائه خواهد شد که از لاستیکهای آفرودی، فاصلهٔ بیشتر از زمین، صفحات محافظ و روکشهای مشکی پلاستیکی بدنه بهره میبرد.
ولوو EX30 از هماکنون در اروپا و ایالاتمتحده قابل سفارش است و تحویل آن به خریداران در اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز میشود.
AMANTE
۱۸ خرداد ۱۴۰۲کمی از رقیب برقی پر فروش اش کوچک تر هست ولی ظاهر جذاب تری در داخل و بیرون داره.
hameds1
۱۸ خرداد ۱۴۰۲طراحیش رو خیلی دوس دارم، یه ماشین برقی خیلی شیک و معقول و خوبه
اگه بردش یه 100 کیلومتر بیشتر بود بی نظیر میشد واقعا
PRPR
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ولوو یک زمانی یکم فروشش افت کرد ولی دوباره به دوران اوجش خودش برگشت
مهرداد
۱۸ خرداد ۱۴۰۲این تبلت لعنتی شده نماد خودرو های برقی .
مردیم از خوشی
۱۸ خرداد ۱۴۰۲بسم الله چراغ دو تیکه پشت
GMA
۱۸ خرداد ۱۴۰۲این مشخصات شگفت انگیز با قیمت پایه فقط ۳۵ هزار دلار؟ قطعا تو فروش میترکونه! فوق العاده 👌
علیx76
۱۸ خرداد ۱۴۰۲از لحاظ سایز، میشه معادل mvm x55 تو ایران.
اون ۱.۵ میلیارده و این تقریبا ۲.۲
اون صفر تا صد ۹.۵ و این ۳.۶
کیفیت و ایمنی و راحتی و تجهیزاتم که هیچی نگم
ای روزگار…
صفر تا صدش واقعا خداست.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ خرداد ۱۴۰۲اگر تسلا جانشینی برای مدل Y نسازه
به زودی تعداد رقبا اونقدر زیاد می شه که بازار تسلا بین رقبا تقسیم بشه
مردیم از خوشی
۱۸ خرداد ۱۴۰۲کسی که آینده پیش بینی میکنه و سریع تر و بهتر از بقیه وارد عرصه خودرو برقی میشه
به نظرت فکر اینجا را نکرده ؟
امسال یا شاید سال دیگه تمام تسلا ها بروز میشند
اون موقع تسلای واقعی خودش را نشان میده چون خطر را حس کرده
AMANTE
۱۸ خرداد ۱۴۰۲اگه شرکتی هست که میتونه آینده رو پیش بینی کنه چرا باید احساس خطر کنه!؟
تسلا برندی برای پول درآوردن هست تا ایلان ماسک بتونه پروژه های بلند پروازانه اش رو محقق کنه.
مردیم از خوشی
۱۸ خرداد ۱۴۰۲بازم ایلان ماسک خوبه پول هاش جای بدی صرف نمیشه
اینترنت ماهواره ای
زندگی خارج از زمین
و…
منظور از احساس خطر اینه که تا حالا هیچ رقیب جدی از لحاظ تکنولوژی نداشته (به غیر از دوتا چینی )
برا همین نیازی نبوده نسل جدید با تکنولوژی های بهتر رونمایی بشه وقتی رقبا وارد میدان بشند بی شک تسلا هم سنگ تمام میزاره چرا که این ۷ سال آینده ۲۳ تا ۲۰۳۰ بسیار حیاتی هست اگه تسلا بتونه اختلاف را حفظ کنه در این ۷ سال که کل دنیا میاند به سمت برقی ها میشه گفت تسلا میتونه بزرگ ترین خودرو ساز جهان بشه !
۷ سال آینده به شدت مهمه
نسل سوخته
۱۸ خرداد ۱۴۰۲یه سوال؟
چرا آیفون با اینکه کاربرد های اصلی اون تو ایران در دسترس نیست اینقدر گرون،پر فروش و پرطرفدار هستش؟؟؟
بله درسته،هر دلیلی بیارین مورد قبول هست و این در حالی ههشت که رقبای اون از هر برندی با امکانات بسیار بیشتر و قیمت ارزان تر پشت سر اون موندن.
حالا تسلا زو در نظر بگیرین.ما هیچ دسترسی به تسلا نداریم.شناختی نداریم.تجربه ای نداریم.ولی وای از اون روزی که تو ایران بیاد.اون وقت ایرانیا خونشون رو میفروشن تسلا میخرن.
در حال حاضر و تا وقتی که آلترناتیو دیگه ای مثل هیدروژن جایگزین برق نشده تسلا حاکم بازار خواهد بود.فقط اینو در نظر بگیرین که هر کمپانی که خودرو برقی میسازه خودش رو با تسلا مقایسه میکنه و میخواد با اون رقابت کنه.چند تا برند نام ببرم که به قصد رقابت با نسلا وارد بازار شدن و در نهایت گمنام شدن؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ خرداد ۱۴۰۲واقعا تسلا برای خودروهای برقی، یکنماد هست
مثل اپل، کلاس خاصی داره
تسلا به خوبی ارزش برندینگ در بازاریابی امریکایی رو نشون میده
نسل سوخته
۱۸ خرداد ۱۴۰۲فقط بحث کلاس کاری نیست
چند تا تکنولوژی داره که بقیه شرکتها تلاش میکنن تا مثل اون رو بسازن و نمیتونن.
سیستم خودران تسلا هنوز رقیب جدی نداره
موتورهای الکتریکی ساخت تسلا رقیب نداره
نرم افزار و بروز رسانی های مکررش رقیب نداره
جایگاههای شارژ تسلا که در تمام آمریکا هست
سیستم عیب یابی از راه دور
ضد سرقت
گارانتی
پشتیبانی
و هزاران مزیت دیگه که شرکتهای چینی هرگز بهش نمیرسن
Bagher
۱۸ خرداد ۱۴۰۲کیفیت اپل همیشه خوبه
ولی تسلا…
امیر
۱۸ خرداد ۱۴۰۲مجری ویدئو میگه صفر تا صد ۳/۴ ثانیه هست ، در صورتی که توی مطلب ۳/۶ نوشته شده
امیر دهقان
۱۸ خرداد ۱۴۰۲3.4 ثانیه شتاب صفر تا 96 کیلومتر هست، ما صفر تا صد رو نوشتیم
امیر
۱۸ خرداد ۱۴۰۲تو رو خدا ولوو رو نگاه !! داره بدون هیچ سر و صدا و هیاهویی رقیب تسلا میشه و از نظر من میتونه تسلا رو هم شکست بده ! ( بر خلاف تویوتا که الان چند سال داره وعده تصرف بازار برقی ها رو میده ، ولی در عمل از همه عقب تره )
BMW
۱۸ خرداد ۱۴۰۲طراحی های قدیمش خیلی عالی بود اصلا لذت میبردم الانم خوبه ولی قدیمی هاش بهتر بود واقعا داره برای تسلا شاخ و شونه میکشه همیشه اط از طراحی های ولوو خوشم میومد
حسین
۱۸ خرداد ۱۴۰۲یه دوستی دارم میگه باید تو بازار اولین بود کاری به درآمد اول و تعداد رقبای بعد ندارم.
۲۰ سال پیش دستگاههای cnc کار می کرد با همین عقیده.و بسیار هم موفق است