ولوو XC90 که یک دهه از عمر آن میگذرد، دومین فیسلیفت خود را تجربه کرده است تا همچنان در کنار مدل الکتریکی EX90 به بازار عرضه شود.
هرچند ولوو شاسیبلند تمام الکتریکی EX90 را به بازار فرستاده اما این به معنای پایان کار XC90 بنزینی نخواهد بود. البته برای این خودرو خبری از نسل جدید نیست ولی ولوو فیسلیفت دیگری را برای آن در نظر گرفته است. نسل کنونی XC90 اولین فیسلیفت خود را در سال ۲۰۱۹ تجربه کرده و حالا بار دیگر مورد بهروزرسانی قرار گرفته که تغییراتی را در داخل و بیرون به همراه داشته است.
هرچند هماکنون یک دهه از عمر نسل دوم XC90 میگذرد اما این شاسیبلند سوئدی هنوز هم شیک و جذاب به نظر میرسد. فیسلیفت جدید نیز جلوپنجرهای متفاوت با چراغهای جلوی باریکتر را به همراه داشته که با گرافیک بروز شدهٔ دیلایتها، نمای مدرنتری به خودرو بخشیدهاند. سپر جلو نیز با ورودیهای هوای عمودی، بازطراحی شده و ورودی هوای پایینی هم کشیدهتر شده است. در عقب، ولوو شکل آشنای چراغهای عقب را حفظ کرده ولی گرافیک داخلی آنها را حفظ کرده است.
تغییرات مهمتر اما در داخل رخ داده است یعنی جایی که نمایشگر مرکزی بزرگتر ۱۱.۹ اینچی جایگزین نمونهٔ ۹ اینچی قبلی شده است. این نمایشگر که حالا شبیه یک تبلت از داشبورد بیرون زده، علاوه بر اندازهٔ بزرگتر، از وضوح بالاتری هم برخوردار است. در این نمایشگر همچنین میانبرهای جدیدی برای کنترلها و برنامهها تعبیه شده است که دسترسی به عملکردهای مهم را آسانتر میکند. علاوه بر نمایشگر بزرگتر، روی داشبورد XC90 مدل ۲۰۲۵ دریچههای تهویه هم بازطراحی شدهاند. همچنین به گفتهٔ ولوو، عایقهای سروصدا هم بیشتر شدهاند تا کابین ساکتتر شود.
ولوو فعلاً مشخصات فنی XC90 جدید را اعلام نکرده است ولی میدانیم که پیشرانههای دیزلی حذف شدهاند. علاوه بر این، شعاع حرکتی تمام الکتریکی در نسخههای پلاگینهیبریدی به بیش از ۷۰ کیلومتر رسیده درحالیکه برد کلی با باک پر بنزین به بیش از ۸۰۰ کیلومتر خواهد رسید. علاوه بر نسخهٔ پلاگینهیبریدی T8، این شاسیبلند سوئدی در مدلهای B5 و B6 هم با پیشرانه هیبریدی خفیف ارائه میشود. سیستم تعلیق بادی همچنان قابل سفارش است که ارتفاع خودرو را تا ۴۰ میلیمتر افزایش و تا ۲۰ میلیمتر کاهش میدهد. همچنین تکنولوژی شاسی فعال هم مسیر و خودرو را ۵۰۰ بار بر ثانیه پایش میکند تا سواری نرم و آرامی را فراهم کند.
ولوو پذیرش سفارشات خرید XC90 جدید را آغاز کرده و تولید آن را اواخر امسال شروع خواهد کرد. این سرمایهگذاری برای بروز و رقابتی نگه داشتن XC90 نشان میدهد که خودروهای بنزینی به این زودیها کنار گذاشته نخواهند شد.
شاسیبلند پرچمدار ولوو همزمان در سوئد و مالزی و هند مونتاژ میشود. این محصول با آستانه قیمت ۶۰ هزار دلار در اروپا و امریکا، رقیب آئودی Q7 و لکسوس TX خواهد بود.
Ali
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ولوو همیشه جزو منطقی ترین برند ها واسه خریده یک خودروی خانوادگی و با کیفتیه.
هراکلیوس
۱۵ شهریور ۱۴۰۳اینقدر چینی ها این شکل ماشین تولید کردن که دیگه قیافه ماشین جذابیتی نداره برات
net
۱۵ شهریور ۱۴۰۳دستگیره روی سقف قیافه ماشین رو از بالا قشنگ کرده
amirkhanzadeh
۱۶ شهریور ۱۴۰۳خوبه که ترکیب برنده رو حفظ کزده
Saeed Boroomand
۱۵ شهریور ۱۴۰۳جا داره همین اول ماجرا بیست هزار دلار قیمتشو بیاره پایین…
Ali d
۱۵ شهریور ۱۴۰۳تمام لگن سازی های داخلی ما فدای یک چراغت.نمیدونم واقعا چرا قسمت ما اینطوری شد …
Sina_carshow
۱۵ شهریور ۱۴۰۳فعلا که با فیس لیفت ۲۰۱۹ش نابود کرد موتور جذاب توربو سوپرشارژش رو که ۳۱۶ اسب بود کردش ۲۹۵ تازه کیفیت ساختش هم به شدت افت کرد نسبت به نسخه های وارداتی به کشورمون
بعد از اونور هنوزم بعد فیس لیفت همین موتوره همین کیفیت ساخت حداقل اون پلاگین هیبرید رو میبرد بالا ۵۰۰ اسب
قشنگ مجبور میکنه ملت رو برن ex90 بخرن و البته یه برقی فوق العادس شکی نیس ولی چرا برا xc90 اینقدر کم کاری کرد؟
البته این ماشین قیافش قشنگه و قشنگ تر شده شکی نیس حتی طراحیش پخته تر شده و تو کلاس خودش جزو زیبا ترین هاس
اما قطعا تغییرات خیلی بیشتری از جلو پنجره و مانیتور ۲ اینچ بزرگتر میتونست داشته باشه ( مثلا چراغای عقبش رو شبیه ex30 و ex90 دو تیکه ای میکرد ) ولوو کم کاری کرد یا به قول خیلیا با احتیاط رفت جلو
net
۱۵ شهریور ۱۴۰۳سانروف بزرگ تا ردیف دوم صندلی اومده خوبه و چراغ جلو و جلوپنجره خوبه . عقب ماشین در ردیف سوم صندلی طولش زیاده و اگر ردیف سوم صندلی نداشت و ۳۰ سانتی متر طولش کمتر بود قشنگتر میشد، ردیف سوم صندلی برای اس یو وی و کراس اور جالب نیست . زه سفید نازک اطراف شیشه دربها قشنگه اگر در قسمت ستون شیشه عقب زه کمی پهن نشده بود و سرتاسر نازک میبود خیلی قشنگتر میشد . صفحه نمایش عمود مثل فورد رنجر هست خوبه اگر شیبش و حاشیه اطرافش مثل رنجر بود قشنگتر میشد . دریچه کولر جالب نیست. چراغ عقب رنگش قرمز زرشکی هست و خطوط سفید و مشکی و زرد داخلش نیست خوبه، اگر چراغ عقب قسمت بالا عمود که به شیشه عقب چسبیده نداشت قشنگتر میشد
حسین
۱۵ شهریور ۱۴۰۳چقدر خوب که اصالتش رو حفظ کرده ولی جا داره یکم بروزتر باشه طراحیش
ممم
۱۵ شهریور ۱۴۰۳خدایی خیلی خوشگله
Amirsh
۱۵ شهریور ۱۴۰۳چقد طرح داخل جلوپنجرش جالبه
مهرداد
۱۵ شهریور ۱۴۰۳انقدر از مانیتور عمودی بدم میاد که نگو
Mehran
۱۵ شهریور ۱۴۰۳سبک طراحی جلو پنجره مثل کامیون VN جدید هست. خیلی خوبه که طراحی دقیق انجام میدن و به روزرسانیش میکنن، البته اگر در ایران بود هر فیس جدید یه ماشین جدید معرفی میشد.
𝐀𝐥𝐢
۱۵ شهریور ۱۴۰۳مثل همیشه طراحی شیک و پخته ای داره اما بهتر بود نمای پشتشو یکم بیشتر تغییر میدادن،در کل زیباست.
Kiarash
۱۵ شهریور ۱۴۰۳زیبا جادار مطمئن و ایمنی بالا
همایون
۱۵ شهریور ۱۴۰۳دیگه خیلی قدیمی شده خداییش
GMA
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ولوو برند بی حاشیه و جذاب
یکی از دوست داشتنی ترین خودروساز ها
با طراحی های اتو کشیده و با وقار که در نوع خودشون خاص و شاهکار هستند👌
و البته حرف اول ایمنی
بیس این سبک طراحی ولوو به قدری قدرتمنده که حتی بعد از بیش از یک دهه فقط با یه سری به روزرسانی باز هم مدرن هست
واقعا طراحی ولوو تاریخ انقضا نداره
زیبای سوئدی💎
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۱۵ شهریور ۱۴۰۳خیلی ماشین جذابیه این xc90.
اون نسل های توی ایران با وجود ابعاد کمشون نسبت به رقبا،خیلی بزرگ و با ابهت نشون میدن.طراحیش از اون اروپایی هایی هست که وجود و ذات اروپایی بودنش رو میرسونه.درست عین سیتروئنc3 و پژو۲۰۰۸.
nima.jdm
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ولوو و مزدا cx60 آقای ایمنی
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۱۵ شهریور ۱۴۰۳طراحیش مدرنه ولی در عین حال اصالت ازش میباره.
ابوالفضل
۱۵ شهریور ۱۴۰۳این مثلا فیس لیفته همون لگن زشت وقدیمه
علی جردن
۱۵ شهریور ۱۴۰۳رنگ سفید کابین XC90 با طرح چوب یک چیز دیگه است من که عاشقشم
کامران
۱۵ شهریور ۱۴۰۳پسر دایی من نه شغل داشت، نه درآمدی و نه پولی! چند سال رفت دنبال مکانیکی خودروهای سبک! الان دوتا شاسی چینی خریده، یه خونه خوب و بزرگ خریده، عروسی کرده، تمام وسایل زندگیش همه هم گرون خودش خرید، هفته قبل گفت میخوام یه خونه دیگه بخرم! همه اینها دولتی سر این لگنهای ایرانی هست! اصلا جلوی مغازه اش نمیشه بری، از بس شلوغه! خدا بهش بده، زحمت میکشه و عرق میریزه، چشم حسود کور! میخوام بگم این لگنهای ایرانی زیاد هم بد نیستند چون خیلیا رو میلیاردر کردن😅
Navid A J
۱۷ شهریور ۱۴۰۳کار فنی همه جا خوبه. ما هم اگر ب جای فقط درس خوندن؛ میرفتیم فنی هم کار میکردیم حال و روزمون خیلی بهتر بود.
کار ب ماشین ایرانی نداره. مکانیکی که کار بلد باشه؛ همه جا درامد خوبی داره. فقط کافیه کاربلد باشی و باوجدان کار کنی.
دانیال مشکات
۱۵ شهریور ۱۴۰۳#سوال
سلام، بعضی مدل های Volvo در قسمت پشتی روی در صندوق علاوه بر مدل (فرضا XC90) یک نماد شبیه به ستاره قرار گرفته که عکسش رو آپلود میکنم، میخوام بدونم این نشان چیه؟ و آیا روی خودرو های وارد شده به کشور هست یا مربوط به چیز دیگه ایه؟
لینک تصویر:
https://s8.uupload.ir/files/screenshot_2024-09-05-01-25-29-150_ir.divar_rsde.jpg
علی
۱۶ شهریور ۱۴۰۳چهره جذاب و هماهنگی داره. ولی شبیه فونیکس fx t290 شده
Mohammad Javad
۱۶ شهریور ۱۴۰۳تو طراحی جلوبندیش از مزدا. cx90 افسانه ایی کپی برداری کرده