با تولید سه خودروی الکتریکی جدید در سالهای پیش رو، به جرات میتوان گفت پولستار برنامههای مفصلی برای حضوری پررنگ در بازار دارد. این به معنی نادیده گرفتن محصول کنونی در بازار نیست. پس از معرفی خودروی تک ساخت پولستار ۲ آزمایشی در سال ۲۰۲۱، این برند سوئدی با یک محصول تک ساخت دیگر بازگشته است.
درحالیکه کانسپت سال پیش پولستار روی قابلیتهای پیست پولستار ۲ تأکید کرده بود و از سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر و تنظیمات سفت تر سود میبرد، مدل جدید آرکتیک سیرکل Arctic Circle دقیقاً در نقطه مقابل قرار دارد. این خودرو ۳۰ میلیمتر ارتفاع بیشتر از نسخه تولیدی دارد و رینگهای ۱۹ اینچی OZ ریسینگ آن با لاستیکهای زمستانی همراه شدهاند. پولستار ۲ آرکتیک سیرکل بر پایه نسخه دوموتوره برد بلند تولید شده است و دارای برخی تغییرات همچون دامپرهای اولینز (۳۰ درصد نرمتر از نسخه استاندارد)، ترمزهای ۴ پیستونه برمبو، لانچ کنترل و… است.
از جمله وجوه اشتراک پولستار ۲ آزمایشی و آرکتیک سیرکل میتوان به قدرت بیشتر نسبت به مدل تولیدی اشاره کرد. این مدل تک ساخت جدید از یک جفت پیشرانه الکتریکی با قدرت ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متر استفاده میکند. این ارقام آشنا به نظر میرسند زیرا بهروزرسانی جدید نسخه تولیدی هم باعث استخراج همین میزان قدرت و گشتاور خواهد شد. لیفت بک الکتریکی پولستار هماکنون گیراتر از مدل تولیدی به نظر میرسد زیرا دارای چراغهای بیشتر و فلاپ فیبر کربنی برای حفاظت بهتر از اجزای زیرین بدنه است.
تکمیل کننده کار هم نوار ریکاوری عقب و پاروی برف در محفظه بار است. باید به این نکته هم اشاره کنیم که در بخش کابین صندلیهای ریکارو که دارای پوشش خاکستری و سفید هستند نصب شدهاند. سوئدیها برنامهای برای تولید پولستار ۲ آرکتیک سیرکل ندارند. ایده تولید این خودروی تک ساخت نمایش تواناییهای پولستار ۲ در رالی زمستانی است. خواکیم ریدولم مهندس شاسی ارشد این کمپانی است. درعینحال در مسابقات رالی نیز برنده شده است. به همین خاطر او دانش کافی برای توسعه خودروهای رالی را دارد و از دانش خود در تولید این محصول مفهومی هم استفاده کرده است.
مردیم از خوشی
۱۴ بهمن ۱۴۰۰این همه زحمت خب تولیدش میکرد