ناهوم اسکوبدو طراح ظاهری پولستار ۳ با انتقاد از طراحی خودروهای امروزی و اهمیت بیش از حد خودروسازان به بحث آیرودینامیک، آنها را به سیبزمینی تشبیه کرد!
در بحث بهبود راندمان خودروهای برقی و افزایش شعاع حرکتی آنها بیش از یک روش وجود دارد و اگرچه سختترین مأموریت را میتوان کاهش وزن دانست اما استفاده از طراحی نرمتر برای بهینهسازی آیرودینامیک کار راحتتری خواهد بود. به همین خاطر بسیاری از خودروهای برقی موجود در بازار از زوایای نرم استفاده میکنند که حاصل آن تولید خودروهایی با ظاهر پیازی است. ناهوم اسکوبدو طراح پولستار ۳ طرفدار تکیه بیش از حد به آیرودینامیک جهت دستیابی به شعاع حرکتی بیشتر نیست و در مصاحبه خود با رسانهها به این موضوع اشاره دارد. او در مصاحبه با ویچ کار استرالیا اظهارات صریحی درباره روندهای امروزی دنیای خودرو به زبان آورده است. اسکوبدو میگوید تمرکز حداکثری روی آیرودینامیک جهت کسب راندمان و شعاع حرکتی بالا روش خوبی نیست. زمانی که از او درباره اینکه چه چیزی باعث عصبانیتش در زمینه طراحی خودرو میشود، اسکوبدو میگوید:
گرد بودن خودروها که باعث شده تقریباً شبیه سیبزمینی شوند باعث ناراحتی من میشود. اگرچه چنین چیزی برای آیرودینامیک خودرو ایده آل است اما ما میخواهیم کار متفاوتی انجام دهیم.
دیگر موضوع قابلتأمل درباره خودروهای امروزی نورپردازی اضافی آنهاست و طراح پولستار خاطرنشان میسازد:
در خودروهای امروزی چراغهای بسیار زیادی بکار رفته و من فکر میکنم در لاسوگاس کوچک حضور دارم! دکمهها و چراغهای زیاد که رنگهای متنوعی همچون بنفش، سبز یا نارنجی دارند.
این طراح صنعت خودرو از زیادهروی خودروسازان در این زمینه انتقاد کرده و برخی خودروها را شبیه درختهای کریسمس نورانی در خیابانها میبیند. اسکوبدو در زمان مصاحبه به خود پولستار نیز اشاره میکند که نشانها و لوگوهای زیادی را روی محصولاتش نصب نمیکند زیرا هدف آنها چیز دیگری است؛ بهعبارتدیگر پولستار علاقهای به طراحیهای پر حرف و حدیث امروزی و معرفی و نمایش خودروها ندارد. این شرکت سوئدی در آینده چندین محصول جذاب را معرفی خواهد کرد که از جمله آنها میتوان به یک گرندتورر چهار درب و همچنین رودستر تولید محدود ۶ اشاره کرد.
کولول خودرو شناس
۳ مهر ۱۴۰۲خودروی خودش شبیه سیب زمینیه که من پوست کردم
محمد
۳ مهر ۱۴۰۲یکی نیست به این بگه عمو این چیزی که خودت طراحی کردی بیشتر شبیه مریخ نورده.مخصوصا لبه جلوی ماشین.
AMANTE
۳ مهر ۱۴۰۲شما الان برای مثال طراحی MB EQS رو دوست داری یا MB S Class؟
محمد
۳ مهر ۱۴۰۲سلام و عرض ادب .خیلی مخلصیم.من به شخصه s کلاس رو عالی میدونم ولی طراحی eqs هم خیلی خوبه.شما همین پولستار ۳ رو کنار شاسی بلند های الکتریکی بنز بزار کدومش رو از لحاظ طراحی ترجیح می دید؟کسی میاد میگه طراحی های خودروهای برقی شبیه سیب زمینیه که مثلا تو شرکت فراری یا مرسدس یا آئودی یا مثلا تسلا طرح میزنه.
AMANTE
۳ مهر ۱۴۰۲من طراحی این پولستار رو بیشتر از EQS SUV و EQE SUV دوست دارم.
Matin
۳ مهر ۱۴۰۲مثل اینکه شما با پولستار آشنایی نداری
پولستار هم کم شرکتی نیست
علی
۲۰ مهر ۱۴۰۲به دوستانی به این میگن سیب زمینی بیان از دستاورد های سایپا وایرانخودرو دیدن کنن ببینن اونا شبیه چین
Hamilton1970
۳ مهر ۱۴۰۲روح داره از طراحی ماشینهای جدید گرفته میشه که اصلا خوب نیست
امیدوارم طراحیها دوباره جذاب باشن که سالها بشه نگاهشون کرد و خسته نشد
علی یوسفی
۳ مهر ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت بنظرم خوبه یه بحثی باز بشه در مورد تفاوت سبک طراحی خودروهای امروزی با نمونه های گذشته ضمنا این سبکی که در چند سال اخیر اغلب شرکتها پیش گرفتن یعنی سبک طراحی های بدنه حجیم و پف کرده و استفاده از منحنی ها و برآمدگیها و به تعبیر این طراح اهمیت آیرودینامیک یه دلیلش مسائل کاربردی و مصرف سوخت کمتر و تا حدی هم زیبایی شناسیه ولی اینکه آیا در گذر زمان ماندگاره و دل مخاطبو نزنه جای بحث داره.
مازیار
۳ مهر ۱۴۰۲توجه بیش از حد خودروسازان (یا برقی سازان) به آئرودینامیک
فکر کنم بیشتر از یک بار به همین موضوع اشاره کردم
این میزان پیمایش اعلامی کمپانی ها _ که تاثیر مستقیم در طراحی بدنه داره _ بیش از حد مهم شده، اما در آینده نزدیک با ازدیاد جایگاه های شارژ و توسعه مطلوب باتری ها لزوم آئرودینامیک کمتر خواهد شد و اونوقت شاهد طراحی های بهتر و معقول تر خواهیم بود
Enzo Ferrari 2008
۳ مهر ۱۴۰۲طراحی خیلی خوبه
H2
۳ مهر ۱۴۰۲طراحی های ولوو خداییش خیلی خوبن
من سادگی و مینیمالیستی بودنشون رو خیلی دوست دارم
مهزیار
۳ مهر ۱۴۰۲طراحی این ماشین شاهکاره مخصوصا ستون دی