سومین خودروی برقی پولستار با توان پیمایش ۶۱۱ کیلومتر و فناوری شارژ فوق سریع تولید میشود. هدف از عرضهی پولستار ۳ همراه باتریهای ۱۱۰ کیلووات ساعتی و سیستم شارژ ۲۵۰ کیلووات DC، رقابت با تسلا مدل X و بیامو iX است.
اولین خودروی برقی ساخته شده توسط زیرمجموعهی ولوو، پولستار ۱ نام داشت. این مدل در کلاس کوپهی لوکس، تواناییهای فنی جالب توجه ارائه کرد اما با آستانه قیمت ۱۵۶ هزار دلار، چندان پرفروش نبود. دومین محصول این شرکت با نام پولستار ۲، مشتریان پرشماری در اروپا جذب کرد؛ چراکه بدنهی یک کراساور کوچک با قیمتی در حدود ۵۰ هزار دلار ارائه داد. حال با کسب تجربه از دو خودروی متفاوت، پولاستار آماده است تا سومین محصول را برای طیف جدیدی از مشتریان جدید خود تولید کند.
باوجود تفاوت در ابعاد و کلاس بدنه، شباهت ظاهری پولستار ۳ با دیگر تولیدات مدرن شرکت سازنده، واضح است. حالت چکش ثور (Thor’s Hammer) در چراغهای اصلی وجود دارد و تقارن جذابی با مهشکنها ایجاد میکند. فرم کلی بدنه، حس یک کراساور کوپه و اسپرت را نشان میدهد؛ درحالیکه از نمای جانبی و پشت، بیشباهت به شاسیبلندهای پورشه نیست.
پولستار ۳ با رینگهای عظیم ۲۱ و ۲۲ اینچ تولید خواهد شد تا ابهت لازم برای خودرویی در کلاس کراساور لوکس را تداعی کند. این مدل، ضمن توجه به سلیقهی عمومی و حفظ زیبایی، آیرودینامیک بسیار خوب با ضریب درگ ۰.۲۹ دارد. البته باید توجه داشت که مرسدس EQS، تسلا مدل X و بیامو iX به ترتیب با ضریب درگ ۰.۲۰ و ۰.۲۴ و ۰.۲۵ تولید میشوند.
معماری ۴۰۰ ولت پولستار برای جدیدترین محصول این شرکت استفاده شده است تا باتریهای ۱۱۱ کیلووات ساعتی را بهرهبرداری کند. تجهیزات فست شارژ جریان مستقیم (DC) پول استار، تکمیل ظرفیت باتریهای از ۱۰ تا ۸۰ درصد را در زمان ۳۰ دقیق ممکن میکند. این فرایند به کمک یک سیستم خنککاری، با انتقال حرارت باتریها و تجهیزات شارژ هنگام ذخیرهی انرژی الکتریکی، سرعت عملیات را افزایش میدهد.
پولستار ۳ دارای ۲ موتور برقی روی محورهای جلو و عقب است. این مدل، مجموع قدرت ۴۸۹ اسب بخار با نهایت گشتاور ۸۴۰ نیوتنمتر تولید میکند تا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴/۹ ثانیه فراهم شود. خریدار میتواند با اضافه پرداخت ۶ هزار دلار، پکیج افزایش قدرت (Performance package) را سفارش دهد تا ۵۱۷ اسب بخار و ۹۱۰ نیوتنمتر در اختیار داشته باشد. این مدل، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴/۵ ثانیه دارد. همچنین رینگهای ۲۲ اینچ با تایرهای پیرلی پیزیرو، در جلو ۲۶۵ و در عقب ۲۹۵ میلیمتر پهنا خواهند داشت. پولستار ۳ مجهز به پکیج افزایش قدرت، مصرف انرژی بالاتری دارد و از نظر شعاع حرکتی، حدود ۱۰ درصد ضعیفتر از نسخهی پایه است.
در کابین پولستار ۳، نمایشگر لمسی ۱۴/۵ اینچ با تکیه بر نرمافزارهای ساخت گوگل، شامل مسیریاب گوگل مپز و دستیار صوتی گوگل وجود دارد. بهروزرسانی از راه دور (over the air update)، شارژر وایرلس سازگار با گوشیهای اندروید یا iOS، سیستم صوتی ۲۵ بلندگو از برند Bowers & Wilkins، سیستم بستهشدن آرام درهای خودرو، کروز کنترل هوشمند قابل استفاده تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر برساعت، گرمکن داخل صندلی و فرمان، دیگر آپشنهای پولستار ۳ هستند.
بنابر اخبار غیررسمی، در آینده مدلهای تکموتوره از پولستار ۳ با قیمت رقابتی معرفی میشوند؛ اما در ماههای ابتدایی تولید در سال ۲۰۲۳، نسخههای دو موتوره با امکانات کامل فروخته خواهند شد. با این شرایط، آستانه قیمت پولستار ۳ فعلا در حدود ۸۵ هزار دلار خواهد بود و خرید نسخهی دیگر با پیشرانهی قویتر، ۹۱ هزار دلار هزینه خواهد داشت.
مهردادکمال
۲۰ مهر ۱۴۰۱چه در داخل و چه در خارج بهترین طراحی رو توی تمام اتوموبیل های الکتریکی داره
اما هنوز بنظرم هیچ محصول الکتریکی تا به حال نتونسته کاملا حس لوکس بودن رو به مخاطب القا کنه
حسام
۱۲ آبان ۱۴۰۱اولین بار این برند رو تو بازی need for speed heat دیدمش و ماشین عجیب غریبی برام محسوب میشد
همایون
۲۰ مهر ۱۴۰۱ظاهرا دیگه تو چین تولید میشن این ماشینها و برخلاف ولوو صددرصد چینی به حساب میان از لحاظ شتاب و سرعت نمیتونه با مدلهای تاپ اکس کلاس رقابت کنه حتی بعضی مدلهای وای هم ازین سریعتر هستن شاید برگ برنده این خودرو بتونه تکنولوژی و کیفیت ساخت و ایمنی باشه شاید تو کشورهای دیگه مثل ایران نسبت به خودروهای ساخت چین گارد وجود داره یا نه ولی الان این با اس سی نود برقی تو یه کلاس قرار میگیرن
Sobhan
۲۰ مهر ۱۴۰۱اولش که دیدم فکر کردم ولوو هست 🤣
کرگدن باواریا
۲۰ مهر ۱۴۰۱پولستار از مجموعه ولوعه خب😐
Reza Waffen SS
۲۰ مهر ۱۴۰۱( پولستار ۳ مجهز به پکیج افزایش قدرت، مصرف انرژی بالاتری دارد و از نظر شعاع حرکتی، حدود ۱۰ درصد ضعیفتر از نسخهی پایه است. )
جالبه کمپانی های دیگه مثل ریویان و . . . با اضافه پرداخت برد محصولشونو افزایش میدن اونوقت پولستار میگه محصولم با افزایش پرفورمنس مصرفش میره بالا . این یه نقطه ضعفه
RezaRs
۲۱ مهر ۱۴۰۱چقدر خوشم اومد ازش عالی ماش بردش بیشتر بود کمی
Habib
۲۱ مهر ۱۴۰۱بدرد نمیخوره آقا. من که خوشم نیامد، اصلا و ابدا. چرا؟ به هزار دلیل و هر هزار آن هم به در دسترس بودن این ماشین مربوط است.
Hadi
۲۱ مهر ۱۴۰۱خیلی خوب و زیباست 👌🏼
طراحی جذاب و اسپرتی داره و برد مناسبی داره
خوشم اومد ازش…
پولستار سدان رقیب تایکان و لوسید هم قراره ساخته بشه…
کیانوش
۲۱ مهر ۱۴۰۱خیلی گرونه همین پپل رو میشه eqs شاسی بلند گرفت از هر نظر بنظرم بهتره چه کابین چه طراحیش