ولوو میتواند با الهام از یکی از مشهورترین مدلهای خود، نسل بعدی پرچمدارش را روانه بازار کند.
ولوو یک برند خودروسازی سوئدی است که نامش مفاهیمی چون ایمنی و طراحی ساده و شکیل را در ذهن مخاطب یادآوری میکند. این برند قصد دارد با ادامه همین روند پرچمدار برقی آینده خود یعنی ES90 را هم رونمایی کند و آن را تا مارس ۲۰۲۵ به دست مشتریانش برساند. سوال اینجاست که اگر ولوو برای طراحی جدید خود از مدلهای گذشته الهام بگیرد چه خواهد شد؟
پاسخ این سوال را یک طراحی مستقل به نام «جوردن رابینستِین» با طراحی یک مدل مفهومی به تصویر کشیده است. طراحی جوردن، ولوو ۲۴۰ کانسپت ۲۰۲۶ را نشان میدهد که با تکیهبر المانهای گذشته مانند فرمپردازی تیز و جعبهای بدنه و ترکیب آن با شاخصههای مدرن، خودرویی زیبا را خلق کرده است. اما چرا ۲۴۰ میتواند منبع الهام خوبی باشد؟
سری ولووهای ۲۰۰ که در میان سالهای ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۳ تولید میشدند جانشین سری ۱۰۰ محسوب میشدند. این سری بهعنوان یک محصول غیرقابل تخریب و ضدضربه در دنیای خودروی شناخته میشد؛ درست مانند محصولات دکمهای برند نوکیا در بازار موبایل. بنابراین استفاده از این مدلها را میتوان نقطه خوبی برای اشاره به میراث ولوو یعنی ایمنی بالا دانست.
رابینستین فرمپرداری کلاسیک سری ۲۰۰ را با فناوری مدرن و ظرافتهیا آیرودینامیکی یک خودروی امروزی ترکیب کرده تا این تصاویر زیبا را خلق کند. او با تصور یک پلتفرم مشترک، دو نسخه از ۲۴۰ کانسپت خود را در قالب سدان و استیشن طراحی کرده است. تناسبات بدنه بیشک خودروی کلاسیک ولوو را به یاد بیننده میاندازند اما بهلطف بهرهوری از رینگهای بزرگتر، فضای کمتر شیشههای جانبی و ادوات مدرن بدنه مانند چراغهای LED و صفحه شیشهای بدنه، حالوهوایی بهروزتر دارند.
با وجود اینکه شکل جعبهای این خودرو با راندمان آیرودینامیکی خوب مخالفت میکند اما طراحی یکدستتر سپرها، جلوپنجره و المانهای همراه آنها به بهبود وضعیت کمک میکند.
رابینستین به بدنه بیرونی این ۲۴۰ بسنده نکرده و تمام کابین مدنظر خود را هم به تصویر کشیده است. کابین این خودروی فرضی، میزبان یک فرمان بزرگ با فرم مدرن-کلاسیک شبیه به فرمان سری ۲۰۰، کنسول مرکزی میزبان دکمههای چرخشی-دیجیتال، یک نمایشگر دو بخشی یکپارچه بالای داشبورد، پوشش پارچهای و بخشها خشک فراوانی شده است؛ البته با توجه به ماهیت خودروهای برقی میتوان حدس زد که جنس این قسمتهای خشک کابین از مواد بازیافتشده یا پلاستیکی باشد.
ولوو تصمیم دارد نسل بعدی پرچمدار خود را بر پایه پلتفرم SPA2 شرکت مادر، جیلی، توسعه دهد که بهصورت مشترک با شاسیبلند EX90 مورداستفاده قرار میگیرد. هر دو این خودروها از بسته باتری ۱۱۱ کیلووات ساعتی و دو موتور برقی استفاده خواهند کرد که رویهمرفته ۵۱۷ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار خواهد داد.
مشخصا از آنجا که این رندر زیبا از نظر قانونی به شرکت ولوو ارتباطی ندارد و خودروساز یادشده هم خود یک تیم طراحی قدرتمند دارد، ۲۴۰ کانسپت رابینستین هرگز تولید نخواهد شد و در حد یک تصویر باقی خواهد ماند. نظر شما درباره این طرح چیست؟ آیا احتمال سوقپیدا کردن ولوو به این سبک از طراحی وجود دارد؟
حسام
۲۲ آبان ۱۴۰۳حفظ اصالت یعنی جلو پنجره این ماشین 😎
۲۲ آبان ۱۴۰۳ولوو از اصیل ترین خودروهای جهانه در ساخت هایما 7x هم ولوو کمک خوبی کرد
کاربر آنلاین
۲۳ آبان ۱۴۰۳به همین دلیله از هایما 7x خوشم میاد
طراحی های ولوو بسیار منحصر بفرد هست
کسی نمیتونه جلوی طراحی ولوو نقطه ضعفی پیداه کنه
Sara
۲۲ آبان ۱۴۰۳NO1 VOLVO FANS
mmd@
۲۳ آبان ۱۴۰۳خیلی خوشگله☣️☣️☣️🎖️🎖️🎖️🎖️❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥😈😈😈🇫🇷🇫🇷🇫🇷☠️☠️☠️❤️❤️❤️❤️❤️
ممد ژانگولر
۲۲ آبان ۱۴۰۳ولوو خداوکیلی خیلی ماشیناش عالیه از همه نظر . پولستار که نگم براتون .پشت اینا میشینی تازه میفهمی ماشینای آسیایی کجای کارن اینا کجای کارن .
AliMOPAR
۲۲ آبان ۱۴۰۳ده سال آینده همه بر میگردن به طراحی های قدیم
Taha Ayoobi
۲۲ آبان ۱۴۰۳آخ آخ فرض کن اگه بشه چی میشه…
من که منتظرم تا دوباره شاهکار هایی مثل سری 62 و دویل ببینم.
https://wallpapercave.com/w/wp13009842
مهران
۲۳ آبان ۱۴۰۳متاسفانه فکر نکنم تا اون حد پیش برن ، دوما اون ماشینا طراحیشون الان دیگه نمیتونن استاندارد های مسخره اروپا رو پاس کن
🥇M🏆 Bavaria///👑
۲۲ آبان ۱۴۰۳اووووف زنده کردن نوستالژی💪😎😎
محمد ۱
۲۲ آبان ۱۴۰۳من بیش از حد به ولوو علاقه مند هستم.. اما این طرح خیلی خوب نشده….
انتظار من از ولوو درباره بازگشت به گذشته در طراحی .. خیلی بالاتر از ایناس…
۲۴۰ در زمان خودش در دهه هشتاد خیلی تماشایی تر بود…. نسبت به این طرح….
سادگی خوبه.. اما زاویه خطوط هم مهمه..
به نظر من که عاشق ولوو هستم.. این طرح خوب نیست… جلوپنجره با ابهتی براش طراحی نشده…
ولوو باید یه مخلوطی از این و مثلا بنتلی بزنه… اما جعبه ای .. و با چراغهای چهارگوش جذاب…. طراحی کنه.. تا دلنشین بشه…
نه انقدر ساده
البته تا به مرحله تولید برسه این طرح مشخص نمیکنه که قراره چی بشه…!!!
اتفاقا من هم خیلی دوست داشتم ولوو یه نگاهی به گذشته داشته باشه… اما نه با این طرح…
باید ابهت خیلی بیشتری داشته باشه…
JaMsHiD-B
۲۲ آبان ۱۴۰۳طراحی های رترو به زودی باز خواهند گشت
Ali.d
۲۲ آبان ۱۴۰۳اینم مد جدید هستش
البته به نظرم قشنگ😎
هیوندای در طراحی یه سری محصولات جدیدش استارت این نوع طراحی رو زد(مثل آزرا و سانتافه جدید)
Mehdi
۲۲ آبان ۱۴۰۳این طراحی پیکان چراغ بنزی خودمونه
مهران
۲۳ آبان ۱۴۰۳منم دقیقا به این فکر میکردم این ایده رو رو پیکان پیادش کنی چراغ های جلو و عقب و رینگها و رنگش چه شود🤤🤤🤤
مهردادکمال
۲۲ آبان ۱۴۰۳افسوس و صد افسوس برقیه
M power
۲۳ آبان ۱۴۰۳بنظرم ولوو هرچی بروزتر میشه خوشگلتر میشه برعکس بعضی ماشینا
سهیل
۲۳ آبان ۱۴۰۳شبیه سانتافه و لندکروز جدید شده. کلا یه طرح جدیدی مد میشه همه کپی میکنن چه خوب چه بد.
محمد بیگدلی
۲۳ آبان ۱۴۰۳شما مدل ۱۹۷۴ ولوو دیدی که میگی کپی میکنن؟؟ وقتی از گذشته یه مدل اتومبیل اطلاعات نداری حرف کپی نزنید
علی
۲۳ آبان ۱۴۰۳البته محصولات ولوو بی ضعف هم نیست اون قسمت top gear رو یادتون هست با یک ولوو و یک الفا و پورشه ماکان بعلاوه یدک کش میرند روی الاکلنگ ولوو دسته موتور هاش پاره میشه و موتورش از کار می افته ولی اون دوتا میرن مرحله بعد ،توی تهرانم داخل تعمیرگاه ها نگاهی بندازید میبینید که به علت پیچیدگی موتور و مچ نبودن با اب و هوای گرم و خشک ما بعضا زمین گیر شدن وزیر لایه ای از گرد و خاک جا خوش کردند.
ستار
۲۳ آبان ۱۴۰۳اگه شرکت ولوو بدون که پراید سوارهای ایرانی در مورد محصولاتش نظر و ایده میدن خشتک بر دریده و سر به بیابان مینهد