اخیراً کنفرانس زیستمحیطی پر سر و صدایی در گلاسکو اسکاتلند برگزار شده و همانگونه که در پدال نیز گفتهایم خودروسازان استقبال چندانی از توافقهای این نشست به عمل نیاوردهاند. به تازگی نیز ولوو مطالعهای انجام داده و گفته فرایند تولید شاسیبلند کوپه و الکتریکی C40 ریشارژ ۷۰ درصد آلایندگی بیشتری نسبت به نمونه درونسوز XC40 دارد! البته زمانی که طول عمر یک خودرو را در نظر بگیریم این اختلاف کمتر میشود و اثر کربنی کل خودروی الکتریکی کمتر از خودروی درونسوز خواهد بود.
ولوو در این مطالعه اقدام به مقایسه نسخههای تمام الکتریکی، پلاگین هیبریدی و درونسوز این شاسیبلند کرده است. سوئدیها در مطالعه خود کل اثر کربنی یک خودرو در طول عمرش شامل استخراج مواد خام، فرایندهای تولید، شارژ و سوختگیری و کارکرد ۲۰۰ هزار کیلومتری را در نظر گرفتهاند.
این خودروساز میگوید نقطه تفاوت این خودروها به چگونگی تولید برق بستگی دارد. گفته میشود سه سناریوی متفاوت وجود دارد که عبارتاند از تأمین برق جهانی، توازن بین انرژیهای تجدید پذیر و عادی و استفاده کامل از انرژی تجدید پذیر.
زمانی که از روش تأمین برق جهانی استفاده شود ولوو C40 ریشارژ باید ۱۰۹,۹۱۸ کیلومتر کار کند تا از نظر آلایندگی با XC40 درونسوز به نقطه یکسانی برسد. در این سناریو نیمی از طول عمر C40 ریشارژ سپری میشود. البته در طول عمر این خودرو ۱۵ درصد آلایندگی کلی کمتری نسبت به نسخه درونسوز تولید خواهد شد.
با استفاده از سناریوی EU28 که توازن بین انرژیهای تجدید پذیر و عادی است کاهش آلایندگی C40 دو برابر شده و به ۳۰ درصد میرسد و برای برابری آلایندگی این خودرو و نسخه درونسوز کارکرد ۷۷,۲۴۸ کیلومتری کفایت میکند. اگر هم فقط از انرژیهای تجدید پذیر برای شارژ C40 استفاده کنید اثر کربنی این خودرو نصف مدل درونسوز بوده و کارکرد ۴۸,۲۸۰ کیلومتری لازم است.
به نظر میرسد خودروهای الکتریکی بهسادگی سبزتر از مدلهای درونسوز نیستند اما با گذشت زمان قطعاً دوستدار محیطزیست خواهند بود. هرچند باید دانست علیرغم استفاده از پلتفرم و قطعات مشترک زیاد، تولید خودروی الکتریکی آلایندگی بیشتری ایجاد میکند و فقط باتریها حدود یکسوم این آلایندگی را تولید میکنند. همین موضوع باعث میشود اثر کربنی خودروهای الکتریکی حتی قبل از ترک خط تولید نیز چشمگیر باشد و بنابراین برای اینکه میزان آلایندگی چنین محصولاتی با خودروهای درونسوز سربهسر شود باید به حد قابلتوجهی از کارکرد برسند.
Nima
۲۲ آبان ۱۴۰۰در بدترین حالت که ۱۱۰ هزار کارکرد بود بازم قابل توجه هست و ارزش الکتریکى ها بیشتره. بخصوص که متوسط ماشین ۳۰۰ هزار تا کار میکنه.
و این که تکنولوژى باعث بهبود آلایندگى برقى ها در آینده میشه.
درنهایت به نظرم از نظر محیط زیست و آلایندگى برقى ها واقعا بهترن.
بحث لذت و اینا جداس
ممد ژانگولر
۲۲ آبان ۱۴۰۰ما که نفهمیدیم بلاخره پراید سوخت فسیلی بخریم یا مرسدس بنز تمام برقی
درست نیست ملت رو هوا موندن
میثم
۲۲ آبان ۱۴۰۰فعلا پرایدو بچسبیم ممکنه همونم 6 ماه دیگه با این قیمت گیرمون نیاد
تا بعد که واردات آزاد شد اونو میدیم نمایندگی بنز، یه EQS صفر برمیداریم و تهش یه چیزی هم سر میدیم دیگه
حله ؟؟؟ 😂😂😂
Reza Waffen SS
۲۳ آبان ۱۴۰۰🤣🤣🤣👍
کیانوش
۳ دی ۱۴۰۰واقعا برقی ها بهتر نیستن دقت کن که ولو این تحقیقات رو احتمالا تو شمال اروپا انجام داده الانه بیشتر کشورهای دنیا اصلا ده درصد برقشون هم با انرژی تجدید پذیر تولید نمیشه و با زغال سنگ و توربین های گازی تولید میکنن که گاز مازوت اگه اشتباه نکنم بسیار بسیار الاینده هم هست پس وقتی فقط فراید ساختش هفتاد درصد بیشتر از خودروهای معمولی الاینوگی داره که بشترشم مال باطری و اینکه بیشتر برق دنیا هم درواقع از سوخت های فسیلی به دست میاد و اینکه واسه تغیر خط تولید خودروهای بنزینی به برقی هم باید کارخونه هارو تا حد زیادی تغییر داد هم باید چند میلیون کارگر رو مجدد اموزش داد هم باید بالای مبلیغ تیلیارد دلاری هزینه کرد تا بتونن تو دهه سی اکثر خودروهای تولیدی برقی بشن بنظرم راهای خیلی بهتری هم هست میشه با خودرو های هیبریدی که احتیاجی به باطری به اون سنگینی ندارن حداقل تا سی درصد از الایندگی خودرو هارو کم کرد و ایکنه همه تمرکزشون رو بزار رو ارزون و به صرفه کردن تولید هیدروژن ویا سوخت های کربن خنثی که با کمترین تغییر موتور های پیستونی و زیرساخت های تامین سوخت قابل استفاده هستن دیگه احتیاجی به زیررو کردن کارخونه هاست نه این همه هزینه میخواد واقعیت اینه که بزی شرکت ها از ترند های نسل جدید راجب حفاظت از محیت زیست دارن سو استفاده میکنن و بدون اینکه حقیقت روو راجب خودروی برقی بگن با عنوان خودروی پاک دارن میفروشن به مردم باور کنید اگر کربنی که در نتیجه تغییر زیرساخت ها و هزینه اون همه سرمایه که خودش از صنایع الوده کننده به دست اومده حساب کنن نتیجه این مشه که حداقل تا سه دهه اینده خودروهای برقی تولید واستفاده ازشون الایندگی بشتری داره
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۲ آبان ۱۴۰۰جالب بود ، در واقع علم بشر هنوز اونقد پیشرفت نکرده که بتونه سوختی با پاکی مطلق تولید کنه ، فعلا تنها سوختی که میتونهوواقعا پاک باشه سوخت مصنوعی پورشس که میتونه یک انقلاب صنعتی در کل زیر شاخه های صنعت به راه بندازه ، امیدوارم تحقیقاتشون نتیجه بده ، چون جدا از بحث اینکه طرفدار خودروهای درون سوزم ، طرفدار زمین هم هستم و اینطور که معلوم شد خودروهای برقی درد چندانی رو در حال حاضر دوا نمیکنن ، واقعا اوضاع گرمایش جهانی و محیط زیست خطرناک شده و هر لحظه یه نوع حیوون داره منقرض میشه ، درسته که خیلی از این سازمانهای محیط زیست فقط اسمشون سازمان محیط زیسته و همش سیاسته ، ولی شما به اونا کاری نداشته باشین ، چون این واقعا جالب نیست که بخاطر سه تا نعره اگزوز کل دنیارو به فنا بدیم ، از الکتریکی ها طرفداری نمیکنم چون نه تنها نعره اگزوز ندارن بلکه پاک هم نیستن ، اگر یه سوختی بود که واقعا پاک بود ولی نعره نداشت اون موقع من با قاطعیت ازش حمایت میکنم چون واقعا داره تاثیر مثبت میزاره
new RAMIN
۲۲ آبان ۱۴۰۰به نظر من خودرو های برقی هیچ آلایندگی ندارند! البته به 2 شرط…
شرط اول اینکه برق مورد نیاز (برای شارژ آن ها)توسط انرژی آب ، باد، خورشید و.. تامین شود. شرط دوم باتری ها هستن… باتری ها نباید تولیدشون سبب تولید آلایندگی بشه// فعلا تولید انرژی الکتریسیته از سوخت فسیلی هست و باتری ها تولیدشون آلایندگی دارن.پس فعلا ناپاک هستن ولی در آیندن نزدیک که مشکلاتشون برطرف شه قطعا پاک خواهند بود.
خود من خودرو های هیبرید رو به برقی ترجیح میدم. تا زمانی که میشه هیبریدی ساخت با مصرف سوخت کم دلیلی برای برقی کردن کامل نمیبنیم.
.
متاسفانه بسیاری از کمپانی ها عجله دارن برای برقی کردن…این خیلی براشون سنگین تموم میشه. ممکنه حتی برن تو صفحات تاریخ!! این عجله برای برقی سازی بسیاری از برندهارو نابود میکنه یا به بیان ساده تر از حول حلیم می افتن تو دیگ//همین الانش هم میشه این موضوع رو دید…خیانت به اصالت،طراحی خنده دار،ترمز عقب کاسه ای،میزان پیمایش کم و…
در این اوضاع برقی سازی به نظرم کسی برندس که چراغ خاموش بدون هیچ جنجالی وارد بشه و آرام آرام پیش بره…قطعا اون برند پیروز خواهد بود. هرچند من کمپانی اون شکلی نمیبینم…همه دارن مثل چی میان برقی بسازن.هرچند 2 یا 3 تا دارن آرام آرام و با برنامه وارد میشن…
پویان
۲۲ آبان ۱۴۰۰سلام آقا رامین خوبی.شرکت کتل چین اولین نمونه صنعتی باتری سدیم یونی رو معرفی کرد که آلایندگی کمتر و هزینه کمتر داره.البته چگالی کمتر از لیتیوم داره. ولی برای ماشینای ارزون قیمت تر خوبه. چانگان هنوز باهاش برای این باتری قرارداد نبسته؟
new RAMIN
۲۲ آبان ۱۴۰۰سلام آقا پویان.
درباره اون باتری خداوکیلی هیچی نمیدونم حتی کنجکاو شدم برم تحقیق کنم
درخصوص سوالتون خب اسفند سال 1399 هواوی کتل چانگان جوینت ونچر برای تولید زیر برند جدید برای چانگان تشکیل دادن… انشاالله اگه دندون رو جیگر بزاری (چون تاحالا 6 بار ازم پرسیدی😑) روز دوشنبه یعنی همین 2 روز دیگه ساعت 3 بعدظهر به وقت ایران، خودرو جدید و برند جدید رونمایی میشه.
حالا اینکه چه مدل باتری catl قراره CH استفاده بکنه اونو من بیخرم.
علی آقا
۲۲ آبان ۱۴۰۰آیا تولید بنزین ایجاد آلایندگی ندارد؟
🤍Audi e_tron gt🤍
۲۲ آبان ۱۴۰۰امیدوارم همه چیز به نف برقی ها باشه
اول متن را خوندم ترسیدم بگن درون سوز ها پاک هستن
Clean Energy
۲۲ آبان ۱۴۰۰…
porsche
۲۲ آبان ۱۴۰۰امید وارم امیدت نابود بشه
Sina10
۲۲ آبان ۱۴۰۰عجیبه همینکه این اجلاس برگزار شد همه دارن تازه میفهمن برقیا چی هستن!!
در نظر بگیرین ولوو تو ساخت ماشیناش از مواد بازیافتی زیادی هم بهره میبره و این امار بدست اومده
خیلی واضحه پاک بودن یه ماشین برقی بستگی به جایی داره که ازش استفاده میشه
کشوری مثل نروژ با برق پاکش و جمعیت خودرو های کمش
واسه برقیا عالیه
اما خودرو های برقی در چین و امریکا با اون همه برق غیرپاک تولیدی ، ایا پاک هستن؟؟
بله الودگی فرایند تولید برقیا بعد ازمدتی جبران میشه تا باعث بشه برقیا کمی از درونسوز ها پاک تر بشن
فقط کمی
در عوض اگه این همه منابع و پولی که دارن برای توسعه برقیا و زیرساختش خرج میکنن رو صرف سوخت مصنوعی و سوخت های زیستی میکردن بسیار موفق تر بود
datsun
۲۲ آبان ۱۴۰۰مطمئنا بیست سال دیگه موتور های بنزینی خیلی کم مصرف تر و کم آلاینده تر از الان بودن درون سوزها تازه اول راه بهینه شدن بودن و تازه حدود ۲۰ ساله از کاربرات عبور کردن و همه الکترونیکی کنترل شدن مطمئنا بیست سال بعد خیلی بهتر و کم آلاینده تر از الان میشدن
Sina10
۲۲ آبان ۱۴۰۰اصلا در نظر بگیرین تا دهه ۷۰ میلادی هیچ قانون حتی نیمه سخت گیرانه ای برای خودرو وجود نداشت
موتور های ۶ لیتری و ۷ لیتری ماشینای امریکایی در دهه ۸۰ با مصرف سوخت وحشتناک و قدرت زیر ۲۰۰ اسب بخار دیگه اخر عدم بهینه بودنه!!
دهه ۹۰ وضع داشت بهتر میشد ، ژاپنی ها ، ماشینای بهینه خوبی ساخته بودن ولی بازم هیچ تغییر بزرگی رخ نداد
دهه ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ تازه دارن ماشینایی میسازن که کم الودگی و کم مصرف و پرقدرته
همتون این ماجرای بالا رو که گفتم میدونین
حالا نتیجه بگیرین اگه روند پاکسازی و بهینه سازی که در ۲ دهه اخیر داشتن رو ادامه بدن چه پیشرفت هایی صورت میگیره
شاید بگین محدودیت هایی هست و فلان و بهمان
۱۰ ساله اینا دارن تکرار میشن و ماشینای درونسوز هر روز دارن بهینه تر و پاک تر میشن
چه برسه به اینکه بخوان سوخت درون موتور رو تغییر بدن و تغییرات بنیادی مثل انژکتور رو اعمال کنن
محمد امین
۲۲ آبان ۱۴۰۰من از همینجا سوال میپرسم از برقی فن ها که برق مورد نیاز خودرو های برقی از کجا تایین میشه در حال حاضر؟
برای مثال به طور متوسط حدود ۶۰ درصد از سوخت های فسیلی و ۳۰ در صد ازنیرو گاه های هسته ای که آلودگی بیشتری از سوخت فسیلی دارند و حدود ۱۰ درصد انرژی های پاک
خب … اینها به کنار ، برای ساخت باطری باید چه قدر منابع و همچنین کربن دی اکسید رو تحت تاثیر قرار بدیم..؟
بحث سر این هست که این خودرو ها تاثیری در آلودگی هوا ندارن و فقط دلیل سیاسی پشت آین موضوع هست
ب
T
۲۲ آبان ۱۴۰۰چندین بار دیدم دوستان تو سایت به هر دلیلی که خودشون میدونن اینطوری انتقاد هایی کردن از ماشینای برقی دریغ از اینکه فک کنن یکم مطالعه بد نیست…!
دوست عزیز
وقتی بیای ماشین برقی بسازی ولی روش ساختت سنتی باشه همین میشه
شرکت های خودروسازی باید خودشون و کارخانه و خط تولیدشون کربن0 بشن تا اون عدد دلخواه شما بدست بیاد از آلایندگی
کاری که خیلی از شرکت های خودروسازی گفتن قراره انجام بدیم مخصوصآ جنرال موتور که تا 2030 اگر درست یادم باشه قراره تمام برق خط تولید هاش از برق تجدید پذیر باشه
پس ولوو باید اول از برق تجدید پذیر و سیستم خط تولید به روز با آلایندگی پایین استفاده کنه و خودشو اصلاح بکنه بعدا بیاد در مورد تمام برقی ها نظر بده…
کاری که دولت انگلیس کرده و تا الان بیش از 50 درصد از برق انگلستان تجدید پذیر هست و معلومه که فردا روزی فلان شرکت انگلیسی ماشین برقی ساخت آلایندگی تولید اون ماشین هم به مراتب کمتر میشه…
در مورد خود ماشینای برقی و الایندگیشون بگم…
جدای از اینکه خود ماشین هیچ آلایندگی نداره
در حال حاضر با همین تکنولوژی فعلی
یه ماشین برقی در طول عمر خودش 11تن مواد خام که بخش بزرگش نفتیه مصرف کمتری نسبت به یه ماشین بنزینی داره
11تن!!!
هر خودرو…
خودت حساب کن این همه ماشین که هستن برقی بشن و هر کدوم 11 تن ماده خام نفتی رو مصرف نکنن چقدر میشه صرفه جویی کرد و آلایندگی کمتری تولید کرد
این عدد برای یه خودروی برقی فقط 30 کیلوگرم است
همچنین یه سری از شرکت های خودروسازی من جمله تسلا به تکنولوژی بازیافت کامل باتری و موتور برقی دست پیدا کردن که قراره برای 2022 توی گیگا شانگهای مورد استفاده قرار بگیره
تو به من بگو حالا
11 تن در مقابل 30 کیلو
بازیافت کامل باتری و انجین برقی
آیا میشه تمام قطعات انجین درون سوز ماشین و قطعات فنی که توی ماشینای برقی نیست رو 100درصد بازیافت کرد؟
خیر!
یکم به دنیای جدید و تکنولوژی روی خوش نشون بدین بد نیست
کاری با برتری های مطلق ماشینای برقی هم ندارم که کم هم نیستن…
محمد امین
۲۲ آبان ۱۴۰۰داداش اگه بخوان تمام برق مصرفی دنیا رو از روش پاک تولید کنن ، دیگه هملت جایی برای زندگی نخواهد ماند چون تمام زمین ها برای زیرساختار پنل های خورشیدی یا توربین های خورشیدی و… مورد استفاده قرار میگیرن
و اینکه همین الان هم که خودرو های برقی کمتر از ۵ درصد جمعیت خودرو هارو تشکیل میدن ،دنیا مشکل بحران برق داره…
تنها راهش اینه که زمین رو سوراخ سوراخ بکنن و هر ده مار نیروگاه اتمی بزنن … این خیلی تمیزه.؟
🤍Audi e_tron gt🤍
۲۲ آبان ۱۴۰۰محمد امین عزیز
تا سال ۲۰۴۰ که همه ی ماشین ها الکتریکی بشن تکنولوژی ها بیشتر از این که الان هست میشه
شاید همین تکنولوژی های پنل خورشیدی پیشرفت کنه که از آفتاب برق بیشتری را بتونن بگیرن و تولید کنن
بعد الان ماشین های امروزی حداکثر دیدم بردشون تا ۱۰۰۰ کیلومتر بوده
این وقتی تا سال ۲۰۴۰ که همه ی ماشین ها الکتریکی بشن فکر کنید چقدر میشه…تازه الان در ۲۰۲۱ هستیم
تا اون موقع سیستم تکنولوژی باطری های ماشین های الکتریکی خیلی بیشتر از اینی که الان هست میشه و حتی ماشین ها شاید به بردی بیشتر از ۶۰۰۰ کیلومتر هم برسن
الان حداکثر تا دیدم ۱۰۰۰ کیلومتر بوده که این ها از بنزینی ها مسافت بیشتری را طی می کنن
بعد تا همه ی ۶۰۰۰ کیلومتر (برای مثال)را ماشین ها برن برای جایگاه شارژ خانه ها که پنل خورشیدی هست انرژی شارژ برای این باطری ها آماده شده
بعد الکتریکی ها به طور کلی پاک تر از بنزینی ها هستن که این می تونه به محیط زیست کمک کنه و بقیه هم من خواستم بگم که جناب T فرمودن…
پس قطعا خیلی می تونه به کم شدن آلایندگی کمک شه
T
۲۲ آبان ۱۴۰۰دنیا بحران برق داره؟
مرد مومن کجای دنیا بحران برق داره تا زمانی که چند نوع روش تولید برق هست😕
شما نگران تولید برق دنیا شدی الان؟
همین که همه حرفات در مورد ماشینای برقی و هیت هایی که دادی به ایتجا رسید خودش یه موفقیته
در مورد تولیدی برق بگم خدمتت
انرژی هسته ای فراتر از چیزی هست که شما تو ذهنت داری
جوری که به اندازه هر گرم اورانیوم برق یک سال یه شهر رو میشه از همین اورانیوم بدست آورد و به راحتی میسه زباله هاش رو دفع کرد
بزار اینطوری بگم
در حال حاضر 10 درصد از برق کل دنیا رو
435 یا 40 ( دقیق یادم نیست) نیروگاه اتمی دارن تولید میکنن و 90 درصد باقی رو از انواع اقسام روش های مختلف
10 درصد خودش خیلیه!
برقی که از انرژی اتمی بدست میاد
یه بخار آبه که از توربین رد میکنن تا توربین بچرخه و برق تولید کنه
اون داستان داغ کردنش هم که گفتم با اورانیوم هستش
و هیچ آلودگی از این طریق وارد هوا نمیشه چرا؟ چون بخاره اولا مثل سوخت فسیلی آلاینده های مضر نیست
و اینکه ما اورانیوم خود زمین رو برداشتیم
استفاده کردیم
در مورد رادیو اکتیوش هم بگم
ما خودمون روزانه تحت اشعه رادیو اکتیو هستیم(به میزان خیلی خیلی کمش که مضر نیست)
اون بمب اتم و این چیزا که تو تصورتون هست یه چیز دیگس کلا..
میمونه بحث زباله هاشون که اینم سادس
سالانه 2000تن پسماند هسته ای تولید میشه و تو سایت های مخصوص خودش نگه داری میشه و هیچ ضرری به محیط نمیزنه
در حالی که سوخت فسیلی سالانه 70میلیون تن آلاینده مضر وارد هوا میکنه
70 میلیون تن!!!
2000تن!
از وسعت بیابان های موجود در جهان که پتانسیل استفاده از پنل خورشیدی دارن و توربین هایی که هست برای تولید برق چیزی نمیگم
دید محدود نداشته باشیم در مورد این قضایا
ماشینای برقی و تکنولوژیشون تماما یه دستاورد خوب و مفید هست برای محیط زیست و حتی خود انسان و حیوانات(در مورد گرمایش زمین و این چیزا)
تمومش کنین این عصر حجر بازی هارو…
منطورم فقط شما نیستین
تمام آدمای این سایت که میان میشینن از برقی بد میگن و فک میکنن با بد گفتن از برقی و ماشینای تسلا و برقی های شرکت های دیگه، بقیه میگن اوو، چه ماشین باز خفنی…
بسه.
بهزاد
۲۲ آبان ۱۴۰۰به قول اون مناظره ، شما راحت حرف میزنی ولی نمیگی منبع و بودجه از کجا میاد؟
ساخت یک نیروگاه اتمی با حدود ۱ گیگاوات ظرفیت نزدیک ۱۰ میلیارد دلار هزینه داره.
کشور چین فکر میکنم سال پیش ۲۲۰۰ گیگاوات برق تولید کرد و اگر فقط نصف این مقدار از منبع هسته ای قراره تولید بشه خودتون حساب کتاب کنید.
این شعارها تو جلسات راحته و کشورهای فقیرتر الکی میان امضا میزنن به امید گرفتن پولهایی از ثروتمندان ولی در کل هزینه های استفاده از منابع پاک زیاده.
مشکل شماها اینه که آخر کارو دارید میبینید در حالی که برای شروع نیاز به منبع هست و با دیدن چند مطلب انرژی سبز دچار هیجانات کاذب میشید.
اگر به صورت جدی قراره به زمین آسیب نزنی از خودتون شروع کنید:
منبع تولید گرما که بخاری و پکیج هست را از الان به یک سوم برسانید و با شلوار گرم و کاپشن در خانه بمانید و بخوابید.
دوش گرفتن را به یک سوم و زمانش را به نصف برسانید.
استفاده از وسایل روشنایی را به یک سوم کاهش دهید.
اگر تلویزیون ۵۵ دارید سریعا به ۳۲ اینچ تقلیل دهید.
یخچال ساید با حدود ۶۰۰ وات مصرف را با یک نمونه ی تکی ۲۰۰ واتی تعویض نمایید.
خوردن گوشت را متوقف کنید چون گاو بیچاره متان آزاد میکنه که ده ها برابر کربن اثر گرمایشی داره.
پخت و پز غذاهای دیر پز را متوقف کنید و به جای اون از غذاهایی که سریعتر آماده میشه بهره ببرید تا متان کمتری بسوزانید.
و ده ها مدل کاهش مصرف انرژی و دوست دار محیط زیست!
همانطور که دستورالعمل هارو خوندید محال ممکنه به یکی از اونها عمل کنید چون دنیای رسانه جوری شماهارو شست و شوی مغزی داده که فقط یک چیز آلایندگی داره و زندگی بشر را تحدید میکنه اونهم خودرو!
Sina10
۲۲ آبان ۱۴۰۰همه عالم و ادم میدونن تولید یه ماشین برقی ، الودگی بیشتری نسبت به درونسوز مشابه داره نیاز به این همه متن نوشتن نداره
منابعی هم توی ماشینای برقیه منابع کمیابیه
اونو با فلزات عادی که در درونسوز ها موجوده مقایسه نکن
حسین
۲۲ آبان ۱۴۰۰باز هم شاهد دیتا های سوخته ی یه تسلا فن دیگه هستیم.
همون یک گرم اورانیوم که میگی برق یک شهر رو ازش تامین می کنن میدونی چه فجایع زیست محیطی میتونه به بار بیاره جناب پروفسور؟ میدونی یک گرم اورانیوم چه تعداد اتم اورانیوم هست و چه نیمه عمری داره و چه اکتیویته و استهاله ای داره و طی زنجیره واپاشیش چه اتم های رادیواکتیو دیگه ای تولید میشن؟ و میدونی چه فجایعی میتونه به بار بیاره همون یک گرم اورانیوم؟ قبل کپی پیست کردن چهارتا عدد از چهارتا سایت خارجی یکم به فکر مبارک فشار بیارید.
خوبه بری یه تحقیق راجع به نیروگاه های برق هسته ای ژاپن زمان سونامی داشته باشی تا بفهمی چی داری میگی جناب عصر مدرنی.
کشورهای زلزه خیز ک کم هم نیستن چطور میخوان به این روش اعتماد کنن؟ کشورهای در حال توسعه و جهان سوم که ماشاالله جمعیتشون هم کم نیست اینا میخوان چیکار بکنن؟ نکنه اینا جزو کره زمین نیستن مهندس؟
اینکه اگه قرار باشه روی زمین صدها میلیون ماشین برقی وجود داشته باشه میدونی یعنی چقدر باید استخراج از معادن صورت بگیره؟ و این میزان استخراج چه مضراتی برای محیط زیست داره؟ و ده ها مورد دیگه.
mos
۲۲ آبان ۱۴۰۰چه خبر آقا شایان کم پیدایی
R@m!n
۲۲ آبان ۱۴۰۰هیچ چیز عوض نشده و نمیشه و همون مثاله چه حسن کچل و چه کچل حسنه. چقدر راحت با قدرت رسانه مردم رو گول می زنن و مطمئنن زمانی متوجه میشن که مثله همیشه خیلی دیره.
تنها حسن الکتریکی سازی هم برای جیب سرمایه دارا و برندهاست که از ساده سازی خودروها بیشترین سود رو می برن.
تسلا نجات دهنده بشر و کره زمین نیست بلکه هموار کننده مسیره سودآوری در صنعت خودروسازی هست. تمام برندای خودروسازی باید ممنونش باشن.
M.K karimi
۲۲ آبان ۱۴۰۰کیه که بشنوه …! ؟
👌
میثم
۲۲ آبان ۱۴۰۰صحبتهای آکیو تویودا رو یادآوری میکنه
میثم
۲۲ آبان ۱۴۰۰ولی باریکلا به ولوو که انقدر صداقت داره که اینطوری در مورد محصول خودش حرف میزنه
یه سریا که ایراداتشون محرز هم شده ولی زیر بار نمیرن
حسین دهمرد
۲۳ آبان ۱۴۰۰نمیشه واسه همه یه نسخه پیچید ولی به نظر میرسه واسه ماشینای ارزون و تولید انبوه موتورای بنزینی کوچک بهتره. البته فعلا