ولوو در ادامه تلاشهای زیستمحیطی خود به اولین خودروسازی تبدیل میشود که پویش فولاد صفر را میپذیرد. این ابتکار میخواهد تولید فولاد عاری از سوختهای فسیلی را کلید بزند. سوئدیها به عنوان بخشی از تصمیم خود متعهد شدهاند الزامات سختگیرانه تأمین فولاد بر اساس آلایندگی دیاکسید کربن را رعایت کنند. به این ترتیب تا سال ۲۰۳۰ نیمی از فولاد بکار رفته در این شرکت از منابعی خریداری خواهند شد که مشخصات پیش رو را دارند: گواهینامه مسئولیت فولاد، فولاد با مشخصات ویژه که شدت انتشار مشخص دارد و یا فولادی که در محلی تولید شده که مالکش تعهدی عمومی به کاهش طولانیمدت آلایندهها دارد. ولوو همچنین به تأمین کل فولاد از خود تأمینکنندگان صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ متعهد شده است. این خودروساز میگوید این هدف با اهداف کربن خنثی شدن تا سال ۲۰۴۰ هماهنگی دارد.
جن کارسون مدیر گروه آبوهوا که این ابتکار را راهاندازی کرده است میگوید:
پیوستن شرکت ولوو به این پویش یک قدم بسیار مهم در حرکت به سمت تأمین فولاد با آلایندگی پایین و صفر است و لحظهای حیاتی برای صنعت خودرو محسوب میشود. صنعت خودرو نقشی کلیدی در تولید فولاد از منابع بدون آلایندگی دارد
صنعت فولاد منبع مهم آلودگی محسوب میشود. تخمینها نشان میدهد تولید فولاد ۷ درصد کل آلایندگی گازهای گلخانهای را تشکیل میدهد. ولوو میگوید فولاد بهطور متوسط ۳۳ درصد کربن تولیدی خودروهای این شرکت را بر جای میگذارد. سوئدیها قبلاً خودرویی را که بهصورت کامل از فولاد بدون کربن تولید شده است به نمایش گذاشتهاند. اگرچه این یک پروژه مفهومی بوده اما به دنبال عملی کردن تولید فولاد بدون آلایندگی کربنی در آینده نزدیک خواهد بود. ولوو اظهار میدارد اگرچه حفظ محیطزیست دلیل کافی برای شرکت در پویش فولاد صفر است اما در عین معتقد است این تصمیم از نظر تجاری نیز مزیتهایی دارد.
یکی از مدیران این برند خاطرنشان میسازد:
روشی پایدار برای تولید فولاد نه تنها خبری خوب برای محیطزیست است بلکه از نظر تجاری نیز مطلوب خواهد بود زیرا باعث محدودیت قرار گرفتن ما در معرض ریسکهای قوانین آلایندگی و زیستمحیطی میشود. با نشان دادن تقاضای ما برای استفاده از فولادهای تأمین شده از منابع با آلایندگی کم، میخواهیم صنعت خودرو را به سمت استفاده از چنین منابعی سوق دهیم
افشار
۱۲ خرداد ۱۴۰۱دو الی سه ساعت پیش یک خبر موثق منتشر شده و که علی جدی عضو کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرده که سقف قیمتی در واردات خودرو برداشته شده و آیین نامه واردات خودر به زودی بعد از جلسه پیش روی کمیسیون مجلس با وزارت صمت اعلام خواهد شد
مزدا
۱۲ خرداد ۱۴۰۱سقف قیمتی رو چشام آب نمیخوره بردارند.
کلا یه جوری آیین نامه مینویسند ک به نحوه مصرف کننده نباش که عزیزای دل فرغون ساز و رانت خوارشون آزرده خاطر نشن
افشار
۱۲ خرداد ۱۴۰۱میکنن خوب هم میکنن چون قرار هست از خودروهای لوکس که قیمت میلیاردی دارن ، هر چقدر قیمت بالاتری دارن مالیات بیشتری بگیرن
e. s
۱۴ خرداد ۱۴۰۱خب با دلار 32تومنی هرچی بیارن لوکس به حساب میاد دیگه 😂😂باز آزاد بشه حداقل ملت اینهمه کشته نشن تو جاده ها…
MOHAMMAD.n.r
۱۲ خرداد ۱۴۰۱حقیقتا چشمم آب نمیخوره واردات رو آزاد کنن
الان یکساله از این خبرا میاد و هنوز سر کاریم…
واردات هم باز بشه قیمت ها جوری میشه که قیمت خودرو نه تنها کاهش نداشته باشه بلکه افزایش هم پیدا میکنه(شاید بگید ماشین ۲۰۲۲ بیاد مدل های قبل افت قیمت پیدا میکنن. ولی باید بگم اینجا ایرانه!!! جایی که با پلاک شدن و قیمت گذاری ازرا ۲۰۱۸، ازرا های مدل ۲۰۱۳ به قبل حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت داشتن!!)
MOHAMMAD.n.r
۱۲ خرداد ۱۴۰۱اگر قیمت خودروهای جدید خیلی بالا باشه که با تعرفه و دنگ سازمان ها و افراد مختلف احتمال خیلی زیاد بالا میشه، قیمت کارکارده های هم تحت تاثیر قرار میگیره.
افشار
۱۲ خرداد ۱۴۰۱چرا نکنن ؟؟ با سیستم مالیاتی که تصویب کردن که طبق اون صاحبان خودروهای خارجی از فلان قیمت تا فلان قیمت باید انقدر مالیات بدهد ، پس چرا نباید لندکروز و بنز و بی ام و وارد کنن ؟
روزبه
۱۲ خرداد ۱۴۰۱خدا از دهنت بشنوفه برادر …
Jdm باز
۱۲ خرداد ۱۴۰۱هیچی دیگه!
تهران پر s class w223 و لندکروز lc300 میشه
محمد
۳۱ مرداد ۱۴۰۲سلام ، از این کامنت 1 سال و 2 ماه گذشته ولی هیچ خودرویی هنوز وارد نشده . فقط خواستم بگم خیلی زود گول میخورید
Jdm باز
۱۲ خرداد ۱۴۰۱یه کار خوب و مفید از اقای ایمنی 🎩
باقری
۱۲ خرداد ۱۴۰۱الان تو این گیر و گور ارزی ، محاله سقف واردات ماشین رو بردارن ، بازار دلار می ترکه ، نصف ملت نشستن منتظر باز شدن مرزهای واردات هستند. خیابون ها پر از لندکروزر میشه، اونوقت نون پیدا نمیشه