ولوو در نمایشگاه سالانه لسآنجلس، فناوری نوآورانهای را به نام Concept 26 به نمایش گذاشت. در این نمونه مفهومی از پلتفرم SPA(ساختار تولید منعطف) استفاده شده است که در سالهای اخیر سروصدای زیادی به راه انداخته است و به خودروسازان اجازه میدهد که از تکنولوژیهای جدید بهراحتی استفاده کنند و حتی کلاسهای متفاوت خودرویی را در یک خط تولید به سرانجام برساند. نکته شگفتانگیز در مورد Concept 26 این است که این مفهومی یک رانندهی اتوماتیک واقعی را درون خود جای داده است.
برای این مدل سه حالت کابین با نامهای create و relax و drive پیشنهاد میشود. که به ترتیب در کابین create یک مانیتور بزرگ ۲۵ اینچی روبروی سرنشین کناری باز میشود. علاوه بر آن میتواند صفحه نمایش مرکزی و یک میز همهکاره همانند هواپیما داشته باشد. کابین در وضعیت relax صندلیهای راحتی را عرضه میکند که لذت سواری را برای راننده فراهم میآورد. وضعیت drive حالتی است که رانندگی در اختیار خود فرد است و تسلط و تمرکز راننده را افزایش میدهد. کارشناسان ولوو تخمین میزنند که مشتریان آمریکایی میتوانند با استفاده از این نمونه مفهومی بهطور متوسط ۲۶ دقیقه زمان آزاد نسبت به کسانی که بهصورت دستی رانندگی میکنند بهدست آورند. و این زمان در شهرهای بزرگتر و پرجمعیتتر مانند لسآنجلس و واشنگتن دیسی که مسافران مسافت بیشتری را طی میکنند میتواند حتی بیشتر از این هم باشد.
[دانلود ویدئو] مترجم: صادق چولکی
منبع: leftlanenews
ali ayat
۱ آذر ۱۳۹۴خیلی باحاله ولی هرگز از رانندگی خودکار استفاده نمیکنم بابا اینجور ماشین عشقی زیر پات باشه باهاش گاز ندی ترمز نکنی اصلا حال نمیده
Ashkan
۱ آذر ۱۳۹۴دقیقآ فوقش یه ماشین 15 هزار دلاری میگیری + راننده ارزون تر هم در میاد
Archi KHAN
۱ آذر ۱۳۹۴اینجوری پیش بره ، چهار روز دیگه قیمت این ماشین ها مترمربعی محاسبه میشه
مثل ویلا ، خونه و …
میشه توش زندگی کرد.
امیر.عارف
۱ آذر ۱۳۹۴برای مسافرتهای طولانی خیلی خوبه. و خستگی راه کمتر اذیت میکنه
Alex
۱ آذر ۱۳۹۴خیلی بده 4-5 سال دیگه این ماشین وارد ایران بشه و هنوز قسط پرایدت تموم نشده باشه!
Ali.Q
۱ آذر ۱۳۹۴تو حالت ریلکس فکری به حال افراد پشتی کردن؟؟
یه وقت خفه نشن??
نوید جهرمی
۱ آذر ۱۳۹۴ن ب ورشکستگی و انحطاط ولوو. نه ب بازگشت خوبی ک داشته و داره پارو فراتر از انتظارات میزاره. دم جیلی هم گرم. ب این میگن مدیریت و احیای برند.
کاش سرنوشت پونتیاک و ساب و هامر و … هم همینجور خوب میشد اما حیف.
شاید بد نباشه خودروسازای داخلی هم نیم نگاهی بهش بندازن و کمی درس بگیرن.
احمد باقری
۴ آذر ۱۳۹۴ایده های خوبی در این فناوری به کار رفته.