شرکت ولوو با تست تصادف بزرگترین و کوچکترین شاسیبلند خود ایمنی بالای محصولاتش را به نمایش گذاشته است.
ایده تصادف سنگین یک شاسیبلند بزرگ با خودرویی کوچک وحشتناک به نظر میرسد اما ولوو مطمئن است شما هنوز هم میتوانید در یک تصادف جانبی با خودرویی بزرگتر ایمنی زیادی داشته باشید. این خودروساز سوئدی در مرکز ایمنی خود در تورسلندا یک تست تصادف جالب را بین بزرگترین و کوچکترین شاسی بلندهای خود برگزار کرده است. با طول ۴۲۳۴ میلیمتری، EX30 کوچکترین محصول ولوو به شمار میرود. وزن این خودرو در نسخه پایه تنها ۱۸۳۰ کیلوگرم است؛ اما EX90 یک ماموت برقی محسوب میشود و طول ۵۰۳۶ میلیمتری و وزن ۲۶۸۹ کیلوگرمی دارد. ولوو برای ارائه نتایج تست تصادف جانبی بزرگترین و کوچکترین شاسیبلند خود از اتوموتیو نیوز اروپا دعوت کرده است.
باید به این نکته اشاره کنیم که ولوو EX90 در این تست سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت داشته درحالیکه EX30 در زمان وقوع تصادف با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکرده است. صحبت از سرعت شد و باید خاطرنشان ساخت حداکثر سرعت تمامی محصولات ولوو از سال ۲۰۲۰ تاکنون به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. داخل کابین و در سمت سرنشین شاسیبلند کوچک دو آدمک خانم با سایز متوسط حضور داشتهاند.
لوتا جیکوبسن متخصص فنی ارشد در پیشگیری از جراحت به چگونگی کاهش ریسک مصدوم شدن سرنشینان EX30 توسط ساختار EX90 میپردازد. بخش پایینی ساختار جلوی شاسیبلند بزرگ ولوو با ساختار جانبی EX30 برهمکنش انجام میدهد تا بهتر بتواند نیروهای تصادف را جذب کند. از آنجایی که هر دو خودرو جزو محصولات جدید این برند هستند بنابراین فعلاً توسط یورو انکاپ یا NHTSA تست نشدهاند هرچند اگر بالاترین امتیاز ایمنی را کسب نکنند کاملاً تعجب خواهیم کرد. مأموریت ولوو نه تنها تولید خودروهایی ایمنتر در زمان وقوع تصادف است بلکه این برند میخواهد وقوع تصادف را نیز به شدت کاهش دهد. این بخشی از استراتژی ایمنی گروه ولوو درباره پیشگیری از تصادفات است.
ممد ژانگولر
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳یاد جمله زیبا و سر کاری زمان بچگیهامون افتادم که تو دهن همه میچرخید ولوو تنها برندیه که کشته نداشته و ما هم با سادگی قبول میکردیم .چقدر احمق بودیم. حکایت شمشیر سامورایی و شمشیر سنگین و بی خاصیت وایکینگهاست
تکنیک شمشیر سامورایی در کسری از ثانیه طرفو دو شقه میکنه تکنیک شمشیر سنگین وایکانگها فقط خستگی و کندی
ولوو تا حالا چند دست چرخیده
ورشکستگی کامل در انتظارشه
اگه سیاستاشونه تغییر ندن نابود میشن تو این بازار
B
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ممد تاریخدان اینکه بقول شما وایکینگا شمشیر سنگین داشتن به ابن خاطر بود شمیر سنگین اونجا جواب چه طبیعت اونجا چه جنگ هایی که داشتن سامورایی ها و ابزارشون برای جنگ قبیله ای و بین کشور ها نبود برای کشتن تک فرد یا یه گروه خیلی کوچیک استفاده میشد که زره های سنگینم نداشتن انقدر ادعای سواد نکن ایرانی
ممد ژانگولر
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳نه داداش سرعت و چقر بودن از سنگین بودن خیلی بیشتر جوابه. حکایت ی مرد بادی بیلدینگ کاره که بندازیش به جون کنگفو کار یا کشتی گیر . نتیجه این میشه بدنسازه میگه گ….خوردم این کارت بانکیم هر چی خواستی از توش جابجا کن.
احسان
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳کامنتت ممد یک فکت تاریخی رو برام زنده کرد ،سلاح سامورایی ها بیشتر در اوایل کمان و بعد تر نیزه و در نهایت در حدود قرن ۱۶ اوج جنگ داخلی و جنگ کره تفنگ بود!. و کلا سامورایی ها علاقه به چیزی داشتن که راحت و بهتر میکشه و شمشیر گزینه آخر بود و بیشتر سمبل و سلاح دوئل بود و نه جنگ. وایکینگ ها هم بیشتر از نیزه و بعد تبر استفاده می کردند چون مواد اولیه برای ساخت شمشیر گرون تر بود.
𝐀𝐥𝐢
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ولوو تو ایمنی رو دست نداره
زیزیگولو
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳کمپانیای خودروسازی بزرگ دنیا به دوتا موضوع خیلی اهمیت میدن یکی شکل ظاهر و دومی ایمنی خودروهای تولیدیشون چون با داشتن این دو فاکتور مهم میتونن تو بازار جهانی حرف واسه گفتن داشته باشن ……….. ولی متاسفانه تو ایران جایی واسه تست تصادف خودروهای تولیدی داخل کشور وجود نداره و اصلاً معلوم نیستش سایپا و ایرانخودرو این ستاره های ایمنی رو از کجا میارن؟؟؟!!!
Hadi
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳همیشه فکر میکردم بنز از هر لحاظی از همه برندا بهتره حتی تو ایمنی
اگه بخام بین بنز و ولوو یکی رو انتخاب کنم
قلبم میگه بنز
مغزم میگه ولوو
پیام
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳هادی برو ایمنی بنز پولمان و SLS رو ببین بعد بگو! برو تو اینترنت تستایی که یورو انکپ از SLS کردن رو ببین!
جرمی کلارکسون
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳آئودی برات انتخاب خوبیه
محمد
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳حرف اول و آخر رو تو ایمنی،ولوو می زنه.
R
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳درسته ایمنیشون بالاس اما این تست روی شیشه انجام شده که باعث سرخوردن راحت خودرو میشه رو اسفالت چسبندگی بیشتره و خسارت بیشتر