ولوو تراکس اعلام کرد فروش کامیونهای الکتریکی FH، FM و FMX را بهصورت رسمی آغاز کرده است. ابتدا مدلهای به اصطلاح تراکتور وارد خط تولید خواهند شد اما نسخههای مقاوم نیز تا انتهای سال جاری میلادی روانه خط تولید میشوند و به این ترتیب این کامیون ساز مشهور گستردهترین سبد محصولات هوی دیوتی و الکتریکی در اروپا را به خود اختصاص میدهد. FH و FM الکتریکی کامیونهای الکتریکی منعطفی هستند که برای حملونقل محلی بکار گرفته میشوند. FMX نیز بیشتر مناسب کارهای خارج از جاده است و بنابراین میتوان کاربریهای متنوعتری را برای آن متصور شد هرچند هدف اصلی از تولید آن برطرف کردن نیازهای صنعت ساختوساز بوده است.
پیشفروش این کامیونهای الکتریکی چند ماه پیش از شروع رسمی فروش آغاز شده است. ولوو تراکس میگوید بیش از ۱۱۰۰ استعلام خرید از ۲۰ کشور را دریافت کرده است و در این بین درخواستها و ابراز علاقه برای خرید نیز وجود داشته است. راجر آلم رئیس ولوو تراکس میگوید:
عرضه این کامیونها یک دستاورد مهم برای ولوو تراکس است. علاقه زیادی از طرف مشتریان به این محصولات جدید وجود دارد. تاکنون ما عمده تمرکز خود را روی ابراز علاقه مشتریان و شرکتها برای خرید این محصولات معطوف کرده بودیم اما حالا شروع به عقد قرارداد خرید کردهایم که قدم مهمی به سوی الکتریکی سازی محسوب میشود
البته این سه کامیون اولین محصولات الکتریکی ولوو تراکس نیستند. اولین محصول الکتریکی این شرکت FL الکتریک ۱۶ تن و FE الکتریک ۲۷ تن بودهاند که در سال ۲۰۱۹ به عنوان کامیونهای توزیع محموله، حمل زباله و… معرفی شدند. با وجود باتریهای دارای ظرفیت بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت، FL میتواند شعاع حرکتی ادعایی ۳۰۰ کیلومتری داشته باشد درحالیکه FE سنگینتر فقط ۲۰۰ کیلومتر را با یکبار شارژ طی میکند.
در دسامبر ۲۰۲۰ نیز VNR الکتریک برای بازار آمریکا تولید شد و با پیکربندیهای متنوعی در دسترس بود. ولوو این کامیون را با باتریهای ۲۶۴، ۳۷۵ و ۵۶۵ کیلووات ساعتی تولید کرد. در کل با عرضه این سه کامیون جدید ولوو تراکس ۶ کامیون الکتریکی دارد. البته این شرکت میخواهد تا سال ۲۰۳۰ نیمی از کامیونهای خود را الکتریکی کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که کامیونهای موردبحث نسخههای الکتریکی شکل گرفته بر اساس مدلهای دیزلی هستند.
محمد
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱تسلا سمی کی وارد بازار میشه خوبه از همه زودتر هم معرفی شده
مسعود
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱۳۰۰ کیلومتر برای کشنده فاجعس
تازه این اعلامی خود شرکت هست اونم بدون تریلی یا حداقل بار
بخوایم بار سنگین اونم تو گردنه های پر پیچ و خم رو در نظر بگیریم شاید به ۱۵۰ کیلومتر هم نرسه … اینو به هر راننده کامیون بگی میزنه زیر گوشت
تکنولوژی برقی سازی هنوز اینقد پیشرفت نکرده که بخوایم کشنده های درون سوز رو بخاطرشون از دور خارج کنیم
فرامرز
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱بدرد پخش کالا بین سوپرمارکت ها تو بازار اروپا میخوره جایی که فاصله تولید کننده با شهر مقصد کمتر از ۱۰۰ کیلومتره چون برد واقعی با بار و تو هوای سرد احتمالا بیشتر از این نباشه.
rezarsnewphone
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱بردشون نسبت به چیزی که باید باشه مث یه شوخی میمونه البته خب اول کارشونه
Jdm باز
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱بردش با بار های سنگین و اب و هوای نا جور به نصف یا حتی کمتر از نصف ۳۰۰ کیلومتر میرسه
اصلا کاربردی نیس، راننده میخواد هزار کیلومتر بار ببره نمیشه که هی پیاده بشه بزنه تو برق یه ساعت صبر کنه شارژ شه
(Saeed(peugeot
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱یه کامیون یا کشنده تو ایران تک راننده ( یعنی اگه شاگرد نداشته باشه ) تو ۲۴ ساعت شبانه روز نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر راه میره ….. با این مسافتی که طی میکنه دقیقا شوخیه …
حتی تو اروپا هم که رانندگی در ۲۴ ساعت شبانه روز ۸ ساعت هست هم کمه ….
TmL
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱به سلامتی
حسین دهمرد
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱برای کارهای تو شهری مثل جمع آوری زباله خوبه فکر هم نمیکنم بیشتر از این برد نیازش بشه. کامیونت های تو شهری ۶تن تا ۸ تن بیشتر نیاز به برقی شدن دارن. مثلا یخچالهایی که مواد غذایی فاسد شدنی رو تو شهر توزیع میکنن.
فرشاد
۸ خرداد ۱۴۰۱عزیزان این کامیونها برای کشورهای پیشرفته که به محیط زیست اهمیت میدند و هر ۵۰ کیلومتر دهها ایستگاه شارژ سریع دارند ساخته شده اند نه برای اتوبان قزوین البته سال دیگه مدلهای پیشرفته تری برای ما میاد که ۸۰۰ کیلومتر بورد داره ولی تا دم گمرک نه پیشتر