ولوو

عقب‌نشینی ولوو از برنامه تمام برقی شدن تا سال 2030

ولوو برنامه‌های الکتریکی‌سازی خود را تعدیل کرده و قصد دارد در کنار خودروهای الکتریکی، همچنان به تولید مدل‌های پلاگین‌هیبریدی و هیبریدی خفیف هم ادامه دهد.

ولوو که قصد داشت تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود، از برنامه‌های خود عقب‌نشینی کرده است. این شرکت رسماً اعلام کرده است که در آینده، ۹۰ تا ۱۰۰ درصد فروش جهانی ولوو به خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی اختصاص خواهد داشت و خودروهای هیبریدی خفیف هم صفر تا ۱۰ درصد مابقی را تشکیل خواهند داد. در سه‌ماههٔ دوم سال جاری، سهم خودروهای الکتریکی از کل فروش ولوو ۲۶ درصد بوده که این بالاترین رقم در بین خودروسازان لوکس محسوب می‌شود. همچنین اگر خودروهای پلاگین‌هیبریدی را هم اضافه کنیم، این سهم به ۴۸ درصد می‌رسد.

در سال آینده ولوو قصد دارد مجموع سهم خودروهای پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی از کل فروش خود را به ۵۰ تا ۶۰ درصد برساند. این شرکت سوئدی هم‌اکنون پنج خودروی تمام الکتریکی شامل EX30، EX40، EC40، EX90 و EM90 (مینی‌ون مخصوص بازار چین) را در سبد محصولات خود دارد و پنج خودروی تمام الکتریکی دیگر هم در راه است. یکی از این پنج مدل جدید، سدان الکتریکی ES90 است که به‌تازگی تیزر آن منتشر شده است. با وجود تغییر برنامه‌های ولوو، هدف بلندمدت این شرکت برای تبدیل شدن به برندی تمام الکتریکی همچنان بر قوت خود باقی است و تغییر برنامه‌ها هیچ تأثیر بزرگی روی سرمایه‌گذاری‌های شرکت نخواهد گذاشت.

ولوو تغییر شرایط بازار و نیازهای خریداران را دلیل تغییر برنامه‌های خود اعلام کرده است. علاوه بر این، گسترش زیرساخت‌های خودروهای الکتریکی کندتر از حد انتظار بوده، مشوق‌های دولتی در برخی بازارها حذف شده و تعرفه واردات خودروهای الکتریکی از چین نیز ابهامات بزرگی را ایجاد کرده است. به گفتهٔ ولوو، برای حرکت صنعت خودروسازی به سمت الکتریکی‌سازی، حمایت قدرتمند و پایدارتر دولت‌ها نیاز است. مدیرعامل شرکت سوئدی دراین‌باره گفته است:

ما معتقدیم که آینده الکتریکی خواهد بود ولی واضح است که گذار به الکتریکی‌سازی به‌طور یکنواخت صورت نخواهد گرفت و خریداران و بازارهای مختلف سرعت پذیرش متفاوتی خواهند داشت. ما در عین ‌حفظ موقعیت پیشرو در صنعت خودروسازی از لحاظ الکتریکی‌سازی، انعطاف‌پذیر هستیم

درنتیجهٔ تغییر برنامه‌ها، طرح کاهش تولید دی‌اکسید کربن ولوو هم تعدیل خواهد شد. این شرکت قصد داشت تا سال ۲۰۳۰ تولید دی‌اکسید کربن به ازای هر خودرو را ۷۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش دهد اما حالا این رقم ۶۵ درصد در نظر گرفته شده است. همچنین حالا هدف کاهش تولید دی‌اکسید کربن در سال ۲۰۲۵ نسبت به سال ۲۰۱۸ بجای ۴۰ درصد، بین ۳۰ تا ۳۵ درصد در نظر گرفته شده است. در نیمهٔ اول امسال، تولید دی‌اکسید کربن ولوو به ازای هر خودرو ۲۵ درصد کمتر از سال ۲۰۱۸ بوده است. ولوو همچنین به خودروهای پلاگین‌هیبریدی به‌عنوان پلی به آیندهٔ تمام الکتریکی نگاه می‌کند. جدیدترین داده‌ها نشان می‌دهند که حدود نیمی از مسافتی که خودروهای پلاگین‌هیبریدی جدید ولوو طی می‌کنند، در حالت تمام الکتریکی است. بااین‌وجود، این روزها بازار خودروهای الکتریکی شبیه دومینو شده و خودروسازان مختلف یکی پس از دیگری از برنامه‌های الکتریکی‌سازی خود عقب‌نشینی می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. javad-bmw

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (219 ديدگاه)

    چرا همه خودرو سازها انقدر عجله دارن که تمام برقی بِشن.
    یذره یواش تر ، میان بیانیه میدن میگن ما تا سال فِلان برندی تمام الکتریکی خواهیم شد ، بعد ۴ سال عقب نشینی میکنن ، یذره ریلکس تر ، پلاگین هیبریدی ها رو که ازتون نگرفتن ، تا وقتی که تمام الکتریکی ها به بلوغ برسن با هیبریدی و پلاگین هیبریدی جلو برید ، هم مطمئن تر در بازار فروش هست که به نفع خود تولید کننده هست و فروشش تضمین میشه ، هم مطمئن تر برای مصرف کننده که نگران این نباشه که شارژم تموم شد باید چیکار کنم.
    استاندارد های آلایندگی هم پاس میشه.
    فکر کنم تویوتا درست ترین تصمیم رو گرفته و با هیبریدی ها جلو میره ، البته این نیاز به کارشناسی دقیق بازار خودرو تمام دنیا داره که دقیق و با آمار مشخص بشه که چه برندی کار درست رو کرده.

    موافقم 24
    مخالفم 2
    1. amirkhanzadeh

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      احسنت

      موافقم 9
      مخالفم 4
    2. amir

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      زمانی که تویوتا نیومد تو برقی ها گفت من تو پلاگین هیبریدی میمونم همه مسخرش کردن یکی مثل پیام گفت دودوتای عقب مونده خدا میدونه چقدر با bz4x ت ر ول بازی دراورد حالا الان داره خبر میاد دونه دونه برندای خودروسازی که شیرجه زده بودن تو برقی ها به جز چینی ها و تسلا یا با ضرر خارج شدن مثل فورد بنز یا به علت کاهش فروش برقی هاشون مثل هیوندای مجبور شدن سر خرو کج کنن سمت هیبرید
      زمان مشخص میکنه خیلی چیزارو
      برقی غیرقابل انکاره که در آینده هست و آخرم همه برندا تمام برقی میشن ولی زوده فعلا

      موافقم 8
      مخالفم 4
  2. عباس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    نامردا یه‌مدت یه‌شوک دادن تا عشاق بنزین ازش برای آخرین بار دَستَ تورا بَگیرَم و فروش خوب‌شونو تجربه کردن

  3. Galant.VR4(JDM)

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1182 ديدگاه)

    ببینید تمام برقی شدن باید زیرساخت درستی داشته باشه همه جوانب در نظر گرفته بشه هیچوقت هم دنیا تمام برقی نخواهد شد

    موافقم 3
    مخالفم 6
  4. datsun

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3961 ديدگاه)

    پاسخ تویوتا به طرفداران افراطی خودروهای برقی: اشتباه می‌کنید!

    https://www.pedal.ir/toyota/toyota-ev-extremists-are-wrong/

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. KAIZEN

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (213 ديدگاه)

      داتسون جان تا جایی که من اطلاع دارم در این سایت من و شما و چند نفری که جو زده نشدیم از برقی سازی و تایید گفته های تویوتا از تعداد انگشتان یک دست فراتر نمیره
      در مدیا همه دارن از برقی سازی حرف میزنن ولی در نشستها و همایشهای تخصصی استراتژی انرژی آینده بر مبنای هیدروژن داره ساخته میشه

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. datsun

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3961 ديدگاه)

        به شخصه بارها گفتم استراتژی تویوتا از هر کمپانی ژاپنی دیگه ی بهتره و هیچ بحرانی در تاریخ تأثیر جدی روی تویوتا نداشته و به راحتی از هر بحرانی عبور کرده امیدوارم در آینده هم همینطور باشه و این برند دوست داشتنی باقدرت ادامه بده،

  5. B

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (878 ديدگاه)

    همین خبرو نزدیک یک هفته پیش زومیت کار کرده بود نمیدونم چرا گاهی انقدر عقب میافتین از زومیت گرچه در اصل زومیت نباید این اخبارو کار کنه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. علیزاده

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (298 ديدگاه)

    بازگشت همه به سوی اوست ⛽️

    موافقم 5
    مخالفم 3
  7. Sina_carshow

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (253 ديدگاه)

    فقط اون تیکه که گفت حمایت دولت ها کمتر شده که اصلی ترین دلیلش هستش جز فروش
    درحالی که زیر ساخت ها هنوز زیاد نیس خود دولت هام عقب نشینی کردن و فروش شرکت هام طبق پیش‌بینی نرفته بالا حالا ولوو که جزو پر فروش ترین خودرو های برقی لوکس دنیاس تصمیم گرفته بیخیال شه فعلا
    البته باید هم می‌شد وقتی پولستار زیر مجموعه خودش خودرو های برقی برا رقابت با تسلا تولید میکنه چه نیازی به ولوو هستش وقتی تقریبا ۹۹ درصد قطعات باهم مشابه هستن؟

  8. JDM سابق

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (726 ديدگاه)

    نمیشه عزیز من نمیشه
    برقی نیاز به تکامل و زیرساخت داره چیزی که باید براش برنامه ریزی کرد، اول باید مسائل ایمنی باطری هارو حل کنن بعد باید دنبال راهی باشن که هزینه ساخت پایینتر بیاد بعد از این موارد باید به فکر زیرساخت باشن تاره اگر مشکلات دیگه ای این وسط پیش نیاد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. Ali911

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من ماشین برقی رو ماشین حساب نمیکنم
    ماشین باید بنزینی یا دیزلی باشه
    ماشینی که صدا نده ماشین نیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا