قوای محرکه پلاگین هیبریدی ولوو برای مدل سال ۲۰۲۳ بهبود قابلتوجهی را تجربه کردهاند که این امر منجر به دو برابر شدن شعاع حرکتی الکتریکی سری ۹۰ و ۶۰ ریشارژ شده است. این خودروها همچنین با مشوقهای کامل ۷۵۰۰ دلاری در دسترس خواهند بود.
یک پیشرانه الکتریکی جدید در بخش عقب قرار گرفته است که قدرتش از ۸۷ به ۱۴۳ اسب بخار رسیده است و این امر باعث شده است قدرت ترکیبی مجموعه پلاگین هیبریدی ولوو به ۴۵۵ اسب بخار و گشتاور هم به ۷۰۹ نیوتون متر برسد. این در حالی است که قدرت و گشتاور مجموعه قبلی به ترتیب برابر با ۴۰۰ اسب بخار و ۶۴۰ نیوتون متر بود. این تغییرات شامل نسخههای ریشارژ ولوو XC90، S90، XC60، S60 و نسخههای پولستار XC60 و V60 هستند.
در ادامه میتوانیم شعاع حرکتی محصولات ریشارژ ولوو در حالت الکتریکی را ببینیم. شایان ذکر است شعاع حرکتی مدلهای قبلی هم داخل پرانتز ذکر شدهاند:
- ولوو S60 ریشارژ: ۶۶ کیلومتر (۳۵ کیلومتر)
- ولوو V60 پولستار: ۶۶ کیلومتر (۳۵ کیلومتر)
- ولوو XC60: 56 کیلومتر (۳۱ کیلومتر)
- ولوو XC60 پولستار: ۵۶ کیلومتر (۳۱ کیلومتر)
- ولوو S90 ریشارژ: ۶۱ کیلومتر (۳۴ کیلومتر)
- ولوو XC90 ریشارژ: ۵۶ کیلومتر (۳۱ کیلومتر)
این افزایش شعاع حرکتی نتیجه استفاده از باتری جدید است که از لایه سوم سلولها سود میبرد. به این ترتیب ظرفیت باتری از ۱۱.۶ به ۱۸.۸ کیلووات ساعت رسیده است.
البته مزیتهای دیگری نیز وجود دارد. خودروهای XC60 و S90 ریشارژ هماکنون بهصورت تک پدال نیز قابل هدایت هستند درحالیکه ترمز احیا شونده نیز قویتر عمل میکند. این ویژگی قبلاً در محصولات الکتریکی ولوو موجود بود و در آینده سایر محصولات نیز به آن مجهز خواهند شد.
سوئدیها میگویند افزایش ظرفیت باتری منجر به بهبود عملکرد خودروها در هوای گرم و سرد خواهد شد. این امر همچنین باعث گرم و سرد کردن خودرو قبل از ورود به کابین خواهد شد.
GMA
۲۵ اسفند ۱۴۰۰برند بی حاشیه، شیک و دوست داشتنی
Navid_A.J
۲۶ اسفند ۱۴۰۰دیدی تو ایران میگن راننده ی ال-90 یک کارمند شسته رفته و مظلومه، ولوو هم همینجور مدلی شده اینجا. نشونه یه مرد میانسال و خانواده دار و کمی کسل کننده. ولی ماشیناش خوب کار میکنن اینجا.
احمدرضا
۲۵ اسفند ۱۴۰۰شیک و زیبا
ارین صاحب جمعی
۲۵ اسفند ۱۴۰۰بشدت برند دوست داشتنیه یادمه روزی دوست عزیزی میگفت خودروسازی اروپا در آینده فقط مونتاژ کنندس نمیدونم الان کجاست که پیشرفت اروپا را ببینه
پویان
۲۵ اسفند ۱۴۰۰این شرکت که صاحبش، جیلی چین هست. جیلی این شرکت رو جمع کرد. الان هم چیز خاصی ارایه نکرده ارین.
GMA
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ولوو همیشه در اوج بوده این جیلی هست که مث انگل چسبیده بهش، وقتی ولوو ۹۴ سال قبل تاسیس شد جدوآباد موسس جیلی وجود نداشتن، مگه ولوو وسط جوب بوده جیلی بیاد جمعش کنه؟! جمع کن بیا پایین
پدال لطفا کامنت رو منتشر کن ایشون فکر نکن جایی خبریه…
پویان
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ولوو در اوج بوده؟!!! این، شرکت که ورشکست شد فورد خریدش.فورد هم به جیلی فروخت. 94 سال پیش چه، ربطی داره. بزرگترین تولید کنندگان موبایل موتورولا نوکیا اریکسون بودن الان کجان. قابل جمع کردن هم نیستن دیگه.
خبر که شده، خودت خبر نداری. جیلی زیکر رو هم راه انداخته که فقط برقیه. لینک اند کو هم که جیلی تاسیس کرده پرفروش تریتن در هلند شده
Reza_ar
۲۵ اسفند ۱۴۰۰یکی از دلایلی که جیلی چینی اومد و ولوو رو خرید این بود که به دانش و مهندسی ولوو دسترسی داشته باشه همین که جیبی بعضی محصولات جدیدش رو روی پلت فرم ولوو عرضه میکنه نشونه نیاز چینی ها به ولوو تو زمینه مهندسی و طراحی هست.خودرو سازی چین در هیچ زمینه ای حتی توان رقابت با برند های ارزون و اقتصادی اروپایی رو نداره و این خیلی بدیهی هست. صنعت خودرو چین یعنی کپی سطحی و بی کیفیت از صنعت اروپا و آمریکا و ژاپن و کره. چین فقط مونتاژ کاره.حتی یک نو آوری و اختراع هم تو زمینه خودرو ندارن. قشر متوسط و رو به بالای چین اصلا سمت ماشین چینی نمیرن و این رو از روی فروش محصولات فولکس واگن و بقیه برند ها تو چین میشه فهمید.
پویان
۲۶ اسفند ۱۴۰۰فکر نمیکنم اینطور باشه رضا. چینی ها در برقی خوب کار کردن. الان هم فروش خودروهای برقی و هیبریدی در چین رو ببینی به جز تسلا اروپایی ها حرفی ندارن. در فروش، خودروهای گرون هم hiphiچین از همه بیشتر فروخته. پس قشر متوسط و پولدر چین هم چینی زیاد میخرن