کمپانی ولوو تراکس در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد به دنبال الکتریکی سازی کامل محصولات خود بوده و سال بعد میخواهد سه کامیون الکتریکی جدید را معرفی کند.
دو کامیون الکتریکی ولوو FL و FE برای حملونقل شهری بوده و از سال ۲۰۱۹ تاکنون وارد خط تولید شدهاند. این کمپانی از دسامبر سال ۲۰۲۰ نیز ارائه VNR الکتریک در آمریکای شمالی را نیز شروع کرده است.
ولوو تراکس از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ اقدام به تولید سه کامیون الکتریکی جدید با نام های FH الکتریک، FM الکتریک و FMX الکتریک خواهد کرد.
این کمپانی گفته است:
با شروع فروش ولوو FH و FM الکتریک جدید حملونقل الکتریکی نه تنها برای محیطهای شهری بلکه برای مناطق مختلف بینشهری نیز در دسترس میباشد. همچنین مدل جدید FMX الکتریک راههای جدیدی را برای حملونقلی پاکتر و آرام تر ایجاد میکند.
ولوو FH الکتریک در حال حاضر تستهای دنیای واقعی خود را توسط DHL Freight در سوئد پشت سر میگذارد.
بیایید نگاهی به این سه کامیون جدید ولوو بیندازیم. وزن ترکیبی این کامیونها به حداکثر ۴۴ تن میرسد و در آنها از باتریهایی با ظرفیتهای ۱۸۰ تا ۵۴۰ کیلووات ساعت استفاده شده است. شعاع حرکتی کامیونهای موردبحث به نسخه مدنظر بستگی داشته و به حداکثر ۳۰۰ تا ۳۸۰ کیلومتر میرسد.
طبق گفته رسانهها، سلولهای باتری این کامیونها توسط سامسونگ SDI تأمین شده و این شرکت از سال ۲۰۱۹ تاکنون همکار تأمینکننده باتری ولوو تراکس میباشد. نکته جالب اینکه باتریها از نوع سلولهای استوانهای تیپ ۲۱۷۰ با محتوای بیش از ۸۰ درصد نیکل خواهند بود.
ولوو از ۲ یا ۳ پیشرانه در این کامیونها استفاده کرده و همگی به گیربکس ۱۲ سرعته آی شیفت متصل هستند. این گیربکس از مدلهای سنتی ولوو گرفته شده اما از نرمافزاری اصلاح شده به منظور هماهنگی با پیشرانههای الکتریکی سود میبرد.
برای شارژ باتری نیز دو گزینه وجود دارد که شامل شارژر ۴۳ کیلوواتی سه فاز یا شارژ سریع ۲۵۰ کیلوواتی میباشد.
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۱۲ آبان ۱۴۰۰پدال تویوتا سکویا نسل جدید پوشش خبری نمیدی؟
hssn
۱۲ آبان ۱۴۰۰نسل جدیدی از سکویا نیومده که پوشش داده بشه
بجز دو تا نسخه ارتقا یافته و تیونینگ شده از تاکوما و دو تا از توندرا نسل جدید
که این چهار مورد امروز توی نمایشگاه سما رونمایی شدن
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۱۲ آبان ۱۴۰۰اول از همه باید کامیون ها و اتوبوس ها برقی بشن نه ماشین ها بعد هواپیما ها بعدش اگه آلودگی کم نشد مشکل زمین هم حل نشد ماشین ها
🤍audi rs e tron gt🤍
۱۲ آبان ۱۴۰۰نه دیگه بهتره همه الکتریکی بشن
ایلان ماسک می خواد یک جت برقی هم برای تسلا بزنن
یک ربات هم به نام تسلا بات برای تسلا هم می خوان بسازن
یعنی جت و هواپیما هم هم می خوان الکتریکی بشن
طبق معمول تسلا semi بهترین کامیون جهان هستش
GT
۱۲ آبان ۱۴۰۰جالبه خودرویی که وجود خارج نداره بهترین کامیون جهان هست 😏
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۱۲ آبان ۱۴۰۰بهترین چی میدونی اونم تویه کامیون؟
کامیون به سرعت و اسب بخار نیست
گشتاور و دوام مهمه برای اینکه بتونه بار های سنگین بکشه مانند کامیون ماک که هنوز و هنوزه هم داره تو ایران کار میکنه
🤍audi rs e tron gt🤍
۱۲ آبان ۱۴۰۰TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
نظرتون محترم
ولی تسلا semi رو با دیگر کامیون ها مقایسه کنید…
تسلا semi مثل هر تسلا دیگه ای شتاب آنی داره که کار هر کامیونی نیست اصلا داخلش را با بیرونش را نگاه کنید…
دیگه بنده حرفی ندارم ولی تسلا بهترین چیز ها را می زنه ماشین های افسانه ای بیشترشون مثل اس پلد برای تسلا هستن یا ماشین افسانه ای رودستر با شتاب ۱.۱ ثانیه ای
هر چند هنوز نیومده ولی مطمئنم ماشین با این شتاب میاد چون ایلان ماسک به هرچی گفته عمل کرده وقتی نسل اول مدل s با اون شتاب اومد برند جنرال موتور،فورد،مرسدس بنز همینطوری تو ایده های این ماشین و با این شتاب مونده بودن این اولین ماشین برقی قابل استفاده بود چون اون موقع خیلی خوب نمی تونستن الکتریکی بسازن ولی موفق شدن تسلا توسط ۲ شخص تاسیس شد اما ایلان ماسک مدیر عامل و صاحب این شرکت شد اون شخص به سوخت های فصیلی اعتقادی ندارد و یک برند تمام برقی از تسلا در آورد
که طبق معمول بهترین برند جهان شده وقتی ایلان اینارو می گفت کسی باور نمی کرد ولی انجام شد!!!!
پس قطعا به رودستر شتاب ۱.۱ ثانیه ای میده
OMID
۱۲ آبان ۱۴۰۰بهترین کامیون روی کاغذ صحیح تره
hssn
۱۲ آبان ۱۴۰۰چجوری سمی تراکی که تولید نشده بهتر از ولووییه که از خدایان ساخت کامیونه؟
بعدشم هواپیماها فک نکنم به این زودیا الکتریکی بشن چون تکنلوژی بالایی میطلبه
شایدم شدنی نباشه نمیدونم اطلاعاتی ندارم راجبش اما اگرم شدنی باشه به این زودیا نمیشه حداقل
🤍audi rs e tron gt🤍
۱۲ آبان ۱۴۰۰البته اونو نمی دونم ولی ایلان می خواد روی این ها کار کنه و حتما به وجودشون بیاره این شخص به هرچی گفته عمل کرده
مجتبی
۱۳ آبان ۱۴۰۰هواپیمای الکتریکی ملخی ساخته شده توسط شرکتی اسراعیلی با هزار کیلومتر برد
akrh78
۱۲ آبان ۱۴۰۰کاش ایلان ماسک که گاو الکترکی هم میساخت چون معده گاو های درون سوز کنونی عامل بخش زیادی از الودگی هوا هستن
M.K karimi
۱۳ آبان ۱۴۰۰😂🤣😂 وای این خیلی خوب بود 😂
MC20
۱۳ آبان ۱۴۰۰akrh78 عزیز . . . دمت گرم با این حضور ذهنت . . . . . . . . . از خوب هم بالاتر بود . . .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ آبان ۱۴۰۰″طبق معمول تسلا semi بهترین کامیون جهان هستش″
اومده مگه؟😂😂😂
🤍audi rs e tron gt🤍
۱۲ آبان ۱۴۰۰آقا آبتین قول می دم میاد یخورده صبور باشید دیگه😂
برای شما که طرفدار تسلا نیستید فرقی نمی کنه بیاد یا نه
تسلا همه ی ماشین هاش ارزش صبر دارن
اگه ماشین با موتور فرمول ۱ که ۳ ماه زودتر از رودستر معرفی شده ارزش صبر داشته باشه پس ماشین با شتاب ۱.۱ ثانیه ای ارزش بیشتری برای صبر داره.
🤍audi rs e tron gt🤍
۱۲ آبان ۱۴۰۰پدال جان زود تائید کن دیگه این کامنت ها چه نکته و حرف بدی توشون هست😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
باور کنید من توی کامنت هام هیچ وقت حرف بدی نزدم حتی اصلا پیش خودم هم خوشم نمیاد به ماشینی بد بگم یعنی از 660 کامنتی که گذاشتم نهایتش بگم ۱۰ تا شو به ماشینی بد گفتم
ولی چرا کامنت می ذارم تا فردای آن روز در انتظاره😔
می تونم قسم بخورم از ۲ سالی که من با این سایت آشنا شدم و پیدا کردم ۱ روز در این سایت نیام روزم روز نمیشه و روزی که ماشین نبینم برام روز نمیشه .دیگه نمی خوام این سایت هم از دست بدم
MC20
۱۳ آبان ۱۴۰۰audi rs e tron gt سلام . . . عزیزم . . . برات نگرانم . . . ذوب در تسلا شدی . . . یه پیله الکتریکی از جنس تسلا دور خودت کشیدی تا تسلی خاطر دلت باشه . . . همه ی تخم مرغ هات رو تووی یک سبد گذاشتی . . . خود ایلان ماسک به خودش این قدر باور نداره . . . بیشتر به جیب شوگر ددی هاش تکیه کرده . . . خدا کنه روزی که حباب تسلا می ترکه . . . روت اثر نگذاره و خدای نخواسته افسرده نشی . . . می خوای حمایت کنی ، فقط طرفدار باش . . . اما ذوب در چیزی نشو . . . دیر یا زود همه از پشت پرده میان بیرون . . .اون وقته که طعنه های دیگران رو نمی تونین تحمل کنین و سرخورده می شین . . . مواظب روح پاک خودت باش داداش کوچکم و همتون رو دوست دارم و خیلی مخلصم . . .
🤍audi rs e tron gt🤍
۱۳ آبان ۱۴۰۰🤩🤩😍😍🌹🌹🌺🌺
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۱۲ آبان ۱۴۰۰اون 9 نفری که منفی زدن بگن چرا
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ آبان ۱۴۰۰تسلا فن زیاده عزیز اینجا لایک و دیس رو راحت دستکاری میکنن پیشنهاد میکنم کوچک ترین اهمیتی به این موضوع نده…
M.K karimi
۱۴ آبان ۱۴۰۰همونطور که تو همین کامنتت 5 تا دیسلایک زدن 😂😂 واقعا فازتون چیه دوستان ؟!😂
Blak tiger
۱۲ آبان ۱۴۰۰درود کاملا درسته برقی کردن ماشین ها داره اصالت و ابهت رو از اسم ماشین میگیره
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۱۳ آبان ۱۴۰۰شتاب آنی؟ بعید بدونم کسی که میخواد یه بار 10 تنی بزنه نیاز به شتاب آنی داشته باشه فکر کنم بیشتر به این نیاز داره ماشین تا بکشه شما کامیون با ماشین مسابقه ای اشتباه گرفتی؟
F22RAPTOR
۱۲ آبان ۱۴۰۰در اصل هشدار به دایملر و پاکار محصوب میشه
امیرعلی
۱۲ آبان ۱۴۰۰یک سوال دارم چرا با اینکه در ماشین های الکتریکی هم از سیستم خنک کنده برای باتری استفاده میشه (جامد یا مایع) خودروساز ها برای خنک کنندگی بهتر از جلوپنجره استفاده نمیکنند دقیقا ساختار خنک کنندگی ماشین های برقی مثل ماشین های بنزینی ه ولی جلوپنجره بیشتر برقی ها بسته است
Mahdi
۱۲ آبان ۱۴۰۰ماشین های الکتریکی هم برا خنک سازی باتری ها از هوا استفاده میکنند منتها چون باتری ها کف ماشین هستند نیازی ندارند کل جلو پنجره را باز بگذارند و مقدار هوایی که از قسمت پایین سپر خودرو میگیرند براشون کافیه و حرارت تولید شده توسط باتری بسیار بسیار کمتر از حرارت تولیدی موتور درونسوزه
AMG GT R
۱۲ آبان ۱۴۰۰داداش اول از همه موتور خودرو های موتور جلو مثل سدان ها زیر کاپوت قراری داره ولی در بعضی خودروهای برقی مثل مدل x روی شاسی قرار داره که باعث میشه جلو پنجره بلا استفاده باشه
مورد دوم آئرودینامیک هست بسته بودن جلو پنجره باعث میشه ضریب درگ کمتری تولید بشه
محمد امین
۱۲ آبان ۱۴۰۰پیمایش و راندمان مهم ترین مسئله برای سازنده ی خودرو
الکتریکی هست ، و با بستن جلوپنجره ضریب درگ خودرو کاسته میشه و این باعث افزایش مقدار پیمایش میشه
نکته ی بعدی این هست که اکثر خودرو های الکتریکی، برای بالابردن ظرفیت باز ، از فضای خالی جلوی ماشین هم استفاده میکنن و به اصطلاح دو تا صندوق بار دارن و با گذاشتن سیستم خننک کننده و یا خود باطری در اون منطقه، هم توزیع وزن رعایت نمیشه و هم اینکه محفظه ی بار خودرو را کاهش میده
امیرعلی
۱۲ آبان ۱۴۰۰خیلی ممنون از همه برای پاسختون
MehdiTurbo
۱۲ آبان ۱۴۰۰چقدر این کامیونا حس خوبی میدند
تو شهر کافیه پشت یه کامیون بیوفتی و شیشه ات پایین باشه با دود یکی میشی
Elmiraj
۱۲ آبان ۱۴۰۰هشدار به تسلا…!!!
در مقابل Semi یک فاجعه به تمام معنان..
.
.
حال با نسخه فول ۱۸۰ هزار دلاری Semi مقایسه کنیم :
شعاع پیمایش : ۸۰۵ کیلومتر ( ترکیبی )
شتاب صفر تا صد کِشنده : ۵ ثانیه
شتاب صفر تا صد با ۳۶ تن بار : ۲۰ ثانیه
قدرت : بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار
ساختار اکسل : چهار موتوره 4×6
ظرفیت باتری : ۸۵۰ کیلووات
وزن کِشنده : ۱۱.۵ تُن
سرعت شارژ DC : بیش از ۱.۵ مگاوات در ساعت ۸۰ درصد در ۳۰ دقیقه
گارانتی پک باتری : ۱.۶ میلیون کیلومتر
محمد امین
۱۲ آبان ۱۴۰۰خب اینجا دو نکته وجود داره
نکته ی اول این هست که شتاب ۵ثانیه ای به هیچ درد یک کامیون نمیخوره ، شاید یک مزیت باشه ، اما یک معیار نیست
و نکتهی دوم این هست که کامیون تسلا هنوز به مرحله ی تولید و سنجش نرسیده ، پس نمیشه در موردش صحبت کرد و مقایسه انجام داد
datsun
۱۲ آبان ۱۴۰۰بزار تولید بشه بعد مقایسه کن
Elmiraj
۱۲ آبان ۱۴۰۰این سوال و باید از پاناسونیک کرد که یک سال و نیم بعد رونمایی تسلا از سلول های ۴۶۸۰ تازه دو یک هفته پیش تونسته از یک نمونه پروتایپ رونمایی کنه !!! و تولید انبوهی که قراره ماه مارس سال آینده شروع کنه….
CATL و LG Es هم همینطور…
وگرنه نزدیک به یک ساله که Semi تمامی تست ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و کارخانه ۲.۴ میلیارد دلاری نوادا هم آماده تولید کامیون هست .
akrh78
۱۲ آبان ۱۴۰۰داداش شما سه هیچ از خودت عقبی ها
یه روز میگی تسلا باطریشو خودش میسازه یه روز تاخیر رو میندازی گردن پاناسونیک
این تست هایی که میگین شاید ایلان ماسک رفته تو مریخ انجام داده وگرنه یه ماکت پلاستیکی که دوسالی یه بار تو خیابون دیده میشه برا هایپ و تبلیغه
Elmiraj
۱۲ آبان ۱۴۰۰سلول های ۴۶۸۰ هم توسط تسلا و هم توسط دیگر تامین کننده گان تولید خواهند شد…
اما تامین اولیه بر عهده پاناسونیک و LG Es خواهد بود
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۲ آبان ۱۴۰۰درسته ولی باید اول تولید شه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ آبان ۱۴۰۰ایلان و رویا و خیال بافیاش! مگه اومده؟ نه کامیون سَمی اومد نه سایبرکs نه ون سایبر نه هنوز ماشین ۱,۱ثانیه ایشون!
Beetle
۱۴ آبان ۱۴۰۰متاسفانه ارقام و اعداد هم مارو کور کرده
شتاب 5 ثانیه ای یک کشنده کاملا بخود و الکیه
بعدش هم اکثر ماشین های سنگین سرعتشون رو به بالای 100 نمیرسونن
قدرتم که…
اصلا شده مثل یک رقابت هرکی بیشتر قدرت داره
فردا هم میخواد با کشندش با فراری و پورشه و لامبورگینی درگ بذاره
خودم یک زمانی میگفتم چرا جدیدا چرخ های تریلی ها و کشنده ها رو کوچک میزنن؟!
اگر بزرگتر باشه سرعتشون بیشتر میشه مثلا اندازه همین کامیون نارنجی های بنز که هنوزم تولید میشه…
ولی یکی بهم گفت که اصلا سرعت معنا نداره مگه میخواد چقدر سریع بره با 25 تا 30 تن بار
امیر
۱۲ آبان ۱۴۰۰کامیون الکتریکی گزینه خوبی هست.
تجربه سفر با ولوو fh رو دارم.
Nima
۱۲ آبان ۱۴۰۰برد ۳۰۰ کیلومترى خییییییییلى کمه.
ملت کامیون هاى معمولى رو باک اضافه میکنن . این نصف یه معمولى برد نداره.
datsun
۱۲ آبان ۱۴۰۰فعلا اینها در حد شوخین مطمعنا هیچ راننده قبول نمیکنه مثلا نیم ساعت الاف شارژ اینها بشه دو ساعت و نیم بعد خالی میشه باز بزنه به شارژ بعد این بردها بسته به شرایط خیلی کمتر هم میشه حالا شما فکر کن ماشین آلات راه سازی و استخراج معادن اگه برقی بشن باید چیکار کنن
شاپور
۱۲ آبان ۱۴۰۰با دیدن این کامیون های و خودروهای پاک آدم از حال روز خودش و شهرش گریه اش میگیره، خاورهای دودی که وقتی یکیشون تو خیابونی راه می افته نفس کل خیابان بند می آد. دوستان عمر یک خودرو خاور چند ساله ؟ اینها گمانم بیشتر از ۵۰ساله دارند دود میکنن و کسی هم ککش نمی گزه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ آبان ۱۴۰۰خاور ها از دهه ۳۰و ۴۰ شمسی ساخته شدن! خودت فکرشو بکن بالای ۶۰ساله هنوز کار میکنن…
akrh78
۱۲ آبان ۱۴۰۰بی مصرف ترین کار دنیا کامیون الکترکی هست
برد 300 کیلومتر برا هاچبک شهری هم کم هست چه برسه به کامیون بین شهری
کامیون دوتا شوفر داره 24 ساعته رانندگی میکنن
با این ظرفیت باطری حتما دو قرن هم طول میکشه شارژ بشه
اگه در حد خورده کاری های داخل شهر استفاده بشه معقول هست و میشه آلودگی کلان شهر ها رو پایین آورد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ آبان ۱۴۰۰کامیون های برقی، برای این دست ماشینا که خیلی آلودگی دارن خیلی راه خوبیه استفاده از باتری ولی خیلی بردش کمه…
حسین دهمرد
۱۳ آبان ۱۴۰۰آفرین. اولویت باید همین ماشینهای تجاری باشن. البته اگر برای کشورهای پهناوری مثه ایران با یک ژنرتور دیزلی کوچک و کم صدا مثه همینایی که تو سواری ها استفاده کیشه ترکیب بشه عالیه.