بر اساس گزارشهای منتشر شده نسل جدید ولوو FH برقی با یکبار شارژ مسافت ۶۰۰ کیلومتری را طی خواهد کرد.
قرار است کامیون بدون آلایندگی ولوو نیمه دوم سال ۲۰۲۵ تولید شود و فرایند توسعه آن را میتوان یک دستاورد در کلاس کامیونهای برقی دانست. با توجه به اظهارات مقامات ولوو، FH برقی میتواند بدون نیاز به توقف و شارژ باتری یک روز کاری کامل را دوام بیاورد. همچنین شعاع حرکتی FH جدید دو برابر توان پیمایش FG فعلی خواهد بود، کامیونی که از باتریهای سنگینوزن و موتورهای برقی با قدرت ۶۵۷ اسب بخار استفاده میکند.
هنوز جزئیات قوای محرکه ولوو FH برقی منتشر نشده اما میدانیم سوئدیها با دگرگونی تکنولوژی قوای محرکه که e اکسل نام دارد به توان پیمایش بالاتری دست یافتهاند. با این تفاسیر، قوای محرکه جمع و جورتر FH بدون آلایندگی فضای بیشتری را در اختیار باتریها قرار خواهد داد و در کنار آن شاهد بهبود راندمان سیستمهای مدیریت کامیون خواهیم بود. راجر آلم رئیس ولوو تراکس میگوید:
پرچمدار برقی و جدید ما تکمیل کننده سبد محصولات بدون آلایندگی گستردهای خواهد بود و باعث خواهد شد حملونقل بدون آلایندگی در مسافتهای بیشتری صورت پذیرد. FH برقی راهحلی عالی برای شرکتهای حملونقلی خواهد بود که کامیونهای آنها هر سال کارکرد بسیار بالایی دارد و تعهد زیادی به کاهش دیاکسید کربن دارند.
کامیون موردبحث بخشی از برنامههای گستردهتر این شرکت برای بدل شدن به برندی تمام برقی تا سال ۲۰۴۰ است. سوئدیها میخواهند سه نوع قوای محرکه برقی، سلول سوخت برقی و درونسوز سنتی با سوختهای سبزی همچون هیدروژن یا بیو گاز عرضه کنند.
Kiarash
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ولوو همیشه تو کامیون سازی برتر بوده 👌
net
۱۵ شهریور ۱۴۰۳۶۰۰ کیلومتر برای هر بار شارژ کمه . حداقل باید برای تریلی ۱۰۰۰ کیلومتر برای هر بار شارژ باشه
رحیم
۱۵ شهریور ۱۴۰۳کامیون با شعاع حرکتی ۶۰۰ کیلومتر ک فاجعه به تمام معنا میباشد
البته باید در نظر داشت که همین ۶۰۰ کیلومتر هم چیزیه ه کارخونه اعلام میکنه و در عمل از این هم کمتره
amirkhanzadeh
۱۶ شهریور ۱۴۰۳دارند رو به جلو حرکت می کنند
طبیعتاً در آینده پیمایش بیشتر می سه
ولوو ثابت کرده تو عرصه کامیون سازی همیشه از مغز متفکر های صنعت استفاده می کنه و برای چیزی که تولید می کنه وقت و هزینه می ذاره
و این قابل احترامه برعکس خودرو ساز های داخلی
𝐀𝐥𝐢
۱۵ شهریور ۱۴۰۳فوق العاده مثل همیشه
Galant.VR4(JDM)
۱۵ شهریور ۱۴۰۳در اصل ماشین های سنگین باید برقی میشدن اما سیاست های دروغین باعث نابودی اکثر برند ها شده و فقط ماشین های سبک ضربه برقی هارو خوردن
مهم اینجاست یه شرکت یا یه شخص ماشین سنگین رو برای یکسال یا دوسال نمیخره عمدتا طولانی مدت استفاده میکنن و باید دید با بار های سنگین توان پیمایش افت میکنه یانه یا واقعا کاربردی هستن؟?
JaMsHiD_R1988
۱۶ شهریور ۱۴۰۳تریلی ها کارکرد های میلیونی دارن که صدقه سری موتور هاشون هست
ولی ماشین های برقی که بزرگ ترین افتخارشون رسیدن به کارکرد ۲۰۰ هزار تاست ، چه شکلی قراره کارکرد میلیونی رد کنن؟
کامیون که مثل ماشین نیست که بگیم آره . بعد پنج سال باید اسقاط بشه
سال های سال کار میکنن برای صاحبشون و صاحب انتظار داره
Galant.VR4(JDM)
۱۷ شهریور ۱۴۰۳منم همینو میگم
Ashi
۱۵ شهریور ۱۴۰۳۶۰۰ کیلومتر واسه یه خودرو خوبه ولی واسه کامیون نه
این یعنی حتی فاصله تهران تا تبریز رو هم نمیتونه با یه بار شارژ طی کنه
Hamilton1970
۱۵ شهریور ۱۴۰۳وقتی کشنده دیزل کم کم ۲۴۰۰ کیلومتر یعنی چهار برابر این پیمایش داره چه دلیلی داره خرید کشنده الکتریکی؟!
لااقل برای محیط زیست هیبرید با موتور دیزل تولید میکردید مثل کامیونهای باری تویوتا.
آرمان
۱۶ شهریور ۱۴۰۳زاپاس یاباطری کمکی یاچیزی شبیه ایناباشه تاهرموقع شارژ تموم شدبره روباطری کمکی.بهترین کاراینه.جای۶۰۰تا۱۲۰۰تامیره.فک نکنم جای زیادی بگیره.حتی چندتاهم بذارن خوبه۳برابریابیشتر.مثل وسایل برقی دیگه..شایدم نشه
18:45
۱۶ شهریور ۱۴۰۳ولوو همیشه فراتر از تصورات💪🥇🥇