خودروهای سنگینولوو

معرفی نسل جدید کامیون ولوو VNL، جذاب و پیشرفته

نسل جدید کامیون کشندهٔ ولوو VNL در شش نسخهٔ مختلف با تکنولوژی‌های فراوان و پیشرانه‌هایی با حداکثر ۵۰۰ اسب بخار قدرت از نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۴ راهی بازار آمریکا خواهد شد.

پس از شش سال توسعه، ولوو تراکس آمریکای شمالی نسل جدید کامیون کشندهٔ VNL را معرفی کرده است. این کامیون جدید مملو از نوآوری‌هایی است که آن را ایمن‌تر و کم‌مصرف‌تر می‌کند. همچنین از این پلت‌فرم به‌عنوان پایه‌ای برای تکنولوژی‌ها و سوخت‌های کنونی و آینده از دیزل گرفته تا هیدروژن و سوخت‌های تجدید پذیر استفاده خواهد شد. کامیون کشندهٔ جدید ولوو در شش نسخهٔ مختلف به بازار عرضه خواهد شد که عبارت‌اند از:

  • VNL300 بدون جاخواب
  • VNL440 جاخواب‌دار سقف کوتاه
  • VLN640 جاخواب‌دار سقف کوتاه
  • VNL660 جاخواب‌دار سقف بلند
  • VNL840 جاخواب‌دار سقف کوتاه
  • VNL860 جاخواب‌دار سقف بلند

VNL جدید با آخرین نسل از پیشرانه‌های D13 ولوو در چهار سطح قدرت از ۴۰۵ تا ۵۰۰ اسب بخار و سه سطح گشتاور از ۲۳۷۰ تا ۲۶۴۵ نیوتن متر ارائه خواهد شد. هدف از این تنوع قدرت و گشتاور، مطابقت کامل با کاربری‌های گوناگون است. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس بهینه‌شدهٔ I-Shift صورت می‌گیرد که تا ۳۰ درصد سرعت تعویض دندهٔ بیشتری دارد. قوای محرکهٔ VNL به‌گونه‌ای طراحی شده است که با مقررات آلایندگی آینده هم مطابقت داشته باشد زیرا از سال ۲۰۲۷، قوانین جدید آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده اجرایی خواهد شد.

ولوو برای کامیون جدید خود معماری الکتریکی ۲۴ ولتی را در نظر گرفته است که به کاهش خرابی باطری و همین‌طور آسان‌تر کردن تشخیص و تعمیر مشکلات الکترونیکی و کاهش زمان سرویس و خدمات کمک خواهد کرد. در همین حال، در طراحی بدنهٔ کامیون هم تغییرات متعددی برای بهبود آیرودینامیک صورت گرفته است که به گفتهٔ ولوو باعث کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت نسبت به نسخهٔ قبلی خواهد شد. ازجملهٔ این تغییرات می‌توان به طراحی گوه‌ای شکل کابین، شیشهٔ جدید جلو با طراحی خمیده، استفاده از آینه‌های جانبی دیجیتالی و کاهش فواصل در دهانهٔ چرخ‌ها، سپر، کاپوت، پانل‌های شاسی و فاصلهٔ تریلر با کِشنده اشاره کرد.

یکی دیگر از نوآوری‌هایی که ولوو برای کاهش مصرف سوخت ارائه کرده، کولر درجای جدید و کاملاً بی‌صدا است که انرژی آن توسط سیستم باطری ۲۴ ولتی تأمین می‌شود. این ویژگی باعث کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، استهلاک پیشرانه، هزینهٔ سوخت و حذف سروصدا و لرزش پیشرانه در هنگام پارک بودن کامیون خواهد شد. در همین حال، رانندگان می‌توانند از طریق اپلیکیشن ولوو مای‌تراک به کامیون خود متصل بمانند. از این طریق، راننده می‌تواند از میزان سوخت، میزان مایع‌ خنک‌کننده و اعلان‌هایی در مورد مشکلات احتمالی باخبر شود و دمای هوای کابین را از دور تنظیم کند تا پیش از سوار شدن به کامیون دما به حد دلخواه برسد.

نسل جدید VNL همچنین به سیستم‌های ایمنی فعال مختلفی هم مجهز شده است مثل دستیار فعال راننده که کامیون را بین خطوط حفظ می‌کند، فرمان پویای ولوو که باعث بهبود مانوردهی کامیون در هر سرعتی می‌شود، ایربگ‌های پرده‌ای جانبی، سیستم تماس الکترونیکی که هنگام باز شدن ایربگ‌ها به‌طور خودکار با بخش خدمات اضطراری تماس برقرار کرده و مکان دقیق راننده را می‌فرستد و سیستم تشخیص عابر پیاده که ترمز اضطراری را فعال می‌کند.

ولوو برای این کامیون سیستم تعلیق بادی جدیدی بنام GRAS را تدارک دیده است که باعث بهبود پایداری جانبی و حفظ ارتفاع کامیون از زمین می‌شود. این سیستم همچنین در کنار سیستم فرمان پویای ولوو، با کنترل دقیق فرمان با توجه به میزان بار، شرایط جاده و سطح گشتاور پیشرانه، باعث کاهش خستگی راننده خواهد شد. سیستم تعلیق هوشمند ولوو نیز سه حالت مختلف را برای تنظیم سیستم تعلیق در شرایط مختلف بارگیری و تخلیه ارائه می‌کند.

امکانات داخلی ولوو VNL جدید هم شامل تخت تاشو، پانل کنترل چندمنظوره در پشت کابین، سیستم کنترل تهویهٔ جدید، ارتقاء عایق‌های کاهش سروصدا، صفحه آمپر تمام دیجیتالی و خروجی‌های برق برای دستگاه‌های مختلف می‌شود. این کامیون جدید در ویرجینیا تولید می‌شود و تحویل اولین نمونه‌های آن به خریداران از نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    ووووووای
    جووووونم
    عجب بَرو رویی
    عجب پَکو پوزی
    عجب گنگی
    اینارو میبینم فکر میکنم چرا باید همه آرزوی دکتر مهندس شدن داشته باشن ، آدما باید دوتا آرزو داشته باشن :
    یا خلبان باشن برن تو آسمون‌ها
    یا راننده کامیون باشن برن تو جاده تک‌‌وتنها هم پول در میارن هم هر روز تو سفر هستند با اینکه خونشونم پیش خودشونِ!!!

    موافقم 212
    مخالفم 43
    1. net

      ۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3396 ديدگاه)

      طراحی این تریلی ولوو شبیه تریلی های سنتی دماغ دار امریکایی هست.طراحی داخلی و طراحی بیرونی تریلی های پرچمدار ۲۰۲۳ اروپایی ( اسکانیا ولوو بنز مان رنو داف ) قشنگتر و به روزتر از طراحی داخلی و طراحی بیرونی تریلی های دماغ دار سنتی امریکایی هست و تریلی های دماغ دار سنتی امریکایی راننده هنگام رانندگی دید کم داره

      موافقم 35
      مخالفم 94
      1. datsun

        ۸ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3946 ديدگاه)

        ینی فقط کامیونهای ها آمریکای دماغ داشتن مهندس نت؟

        موافقم 62
        مخالفم 5
        1. net

          ۸ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (3396 ديدگاه)

          تریلی های امریکایی دماغ دار هست و تریلی های پرچمدار اروپایی بدون دماغ هست .این تریلی دماغ دار ولوو برای جاده امریکا ساخته شده نه اروپا

          موافقم 45
          مخالفم 16
        2. ماهان

          ۹ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          از لحاض فنی داره میگه…

          موافقم 23
          مخالفم 5
      2. بابک

        ۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        این جزو دماغ‌دارهای سنتی نیست. تمام کامیونهای آمریکا دماغدار هستن. این قانون اداره حمل و نقل آمریکاست. البته دماغ‌دار سنتی هم هنوز توی آمریکا تولید میشه که پتربیلد و کن‌وورث تولید میکنن. درضمن دید رو اصلن کم نمیکنه. درواقع شما موقع رانندگی کاپوت رو نمیبینی.

        موافقم 29
        مخالفم 6
    2. mmd

      ۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دکتر ها رو نمیدونم ولی همون مهندسا هستند که این ماشینا رو میسازن که مردم کیفش رو ببرن ( البته به جز ایران که دیگه مهندسی توش نابود شده)

      موافقم 49
      مخالفم 9
    3. امین

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (657 ديدگاه)

      چقدر شعر میگی. همه خلبان شن همه راننده کامیون شن.
      بعضی مواقع زوق زدگی باعث‌میشه به تنظیمات کارخانه برگرده!
      کارآفرینی و دنیادیده گی فراموش میکنه.

      موافقم 4
      مخالفم 3
    4. مرتضی

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به شرطی که پولشو داشته باشی بخری بعدم تو جاده های ایران با این فرهنگ رانندگی و وضعیت افتضاح آسفالت جاده ها نباید انتظار یه رانندگی با آرامش و جذاب رو داشته باشی

  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    جذاب تر از قبل شده

    موافقم 34
    مخالفم 8
  3. F22RAPTOR

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    بی شک نسل جدید آنتم هم توراهه

    موافقم 15
    مخالفم 8
  4. ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    یه کامیون چقدر می‌تونه خوب باشه🥰🥰

    موافقم 37
    مخالفم 5
  5. datsun

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3946 ديدگاه)

    بهترین

    موافقم 36
    مخالفم 1
  6. همایون

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    من بر عکس اکثر علاقه مندان و راننده های خودروهای کار و تجاری تو خودروهای کشنده اون مدل های سقف کوتاه رو به سقف بلند ها ترجیح میدم و بنظرم خوشگل تر هستند،حالا مطمئنا جای تو کابین کمتره و موقع سرپا شدن اذیت میشه ادم ها ولی من قیافه کشنده های سقف کوتاه رو ترجیح میدم یعنی یه اف هاش ولوو یا اسکانیا سقف کوتاه تخت دار خیلی خوشگل تره تا این مگا اسپیس ها که سقف بلند و عظیم و بادگیر داره

    موافقم 9
    مخالفم 30
    1. بابک

      ۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سقف کوتاهش هم اونقدر کوتاه نیست که سر به سقف برسه هرچقدر هم که قدبلند باشی. سقف کوتاه رو برای کشیدن تریلر تخت و تانکر استفاده میکنن و سقف بلند رو برای کشیدن کانتینر

      موافقم 14
      مخالفم 2
  7. H2

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    راننده های ما هم هنوز دارن با ولوو سوسماری و کانادایی و مایلر و ماک کاوه سر و کله میزنن
    نه ترمز دارن، نه فرمون، نه صندلی درست و حسابی، همه هم فرسوده و پر خرج
    خدا صبرشون بده خیلی سخته

    موافقم 77
    مخالفم 8
    1. امیر علی

      ۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (172 ديدگاه)

      یه سر بزنید به جاده ها
      انواع کشنده های روز اروپا رو ببینید

      موافقم 8
      مخالفم 8
  8. بابک

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    تمام کامیون های تولیدی دنیا یک طرف از لحاظ کیفیت و دوام قرار می گیرند و بنز و ماک طرف دیگر
    بنز از لحاظ سادگی تعمیر و دیر خراب شدن سرآمد است و ماک از لحاظ قدرت و دوام ابدی…
    محال است ، قطعه ای فولادی از ماک جنگی و ماک دماغه دار پیدا کنید که کمتر از ۵۰ سال کار کرده باشد و خراب شده باشد….از لحاظ ظاهری هم ماک هیچ وقت قدیمی نمی شود…
    بوژی های ماک را ببینید ، بعد از ۵۰ سال هنوز کار می کند و ۱۲۰ تن را می کشند…
    بعد از ماک و بنز ، اسکانیا ، ولوو…
    اگر شرایط ایران بدین صورت نبود ، یکی از کارخانه های اصلی مونتاژ ماک در خاورمیانه در ایران قرار می گرفت
    هم از احاط فنی و مونتاژ و هم از لحاظ خدمات پس از فروش…اما حیف ، تاریخ جور دیگری برای صنایع ایران رقم خورد…

    موافقم 47
    مخالفم 15
    1. امیر علی

      ۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (172 ديدگاه)

      باشه داش

      داف به درد نمیخوره، موتور خنکی نداره، بهترین سواری رو نداره، کمترین هزینه رو نداره.
      ولوو و اسکانیا و… هم همینطور

      از ماک با کیفیت تر هم وجود نداره!
      کنورث و پیتربلت و اینترناش و بقیه هم بدرد نمیخورن

      استدلالت عالی بود

      موافقم 22
      مخالفم 5
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      آقا بابک
      اشتباه نکنم ، ماک برای ولوو هستش!!!

      موافقم 10
      مخالفم 2
    3. بابک

      ۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اتفاقن ماک‌های جدید توی آمریکای شمالی خیلی پرطرفدار نیستن‌. از نظر فروش آخرین برند آمریکایی هستن توی بازار آمریکا و کانادا

      موافقم 5
      مخالفم 5
  9. Ehsan

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (255 ديدگاه)

    آیا جیلی مالک بخش ولوو تراک هم هست یا خیر ؟

    موافقم 3
    مخالفم 12
    1. datsun

      ۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3946 ديدگاه)

      خیر

  10. امیر علی

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (172 ديدگاه)

    قیمت VNL رو کسی میدونه؟

    برای واردات بنظرتون چطوره

    موافقم 9
    مخالفم 5
  11. 911

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    اول صبحی شارژ شدم
    ولی من سری اف اچ رو بیشتر می پسندم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  12. Dh

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین فقط هوووووو و نیسان دیزل

    موافقم 2
    مخالفم 2
  13. HOSSEIN

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من کاری به واردات خودرو ندارم که هر روز کمپانی های نوظهور تو چین که حکم تشتک سازی کابل رو دارن تو حوزه خودرو ارج و قرب دارن ولی هنوز این صنعت ترانزیت تو کشور عین هندل موتور هست لامصب هرچی میزنی روشن نمیشه بنز سال 1980 با موتور چینی خب به جای این هزینه مزخرف هم برای کشور هم برای مردم لااقل یدونه از اینارو بیاری جای ده تای بنز سودمند تر هست برای کشور

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. امیر علی

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (172 ديدگاه)

      حسین جان
      انواع کشنده یورو ۶ داره وارد میشه ها
      داف، ولوو، اسکانیا، بنز، رنو، مان و …

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. امیر علی

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (172 ديدگاه)

      حسین جان
      انواع کشنده های روز اروپا رو همین الان از مرز بازرگان میتونی زیر قیمت بازار بخری ها
      داف، ولوو، اسکانیا، بنز و…

      موافقم 3
      مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا