سه شاسیبلند میان سایز با پیشرانههای متفاوت بنزینی، هیبریدی و الکتریکی به مصاف هم رفتهاند تا ببینیم در ۴۰۰ متر کدام نوع پیشرانه سریعتر است.
این روزها انواع مختلفی از شاسیبلندها به بازار عرضه میشوند و امکان انتخاب از بین پیشرانههای بنزینی، هیبریدی و الکتریکی برای خریداران وجود دارد؛ اما کدامیک از این پیشرانهها برای یک شاسیبلند میان سایز خانوادگی مناسبتر خواهد بود؟ هرچند مسابقهٔ درگ نمیتواند به این سؤال پاسخ دهد اما بااینحال، سم کارلیجن شاسیبلندهایی را با این سه پیشرانهٔ مختلف گرد هم جمع کرده است تا عملکرد خود را در ۴۰۰ متر نشان دهند. این سه خودرو همچنین قیمتی تقریباً یکسانی هم دارند تا رقابتی عادلانهتر را ببینیم.
جدیدترین عضو این جمع کیا EV9 تمام الکتریکی است. این شاسیبلند کرهای از دو موتور الکتریکی استفاده میکند که مجموعاً ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. EV9 با ۲۶۵۰ کیلوگرم وزن، سنگینترین خودروی این رقابت محسوب میشود. خودروی بعدی نمایندهٔ شاسیبلندهای بنزینی یعنی رنجروور ولار P400 است. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ و سوپرشارژر بهره میبرد که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. ولار با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک، ۲۰۲۰ کیلوگرم وزن دارد.
در آخر هم به عضو هیبریدی جمع یعنی ولوو XC90 T8 میرسیم. این شاسیبلند سوئدی زیر کاپوت خود یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو دارد که بهتنهایی ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. علاوه بر این، یک موتور الکتریکی هم با ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور وجود دارد که مجموع خروجی را به ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۰ نیوتن متر گشتاور میرساند. با وجود این قوای محرکهٔ پیچیده و برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، XC90 با وزن ۲۳۵۵ کیلوگرم هنوز هم از کیا سبکتر است.
در این ویدئو ابتدا ولوو و رنجروور به مصاف هم میروند. بین این دو شاسیبلند دو مسابقهٔ رولینگ و دو درگ برگزار میشود که در سه تای آنها ولوو به پیروزی میرسد. پسازاینکه XC90 رقیب بریتانیایی را شکست میدهد، حالا باید در برابر کیا EV9 صفآرایی کند. کراساوور سوئدیها در هردو مسابقهٔ رولینگ پیروز شد اما در مسابقات درگ از حالت سکون، EV9 به لطف گشتاور فوری موتورهای الکتریکی توانست رقیب هیبریدی را با اختلاف زیادی مغلوب کند.
مشخصات فنی
کیا EV9 | رنجروور ولار P400 | ولوو XC90 T8 | |
پیشرانه | الکتریکی دو موتوره | ۳ لیتری I6 توئین شارژر | ۲ لیتری I4 توربو هیبریدی |
قدرت | ۳۸۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار | ۴۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر | ۷۱۰ |
گیربکس | تک سرعته | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۶۵۰ کیلوگرم | ۲۰۲۰ کیلوگرم | ۲۳۵۵ کیلوگرم |
قیمت | ۷۵ هزار دلار | ۷۴ هزار دلار | ۷۶ هزار دلار |
زیزیگولو
۳ فروردین ۱۴۰۳اول بنزینی و دوم هیبریدی و سوم هیچی
۳ فروردین ۱۴۰۳ولوو xc90 بهتره از همشون
زیزیگولو
۴ فروردین ۱۴۰۳👍👍👍👍
Ehsan
۳ فروردین ۱۴۰۳Ev9 با ۳۰۰ کیلو وزن بیشتر و ۸۰ اسب کمتر تونست تو درگ با این اختلاف پیروز بشه،خیلی پرفورمنس خوبی داره
این ماشین در کنار جوایز زیادی که گرفت پیش فروشش تکمیل شد و توی ۳ ماه گذشته که عرضه شد فروش خیلی عالی داشت و پیوسته افزایش فروش دو رقمی داشت و حتی از برقی هایی که ۱۰ یا ۲۰ هزار دلار ارزون تر هستن بیشتر فروخت
جومونگ
۳ فروردین ۱۴۰۳واقعا سواله برام چرا باید با شاسی بلندایی با این سایز درگ گذاشت ؟
به هر حال انتخابم اول ولوو و دوم رنج رووره .
JUST GERMANY
۳ فروردین ۱۴۰۳چون وقتی توانایی ساخت ماشین بنزنینی با پرفورمنس بالا رو نداشته باشی، مجبور با برقی بیای و بگی منم هستم !!!
وگرنه قطعا هیچ توجیهی نداره اونم تازه بترسی بری با اسپرتهای شاسی بلند حتی با برقیت درگ بندازی ک مبادا ابروت نره !!!
Ehsan
۳ فروردین ۱۴۰۳قبل از اینکه اینقدر جوش بزنی و باعث بشه نتونی یه جمله بندی ساده فارسی رو رعایت کنی بهتره بدونی که درگ ها همیشه توسط مجلات و برنامه های تست و بررسی خودرو انجام میشه نه خود برند ها!!!
N line هیوندای هم پای ثابت لیست برترین پرفورمنس های چند سال گذشته بوده،اگ قول بدی الکی پشت Germany قایم نشی لینکاشو واست میزارم همین پدال لیستارو میزاره هر سال
Maxi
۳ فروردین ۱۴۰۳یعنی هنوز نمیدونی برند ها میتونن پول بدن و رسانه ها و مجلات رو بخرن ؟
حسین
۳ فروردین ۱۴۰۳این لگن هم هنوز نیومده مشخص شد مشکل شارژ داره.
همونطور که سال قبل حلب سازی مربا، علیرغم حجم تولید یک پنجم حجم تولید سالانه ژاپن با این حال فراخوان بیشتری طبق لینک زیر داشت با ساخت این حلبی های عقب مونده امسال هم همین وضع رو خواهند داشت.
https://www.pedal.ir/ford/ford-most-recalled-brand-america-2023/
Car love
۳ فروردین ۱۴۰۳تبریک😍
https://www.pedal.ir/honda/honda-2-6-million-vehicle-fuel-pump-recall/
حسین
۳ فروردین ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-kia-recall-3-million-vehicles-fire-risk-park-outside/
کاور مطلبو باش فقط پیام صد اکانت. سانتافه در حال جزغاله شدن:) 3.3 میلیون فراخوان 🤣
حسین
۳ فروردین ۱۴۰۳مشتری های بخت برگشته تو فروم ها میگن به خاطر مشکل شارژ بردن نمایندگی و اونا هم گفتن قطعه نداریم چند هفته بعد بیا ماشینو تحویل بگیر!!! رو دست مدیران خودرو بلند شدن!!!
https://www.kiaevforums.com/threads/ev9-ac-charging-issues-and-recalls.10656/
Car love
۳ فروردین ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/toyota/toyota-bz4x-norway-test-battery-buffer/
😂
https://www.forbes.com/sites/tylerroush/2024/02/27/toyota-announces-new-recall-over-683000-vehicles-affected-in-a-week/
😂😂
https://www.pedal.ir/toyota/toyota-subaru-recall-bzrx-solterra/
😂😂😂
Killer
۳ فروردین ۱۴۰۳میگن ۷ تا برند باتری بگیر و عقب افتاده جاپونی هم اون پشت در حال سوت و تشویق بودن :))) کیا ظاهرا بهشون قول داده بود اگه خوب تشویق کنین میگیم ال جی بیشتر بهتون باتری بده :)))
Amirmohammad
۳ فروردین ۱۴۰۳انتخاب هر عشق ماشینی بنزینی هست اگه رنجروور باشه اونم از نوع ولار که دیگه چه عالی،بعد از اون هم EV9.فکر نمیکردم فنیش اینقدر خوب باشه اونم با این وزن
قبلا هم گفتم میتونه موفقیت تلوراید رو تکرار کنه قطعا.مسیری که تا الان اومده دقیقا مثل تلورایده
downfall
۳ فروردین ۱۴۰۳همین که وسط مسیر آتیش نگرفت پیشرفت بزرگیه
سامورايي
۳ فروردین ۱۴۰۳دوستان چرا bz4x نبود؟ مگه مشکل چرخش هنوز حل نشد؟
𝐀𝐥𝐢
۳ فروردین ۱۴۰۳ولوو چه ابهتی داره!
ابوالفضل
۴ فروردین ۱۴۰۳ولوو عجب چیزیه 👍🏻
انتظار همچین صدای اگزوزی ازش نداشتم
جرمی کلارکسون
۴ فروردین ۱۴۰۳ولوو عالی بود ایمنیش هم بالاست عکس این مقاله رو دیدم تعجب کردم رنجروور کنار این دوتا ماشین کوچیک ترینه