شرکت ولوو به تازگی از پرچمدار الکتریکی خود یعنی EX90 رونمایی کرده است. همانطور که میدانید نام این برند با ایمنی گره خورده است. سوئدیها تاریخچهای پرافتخار از خلاقیتهای ایمن محور دارند و مهمترین آنها را میتوان کمربند ایمنی سهنقطهای دانست که دیگر شرکتهای خودروسازی نیز دنبالهروی ولوو شده و از آن استفاده کردند. گفته میشود خلاقیتهای ولوو در زمینه ایمنی خودروها جان میلیونها نفر را حفظ کرده است.
ولوو EX90 جدید از تکنولوژیهای ایمنی جدیدی سود میبرد که قطعاً برجستهتر از کمربند ایمنی خواهند بود. مشکل این است که تکنولوژیهای جدید این خودرو کمتر در معرض دید قرار دارند؛ بهعبارتدیگر همهچیز توسط حسگرها، پردازندهها و سیستمهای نرمافزاری بسیار پیچیده انجام میشود. EX90 از ۱۶ حسگر اولتراسونیک بیرونی، ۸ دوربین و ۵ سیستم راداری استفاده میکند و اولین خودرویی است که به لیدار و اسکنر لیزر محوری مجهز شده و با استفاده از آن میتواند اشیای کوچک را از فاصله ۲۵۰ متری جلوی خود تشخیص دهد. همه این تجهیزات توسط سیستم محاسبه انویدیا درایو بسیار سریع هندل میشوند. این سیستم میتواند در هر ثانیه چندین تریلیون عملکرد را انجام دهد.
اما معنی این گفتهها چیست؟ ولوو میگوید در نهایت به دنبال دستیابی واقعی به “رانندگی نظارت نشده” خواهد بود اما نکته مهمتر به چگونگی کارکرد این حسگرها در بسته ایمنی راننده مربوط میشود. ولوو EX90 میتواند با استفاده از لیدار در کسری از ثانیه به اشیای تشخیص داده شده پاسخ دهد و این امر به رانندگان کمک خواهد کرد تا از برخورد با اشیایی که هنوز ندیدهاند جلوگیری کنند.
این خودروساز سوئدی همچنین میگوید دقت نقشه پردازی لیدار مانع استفاده بیش از حد ترمز اضطراری خودکار در زمانهای واکنش ناگهانی خواهد شد. ولوو مدعی شده سیستمهای ایمنی EX90 میتواند تا ۲۰ درصد از تصادفات جدی را بکاهد. اگر این گفتهها درست باشد شاهد یک پیشرفت چشمگیر خواهیم بود. چالشهایی نیز حل میشود: اگر شما تصادف کنید حس خواهید کرد کمربند ایمنی از شما محافظت کرده اما اگر تکنولوژی ایمنی ولوو در میان باشد حتی خودرو بدون متوجه شدن راننده نیز میتواند از وقوع تصادف جلوگیری کند.
ولوو EX90 جدید خودروی ارزانقیمتی نیست و بهایی حدود ۱۰۰ هزار پوندی دارد و در حال حاضر بالاتر از رقبای آلمانی همچون مرسدس بنز و بیامو قرار میگیرد. البته بخشی از قیمت بالای این خودرو به طیف وسیع سیستمهای ایمنی آن مربوط میشود. چیزی که همیشه گفته میشود این است که شما نمیتوانید روی ایمنی قیمت بگذارید؛ اما اگر رانندگان واقعاً متوجه چیزی نشوند، بهایی را برای آن پرداخت خواهند کرد؟
T
۲۳ آبان ۱۴۰۱چون ولوو معروف به ایمن ترین خودرو ساز جهان هست
Amin.aj
۲۳ آبان ۱۴۰۱بازم بیاید بیگید چین فلان!!!!
Amirreza.M
۲۳ آبان ۱۴۰۱سوئدیها (سوئدی نه چینی )تاریخچهای پرافتخار از خلاقیتهای ایمن محور دارند و مهمترین آنها را میتوان کمربند ایمنی سهنقطهای دانست
پس : چین فلان
Amin.aj
۲۳ آبان ۱۴۰۱بازم تکرار می کنم گفتم که تعریف الکی از چین نکنید! منطورم این بود نه تعریف از چین!!!!
وگرنه خودم می دونم ولوو چیه درسته صاحبش جیلیه ولی جیلی هیچ نظارتی رو محصولات ولوو نداره حتی دریغ از یه پیچ فقط ولوو داره ترزیق تکنولوژی می کنه به جیلی که سره همین ولوو. جیلی تازه شده این !!!
حیف نمیشه بعد از تایم ادیت کرد
Amin.aj
۲۳ آبان ۱۴۰۱خب منظورمو بد رسوندم !
منظورم این بود که دوباره نیاید از چین تعریف کنید!
محمد
۳۰ آبان ۱۴۰۱چین فلان و بهمان،سوئد چه ربطی به چین داشت😐😐😐
کیانوش
۱۰ آذر ۱۴۰۱یعنی الان واقعا فکر کردی مهندسی داخل این خودرو چینیه؟!؟!خخخ عزیز جیلی از مهمدسی که تو ولوو توسعه داده میشه توی محصچلات دیگه اش استفاده کرده نه برعکس ،،این توکنولوژی هم راحب تو این خبر خوندی خود ولوو با کمک انویدیا هست که ی شرکت چند ملیتی هستش نه چینی پلتفرم خودرو هم که توسعه یافته همون پلتفرم های قبلی خود ولو هستش میسه بگی کحاش چینیه ؟!احتمالا هیچ تصوری از فرایند انتقال مالکیت برند ها ندارید اینکه مالکیت ی برند عوض بشه به این معنی نیست که همه چی توش تغییر میکنه
امیرحسین
۲۳ آبان ۱۴۰۱واقعا زیباست
HR3
۲۳ آبان ۱۴۰۱یه چرخ GLS یا رنجرور یا کاین توربو اس رو نمیدم این ماشین هر چند قبول دارم ماشین زیبا و خوب و امنیه اما بزارید من تو GLS ناامن تر از ولو بمیرم 😂
عاشق پدال
۲۳ آبان ۱۴۰۱حالا داری این چرخو؟
❤BMW❤
۲۳ آبان ۱۴۰۱توی ایمنی ولوو بنز رو میخوره
توی لوکس بودن ، رولزرویس اونو میخوره
توی لذت رانندگی بیامو اونو میخوره
توی پرفورمنس بیامو و پورشه و … اونو میخورن
توی فناوری ، بیامو و تسلا و چینی ها و … اونو میخورن
توی زیبایی ، همهی خودرو ساز ها اونو میخورن
بنز چی داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
AMD
۲۳ آبان ۱۴۰۱《توی جلو پنجره ؛ همه بی ام و رو میخورن
توی اصالت ؛ بنز بی ام و رو لوله میکنه
تو کیفیت هم همینطور
تو مسابقات هم همینطور و…..
بی ام و چی داره ؟!》
به عنوان یه مرسدس فن ، بنظرم اولا این بحث ها هیچ فایده ای نه برای من و شما و نه حتی این برند ها داره . به هر حال هر برندی تو یه مقطعی عرض اندام کرده حالا چه بنز چه بی ام و وچه …
دوما الان سر و دست شکوندن برای چیزی که سودی براتون نداره چه فایده ؟ الان به شما یه بی ام و m4 csl دادن ؟ خیر
پس سعی کنیم تعصب و بذاریم کنار .
Alan.r
۲۳ آبان ۱۴۰۱جناب BMW آنقدر از پیشرفت مرسدس فشار نخورید به ضرر خودتونه
ایمن تر بودن ولوو رو قبول دارم ولی بقیه رو نه رولزرویس شاید از مایباخ اشرافی تر باشه ولی لوکستر نیست!! تو لذت رانندگی و پرفورمنس هم که دیگه با حضور اساطیری مثل بلک سریز ، وان ، GTR ، A45 و …. حرفی برای گفتن باقی نمیمونه فناوری هم که احتیاجی به گفتن نداره و هیچ برندی نمیتونه از نظر فناوری و تکنولوژی با مرسدس بنز رقابت کنه
زیبایی هم بحثی سلیقهای هستش ولی به نظر من محصولات مرسدس جزو زیباترین خودرو های دنیان
(البته صد درصد از محصولات خوکی BMW زیباترن😂)
کیانوش
۱۰ آذر ۱۴۰۱بنز همه شون رو با هم داره به علتوه ی ستاره سه پر که نماد کل صنعت خودرو هستش بزرگوار
ممد ژانگولر
۲۳ آبان ۱۴۰۱یک قرنه میگن ولوو ایمن ترین خودروی جهانه طوری که وقتی میخری میخوای مسقیم بکوبی به دیوار ببینی زنده میمونی یا نه
Just toyota
۲۳ آبان ۱۴۰۱ایول به ولوو که انقدر تو زمینه ایمنی محصولاتش وسواس به خرج میده ، این خودش یک نوع تبلیغ و احترام به مشتری است
ferimia
۲۳ آبان ۱۴۰۱قیمتش رو نیستم😐 ۱۰۰ هزار پوند؟ معادل ۱۲۰ هزار دلار
دانیال
۲۳ آبان ۱۴۰۱مهمترین ویژگی یه ماشین ایمنیشِ
مازیار
۲۳ آبان ۱۴۰۱دهه شصت و هفتاد شعار اصلی تبلیغاتی ولوو “ایمنی با فولاد سوئد” بود البته در اون زمان نوع ایمنی با امروز تفاوت داشت
و بخاطر شغل اجدادی ما که نجاری هست با کیفیت فولاد سوئد در تیغه ها و اره ها آشنایی دارم و واقعا تفاوت اساسی با بقیه کشورها داره
مجتبی .
۲۴ آبان ۱۴۰۱وجای یک برند خوب سوعدی دیگه واقعا خالی. ساب که ماشینهاش ازنظر استحکام رودست نداشت
امیر
۲۴ آبان ۱۴۰۱قابل توجه دوستانی که هی میگن چین ،،،، شرکت جیلی مالک بخشی از سهام ولوو کارز سوئد می باشد و هیچ دخل و تصرفی در محصولات و تولیدات اون نداره .همان طور که بی ام و با برلیانس و بنز با چری شریک تجاری هستن و دلیل اصلی این شراکتها نیروی کار ارزان برای تولید و بازار فروش چین می باشد 🙏