ولوو به دنبال کاهش هزینههای خود بوده و یکی از راهها کاهش نیروی کاری میباشد که در دههی گذشته با رشد حدود دو برابری به ۴۳ هزار نفر رسیده است.
بنا به گزارش رسانههای سوئدی، این خودروساز چند صد نفر از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد. راسل داتز سخنگوی ولوو در مصاحبه با رسانهها برنامههای ولوو را تأیید کرده اما وارد جزئیات نشده و از اشاره به تعداد دقیق کارکنان اخراجی خودداری کرده است.
او گفته است:
من میتوانم این اقدامات را تأیید کنم. به عنوان یک کمپانی در حال رشد، ولوو بیوقفه در حال بررسی وضعیت هزینهای خود بوده و این موضوع در صنعت خودروی کنونی بسیار مهم جلوه میکند.
ما فعلاً نمیتوانیم آمار کارمندان اخراجی را اعلام کنیم اما تغییرات صورت گرفته عموماً روی کارکنان مشاورهای داخل شرکت تأثیر خواهند گذاشت. کارکنان حاضر در خطوط تولید تحت تأثیر این اقدامات قرار نمیگیرند.
ولوو در سهماههی اول سال جاری افت ۱۹.۳ درصدی در سود عملیاتی را تجربه کرده است. درآمد خالص این برند سوئدی نیز افت ۲۱.۶ درصدی داشته است.
اما فروش کلی ولوو در بازارهای جهانی با افزایش ۹.۴ درصدی به ۱۶۱۳۲۰ دستگاه رسیده است. اروپا با فروش ۸۶۶۲۴ دستگاهی بزرگترین بازار ولوو بوده و پس از آن نیز بازارهای چین و آمریکا با فروش ۲۹۸۸۶ و ۲۲۰۵۸ دستگاهی قرار دارند. فروش ولوو در این بازارها به ترتیب افزایش ۸.۹، ۳.۹ و ۹.۸ درصدی داشته است.
پرفروشترین خودروهای این برند نیز به ترتیب XC60، XC40 و XC90 بودهاند. تقاضا برای مدل XC90 کاهش ۳.۹ درصدی داشته درحالیکه فروش دو خودروی دیگر در مقایسه با سهماهه اول سال ۲۰۱۸ رشد داشته است.