ولوو

بررسی ولوو S60 T6 Drive-E مدل ۲۰۱۵

در ولوو S60 T6 مدل ۲۰۱۵، یک موتور ۲ لیتری انژکتور مستقیم و چهار سیلندر با یک گیربکس ۸ سرعته استفاده شده که همراه با یک سیستم استاپ-استارت، پایه‌گذار عنوان جدید Drive-E هستند.

2015 Volvo S60 T6 Drive-E
۲۰۱۵ Volvo S60 T6 Drive-E
تمام ولووهای آینده از این موتورهای چهار سیلندر استفاده خواهند کرد که البته باز هم همانند گذشته برچسب‌های T5 و T6 را به کار خواهند برد. موتور پایه T5 Drive-E به صورت توربو دارای قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار است و این در حالی است که موتور T6 Drive-E از هر دو سیستم توربوشارژر و سوپرشارژر استفاده می کند تا قدرتی برابر با ۳۰۲ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۴۰۰ نیوتن‌متر را استخراج نماید. این مقدار قدرت از یک موتور ۲ لیتری واقعاً شگفت‌انگیز است؛ ولی در همین حال، ولوو می‌گوید که قدرت بیشتری نیز از راه خواهد رسید و نسخه‌های «هیبریدی‌شده» از این موتورها می‌توانند جایگزین V8 ها شوند.
2015 Volvo S60 T6 Drive-E
۲۰۱۵ Volvo S60 T6 Drive-E
مدل T6 Drive-E مانند آخرین مدل شش سیلندر T6 AWD مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۴ ثانیه کامل طی می‌کند. امّا در تست شتاب، یک‌دهم ثانیه جلوتر است و در ۵/۴ ثانیه به ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ولی در همین حین، در حالت تخت‌گاز، فرمان آنقدر سبک می‌شود که اثر این بهینه‌سازی را کم‌رنگ می‌کند. همچنین در دور موتورهای زیر ۳۵۰۰ واکنش پدال گاز بهتر شده و انتقال قدرت از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به صورت بهینه‌تر انجام می‌شود. پدل‌شیفترها نیز در حال حاضر به صورت استاندارد ارائه شده‌اند.
2015 Volvo S60 T6 Drive-E
۲۰۱۵ Volvo S60 T6 Drive-E
در مدل T6 Drive-E تایرهای پیرلی سینتوراتو P7 تمام‌فصل جایگزین تایرهای کانتیننتال کانتی‌پروکانتکت شده‌اند و در نتیجه عملکرد خودرو در ترمزگیری کاهش یافته است. این خودرو از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در فاصله‌ای برابر ۵۸/۸۳ متر متوقف می‌شود که ۳/۳۵ متر نسبت به مدل قبلی بیشتر است. ای تایرهای پیرلی سابقه خوبی ندارند و کیفیت ترمز ب‌ام‌و سری ۳ را نیز کاهش داده بودند.
2015 Volvo S60 T6 Drive-E
۲۰۱۵ Volvo S60 T6 Drive-E
البته انگیزه تمام این تغییرات، مصرف سوخت بوده که ولوو در تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا موفق عمل کرده است. مدل T6 Drive-E به صورت ترکیبی مصرف سوختی برابر ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد که ۲/۸ لیتر نسبت به مدل سال ۲۰۱۲ کمتر است. در همین حال، مصرف سوخت آن در بزرگراه ۶/۷ لیتر است که برای یک خودروی ۳۰۰ اسب‌بخاری آمار فوق‌العاده‌ای است.
ولوو S60 در سال گذشته صاحب یک جلوبندی جدید و همچنین یک پنل ابزار جدید شد و با توجه به استفاده از پیشرانه جدید، این موارد تغییری نداشته‌اند. ولوو مدل‌های جدید Drive-E را در کنار مدل‌های قدیمی پنج و شش سیلندر توربو به فروش می‌رساند.
2015 Volvo S60 T6 Drive-E
۲۰۱۵ Volvo S60 T6 Drive-E Interior

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۴۷۹۲۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۹۰۷۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC با ۱۶ سوپاپ و ۴ سیلندر در یک ردیف، بدنه و رویه آلومینیومی، توربوشارژر، سوپرشارژر و خنک‌کننده داخلی، انژکتور مستقیم سوخت.
  • گنجایش: ۱۹۶۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۰۲ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۴۰۰ نیوتن‌متر در ۲۱۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت پدل‌شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۷۷۶ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۳۶ متر.
  • عرض: ۱/۸۶۴ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۸۳ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۸۴ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۳/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۶ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۴/۱۵ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۱۰/۸ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۸/۸۳ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۸ لیتر در شهر و ۶/۷۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۹/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    طراحی ولوو واقعا زیباست!

    1. TopGear

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (350 ديدگاه)

      بچه ها اگه ولوو بیاد تو بازار بدون شک یکی می خرم.

      1. امیر

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (37 ديدگاه)

        خیلی وقت اومده من تو تهران سه تا از این رو دیدم
        2 تا سفید یکی هم مشکی

    2. Carbonado Aventador

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      از آقای مسعود انیس حسینی تشکر می کنم!

  2. _M_

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    من عاشق ولوو ام ی فرق خاصی با بقیه ماشینا داره،من دوسش دارم.

    1. javid

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (93 ديدگاه)

      واقعا ولو ماشین های خوب و خوشگلی میسازه ولی من با عقب این یه خورده مشکل دارم اصلا خوشگل نیست و خیلی هم شبیه سیتروئن c5 نسل اول شده که اون هم خوشگل نبود

    2. Saeed.shariati

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (477 ديدگاه)

      عاغا ولوو یعنی ته ایمنی
      یعنی ته قدرت کشیدن از موتور
      یعنی ته صرفه جویی در سوخت
      ولی طراحیش یکم بی روح و خشکه ولی برای افراد40 سال به بالا ماشین خیلی ایده آلی هس

  3. حسین

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    دوستان ببخشید کسی موتور ۴سیلندر بنزینی دیف عقب که رو rd نصب بشه میشناسه که حداقل ۱۵۰ اسب بخار قدرت داشته باشه؟

  4. مک میسل

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    ولو فقط ایمنی،اصلا کلا ولوو با ایمنی معروف شده نه با چیز دیگه ای،در ضمن این مدل عقبش افتضاحه!

    1. mahdi

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود مک مسیل جان
      فکر کنم بخاطر طراحی چراغهاش باشه
      در کل style عقبش خوبه فقط چراغهاشو باید تغییر طرح بدند
      سپاسگزارم
      مهدی (فرزند کوروش)

  5. ماسل کار

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    ولو ایمنی عالیه
    ظاهرش هم انقدهم که میگید بد نیس بنظرم خیلیم قشنگه
    عقبش یه ذره قشنگ نیس ولی انصافا زشت هم نیس

    1. مک میسل

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      اره راس میگی ماسل کار

  6. 4MATIC

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    من عاشق ولوو هستم وولوو ایمن ترین ماشین دنیاست وخیلی خوشگله مخصوصاC70وV40
    عالیه

  7. 4MATIC

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    اگه پدال یه تالارگفتمان بذاره عالیه

  8. علي

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (969 ديدگاه)

    متاسفانه ولوو ماشینهای فوق العاده خشک و بی روحی میسازه . فنر بندی خشکی داری و کیفیت ساخت داشبورد اصلا چشمگیر نیست . ولی از نظر ایمنی حرفای زیادی داره…

  9. احسان(احسان سابق)

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    هر وقت که ولوو بتونه از این مدل طراحی عقب ماشین هاش دست برداره اونوقته که عالی میشه

  10. صادق

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    ولوو کارش درسته

    موتورش قدرت و گشتاور خیلی خوبی داره

    قدرت و گشتاور هم در دور مناسبی به دست میان و ماشین خیلی گازخورش بالا نیست

    استایل طراحیش رو از جلو و از بغل دوست دارم ولی از عقب یکم به نظرم ضعیفه

    چراغ جلوهاش رو هم دیدم یه احظه یادم افتاد به کرایسلر 300، مخصوصا با اون راهنمای کنار چراغش

    در مورد مصرف، راستش ولوو اینقد ماشیناش کم مصرفن که با دیدن این ماشین گفتم مصرفش زیاده!!! :)

    ولی کلی بخوام بگم، مصرفش هم در حد ایده آل و خوبه

  11. شاهین

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من واقعا ولوو رو دوس دارم،به نظرم ماشین های بی حاشیه و دوس داشتنی رو میسازه.البته شاید یه کم مناسب افرادی باشه که از شور و هیجان جوونی فاصله گرفتن و بیشتر دنبال خودروی موقر و پخته ای میگردن! (کل اینایی که گفتم یه احساس شخصی بود!)
    فقظ ولوو اینجا حیف یه کم گرونه،اون روز دیدم یکی از مدل هاشو نزدیک 250 میلیون زدن که یه کم کارش سخت میشه ولی در کل ولوو یکی از خوب هاست! ;)

    1. Carbonado Aventador

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      شاهین اومد!
      به احترامش…!
      خبر دار…!
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      آزاد…!

      1. mahdi

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود کربنادو جان
        آقا با این آواتار من همش فکر میکنم شاهین جان داره نظر میذاره
        دارم دچار دوگانی میشم مثل بنزین و گاز
        کربنادو جان داداش گلم بهمون رحم کن
        شاهین هم اومد افتخار دادند
        ای بابا داش شاهین با ما به از این باش که با خلق جهانی
        دلمون تنگیده
        بعد هلاک احساس شخصیت هستم
        شاهین جان عزیزی
        سپاسگزارم
        مهدی (فرزند کوروش)

      2. شاهین

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        محمدحسین جان واقعا از این همه محبتت ممنونم داداش خوبم 3>
        مهدی جان داداش عزیزم واقعا شرمنده ام،یه کم سرم شلوغه وگرنه من همیشه مخلص دوست عزیزی همچون شما هستم.
        مخلصتم عزیز ;)

        1. mahdi

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی ارادت دارم داش شاهین
          سپاسگزارم
          مهدی (فرزند کوروش)

      3. Carbonado Aventador

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        درود بر مهدی فررند کروش!
        من برای زنده نگه داشتن یاد شاهین این کارو می کنم!
        برای شادی همه ی از پدال رفتگان…!
        الفاتحه…!

        1. mahdi

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          خدا بگم چکارت کنه داش کربنادو
          آقا یه فاتحه هم برای من بفرستید
          ارادت دارم
          سپاسگزارم
          مهدی (فرزند کوروش)

  12. مهدی 911

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    اصلیترین رقیبش ائودی s3با292 اسب وسوباروبا306 اسب بخار قدرت هستند اول ائودی دوم سوبا سوم ولوو- طراحیش زیاد جالب نیست بخصوص پشتش

  13. TopGear

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (350 ديدگاه)

    ولوو:کیفیت

  14. datsun

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3946 ديدگاه)

    خودروی خوبیه من از طراحیش خوشم اومد فنیش هم عالیه

  15. Ahmad..F12

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    انیس جان ممنون

    همه چیزش عالیه، واقعاً عالیه..

    قدرت موتور عالی
    شتاب عالی
    مصرف سوخت عالی
    و در نهایت قیمت عالی

    فقط طراحی چراغای عقبش رو اگه تغییر بده به نظر من دیگه عیبی درش وارد نیست

  16. امید

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    از طراحی جلوش خیلی خوشم میاد داخلشم خوبه با مشخصات فنی خوب
    ایمنیشم که دیگه ولوو هست

  17. vahid

    ۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ولوو=برترین کیفیت جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا