جیلی که چند وقتی است مالکیت شرکت ولوو را در اختیار دارد، اخیراً پیشرفتهای درخور توجهی داشته است. چندی پیش دو شرکت ولوو و جیلی خبر از تأسیس شرکت خودروسازی جدیدی را با همکاری یکدیگر دادند که بازارهای اروپا و ایالاتمتحده را هدف قرار میدهد. بدین ترتیب بهتازگی این برند جدید با نام Lynk & Co تأسیس شده و حالا این شرکتِ جدیدِ مشترک، طی مراسمی ویژه اولین محصول خود را رونمایی کرده است.
اولین ساختهٔ شرکت Lynk & Co یک کراساوور کامپکت بنام ۰۱ است. Lynk & Co 01 در چین تولید خواهد شد اما جیلی گفته است که قصد فروش حجم بالایی از آنرا در اروپا و ایالاتمتحده دارد. این خودرو بر اساس پلتفرم ماجولار جدید CMA ولوو ساخته شده است یعنی همان پلتفرمی که محصول آیندهٔ ولوو XC40 بر روی آن ساخته خواهد شد. طراحی و مهندسی این خودرو هم بهطور کامل در سوئد انجام گرفته است. Lynk & Co ادعا میکند که ۰۱ از بیشترین ویژگیهای اتصالی در میان کلیهٔ خودروهای جهان برخوردار است بهگونهای که ماشین همواره به اینترنت متصل است و تجهیز آن به رابط برنامهریزی باز اجازه میدهد که سازندگان ایدههای جدید خود را به آن اضافه کنند. بعلاوه مالکین ۰۱ میتوانند زمانی که به خودرو احتیاج ندارند آنرا به دیگران عاریه داده و از طریق گوشی هوشمند خود بر آن نظارت کنند.
هرچند تأکید شده که Lynk & Co 01 بر روی همان پلتفرم مدل آیندهٔ XC40 ساخته شده است اما جزئیات پیشرانههای آن اعلام نشده است. بااینحال انتظار میرود پیشرانههای توربوشارژ ۲ لیتری چهار سیلندر و ۳ لیتری سه سیلندر آیندهٔ ولوو برای آن ارائه شود درحالیکه ساخت نسخهٔ پلاگینهیبریدی آنهم برنامهریزی شده است. جهت انتقال نیرو نیز بسته به نوع موتور، گیربکسهای ۶ سرعتهٔ دستی و ۷ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است. کراساوور جدید ۰۱ دارای ۴.۵۳ متر طول، ۱.۶۵ متر ارتفاع و ۱.۸۵ متر عرض است درحالیکه فاصلهٔ محوری آن نیز برابر با ۲.۷۳ متر میباشد. این کراساوور با فاصلهٔ محوری بسیار کشیدهٔ خود در درجهٔ اول بازار چین را هدف قرار داده است.
تجهیزات ایمنی ولوو همچون سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار برخورد از جلو، کرور کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم تشخیص عابر پیاده و سیستم هشدار خروج از خط برای کراساوور ۰۱ ارائه شدهاند. بدین ترتیب Lynk & Co 01 را میتوان مجهزترین خودروی چینی دانست که از کلیهٔ تجهیزات رفاهی و ایمنی روز دنیا برخوردار بوده و طبق گفتهٔ دو شرکت، یکی از ایمنترین کراساوورهای حال حاضر دنیا بشمار میرود. همچنین ۰۱ اولین خودروی چینی است که رسماً در بازار اروپا و ایالاتمتحده عرضه میگردد.
اولین محصول شرکت جدیدالتأسیس Lynk & Co دارای طراحی خاص و منحصربهفردی است و با ارتفاع بلند جلو و عقب، جلوپنجرهٔ باریک و چراغهای جلوی کوچک که روی قوس کاپوت قرار گرفتهاند شخصیت خاص خود را دارد. البته در قسمت جلو همچنان الهامات و تشابهاتی با نسل جدید کیا اسپورتیج دیده میشود. در قسمت عقب نیز چراغهایی با طراحی عجیب، یک اسپویلر در انتهای سقف، سر اگزوزهای دوگانه در طرفین و نشان شرکت Lynk & Co در میان چراغها دیده میشود. سازندهٔ گفته است که فروش کراساوور ۰۱ سال آینده در چین آغاز شده و سپس در سال ۲۰۱۸ در ایالاتمتحده و اروپا عرضه خواهد شد. سپس دو مدل جدید ۰۲ و ۰۳ نیز به طیف محصولات شرکت اضافه خواهند شد.
در مراسم رونمایی کراساوور ۰۱ علاوه بر آن، یک سدان کانسپت نیز توسط شرکت Lynk & Co معرفی شد. بااینکه مدل ۰۱ خودرویی تولیدی خواهد بود اما این سدان کانسپت با طراحی بیرونی خاص و فضای داخلی با تکنولوژی بالا صرفاٌ پیشنمایشی از زبان طراحی این شرکت تازه تأسیس است. جزئیات فنی این خودرو اعلام نشده اما گفته شده است در ساختار آن از فیبر کربن استفاده شده است. اوورهنگهای جلو و عقب کوتاه در این کانسپت فاصلهٔ محوری زیادی را پدید آوردهاند که موجب ارائهٔ فضای داخلی جادار و وسیعی شده است. همچنین سقف شیشهای آن نیز به بزرگ به نظر رسیدن کابین کمک کرده است.
درهای این خودرو بهصورت قیچی باز شده و فاقد ستون B است ولی کیفیت مواد مورداستفاده در داخل، دور از انتظار است اما باید توجه داشت که این ماشین به تولید انبوه نخواهد رسید. صفحه آمپر آن تمام دیجیتال بوده و یک صفحهنمایش لمسی هم در مرکز کنسول نصب شده است؛ اما این نمایشگر در ارتفاع بسیار پایینی قرار دارد که هنگام حرکت در جاده موجب حواسپرتی راننده میگردد. بااینحال Lynk & Co در آیندهٔ نزدیک برنامهای برای تولید این سدان کانسپت ندارد.
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۳۰ مهر ۱۳۹۵باز خدارو شکر یه نفر به ولوو یاد داد چراغ عقب نباید جز ستون ماشین باشه …..
خدارو شکر از این به بعد چراغ عقب ولوو دیگه حال به هم زن نمیشه ….
ELEMENTO
۳۰ مهر ۱۳۹۵.
سابقا به ولوو یک حس خاص داشتم !
این حس چیزی بیشتر از دوست داشتن بود.
همیشه اسمش دقت ، نظم ، رفاه، توجه به امنیت و اطمینان کشور های اسکاندیناوی رو برام تداعی میکرد. چون همیشه اسمش با سوئد میومد.
از زمان فروش Volvo توسط فورد در سال 2008 به ژجیانگ جیلی دیگه اون علاقه ی خاص به Volvo در من نیست.
الان Volvo خیلی دوست دارم.
الان هم معتقدم با کیفیت و ایمن هست.
اما اون حس خاص دیگه وجود نداره.
به نظرم تجربیات من از کالاهای چینی در این زمینه بی تاثیر نبوده.
کاش volvo car مثل ولوو تراکس سوئدی و چند ملیتی میموند. Volvo cars تا سال 1999 با volvo trucks یک شرکت بودن و بعد volvo cars جدا شد و به تملک فورد دراومد. تا سال 2007 اوضاع نسبتا مساعد بود. اما با مطرح شدن احتمال ورشکستگی فورد در بحران سال 2008 به ژجیانگ جیلی فروخته شد.
.
.
الان هم حس میکنم جیلی از اسم پرافتخار Volvo برای بالاکشیدن خودش استفاده میکنه.
بیشتر به فکر خودش هست تا اعتلای ولوو.
جیلی به ولوو اهمیت میده اما اولویت اول ، خود جیلی هست.
Sina
۳۰ مهر ۱۳۹۵حرف شما صحیحه ولی نگا کن از زمانی که مالکیتش مال جیلی شده خیلی پیشرفت کرده ولوو xc90 .s90 و… انصافا واقعا برند فوق العاده ای شده و وارد برند های لوکس ساز شده با معرفی xc90
و اقای king بهم بگو چطوری میتونست چراغاشو در میاورد که عقبش با جلوش ست باشه؟ یا نه حاصل ۵ سال فکر رو طراحی میگی اشغال در حالی که جزو زیبا ترین شاسی بلند ها حساب میشه حتی از نزدیک دیدمش واقعا یه چیز دیگه بود و باعث خاص شدنش شده چجوری میتونست در بیاره؟ و فراموش نکن ولوو چراغ های عقبش از سال ۱۹۲۷ که سواریاشو زد همین بوده و هرکسی شبیه یکی دیگست برعکس گفته اونا شبیه ولوو ان و هیچکپی برداری ای انصافا نکرده بلکه برتدایی مثل رنو و تسلا دارن از ولوو کپی میکنن
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۳۰ مهر ۱۳۹۵سینا داش من کی گفتم اشغال چرا حرف تو کامنت مردم میذاری ….
جان من خدایی یعنی میگی الان جلو و عقب ولوو با هم سته >>>>!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جلوش که خدا رو شکر شبیه ائودی شده ( هر چند دوستان قبول ندارن) حالا کاری ندارم ولی یه نگاه به چراغ های عقب ائودی q7 یا بی ام و ایکس 5 یا خیلی های دیگه بنداز ست رو به اونا میگن نه ولوو انصافا قبول کن چراغ عقب های ولوو افتضاحه اصلا با جلوش همخونی نداره و به هیچ وجه تکرار میکنم به هیچ وجه ست نیست …………
Sina
۳۰ مهر ۱۳۹۵اره اشتباه کردم گفتم ولی خدا وکیلی دیدی از نزدیک هیچ شباهتی با هیچ ماشینی نداره
جلو پنجره ائودی q7 مشبک و چراغاش مربعیه با دی لایت های خطی در حالی که ولوو xc90 چراغ هایی با دی لایت چکشی و مستطیل مانند و ۱۰ ضلعی داره و زیبا ترین طراخی عقب رو داره خیلیا با حرف من موافقنو بهترین طراحی برای عقب که به جلوش بیاد همینه وگرنه چراغ های برندای دیگه رو تصور میکنم اصلا با این پلا فرم جور درنمیاد و این اصالت ولوو هست که الان حدود ۹۰ ساله داره استفاده میکنه و همه ولوو رو به همین چراغا
میشناسن و اینقدر میگی بد بود ولوو باید از ۱۹۲۷ تا الان یک باز طراحی خودرو هاشو میکردن همون طور که جلو پنجره هاشو باز طراحی کرد
و واقعا هیچ شباهتی وجود نداره بین ولوو و ائودی
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۳۰ مهر ۱۳۹۵والا چی بگم سینا جان در کل از لحاظ ظاهری قضیه سلیقه ایی میشه که من بی خیال میشم
ولی از لحاظ فنی ولوو رو تحسین میکنم مخصوصا
پیشرانهی 2 لیتری توربو و سوپرشارژردار بنزینی ولوو که 407 اسب بخار قدرت داره و شتاب 5و5 ثانیه ایی واقعا محشره
دانیال
۳۰ مهر ۱۳۹۵طراحی جلوش = داج چارجر + پورشه کاین
علي رضا
۳۰ مهر ۱۳۹۵انتظار داشتم خیلی آینده نگرانه تر باشه..
محمدرضا
۳۰ مهر ۱۳۹۵حداقل میخوان پیشرفت کنن خوبه خداییش ایراد نمیشه گرفت
جواد
۳۰ مهر ۱۳۹۵تنها ایراد که میشه گرفت اسم کمپانی ونداشتن لوگو درست هستش اسم قحطی بود تازه لوگو هم قابل تشخیص نیست
رضا
۳۰ مهر ۱۳۹۵دقیقا به نظر من هم اسم خوبی انتخاب نکردن
علي
۳۰ مهر ۱۳۹۵این که چیزی نیست ، بستگان یکی از دوستام سوار ولوو بوده و تصادف میکنن و در جا کشته میشن. ولی هنوز که هنوزه بین ما ایرانیا این اصطلاح رد و بدل میشه که ولوو تا حالا کشته نداشته و ایمن ترین خودروی جهانه. فکر کنم خود شرکت ولوو به ریش ایرانیا میخنده از بس که از ماشیناش حمایت میکنن.
با تچکر فراوان
Sina
۳۰ مهر ۱۳۹۵اگه از دره پرت شی پایین یا با سرعت ۱۲۰ تا شاخ به شاخ بزتی ماشین ارتش و تانک هم باشی مردی ربطی به این نداره
دوما به نیش خندی باشه امریکایی ها رتبه ۱ رو دارن که چطور باعث شدن ۳۰سال از بقیه عقب باشیم گشادی مهندسانمونم یع طرف تحریم هام یه طرف بعد داریم کیلویی ماشین امریکایی میخریم تو منطقه ازاد برند اپلم که ۱ تومن اضافه تر از قیمت واقعیش میدیم
ِDeveloper
۳۰ مهر ۱۳۹۵علی داداش یه جمع بندی از کامنت هات کردم ، نتیجش این بوده که از نظر جنابعالی برندهای جگوار ، ولوو ، لندروور ، رنج روور ، استون مارتین ، بنتلی ، رولزرویز و جیلی ، این برند تازه تاسیس و یکی دو تا برند دیگه آَشغال هستن !! حالا میشه بفرمایید چه برندی آشغال نیست جناب دانشمند ؟؟
در ضمن اون حرفت که چیزی نیست ، بستگان ما هم ولوو داشتن ماشینه میفتاده دنبالش بهش شاخ میزده. کنتور که نمیندازه حرفات!!
حالا مگه کلا سالی چند تا ولوو تو ایران فروش میره که حمایت ازش به حساب بیاد مومن!
محسن
۳۰ مهر ۱۳۹۵جلوی ماشین هیچ ربطی به اسپورتج جدید نداره، اگر بجا اسپورتج میگفتید پورش کاین قابل قبولتر بود، ولی خیلی با طراحی بیرونش حال کردم اما داخل کابین جا واسه بهتر شدن داره
رضا
۳۰ مهر ۱۳۹۵کیا در حدی نیست که ولوو بخواد از رو کیا کپی کنه
Ferruccio Lamborghini
۳۰ مهر ۱۳۹۵.
اگر به قدمت باشه پژو الان باید با پورشه و مرسدس بنز قیاس میشد .
محسن
۳۰ مهر ۱۳۹۵مرسی از پدال که اینقدر سریع خبرشو کار کردید???
حميد
۳۰ مهر ۱۳۹۵از حق نگذریم خوب در اومده
این چینیها با پول شرکتهای خوش نام. ر حال و شکست رو میخرند هم برا خودشون خوبه هم برا مالکهای شرکتهای در حال ورشکست
Ferruccio Lamborghini
۳۰ مهر ۱۳۹۵.
ولوو نه ورشکست بود نه از ورشکستکی ترسید.
حميد
۳۰ مهر ۱۳۹۵بهتره یکم مطالعه خودت رو افزایش بدی در خال ورشکستگی بود
Ferruccio Lamborghini
۳۰ مهر ۱۳۹۵فورد مالک ولوو بود.
شرکت ولوو در سال 1999 توسط فورد از volvo trucks منفصل شد و به شرکت PAG که زیرمجموعه ی فورد بود پیوست
بحران مالی امریکا در سال 2007 نمود پیدا کرد.
در سال 2008 ملکه و پادشاه سوئد ( کارل شانزدهم ) به خاطر علاقه ی شدید به شرکت پرافتخار ولوو و فشار افکار عمومی سوئد از فورد مصرانه خواستن که اگر نمیتونه مخارج volvo تامین کنه به فروش ولوو اقدام کنه… فورد برای کاهش هزینه شیفت کاری کامندان ولوو کاهش داده بود و تولید به شدت کم شده بود. این برای مسئولان سوئد خوب نبود. چون حدود 50000 نفر در شرکت ولوو کار میکنن و این 50000 نفر مطالبات و نگرانی هایی از آیندشون داشتن.
فورد هم قبول کرد.
.
Volvo برند بسیار معتبر و پرسابقه ای هست
بیش از 30 شرکت برای خریدش درخواست دادن.
از جمله فولکس واگن ، تاتاموتورز ، تویوتا ، و ژجیانک جیلی.
در نهایت هم به جیلی دادنش.
شرکتی که ورشکست بشه اینقدر مشتری برای خرید نداره.
.
.
من که مخالفت میکنم حتما یک چیزی میدونم که میگم عزیز من
مریض که نیستم ، سادیسم هم خدای نکرده ندارم الکی با بقیه مخالفت کنم.
.
.
national geogeraphic یک مستند در مورد ولوو ساخت. حدود 3 سال قبل. من این اطلاعات رو از اونجا یاد گرفتم…
ارومیه
۳۰ مهر ۱۳۹۵یک سوال داشتم کسی می دونه شرکت جبلی خصوصی هستش یا دولتی و سهام داراش کی هستند مایک شرکت تبریزی هستیم که اگر خدا بخواهد تصمیم به خرید یک شرکت خودروسازی چینی داریم منتها یک برندناشناس .که بعدا اعلام می کنیم منتها اگر از دوستان کسی در مورد جیلی و سهام داران جیلی اطلاع داره به من بگه من مطرح کنم .در ضمن دوستان آزربایجان ی ما در تلگرام گروه تخصصی در مورد اقتصاد آزربایجان داریم .به علت وجود تخصص و معلومات شما از دوستان تبریزی ارومیه ای و…اگر مایل باشند عضو گروه می کنیم.خوشبختانه گروه تلگرامی ما گامهای بلندی در راه اقتصاد آزربایجان برداشته.خواهشمنداست زیر همین کامنت در مورد جبلی اطلاع بدید و اگر مایل بودید در گروه عضو بشید فردا شماره تلفن خودم رو برا تون همینجا می گذارم.از مدیران گروه می خوام این پیام رو تبلیغاتی فرض نکرده و حذف نکنند.باقری
Ferruccio Lamborghini
۳۰ مهر ۱۳۹۵احمد باقری ؟؟
یوسف
۳۰ مهر ۱۳۹۵جیلی یک هولدینگ صنعتی خصوصی هست. در حال حاضر دومین خودروساز بزرگ خصوصی چین به حساب میاد، بیشتر سهامش دست فردی به نام Li shufu هست که یک بازرگان بزرگ و ثروتمنده که موسس این شرکته و در حال حاضر مدیرعامل این مجموعه س، بخشی از سهامش هم در بورس هنگ کنگ داد و ستد میشه.
Ahmadreza
۳۰ مهر ۱۳۹۵این کمپانی هدفش چیه آخه اگر لوکس سازه که ولوو هست اگر نه هم که جیلی میتونست خودشو بکشه بالا و با برند های معتبر رقابت کنه
ارومیه
۳۰ مهر ۱۳۹۵بنده آرش باقری هستم.از جناب یوسف بسیار تشکر می کنم که این اطلاعات ارزش مند رو به ما دادند.فردا انشاالله لینک گروه اقتصاد رو می زارم تا تمام دوستانی که مایل هستند عضو بشن.
ارومیه
۳۰ مهر ۱۳۹۵فقط من موندم مگه چی نوشتم که منفی دادید بهم
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۳۰ مهر ۱۳۹۵هیچی داش
اینجا منفی مثبتش چندان فرقی نمیکنه
منم همین جوری یه منفی برات زدم دور هم حالشو ببریم …. :-)
جهانگير
۳۰ مهر ۱۳۹۵چراغ هاشو گذاشته رو کاپوت فک میکنه شبیه نیسان جوک میشه زرشک
ِدوچرخه سوار
۱ آبان ۱۳۹۵یه کم شبیه پورشه ماکانه
احمد باقری
۱ آبان ۱۳۹۵یک لحظه بیکار نمیمونن، همیشه در حال کار و تلاش هستند.
Alireza Davatgar
۲ آذر ۱۳۹۵یادم میاد قبل انقلاب زمان شاه همین تصور در مورد خودرو های ژاپنی بود – کپی کار و ارزان – ژاپنی ها الان تویوتا میزنند – بعدش کره ای ها آمدند – سری اول خودرو هایشان که یادتان میاد – الان کره ای ها هیوندای وراکروز و سنتینال تولید میکنند . بعدش چینی ها و هندی ها …… ما همچنان همون آقائی هستیم که بودیم !!!