روزهایی که سدان ها و استیشنها حرف اول را در بازار میزدند کاملاً تمام شده و هماکنون کراس اوورها و شاسی بلندها هستند که بازار را قبضه کردهاند. ولوو هم از روند بازار آگاه بوده و نگاهی به آمار فروش آن نشان میدهد که ۷۵ درصد مصرفکنندگان اقدام به انتخاب خانواده XC این خودروساز کردهاند. مدیر ولوو به اتوکار گفته که در آینده محصولات قدبلند جای سدان ها و استیشنهای این شرکت را خواهند گرفت.
هاکان ساموئلسن مدیرعامل ولوو میگوید این شرکت سدان ها و استیشنهای زیاد به ویژه مدلهای سقف بلند دارد چراکه مدلهای V60 و V90 با نسخههای کراس کانتری هم عرضه میشوند. او خاطرنشان ساخته این برند سوئدی سدان های بزرگ و کوچک زیادی را با سقفهای طویل و خیلی طویل تولید میکند و برخی از این مدلها باید حذف شوند. رئیس ولوو قول داده برخی سدان ها و استیشنهای شرکت را حفظ کند.
ولوو در حال تمرکز روی شاسی بلندهای الکتریکی است و به همین خاطر در ماههای اخیر مدلهای XC40 ریشارژ و C40 ریشارژ را رونمایی کرده است. نسل بعدی XC90 نیز طبق انتظارات دارای نسخه الکتریکی خواهد بود و قبلاً نیز تولید مدل کوچکتر XC20 و C20 بهصورت رسمی تائید شده است. همچنین شایعاتی درباره تولید مدل فول سایز XC100 به گوش رسیده اما فعلاً بهصورت رسمی اعلام نشده است. نمایندگیهای ولوو خواهان رقیبی برای ب ام و X7 هستند و قطعاً مدیران شرکت این درخواستها را دیدهاند.
اگر به دنبال محصولی غیر شاسیبلند از ولوو هستید هنوز هم به این برند امیدوار باشید. ساموئلسن گفته یک خودروی کاربردی و کم ارتفاعتر میتواند واقعاً جالبتوجه باشد مخصوصاً اینکه این برند در حال الکتریکی شدن بوده و نیازمند ضریب درگ کمتری است؛ به عبارت دیگر خودروهای عادی بهصورت کامل حذف نخواهند شد و فقط گزینههای کمتری از مدلهای S و V ولوو در دسترس خریداران خواهد بود.
صرفنظر از نوع بدنه، اکثر محصولات جدید ولوو دارای قوای محرکه تمام الکتریکی خواهند بود. این شرکت قول داده تا پایان دهه جاری میلادی تمامی مدلهای درونسوز را حذف کند. پس از C40 ریشارژ نیز ۵ خودروی الکتریکی جدید تا سال ۲۰۲۵ تولید خواهند شد. این شرکت میگوید در نهایت فروش کلی ولوو را محصولات الکتریکی و پلاگین هیبریدی تشکیل خواهند داد.
تمامی محصولات الکتریکی شده ولوو فقط بهصورت آنلاین عرضه خواهند شد و از بهروزرسانی از راه دور پشتیبانی خواهند کرد و از این نظر بهبودهایی در زمینه شعاع حرکتی، سرعت شارژ و سیستم اطلاعات سرگرمی خواهند داشت. C40 ریشارژ اولین خودروی مدرن ولوو است که فاقد چرم بوده و در آینده نیز تمامی خودروهای الکتریکی سوئدیها بدون چرمهای حیوانی عرضه خواهند شد.
Me
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ازین سادیسم کراس اوور گرایی متنفرم
بمن باشه میگم صد تا xc90 فدای یه سدان یا حتی استیشن
s.h
۱۵ اسفند ۱۳۹۹خب متاسفانه به شما نیست
Hadi
۱۵ اسفند ۱۳۹۹سدان ها رو حداقل نگه دارید…
اگرم خواستید حذف کنید استیشن ها رو حذف کنید…
ای لعنت به…
احمدرضا
۱۵ اسفند ۱۳۹۹منم از استیشن ها متنفرم ??
فقط یه استیشن دوست دارم اونم اوپل اینزیگنیا بود ?
Benz309 1974
۱۵ اسفند ۱۳۹۹چه کار زاقارتی!!!!!!
میثم
۱۵ اسفند ۱۳۹۹استیشن های ولوو بهترین های دنیا هستن
حیف نیست ؟؟؟؟؟
زیزیگولو
۱۵ اسفند ۱۳۹۹سوالی که پیش میاد اینه که آینده ماشینای شهری چه طور پیش میره؟ الآن اکثر کمپانیایی که تجربه طولانی تو زمینه تولید خودروهای شهری دارن روی شاسی بلندا متمرکز شدن
عاشق پدال
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ولوو ترکونده این چندسال.
الان یه عده میان چینی چینی میکنن. همین چند روز پیشا بود ولوو یه سرمایه گذاری میکنه و میخواد تو سوئد یه شهر بسازه توش ماشین خودگردن ازمایش کنه.
ماشیناش عالین. تو فرودگاه بلیط فرست کلاس داشته باشین با ولوو میبرن دم هواپیما.
.
.
.
.
.
.
.
ولی عجب ماشینی بود. فهمیدین فرست کلاس سوار شدم یا بیشتر بگم؟
abdi_porsche fan
۱۶ اسفند ۱۳۹۹اره بابا فهمیدیم خوشبحالت