بنا به گفتهی پولستار، خودروی جدید ۲ شبیه هیچیک از سدان های تمام الکتریکی بازار نیست. این برند سوئدی به دینامیک سواری و ارتباطات پولستار ۲ اشاره کرده و میگوید این خودرو برای ارائه سواری چابک و پاسخگو و البته فلسفه ایمنی مشهور ولوو مهندسی شده است.
پولستار ۲ از ماه آینده میلادی وارد بازارهای اروپایی خواهد شد و نسخه لانچ ادیشن آن در آلمان قیمت پایه ۵۸۸۰۰ یورویی (۶۳۸۰۰ دلار) خواهد داشت.
البته این تسلا مدل ۳ است که از نظر خودروهای الکتریکی حرف اول را در اروپا میزند و بنابراین پولستار کار سختی برای پیشی گرفتن از حریف خود دارد.
نیروبخش پولستار ۲ پیشرانههای الکتریکی با قدرت ترکیبی ۴۰۲ اسبی و گشتاور ۶۶۰ نیوتون متری و مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۷۸ کیلووات ساعتی میباشد. شاسی هم بهمنظور ارائهی سواری طلایی مدنظر پولستار تنظیم شده است.
پولستار ۲ همچنین اولین خودروی تولیدی است که از سیستم اطلاعات سرگرمی با سیستمعامل اندروید اتوموتیو گوگل سود میبرد. این سیستم برخلاف اندروید اتو و اپل کارپلی به دستگاه خارجی متکی نیست.
همانند تسلا، این خودروساز سوئدی محصول خود را بهصورت آنلاین و فروشگاههایی با نام پولستار اسپیس عرضه میکند. اولین پولستار اسپیس در اسلو نروژ تأسیس شده و در ماههای آینده شبکه فروش و سرویس گستردهتر این برند در اروپا و آمریکا تأسیس خواهد شد.
هدف پولستار فروش حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال بوده و پولستار ۲ نقشی اساسی در تحقق این هدف یازی میکند.
بیایید نگاهی هم به رقیب پولستار یعنی تسلا داشته باشیم. تسلا شبکه سرویس گستردهای در اروپا ندارد و در واقع مشتریان این خودروساز در برخی کشورها باید صدها یا حتی بیش از هزار کیلومتر را برای رسیدن به نزدیکترین مرکز سرویس مجاز تسلا طی کنند.
از آنجایی مالکان خودروهای پولستار به راحتی میتوانند از شبکه نمایندگی ولوو برای تعمیر خودروهای خود استفاده کنند بنابراین انتخاب پولستار ۲ بجای تسلا مدل ۳ شاید انتخاب کاربردیتری باشد.
ممد ژانگولر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹۱۰۰٪ تسلا ۳
فکر کردن نداره که
تمام آمارها نشون میده تسلا با اختلاف زیاد ولوو پولاستارو سوت کرده کنار
سیستم نرم افزار تسلا بی نظیره و همچنین امکاناتش
طاها زارع
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اینکه میتونی از تو کابین بوسیله سیستم صدا در بیاری واقعا کاریردیه و پولستارو سوت میکنه
car lover
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹فضای پدال داره مریض میشه
حتی اگه هیشکیم کامنتارو دست کاری نکنه این وضعیت یه جامعه متغادل نیست که یه طرقدار تسلا انقدر دیس بخوره
سینا BMW
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹نه از نظر شما باید طرفداری تسلا صد میلیون لایک بگیره و هرکسی کمترین حرفی بر علیه تسلا زد باید با دیسلایک نابودش کرد.
دوست گرامی اونطوری که فکر می کنید تسلا طرافدار نداره، طرفداراش زیاده ولی مخالفاش بیشترن
Me
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹پولستار ?
تسلا ?
سینا BMW
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹فقط نرم افزار تسلا بهتره .
قیافه ی پولستار ۲ خیلی بهتره .
داخل پولستار با اینکه زیاد خوب نیست ولی از تسلا خیلی بهتره
پولستار تازه اومده چجوری تسلا اونو در این مدت کوتاه سوت کرد؟
ممد ژانگولر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹پس سوت خواهد شد ?
parvaz
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹با توجه به سابقه درخشان ولوو و جهش قابل توجه در طراحی های چشم نواز در چند سال اخیر من پولستار رو دوس داشتنی تر میبینم، تسلا هم خوبه ولی نمیدونم چرا فیس لیفت نمیده برا محصولانش دیگه داره تکراری و قدیمی میشه طراحی بصری ش
♤Angus_812♤
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹من پولستار ۲ انتخاب میکنم
۱.چون زیر شاخه اسطوره امنیت خودرو ها (ولوو) هست
۲.طراحی کاملتری نسبت به تسلا داره
۳.کابینش واقعا عالیه و از تسلا بهتره
کابین تسلا هیچی به جز صفحه نمایش نداره
ولی کابین پولستار خیلی لوکستره
شاید پرفروش ترین خودرو ساز برقی تسلا باشه
ولی همیشه نمیتونه بهترین انتخاب باشه
Mohammad
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹Car lover
عزیز اشکال نداره اینا با تسلا مشکل ندارن کلا با آمریکا و آمریکایی بازا مشکل دارن که بهشون میخوره طرفدار خودروهای آلمانی باشن که همشون هم نیستن یکی دوتا از طرفدارای به اصطلاح آلمانی هستن آخه بگو عزیز من مگه مقصر منم که آلمان شده چهارمین اقتصاد جهانه مقصر ما آمریکایی بازا هستیم که اقثصاد آلمان از ژاپن پایین تره یا آمریکا اقتصاد و صنعت اول جهانه؟
car lover
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اینکه کشورای درجه دو همیشه حسودی میکنن به درجه یکا همیشه بوده و طبیعیه و اقتضای ذات طرفدارای این جور کشوراست
اما من مشکلم اینجاس که چیشده اینا چیکار کردن که امریکایی بازا دیگه نمیان
خودشون با خودشون شادن و حال میکنن
علی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹هر کی بر اساس علایقش نظر ، لایک یا دیسلایک میده. مگه به زور میشه یکی رو به یه کشور یا برند علاقه مند کرد؟
یکی نظرش 100 درصد تسلا بود. بقیه هم با لایک یا دیسلایک نظرشو گفتن
Farzad
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹میشه معنی آمریکایی باز و آلمانی باز رو برا من توضیح بدی ؟
مگه میشه آدم فقط از ماشینای یه کشور خوشش بیاد و از بقیه متنفر باشه ؟؟؟ ( البته شایدم بشه بعید نیست از بعضیا )
بعدم چه ربطی به اقتصاد اول یا دوم جهان داره ، بحث ما برند و ماشینه ، ای بابا
الان چین اقتصاد دوم جهانه ما باید ماشیناشو بیشتر از ماشینای آلمان و ایتالیا دوست داشته باشیم … دست بردارید از تعصب های الکی …
مانی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹یعنی واحد محاسبه و منطقشون اینقدر خنده دار کار میکنه که جواب دادن نداره
من دنگ و فنگ رو خیلی بیشتر از فراری دوست دارم
Aran Milan
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ماشین خوبی ساختن واقعا خوشم اومد با اینکه طرفدار تسلا هستم
Elmiraj
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹با این قیمت گزاف و این عملکرد عادی که داره باید منتظر فروش سالانه حداکثر ۵۰ هزار دستگاه باشه…چون e-tron و i-pace به پارسال به فروش ۳۰ هزار تایی هم نرسیدن در حالی که model 3 نزدیک ۳۰۱ هزار دستگاه فروخت .
.
Model 3 بین ۴۰ تا ۵۷ هزار دلار قیمت داره با سفارش تمامی آپشن ها هم به ۷۰ هزار دلار نمیرسه .
سینا BMW
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ببخشید، تسلا از سیستم رانندگی خودکار جدیدش رونمایی کرده بود ، ولی گفته که هزینش ماهیانه ۵۰۰۰ دلار میشه و نصبش ۷۰۰۰ دلار ، ( مطمئن نیستم ۵۰۰۰ هزار دلاره)
یعنی سیستم های قبلی از رده خارج میشن ؟
اونوقت آیا هزینه ی اون در اینده کاهش خواهد یافت؟
نحوه ی قرارداد ماهیانش به چه صورتیه؟؟
آیا واقعا خودرانه یا فقط یه نسخه بالاتره؟؟
نیما
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹پیمایش خیلی مهمه.
کاش یه جدول مقایسه ای از هر دو با قیمت های ارائه شده میذاشتین عالی میشد.
احتمالا تسلا از نظر قیمت، به صرفه تر باشه و پولستار لوکس تر.
انتخاب منم پولستاره ولی اگر پیمایش کمتری ارائه بده یا قیمتش هم حدود ۱۰ هزارتا گرون تر باشه، خب معلومه که تسلا رو انتخاب میکنم.
مانی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹شما یه مرسدس سی کلاس ۳۰۰ اسبی رو در نظر بگیر و یه تویوتا کمری ۳۰۰ اسبی
تویوتا جادار تره و قدرتشون یکیه اما مرسدس گرونتره
اینجا هم همینه پولسار کاملا لوکستره
بیژن
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا توی اروپا برای یه ماشین لوکس پیمایش چهارصد کیلومتر با پونصد کیلومتر برای یکبار شارژ چه فرقی داره؟ مگه با این ماشینا در یک روز ویا بصورت مداوم چقدر رانندگی میشه؟
ferrari_lvr
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹طراحی تسلا تو رودستر و اس خوبه بنظرم
Mohammad_fm480
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹قطعا پولستار.
طراحی چشم نواز ماشین رو هم که کنار بگذاریم.
این ماشین سنگینی اسم ولوو رو یدک میکشه نه بی
ریشه و قارچ گونه مثل بعضی شرکت ها و ماشین هاش!
با دیدن عکس شیشم میخوام بگم باشه مدرنیته و فضایی
بودن رو به حد اعلا رسوندی حالا بسه بگه برو خونتون.
SS
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹– به نظرم بزرگترین امتیاز تسلا در حال حاضر دسترسی به اطلاعات خودرو به صورت برخط هست. هیچ شرکت دیگه ای (به هر دلیلی) این کار رو نکرده و اگر تسلا دوام بیاره احتمالا دست بالا رو در زمینه تکنولوژی خودران خواهد داشت.
– در زمینه های دیگه مثل لذت و حس رانندگی فعلا هر خودروساز سنتی در برابر تسلا دست بالا رو خواهد داشت چرا که چند دهه مهندسی و آزمون و خطا رو برای بهترین نتیجه انجام دادن.
– در مورد طراحی داخلی و خارجی شرکتی که کانسپتی به نام سایبرتراک بیرون میده هم که بهتره چیزی نگم …
– در حال حاضر فن های تکنولوژی عاشق تسلا هستن و پترول هدها به شدت متنفر. اما به نظرم راضی کردن هیچکدوم از این دو گروه در آینده برندهای خودروهای الکتریکی نقش نخواهد داشت و شرکتی که بتونه عامه مردم که به خودرو فقط به عنوان وسیله جابجایی نگاه میکنن راضی به تغییر به خودرو الکتریکی کنه بهترین نتیجه رو خواهد گرفت.
با این حال امیدوارم تکنولوژی خودروهای هیدروژنی قبل از اینکه الکتریکی فراگیر بشه جای اون رو بگیره.
پيمان
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹صد در صدر پولسار!! تسلا واقعاً بی روحه! اصلاً انگار طراحای تسلا موقع طراحی داخلی این مدل حال نداشتن !
مانی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹تسلا اومده توی ماشین رو ساده طراحی کنه اون وقت یه مانیتور بزرگ
و بسیار تکنولوژیک و رنگارنگ انداخته اون وسط گند زده تو سادگی
ولی تازگی با طراحی بیرونیش خیلی حال میکنم به نظر من از پولسار خوشگل تره
باید توش رو همگام با مد روز طراحی کنن
فرشید
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹حیف که…
1- پول ندارم (در حد پراید داشتم که خدا رو شکر پارسال خریدم وگرنه الان اونم نمیتونستم بخرم)
2- واردات ممنوعه (بعید میدونم هیچ وقت دیگه هم مثه انسان آزاد بشه)
3- عرضه مهاجرت هم ندارم (تقریباً از همون اول زندگیم عرضه هیچ کاری رو نداشتم)
وگرنه این پُل استار بدجوری دلمو برده. لعنتی چقدر خوشگله. وقار و متانت از سر تا پاش میباره.