ولوو تأیید کرده که پس از کنار رفتن موتورهای چهار سیلندر سری Drive-E از سال ۲۰۱۶، موتورهای جدید سه سیلندرش وارد مرحله تولید خواهند شد. این موتورهای ۱/۵ لیتری توربوی سه سیلندر در مدلهای مختلف ولوو مانند S60، خانواده V60 و شاسیبلندهای متوسط XC به کار گرفته خواهند شد.
انتظار میرود که پیشرانههای هیبریدی در اوایل دهه آینده میلادی وارد جریان اصلی صنعت خودرو شوند؛ بنابراین موتورهای سه سیلندر احتمالاً عنصری کلیدی در ارتباط با استفاده از پیشرانههای هیبریدی خواهند بود.
درک کراب، رئیس بخش پیشرانه جهانی ولوو، کنار گذاشتن موتورهای قبلی و ارائه موتورهای جدید سه سیلندر Drive-E را تأیید کرده است. نسخه اولیه این موتورها احتمالاً به صورت بنزینی خواهد بود. در همین حال، درک کراب توضیح بیشتری در مورد نسخههای مختلف این موتورها نداده است؛ ولی به نظر میرسد که خط تولید این موتورها به اندازه موتورهای ۲ لیتری گسترده نخواهد بود. کراب در این زمینه میگوید:
من توانایی این موتور سه سیلندر را برای یک S60 به چشم دیدهام، ولی برای بیشتر از آن شک دارم. بنابراین در حال حاضر برنامهای برای خودروهای بزرگتر XC نداریم. مسئله قدرت نیست؛ بلکه در زمینه گشتاور کارهای زیادی باید انجام شود.
کراب خبر داده که این موتورها نقشی کلیدی در الکتریکیکردن پیشرانه خط تولید ولوو ایفا خواهند کرد. ولوو در زمینه آلودگی قصد دارد تا در میانههای دهه ۲۰۲۰ میلادی به میزان ۷۵ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر برسد. وی توضیح میدهد:
در حال حاضر میانگین آلودگی ما در اروپا ۱۲۰ گرم در هر کیلومتر است. در سال ۲۰۲۰ ما باید این مقدار را به ۹۵ گرم کاهش دهیم؛ ولی در همین مدت زمان، در استرالیا باید به ۷۵ گرم در هر کیلومتر برسیم. پیشبینی من این است که اگر مهندسی را در مسیر درستی پیش ببریم، میتوانیم بدون الکتریکیکردن پیشرانه به ۹۵ گرم در کیلومتر برسیم.
به این ترتیب، کراب پیشبینی میکند که ولوو برای یک دهه دیگر احتیاجی به الکتریکیکردن کامل خط تولید خود ندارد:
احتمالاً در سال ۲۰۲۵، استفاده از پیشرانه الکتریکی، از لحاظ تجاری موقعیت حساستری خواهد داشت و شما در آن زمان بایستی از پیشرانههای الکتریکی بالاتر استفاده کنید؛ ولی در همین زمان، به موتورهای سه سیلندر احتیاج خواهید داشت. بنابراین ارائه موتورهای سه سیلندر، باعث بسترسازی تا قبل از ۲۰۲۵ خواهد شد.
کراب همچنین تأیید می کند که افزایش قدرت موتورهای سری Drive-E هر دو سال یک بار در دستور کار ولوو قرار میگیرد. ولوو قابلیت استفاده از پیشرانههای هیبریدهای برای خودروهای خود درنظر گرفته است. استفاده از یک ژنراتور در محور جلو یا یک موتور الکتریکی در محور عقب همانند چیزی که در XC90 بنزینی-الکتریکی شاهد هستیم، از جمله اقدامات ولوو در این زمینه است.
e36
۶ شهریور ۱۳۹۳ماشین کنترلی میخاد بسازه مگه که برقیش کنه !!
دانشجو مملکت
۶ شهریور ۱۳۹۳درود
در جنگ غزه در 50 روز بمباران 2000 نفر کشته در شهریور پارسال در ایران 936 نفر در تصادف فوت کردن با این پیشرف و وارد کردن خودرو چینی در سال 2025 حتما ما هم به این اندازه می رسیم
انزو
۶ شهریور ۱۳۹۳کو گوش شنوا.ولی به قول شاعر میگه:بگو اگرچه به جایی نمیرسد فریاد…
دانشجو مملکت
۶ شهریور ۱۳۹۳درود
انزو جان البته همه تقصیر ها فقط ماشین ها نیستن یکی از مشکلات ما فرهنگ اشتباه در راندگی هست که برگرفته از اموزش دادن اشتباه و بیجنبه بودن ما با گذاشتن یک اهنگ پراید در ذهن ما به پرادو تبدیل میشه
انزو
۶ شهریور ۱۳۹۳من اینو قبول دارم ک اگر هر شخصی قانون رو تمام و کمال رعایت میکرد هیچ مشکلی بوجود نمیومد.ولی اتفاقه و همه دنیا اتفاق میفته و اینجاست ک ماشین خوب و ایمن جون یه آدم و یا انسانها رو نجات میده ولی از کودکی تو گوشمون خوندن ک تقدیره و یکی با پراید و پرادو تصادف میکنه کل سرنشینای پراید میمرن این تقدیره وکسی ک پرادو سواره تقدیر نیست بمیره!!
kurdishlambo
۶ شهریور ۱۳۹۳ما میتونیم…
SARD
۶ شهریور ۱۳۹۳پدال ممنون میشدیم اگه توان این موتورها و مشخصات فنی این خودرو ها روهم مینوشتید!!!
hadi
۶ شهریور ۱۳۹۳خودروهای پاک در آینده برگ برنده خودرو سازان میشن. درسته که چین داره کم کم خودش رو به عنوان یکی از قدرت های خودرو سازی معرفی میکنه و تولید ناخالص ملیش خیلی رقم سرسام آوری شده اما هنوزم در زمینه ی فناوری های خیلی پیشرفته دو دهه از اروپا و امریکا عقبه و اونها هم با علم به این موضوع همیشه در تلاش هستن که این فاصله رو با چین زیاد کنن چون میدونن که اگر چینی ها به فناوری ساخت چیزی دست پیدا کنن اونو اینقد ارزون میسازن و میفروشن که رقابت باهاشون خیلی سخت بشه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ شهریور ۱۳۹۳درود .
خیلی هم عالی . ولوو خیلی عالی کار میکنه . نکته ی جالب این مطلب این بود
که استرالیا قوانین محبط زیستیش سخت گیرانه تر از اروپا است . به نظر من
حالا دیگه ولوو باید به افزایش مدل ها و معرفی محصولات جدیدش بپردازه .
اما این شاسی بلندش واقعا معرکه است .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ شهریور ۱۳۹۳درود .
خدایا خودت یک معجزه ایی در مملکت ما ایجاد کن . آمیییین .
Ahmad..F12
۶ شهریور ۱۳۹۳موافقم میلاد
ولوو واقعاً از همه نظر داره خودشو بالا میکشه
خییییلی حرفه ای و خییییلی ثابت قدم داره جلو میره
آفرین بر ولوو
توفیقی
۶ شهریور ۱۳۹۳چشم.ایجاد می کنم شما بشینین و تنبلی کنین منم اینجا نشستم تا معجزه ایجاد کنم.
میلاد جان جهان سوم جایی هست که دعانویسی بیش از برنامه نویسی تو اون جریان داره.
ماهمینی ایم که هستیم.
Ahmad..F12
۶ شهریور ۱۳۹۳موافقم توفیقی جان
جهان سوم جایی است که هر کس بخواهد مملکتش را آباد کند،خانه اش خراب می شود
و هرکس که بخواهد خانه اش آباد باشد باید در تخریب مملکتش بکوشد.
( پروفسور محمود حسابی)
Carbonado Aventador
۶ شهریور ۱۳۹۳توفیقی بالاخره یه حرف خردمندانه زدی!!!!!
با احمد موافق ام بدجور!!!!!
Ahmad..F12
۶ شهریور ۱۳۹۳:)
محمدحسین منم با جمله اول تو موافقم بدجور!!!!! :D
Carbonado Aventador
۶ شهریور ۱۳۹۳من کلا با تو موافق ام بدجور!!!!!!!!
امید
۶ شهریور ۱۳۹۳درود بر ولوو درود بر شرفت
احمدرضا
۶ شهریور ۱۳۹۳دقیقا راه آوودی و بنز.
بزرگان در قلب جا دارند مثل ولوو
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ شهریور ۱۳۹۳درود .
کاملا باهات موافقم توفیقی جان . حرفت و باید طلا گرفت .
ROLLS R R ROYCE
۶ شهریور ۱۳۹۳ان شاء ال.. چند وقت دیگه 2سیلندر ،،،،،،!!!!!!!!!!!!!
بعدش 1سیلندر،،،،،،!!!!!!!!!!!!
آخرش هم پدال مینویسه:::: ولوو نسل سیلندر را برای خورو هایش برداشت!!!!!
Ahmad..F12
۶ شهریور ۱۳۹۳هرچیزی ممکنه، اینم برا ولوو ممکنه :)
مگه با اومدن گیربکسهای CVT چرخ دندهها حذف نشد!! :)
just 323
۶ شهریور ۱۳۹۳کارش درسته …
reza
۸ شهریور ۱۳۹۳موتور سمند من که از این بهتره